Archief - bundels + deals + shops + import (oude thread)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JensV

Legacy Member
Kzou er (,net als ik) niet te veel op rekenen...

Er zijn al wel wat geruchten over geweest maar nik concreets..
Mss eens googelen...

Nuja, de enige mogelijkheid om PS2 games te spelen op een PS3 is een PS3 60gb aan te schaffen.
Het probleem is echter:
-Deze wordt niet meer gemaakt
-Dus ook niet meer verkocht
-Speelt niet alle PS2 games en als hij ze speelt niet altijd 100%

Dus het zal of ooit een update, of helemaal niks worden denk ik :p :s

Goldrusher

Legacy Member
Zijn alle ps 3 games region free ?
Ja.

Ben vooral geinteresseerd in Buzz games, kan ik de europese ps2 buzz games spelen op deze console ?
Nee.

Zijn er nadelen aan het kopen van een amerikaanse console ( ervaringen ) ?
Geen garantie is het grootste nadeel. Verder kun je er geen Europese dvd's en PSone games mee spelen.

Is die 80 gb al uit in de states en is deze zoveel interessanter ?
Da's voor eind augustus denk ik. En die wordt identiek aan de 40GB, maar met grotere harde schijf. Zelfde prijs, dubbel zoveel schijfruimte. Dus in die zin wel interessant, maar voorts geen nieuwe features. En je kan de harde schijf zelf vervangen indien nodig.

PS2-games kun je enkel spelen met een reeks "eerste generatie" toestellen en net als bij dvd's en PSone games moeten de regio van game en console overeenkomen.

Alle PS2-games speelbaar (bevat zowel PS2 CPU als GPU):
- 20GB USA, Japan, Azië
- 60GB USA, Japan, Azië

90% van de PS2-games speelbaar (bevat enkel PS2 GPU):
- 60GB Europa
- 80GB USA, Azië (eerste generatie, te herkennen aan de kaartlezer)

sh011265

Legacy Member
Goldrusher zei:
Ja.


Nee.


Geen garantie is het grootste nadeel. Verder kun je er geen Europese dvd's en PSone games mee spelen.


Da's voor eind augustus denk ik. En die wordt identiek aan de 40GB, maar met grotere harde schijf. Zelfde prijs, dubbel zoveel schijfruimte. Dus in die zin wel interessant, maar voorts geen nieuwe features. En je kan de harde schijf zelf vervangen indien nodig.

PS2-games kun je enkel spelen met een reeks "eerste generatie" toestellen en net als bij dvd's en PSone games moeten de regio van game en console overeenkomen.

Alle PS2-games speelbaar (bevat zowel PS2 CPU als GPU):
- 20GB USA, Japan, Azië
- 60GB USA, Japan, Azië

90% van de PS2-games speelbaar (bevat enkel PS2 GPU):
- 60GB Europa
- 80GB USA, Azië (eerste generatie, te herkennen aan de kaartlezer)

Verschil met 80GB ipv 40GB is ook dat er bij de 80GB een DualShock3 bijzit ipv een Sixaxis :)

KenSpectre

Legacy Member
David360 zei:
Vandaag zo'n witte samsung zien staan (nieuw model) 32" HD ready... 4x HDMI,... 799€ vond hem wel prachtig:niceone:

:oink: is duur, ik heb een 42" HD-Ready voor 650, is van LG met 2 HDMI, 1 RGB, 2 scart.
Ofwel had ik geluk :p

YuniH

Legacy Member
Lo,
Ik ben ook van plan om me na deze zomer een nextgen console aan te schaffen.
Maar nu ik dit forum lees zijn de oude tijden van naar de fnac gaan, console en wat spelletjes kopen, thuis alles inpluggen en gamen maar voorbij. Daarom dat ik me hier even kom informeren (en een investering van 400€ is ook niet niks voor een student :)).
Dus hier zijn een paar vraagjes:
- Heb ik een speciale televisie nodig om de playstation 3 tot zijn recht te laten komen, want ik lees hier allerhande posts over nieuwe toestellen van rond de 1000€ en dat schrikt me wat af.
- Is playstation 3, zoals playstation 2, no steeds gratis online te spelen of moet er nu ook maandelijks betaald worden zoals xbox live.
- Heeft playstation 3 de mogelijkheid om wireless verbinding te maken met het internet, aangezien ik een grote fan ben van het sociale aspect van gamen en wireless de enige optie is voor mij is dit redelijk belangrijk.
- Madden 09 ja of nee? (als amatueristisch fan van de NFL)

thx in advance, Yuni

Goldrusher

Legacy Member
YuniH zei:
- Heb ik een speciale televisie nodig om de playstation 3 tot zijn recht te laten komen...

Je hebt geen HDTV nodig, maar om het tot zijn recht te laten komen natuurlijk wel.

Vergelijk het met een Ferrari. Heb je een circuit nodig om er van te genieten ? Natuurlijk niet. Maar om het ding tot zijn recht te laten komen ? Ja.

Vergeet ook niet dat hier ook twintigers en dertigers zitten, met vaak een eigen woonst, een goedbetaalde job, een gezin, etc.
En dat men niet enkel voor PS3 een HDTV koopt, maar ook voor film, televisie, omdat de oude tv versleten was, etc. etc.

Maar voor ~400 euro heb je ook al een mooi toestel, mocht je er toch eentje willen. En je kan de PS3 op een PC-monitor (moet wel HDCP ondersteunen) aansluiten, om ook zo van HD-kwaliteit te genieten.

YuniH zei:
- Is playstation 3, zoals playstation 2, no steeds gratis online te spelen of moet er nu ook maandelijks betaald worden zoals xbox live.

Gratis.

YuniH zei:
- Heeft playstation 3 de mogelijkheid om wireless verbinding te maken met het internet, aangezien ik een grote fan ben van het sociale aspect van gamen en wireless de enige optie is voor mij is dit redelijk belangrijk.

WiFi zit ingebouwd.
YuniH zei:
- Madden 09 ja of nee? (als amatueristisch fan van de NFL)

Er is een demo van te downloaden, maar de reviews zijn goed.

ytsejam

Legacy Member
YuniH zei:
- Heb ik een speciale televisie nodig om de playstation 3 tot zijn recht te laten komen, want ik lees hier allerhande posts over nieuwe toestellen van rond de 1000€ en dat schrikt me wat af.

Mijn PS3 is aangesloten op een pcscherm, de samsung 206BW, zo kan je ook van de HDkwaliteit genieten en dat kost nu denkik maar 250€ meer, mss zelfs minder...
Enige probleem is dat je op 720p de linker- en rechterrand niet volledig ziet (bij GT5 prologue begin ik bvb op "osition 16/16", maar voor die 300 euro verschil kan ik daar perfect mee leven;)

mabon, kga nie verder uitwijden, daarvoor hebben we de HDTV-thread:)

LiLQ

Legacy Member
hoi,
ik heb jullie mening nodig,...
ben van plan een ps3 80gb te kopen maar wat zou ik kopen als spel?
Mijn gedachte was :

-Skate :confused:
-Assassins creed
-Resistance fall of Men :confused:
-Motor Storm

alvast bedankt :lol:

ytsejam

Legacy Member
Wel, assassins creed is de volle pot niet waard in mijn ogen (ma die komt in september uit op platinum dacht ik?)
Skate, RFOM en Motorstorm krijgen allebei binnenkort een vervolg dusja...
Ik zou mss voor RFOM gaan dan, omdat die game nog een verhaal is, en dus nog meest essentieel is als je het vervolg wil spelen...

B7ackburn

Legacy Member
LiLQ zei:
hoi,
ik heb jullie mening nodig,...
ben van plan een ps3 80gb te kopen maar wat zou ik kopen als spel?
Mijn gedachte was :

-Skate :confused:
-Assassins creed
-Resistance fall of Men :confused:
-Motor Storm

alvast bedankt :lol:

god is er nog twijfel mogelijk ? Koop uzelf mgs4
Een orgie der kippenvelmomenten en actie, of sluipen? Depends hoe je het wil aanpakken.

Als er 1 reden is om een ps3 te kopen is het wel mgs4.

Keirlan

Legacy Member
LiLQ zei:
hoi,
ik heb jullie mening nodig,...
ben van plan een ps3 80gb te kopen maar wat zou ik kopen als spel?
Mijn gedachte was :

-Skate :confused:
-Assassins creed
-Resistance fall of Men :confused:
-Motor Storm

alvast bedankt :lol:

Persoonlijk vond ik Motor Storm maar niks, ik zou het vervangen door GTA IV. :niceone:

warthie

Legacy Member
LiLQ zei:
hoi,
ik heb jullie mening nodig,...
ben van plan een ps3 80gb te kopen maar wat zou ik kopen als spel?
Mijn gedachte was :

-Skate :confused:
-Assassins creed
-Resistance fall of Men :confused:
-Motor Storm

alvast bedankt :lol:

Resistance is zeker de moeite. AC heeft de hoge verwachtingen die gecreëerd waren misschien niet kunnen inlossen, maar 't is nog altijd een heel goed spel. Motorstorm vind ik persoonlijk ne must-have.
En dan zijn er nog zoveel goeie games: uncharted, MGS4, GT5 prologue, GTA4 natuurlijk, ...

Goldrusher

Legacy Member
LiLQ zei:
hoi,
ik heb jullie mening nodig,...
ben van plan een ps3 80gb te kopen maar wat zou ik kopen als spel?

Wat speel je graag ? De games die je opnoemt zijn immers totaal verschillend.

Oldskooler

Legacy Member
Hoe zit dat nu eigenlijk met die backwards compatibility, is dat niet meer beschikbaar op de nieuwe consoles???

B7ackburn

Legacy Member
Oldskooler zei:
Hoe zit dat nu eigenlijk met die backwards compatibility, is dat niet meer beschikbaar op de nieuwe consoles???

op de 40 gig versie kan je enkel ps1 en ps3 games spelen.

Oldskooler

Legacy Member
B7ackburn zei:
op de 40 gig versie kan je enkel ps1 en ps3 games spelen.

Zen toch blij dat ik nog een 60gb versie heb :p, en heb al redelijk wat ps2-games gespeeld, tot nu toe geen enkel probleem.

In het begin dacht ik van dat ik maar beter kon wachten met ene te kopen, maar ben toch blij dat ik het toen gedaan heb :p.

http://www.ps3comp.com/view.asp?flt=s&console=ps2
Toch een hele waslijst compatible ps2-games, raar dat ze dat zomaar hebben laten vallen, aangezien het softwarematig gebeurt, is er geen reden om het er niet in te steken.

/Mogelijk wordt de 40gb toch ps2-compatible:
http://www.xgn.nl/wii/nieuws/8979/wordt-de-40-gb-variant-playstation-3-toch-backwards-compatible/

LiLQ

Legacy Member
Goldrusher zei:
Wat speel je graag ? De games die je opnoemt zijn immers totaal verschillend.

ik weet dat allemaal verschillende genres zijn maar heb niet echt een genre ik speel veel games graag :)

Na wat jullie allemaal gezegd hebben. Heb ik denk ik een conclusie genomen...
Kzal wachten met :
Resistance en Motorstorm (vervolg komt er aan...)


Assassins creed (kopen in platinum)

en Skate zie ik nog wel,...

Overwegingen mgs4 en GTA IV :)

we zien wel in de winkel :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan