Archief - [ARMA1] Armed Assault : The ultimate combat simulation

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-=PIKMOF=-XceL

Legacy Member
er zit in ieder geval nog een patch aan te komen
op de nieuwe website staan wapens vermeld die nu nog niet in het spel zitten

rechtervoet

Legacy Member
4GB ofwel 2.57gb zipped en kzal maar nie vragen wrm ge dat wilt weten

Blanco

Legacy Member
Wel cool dat de mods nu hun eigen page hebben op de wiki.
Bundeswehr Mod, Combat!, CSLA, Lowland Warriors, Red Hammer Studios werken blijkbaar aan een gezamelijk project. Germany 1985.
Coldwar Rearmed staat er nog niet bij, die willen de OFP addons, missies converteren of hermaken

de re-textured units beginnen ook te komen : Woodlandcamo en MARPAT

joriske18

Legacy Member
als je bijvoorbeeld die re-texturd units mod installeert kan je dan ook nog online spelen met mense die dat niet hebben?

Blanco

Legacy Member
Nee, zij die die addon niet hebben kunnen niet op de server, dat moet vermeld worden door de host. Dikwijls worden die addons verzameld in een mod, en kan die opgestart worden via zijn eigen shortcut.
Momenteel zijn retexted units ook nog "replacement" units, het zijn geen extra units. Dat komt omdat er nog geen tags kunnen toegewezen worden, daarmee dat ze ook vrij groot zijn. (50Mb)

|Snake|

Legacy Member
Ik heb mijn Duits exemplaar in de week aangekregen (van Okay Soft). Vorige week donderdag besteld, dinsdag aangekregen. Ik moet zeggen dat Armed Assault aan al men verwachtingen voldoet.

joriske18

Legacy Member
ziet er een (duits) boekje bij?
hoe veel tijd zal de offline mode eigelijk innemen?

master miller

Legacy Member
joriske18 zei:
ziet er een (duits) boekje bij?
hoe veel tijd zal de offline mode eigelijk innemen?

Dit hangt af van de meoilijkheidsgraad; en de manier waarop je tewerk zal gaan.
Sommige (side)missions hebben echter een time-limit.
Missies waarbij je bv. een squad moet oppikken, en dan naar een destination point brengen etc.

Sommige missies zijn makkelijk, andere zijn dan aartsmoeilijk. (mede door de all-seeing AI :p)

Heb me nu toch al een mooie 4 dagen kunnen bezighouden met de sp campaign.
Moet atm. modesta verdedigen (weet niet of ik bijna aan het einde zit?).
Houd er ook rekening mee dat je de sidemissions kan skippen en zo dus sneller progress boeken. (niet dat het er makkelijker door wordt maar soit)

Hierna kun je uiteraard nog de single missions spelen. Complete je 1 van de missies dan unlock je automatisch een nieuwe denk ik. (zelf nog niet aan begonnen; maar er staat "locked content" bij missies die nog niet beschikbaar zijn)

Heb je echt alles uit dan kan je zelf nog missies beginnen creëren. Dus ik denk wel dat je een tijdje zoet zult zijn als je je echt aangetrokken voelt door de game. (en je je niet te veel stoort aan de huidige bugs)

Ik was allesins aangenaam verrast door ArmA :)

joriske18

Legacy Member
huidige bugs? zijn die serieus, of komen die maar sporadisch?
all-seeing AI? dat is toch wel spijtig voor een shooter die op realisme mikt..

master miller

Legacy Member
joriske18 zei:
huidige bugs? zijn die serieus, of komen die maar sporadisch?
all-seeing AI? dat is toch wel spijtig voor een shooter die op realisme mikt..

Ikzelf heb nog niet echt veel last gehad van bugs. Blijkt verschillend van persoon tot persoon. Ook hangt het er een beetje vanaf waar je je al dan niet aan ergerd.

De enige bug die ik atm. zeer vervelend vind zijn missies die niet eindigen; Maar dit kan je oplossen door je save te reloaden dus imho niet zó erg. (en dit zal trouwens wel gefixed worden in een patch die mss nog uitkomt voor de BE release.)

Nuja; 't is niet echt All-seeing. Vijanden zien je wel doorheen hoog gras en soms ook door struikgewas. Dit alles terwijl jij ze dus onmogelijk goed kan targetten wanneer je prone ligt.
Ik zou dus liefst een optie zien verschijnen waarbij je grass kan uitzetten.
Weet zelf niet hoe moeilijk het is om een visibility graad te geven aan dat gras, maar voor de struiken kan het niet moeilijk zijn.
Het is mij ook al opgevallen dat dit niet altijd het geval is. Soms zien ze u, en soms ook niet.

Blijft hopen voor een patch. Eigenlijk twijfel ik er geen moment aan dat BIS alles zal fixen wat ze nodig achten. :)

Voor een volledige lijst van known bugs moet ik je doorverwijzen naar de Officiële BIS ArmA-forums

Blanco

Legacy Member
ArmA heeft een rushed release gekend vooral door zijn eigen community die maar bleef naar nieuwe features vragen, en dat met een zo snel mogelijke releasedate.
Toen de Duitse versie uitkwam was ze zo goed als onspeelbaar wegens grote lagproblemen die veroorzaakt werden door de copybeveiliging.
Op dat moment was BIS echter al bezig aan een patch , maar besloot uiteindelijk om deze vervroegd te releasen zodat de Duitse versie speelbaar werd. Ik maak mij geen zorgen over de bugs, het overgrote deel is te fixen/tweaken, de rest zijn enginebeperkingen. Tegen dat het hier uitkomt zullen ws al veel bugs opgelost zijn. BIS support hun games nog jaren na release, luistert naar zijn community (soms zelf te veel naar mijn goesting) en zal ons regelmatig verrassen met nieuwe patches die ook nieuwe addons bevatten.
Weet zelf niet hoe moeilijk het is om een visibility graad te geven aan dat gras, maar voor de struiken kan het niet moeilijk zijn.
Dat valt op te lossen, het probleem met het gras ligt hem eerder in MP denk ik. Ik denk de enige oplossing is korter gras of geen gras.
De vegetatie-engine (Linda) kan ook nog geupgrade worden, wie weet vinden ze er een oplossing voor.

Parnakra

Legacy Member
Blanco zei:
Dat valt op te lossen, het probleem met het gras ligt hem eerder in MP denk ik. Ik denk de enige oplossing is korter gras of geen gras.
De vegetatie-engine (Linda) kan ook nog geupgrade worden, wie weet vinden ze er een oplossing voor.
Het gras is goed genoeg om in MP te gebruiken. Het geeft een nieuwe dimensie aan het spel (niet meer onmiddellijk prone gaan), maar in SP haalt het de moeilijkheidsgraad maar omhoog, aangezien de AI geen last heeft van het gras, jij daarentegen wel.

joriske18

Legacy Member
spijtig, als er iets is waar ik niet tegen kan in games dan is het de AI die cheat of bevooroordeeld wordt :p

Blanco

Legacy Member
Ga ik niet mee akkoord, Parnakra :p
Als je als machinegunner niet prone kan gaan, ga je niet veel raken.
Gras dat enkel dient als eyecandy is nutteloos en slorpt alleen maar resources die nuttig kunnen gebruikt worden voor bv AI.
Ze kunnen heel misschien alpha blending toepassen op units die in hoog gras liggen, maar dan moet je kunnen detecteren in welk type gras hij ligt en in welke positie hij zich bevind. de vraag is of dat nog op iets trekt als je in de verte zo'n halve unit ziet liggen of staan...
Ik blijf er bij, kort gras of geen gras, momenteel is het nog niet mogelijk om overal gras te renderen, in geen enkel spel. Nuja als ge maar 50-100m ver kunt zien wel, maar dat is niet het geval in ArmA.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan