Archief - [ARMA1] Armed Assault : The ultimate combat simulation

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zelete

Legacy Member
Helicopters vliegen idd slechter dan in Resistance :'(

Controls zijn veeeel te gevoelig.

TNT panic

Legacy Member
clment zei:
gezien van op filmkes? of is er al ne demo waar ge da kunt uitproberen?
Nee ik heb het spel gedownload voor voorlopig te kunne spelen totdat het hier uitkomt;)

Blanco

Legacy Member
Mja, in begin waren de meningen over de choppers ronduit negatief, tegenwoordig moet ik zeggen dat de meningen toch al meer verdeeld zijn, er zijn mensen die er wel goed mee kunnen vliegen.
De choppers in OFP waren echt wel makkelijk, ze pasten automatisch hun hoogte aan enzo, het kleinste kind kon daar mee vliegen.
In Arma moet ge blijkbaar veel meer moeite doen om ze onder controle te houden. Er word ook gezegd dat het veel beter gaat als je een joystick gebruikt.
Ma op zich is dat geen probleem he, de flight dynamics zijn altijd moddable geweest, dat zal niet veranderd zijn.
Misschien moet ge nu meer uw terrein gebruiken en opduiken vanachter een heuvel ipv over te vliegen, met die targetcam in de KA-50 lijkt mij dat wel te doen.

Zelete

Legacy Member
Is allemaal wel beter enzo hoor Blanco, maar hetgene waar ik mij aan stoor is dat die choppers soms bewegingen maken die nooit mogelijk kunnen zijn in het echt :)

TNT panic

Legacy Member
Ik vind die campain zo moeilijk maar hoe weet je op welke moeilijkheidsgraad speelt.De moeilijkheidsgraad die je ziet heb je?

-wodkafiero-

Legacy Member
Mijn moderatorschap is verdwenen samen met het OFP forum trouwens.
En veel dat ik daarover te zeggen had, man man :ironic:

TNT panic

Legacy Member
Ik zit vast bij een campain missie die noemt sanitation
.Ik heb alle mannekes dood en der staat zo een geel kaderke met wait ik zit daar half uur te wachte met 4Xspeed en der gebeurt nix?

Blanco

Legacy Member
Hmmm, sounds like a neverending mission... :unsure:

Bon, om het kort en simpel te houden :
Die "wait" betekent dat er iets gesyncroniseerd is met een waypoint of trigger.
Als de conditie van die trigger niet voldaan is, kan je daar nog wachten tot Sint Juttemis.


1 - Ofwel is niet iedereen dood in het gebied van die trigger, misschien zijn ze gevlucht of gewond aan't rondkruipen?
Dat moet eigenlijk nu nog moeilijker zijn om die ene unit te vinden met al dat gras.

2 - Ofwel is het de bedoeling dat er een andere unit naar dat punt moet komen (extraction misschien?) en dat die daar om één of andere reden niet geraakt.
Ik denk eerder dat, dat is de fout van diegene die de missie gemaakt heeft! Ge moet alle mogelijke situaties verkennen en testen! :naughty:


Heb je nog een savegame? Anders zal je die missie moeten herbeginnen.

Of als je dat echt niet ziet zitten kan je de cheats gebruiken. Ik weet niet welke invloed dat heeft op uw campaign.

Let wel die codes zijn normaal voor qwerty keyboards, dus voor endmission, typ je end;ission (als je azerty hebt zoals de meesten). Ge ziet de text die je typt niet verschijnen he.

TNT panic

Legacy Member
heeft die score die op het einde van je missie enig nut?Want nu had ik -5800 omda ik men team ook had neergeknalt omda ik nie wist wat ik moest doen:p .

Blanco

Legacy Member
Geen idee, maar ik denk wel dat je bepaalde dingen meeneemt naar de volgende missies.

-wodkafiero-

Legacy Member
Tjah, uw team afknallen is niet meteen het slimste dat ge kunt doen eigenlijk. Ge moogt al blij zijn dat ge rap genoeg waart, dat ze u niet eerst te stekken hadden :)

Blanco

Legacy Member
idd, op -5800 zijt ge renegade en knalt iedereen op u.

Ik ben net aan het luisteren naar de eerste uitzending van Goodmorning Sahrani, een nieuwe broadcast van de Armed assault community. Beetje zoals RadioCheck voor en van de OFP comminity

master miller

Legacy Member
Heeft er iemand enig idee hoe je de kwaliteit van bomen/struikgewas kan verminderen?
Bij heel bosrijke gebieden heb ik namelyk last van serieuze framedrops.
Ik zou dit graag opgelost krijgen aangezien 10 fps = quick death :p

Blanco

Legacy Member
Ik denk niet dat struiken,etc framedrops veroorzaken, maar wel de complexe schaduwen in de bossen. Ik zou proberen de kwaliteit te verminderen van de schaduwen als dat kan (of afzetten)

master miller

Legacy Member
Blanco zei:
Ik denk niet dat struiken,etc framedrops veroorzaken, maar wel de complexe schaduwen in de bossen. Ik zou proberen de kwaliteit te verminderen van de schaduwen als dat kan (of afzetten)

Schaduwen zijn reeds disabled. Hevig beboste gebieden zijn wel degelijk de oorzaak. Geen last van fps-drops in grote steden, dorpen, noem maar op.

Ik speel momenteel de tsjechische 1.01 versie met english language patch.

master miller

Legacy Member
intel dual core 3.0ghz
1024 ddr2
video kaarts is wat aan de crappy kant: enkel 128 mb. GF gt6700
Ga wss dit weekend eentje kopen van 512mb om arma op hogere setting te kunnen spelen.

Spel loopt voor de moment redelijk vlot. Setting op medium.
view : +/-2000
AA en AF + schaduwen uit
Shading en post proc op low
rest op medium en blood op high

speel het spel atm op 1280 * 960
Heb al geprobeerd de res. te verlagen maar dit helpt niet echt (slechtere grafische kwaliteit maar nog steeds framedrops)

Om de 1 of andere reden vermoed ik dat het aan mn 3d accelerator kan liggen.
Ik vind het wel raar dat het spel meer last heeft met een bos weer te geven dan een huge city vol met enemy soldiers + armour =/
Nuja, ik kan maar hopen dat het opgelost zal raken door een 8800 512mb :p

edit: ram bijsteken helpt nix. Heb een 1024 latje bijgestoken vanuit mn broer zn comp en heb nog steeds dit zelfde probleem. (dus met 2048 ddr2)

Buiten dit probleem is het spel echt wel the bomb =) knees and elbows soldier, knees and elbows...

TNT panic

Legacy Member
Ik vind het de campaign dat die nogal buggy speelt niet de grafische en bewegingen die buggy zijn maar de checkpoint enzo vind ik dat veel beter kan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan