Archief - bundels + deals + shops + import (oude thread)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gusken

Legacy Member
haha lol lloyd weeral thx.. :p kwas hem hier net aan het kopen op b&s. Gouw mn boden intrekken :D

Gusken

Legacy Member
Zou mij ook eens god of war willen importen, waar ben ik het goedkoopst af? :p

monkeyhuman

Legacy Member
Hallo,

Ik zou graag wat games kopen via amazon.co.uk, heeft iemand hier ervaring mee?

verzendkosten?
duur van verzending?
betaalwijzen?

was je tevreden over de service?

nu reeds hartelijk bedankt allemaal?

Foirzie

Legacy Member
Verzendkost ongeveer 6 pond voor een game.
Als je meerdere items besteld komt er iets van een 1.50 pond bij per spel.

Verzendtijd is awesome. 2-3 dagen.
Tenzij je een item koopt dat niet dispatched wordt door amazon zelf (dit kan je zien op de pagina van het item. "Dispatched from and sold by Amazon.co.uk") Dan kan het iets langer duren.

Amazon verzendt via taxipost dus je kan je pakket van begin tot eind volgen.

Betaalwijze is alleen met kredietkaarten. Geen overschrijvingen zoals je kan op amazon.com.

Service = awesome.
De post in Belgie had mijn pakket teruggestuurd naar amazon, reasons unknown, omdat de post kutzakken zijn zeker?
Enfin, long story short: ik heb amazon gemaild, gevraagd hoe dat mogelijk was en zij hebben me mijn verzendkosten van mijn volgende aankoop terugbetaald, terwijl het niet eens hun fout was. Steeds binnen het uur had ik reactie op mijn mails.

edit: in uw sig moet het "an overdose" zijn ipv "a overdose" :)

Spookiekiller

Legacy Member
amazon stinkt
- 4£ verz + extra 1£ per artikel
- rekenen met eigen pondkoers
- onoverzichtelijk

ik heb 18 pakskes besteld voor sinterklaas en kerstmis op de volgende sites:
--> base.com , play.com , thehut.com , zavvi.co.uk , sendit.com
--> allen 1£ per verzending
--> zoek in deze vijf sites en ge hebt steeds de beste prijs

al mn bestellingen zijn hier goed aangekomen, yey

Ps: check eventueel de link in mn sig, in die guide zit ook een lijst met webshops en verzendingkosten etc

Foirzie

Legacy Member
Komen ze ook steeds op tijd aan? En is de service even goed?
Want ik lees hier niet al toe goede dingen van oa play.com, thehut.com,....

Men heeft hier al vaak genoeg geklaagd over het feit dat the hut of play nog steeds niet verzonden had en dat men al weer is langer moet wachten op hun pakketje. Dit is iets wat ik nog nooit heb voorgehad met amazon.

Ik raad amazon aan, voor die paar ponden moet je het niet doen.
Amazon is volgens mijn eigen ervaringen en van wat ik lees van andere nog steeds de meest betrouwbare online shop.

Ge0force

Legacy Member
Ik heb nog nooit problemen gehad met play, thehut, shopto of gameplay.co.uk

Spookiekiller

Legacy Member
@ foirzie

Ja ok, daar hebde wel een punt. Maar ik ben nogal een 'koopjesjager' op die webshops, en dan ga ik niet semellen over een dagske langer wachten als ik een game heb gekocht aan 13€ he :)

Maar de regel is hier toch altijd: bij een pre-order of nieuwe game --> zondag bestellen, vrijdag in de bus. Base.com heeft me zelfs 3 van de 3 aangenaam verrast deze maand. Zondag besteld, donderdag in bus. Dus ik zou zeker Base.com eens proberen, zeer scherpe prijzen ook.

Play.com en thehut zijn idd nogal variabel met hun leveringstijden (vooral bij bargain items), maar als ge een dvd aan 2,5€ kunt krijgen, of een 14 dvd boxset voor 19€, dan bestelde die gewoon he :) maakt nie uit wanneer die aankomt. Zonder twijfel de goedkoopste shops op het net.

En qua service:
- Zavvi: cancellation van pre-order heeft meer als week aangesleept, en uiteindelijk hebben ze die toch verstuurd de mongolen. Communiceren met helpdesk ging echter wel vlot. Kheb het pakske gehouden en zelf doorverkocht.
- the hut: kheb gelezen dat er hier 30 werkdagen moet gewacht worden na verzending vooraleer het item als 'missing' wordt aanzien. Daarna sturen ze gewoon een nieuw op. Alle andere webshops hebben echter maar een 14 werkdagen wachtperiode.
- play.com: heeft me ooit 360 versie ipv ps3 opgestuurd. Als ge dit meldt op hun site sturen ze gewoon een nieuw exemplaar op. Terwijl hopen ze dat gij het foutieve item terugstuurt, maar daar is geen controle op.

Foirzie

Legacy Member
Spookie,
Ik zal die special deals dan eventueel is moeten in het oog houden. Klinkt zeker en vast interessant.

Maar, ik hou van de zekerheid van mijn aangekochte goods met mijn visa. Vandaar dat ik bewust kies voor amazon.

Ook even aanhalen dat amazon ook wel goeie deals heeft.
En zo is zelfs de standaardprijs van de full dvd set van 'friends' 38 pond, terwijl deze in de fnac in de rekken ligt voor 130 euro.

Kortom, meeste webshops hebben wel voor en nadelen en afhankelijk van wat jij (monkeyhuman) belangerijk vindt zal je kunnen kiezen.

RaZoR be

Legacy Member
@Foirzie,

Amazon blijft voor mij toch nog altijd het snelste, gewoon via taxipost is dat meestal.
Zavvi ook heel snelle levering, denk 3-4 dagen.
Thehut ongeveer een week, al is het nu met 1 spel al bijna 2 weken :(

Voor een hoop dingen tegelijk zou ik ook Amazon gebruiken, heb je ook perfect tracking op. en zo kun je dan de verzendingskosten splitsen per item. Voor 1 game is het meestal niet zo goedkoop. Maar soms toch idd dikke deals. Heb ooit es LOTR 12 disc editie tegen 20 euro gekocht, terwijl die hier nog 80 euro ofzo kostte

Viggo

Legacy Member
Spookiekiller zei:
amazon stinkt
- 4£ verz + extra 1£ per artikel
- rekenen met eigen pondkoers
- onoverzichtelijk

ik heb 18 pakskes besteld voor sinterklaas en kerstmis op de volgende sites:
--> base.com , play.com , thehut.com , zavvi.co.uk , sendit.com
--> allen 1£ per verzending
--> zoek in deze vijf sites en ge hebt steeds de beste prijs

al mn bestellingen zijn hier goed aangekomen, yey

Ps: check eventueel de link in mn sig, in die guide zit ook een lijst met webshops en verzendingkosten etc
Uw online shopping guide is wel ok, maar klopt soms niet hoor :s Videogamesplus moet je al chance hebben dat het binnen de 5 dagen toekomt hoor, en van hen moet je niet bang zijn dat je pakje bij de douane blijft liggen want ze verzenden het als "gift" met een waarde van CAD20. Met een pakje van deze waarde mag de douane dit niet openen (of er zou iets verdacht moeten te zien zijn op de scans).

enZiiime

Legacy Member
Heb brutal legend (ondertussen 8 of 9 dagen geleden) besteld op Play voor 23.49 euro incl verzending, nog steeds awaiting stock :( Paar weken ervoor de Logitech Vantage besteld, kreeg ik bericht dat mijn visa gegevens niet correct waren (voor & achternaam was omgewisseld, dus veranderd en nooit meer iets van gehoord).

Dan is het nog grootste nadeel van play is dat je ze niet kan contacteren via email en het telefonisch wel aardig kan oplopen. Kzal men order (weeral) maar eens cancelen en nooit meer bestellen bij play denk ik.


Favo shop tot nu toe: Gamestation.co.uk (wel 3£ verzending, maar overmorgen heb je je spel)
Al de anderen met 1£ verzending (zavvi, thehut, ...) => duurde altijd 8 dagen hier, VG+ vanuit canada duurde ook 8 dagen. Niet dat het met zo'n groot prijsverschil veel uitmaakt natuurlijk dat je wat langer moet wachten :p

Met amazon heb ik nog geen ervaring aangezien er altijd wel een webshop goedkoper was, amazon hun verzending weegt serieus door (zoals hierboven al vermeld: voor 1 spel toch) :)

dr.salt

Legacy Member
Ik heb niets dan goede ervaringen met amazon :)

altijd retesnelle aflevering via taxipost en heel correct inzake communicatie naar de klant toe :)

en de prijzen vallen soms ook enorm goed mee ;)

RaZoR be

Legacy Member
enZiiime zei:
Heb brutal legend (ondertussen 8 of 9 dagen geleden) besteld op Play voor 23.49 euro incl verzending, nog steeds awaiting stock :( Paar weken ervoor de Logitech Vantage besteld, kreeg ik bericht dat mijn visa gegevens niet correct waren (voor & achternaam was omgewisseld, dus veranderd en nooit meer iets van gehoord).

Dan is het nog grootste nadeel van play is dat je ze niet kan contacteren via email en het telefonisch wel aardig kan oplopen. Kzal men order (weeral) maar eens cancelen en nooit meer bestellen bij play denk ik.

[email protected] ==> ik heb toch een antwoord gehad. Zelfde vraag, ik heb een order die al van SEPTEMBER!! op awaiting stock staat (SBK 09). je kon vorige week dat zelfs nog bestellen, en shipping binne 5 dagen. Ik had toen gemaild, en dan kreeg ik zo een antwoord terug van: Deze game is out of stock, we have an issue with resupplying it ofzoget.

Foirzie

Legacy Member
Amazon heeft zeker en vast geen slechte prijzen.
Net eens vergelijken met thehut en andere sites.
En games als Modern warfare 2 dunken me zelfs goedkoper (excl verzending) dan op die andere sites.

enZiiime

Legacy Member
RaZoR be zei:
[email protected] ==> ik heb toch een antwoord gehad. Zelfde vraag, ik heb een order die al van SEPTEMBER!! op awaiting stock staat (SBK 09). je kon vorige week dat zelfs nog bestellen, en shipping binne 5 dagen. Ik had toen gemaild, en dan kreeg ik zo een antwoord terug van: Deze game is out of stock, we have an issue with resupplying it ofzoget.

Aah thx, heb percies weer goed zitten rondzoeken naar een email adres :/ Had hier ook al gelezen dat iemand klaagde dat je enkel naar play kon bellen ofzo :D Zal waarschijnlijk wel hetzelfde antwoord krijgen en dan weet ik nog niet of het binnen een week word verzonden of binnen 5 weken pas :/

23.49 is iig wel een heel mooie prijs :D

Ale nog ffkes voordat Goldrusher wakker is en hij kan moven naar: Belangrijk: bundels + deals + online shops + import :p

mohaa51

Legacy Member
een vraagje, ik heb net een wirecard account aangemaakt (virtuele cc) en vraag me nu af wat het mij nu juist kost om een transactie te doen, want dit is niet echt duidelijk.

Stel ik wil een game van 30 euro op een webshop kopen, hoeveel komt hier dan nog bij aan kosten?

alvast bedankt :)

Silent Thunder

Legacy Member
Amazon.co.uk is zeer goed, zolang je ervoor zorgt dat je product rechtstreeks door Amazon verzonden wordt (en niet door een derde partij). Dan is alles er meestal binnen de 2 à 3 dagen (!) met taxipost en worden bovendien al je bestellingen samen verstuurd, zodat de verzendkosten gespreid worden.

Ik vergelijk altijd de prijs tussen Play.com en Amazon.co.uk, en in 90% van de gevallen is Amazon goedkoper voor videogames - zeker als je verschillende items samen bestelt. Gewoon altijd goed de 'delivery rates' (verzendkosten) checken.

Onlangs nog 4 cd's (die zijn vaak goedkoper op Play) en 1 game besteld bij Play. Na 2 weken was de game nog steeds niet verzonden - "niet in stock". Order geannuleerd en bij Amazon besteld. Drie dagen later had ik mijn game, voor slechts 1,5 euro meer (was dan ook 1 item apart, dus geen gespreide verzendkosten).

Als je nu in de UK zou wonen, moest je helemaal niet twijfelen: dan is de verzending ook bij Amazon voor de meeste producten gratis.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan