Archief - [ARMA1] Armed Assault : The ultimate combat simulation

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blanco

Legacy Member
Ja, naar het schijnt is het verschil tussen een 128Mb en 512Mb kaart groot in ArmA. Vooral in die bossen worden grote texturen geladen en dat zou wel eens het verschil kunnen maken.

Mischien helpt deze test u

Probeer ook eens de RAM tweak via de -maxmem parameter
"C:\Program Files\Bohemia Interactive\ArmA\arma.exe" -maxmem=512

512 voor 1GB, 1024 voor 2Gb RAM

master miller

Legacy Member
heb nog wat verder rondgezocht; en blijkt dat arma zeer graka dependant is.
En 128mb is nu niet echt top notch :p

Nu zal het wachten worden tot het eidne van de maand voor een nieuwe graka; heb zojuist mn rekening voor verzekering binnengekregen :(

Zelete

Legacy Member
Heb daar ook last van hoor met die bossen, dat heeft niet te maken met uw hardware hoor :)

Voor specs zie signature :)

Heb 2 gig ram erinsteken.

Blanco

Legacy Member
De RAM van uw CPU niet, maar die van uw GPU wel, 512Mb is blijkbaar aangewezen.
OFP was vooral RAM en CPU dependant.

master miller

Legacy Member
Zelete zei:
Heb daar ook last van hoor met die bossen, dat heeft niet te maken met uw hardware hoor :)

Voor specs zie signature :)

Heb 2 gig ram erinsteken.

Idd. Lees hier net op het officiele BIS forum van mensen met een monstersysteem die dezelfde problemen krijgen wanneer ze dichtbij bossen/bomen komen te staan.

Heb ook gelezen dat arma geen dual cores gebruikt (gebruikt maar 1 cpu core).
Ik zou zweren dat ik ergens gelezen had dat arma gebruik zou maken van beide processorkernen :(

nuja, niet dat het spel zo onspeelbaar is :) ik mijd nu gewoon beboste gebieden als de pest :p

Blanco

Legacy Member
Er is een benchmark missie voor Armed assault te downloaden, gemaakt door Toadlife (he's back!). Was oorspronkelijk voor OFP, maar nu geconverteerd voor ArmA

http://www.bestsharing.com/files/ms001185998/ArmAMark.Sara.rar.html

Extract the folder included in the .zip to your x:\ArmA\Missions folder.

- Start ArmA, go to "Options" and set Quality Preference to Normal.
- Select Missions in the main menu and start the benchmark.
- let it run through once, hit escape and then retry (helps for caching and preloading making the test more comparable).

Het hoogste tot nu toe is 8858 punten, zijn specs zijn wel:

Intel E6600@[email protected]
Asus P5W64 WS
Corsair XMS2 DIMM Kit 1024MB PC2-8500U
XFX GeForce 8800 GTX
3x Raptor WD1500 am ICH7R

Ge kunt uw resultaten hier posten

noccy

Legacy Member
Blanco zei:
Probeer ook eens de RAM tweak via de -maxmem parameter
"C:\Program Files\Bohemia Interactive\ArmA\arma.exe" -maxmem=512

512 voor 1GB, 1024 voor 2Gb RAM


Wou dit eens proberen en zien of het enig verschil maakte;
"-maxmem=1024" toegevoegd aangezien ik 2Gb ram heb.
En er kwam deze leuke error tevoorschijn :
http://noccy.piraatti.info/armaerror.JPG

Game start nog wel op, maar al mn settings zijn nu gelockt op "verry low" :s
Zelfs na het deleten van die parameter blijft de error terugkomen.
Ben alles ant uninstallen en hoop dat het met een fresh install in orde komt.
Maar pas dus op met deze tweak..zou hem niet gebruiken als je geen serieuze performance problemen hebt.

edit : na uninstal en mn userfiles te deleten werkt alles weer zoals het hoort :)

Parnakra

Legacy Member
Ik heb die tweak gebruikt en er gebeurt niets. (geen error, maar ook geen merkbaar verbeterde performance (alhoewel het ook niet echt nodig is))

Blanco

Legacy Member
noccy zei:
Wou dit eens proberen en zien of het enig verschil maakte;
"-maxmem=1024" toegevoegd aangezien ik 2Gb ram heb.
En er kwam deze leuke error tevoorschijn :
http://noccy.piraatti.info/armaerror.JPG

Game start nog wel op, maar al mn settings zijn nu gelockt op "verry low" :s
Zelfs na het deleten van die parameter blijft de error terugkomen.
Ben alles ant uninstallen en hoop dat het met een fresh install in orde komt.
Maar pas dus op met deze tweak..zou hem niet gebruiken als je geen serieuze performance problemen hebt.

edit : na uninstal en mn userfiles te deleten werkt alles weer zoals het hoort :)

Mja sorry hoor, ik vind niks uit. Het is een tip die gegeven werd op het BIS furom, ik dacht zelf dat het van BIS zelf kwam.

master miller

Legacy Member
Atrox zei:
Lijkt wel alsof iedereen hier al ArmA heeft :unsure:

de meesten hebben waarschijnlijk de chez/duitse versie gedownload in afwachting van de belgische release in februarie.

Het moest verdomme al feb. zijn!! Kwil deze knaller zo snel mogelijk on-line testen.

master miller

Legacy Member
Blanco zei:
Het is niet gezegd dat het feb zal zijn, het is een vermoeden...

Indien het hier niet zou uitkomen (noooooooo :( ) zal ik mij bij de chez versie houden. Hoewel ik de mp doodgraag eens zou uitproberen; heb ik geen zin om een werkende key te zoeken en ik MOET dat dooske in mn kast hebben! :p

Nuja, ik heb er een goed gevoel bij. In Chez. staat deze titel op de top in de chart; dus laten we hopen dat ook andere uitgevers hun oogjes opentrekken en deze topper verspreiden over de rest van de wereld :)

noccy

Legacy Member
Blanco, dat was niet als commentaar op jouw bedoeld ofzo he. Wou gewoon laten weten dat die tweak bij mij voor problemen zorgde ,en dat je dus het risico loopt van te moeten herinstalleren.

Miller : Publisher voor Europa wordt 505-games ,het is enkel nog niet bevestigd dat ze het hier in feb uitbrengen (kan dus ook maart zijn ,of zelfs later als er problemen opduiken)

TNT panic

Legacy Member
Hallo de mense die het spel hebbe we kunnen vrijdag eens proberen via hamachi te spelen?

CoUg4r.

Legacy Member
zeg euh klees hier da mensen de duitse of chez versie hebben.. kwil die ook wel :p waar kunde da zo halen hè? :p of moogde da hier ni vragen? ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan