Archief - [ARMA1] Armed Assault : The ultimate combat simulation

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blanco

Legacy Member
Ik vermoed door de grootschaligheid van het spel, de open structuur van het spel maakt het mogelijk om er iets totaal anders van te maken.
Oudere gamers weten meestal ook vanwaar we komen met de videogames, Velen hebben nog de allereerste Delta force gespeeld van Novalogic die nog op de voxel engine draaide.
screen 1
screen 2
De eerste engine die grote speeltereinen kon renderen. Grafisch trok dat nog op niet veel maar je had wel al het gevoel dat je je ergens buiten bevond.
De liefde voor die vrijheid en atmosfeer is gebleven en ik was dan ook zeer opgetogen toen ik voor de eerste keer de OFP demo speelde. Eindelijk!
De goeie herrinering aan Delta force kwam terug maar deze keer wel volledig in 3d!
Die vrijheid kreeg je dan niet alleen in het spel zelf, maar ook dankzij de kickass editor en later kwamen dan de enorme mod-mogelijkheden.
Het was en is verre van perfect maar er zit gewoon heel veel potentieel in, dat voelde ik al van in begin.
Ze mogen mij het meest creepy spel geven dat er bestaat met ultramooie graphics en effects,..., het zal nooit de spanning kunnen evenaren die ik gehad heb in CWC campaign. Gewoon omdat je weet, ik moet hier heel voorzichtig te werk gaan want anders heb ik die 10km voor niks gelopen of gereden... Dat maakt het ook meer een sim dan een shooter imo.
Je houdt er van of je haat het.

-=PIKMOF=-XceL

Legacy Member
ik ben er 30, ken ook wel veertigers en zestigers in OFP-land (ColClink bijv.) en dat zijn lang niet alleen militaire veteranen

Q ^^

Legacy Member
60 lol :) k'zie men opa al knalle, ohh men manneke, da dede we ook met de moffe en wa hadde ze schrik toen ! :)

ikzelf zen 19...en het was me al langer opgevallen dat dit 1 vd weinige forums is waar er niet bekritiseerd en gek*kt wordt....

ikzelf zal men best doen om het niveau on the battlefield niet naar benede te hale :)

TNT panic

Legacy Member
Lol zestigers nog nooit gehoort dat die ook nog game.Bij armed assault multiplayer zal je dan teams (clans) kunnen maken?Bv:team van 14-20 jaar tegen mensen 20-30 jaar.Lijkt me wel is fijn voor is te doen.

denk dat 14-20 jaar ze dik inmake :p

rechtervoet

Legacy Member
hehe kspeelde vroeger ook altijd Delta force.
De tweede om precies te zijn . leuke tijden aan beleeft.
in da bunkertje wapens kiezen en creatieve maps.. echt goede maps had da spel

Atrox

Legacy Member
Omg, kheb dien Delta Force ook nog gespeeld, kdenk da het hier zelfs nog erges ligt.

Wat me het beste is bijgebleven van DF is dien vogel met zijn raar gefluit :D

|Snake|

Legacy Member
Ik ben 25. Ik was overweldigd door de OFP demo. Ik moest en zou da spel hebben. Met Armed Assault is het niet anders. Vooral het tactische en het veelzijdige spreekt me aan.

Atrox

Legacy Member
Kent gij ne Dirk Janssen(s) da in Mol woont? Docent aan de KHLim en werkte vroeger bij Mora :unsure:

|Snake|

Legacy Member
Voila, heb net men Duits exemplaar besteld bij Okay Soft in Duitsland. Ik hoop dak het over een goei anderhalf weekske aant spelen ben :)

Blanco

Legacy Member
EnnY zei:
Dit is MP denk ik toch niet? En zijn er veel dingen zoals deze in het spel , bv de band van een auto platschieten? Dan spreekt het mij wel aan..

Tailrotor damage zat ook in sommige OFP mods, maar dan wel scripted en het zag er zo goed niet uit.
In OFP kon je idd banden platschieten, in ArmA weet ik het niet, wss wel want het is gebaseerd op dezelfde engine.

Net een zeer lange franstalige gameplay movie gezien waar hij zegt dat hij 8 minuten nodig heeft om te voet het zuidelijk gedeelte van Sahrani te doorkruisen.
Maar dan wel 8 minuten in speed x4, dat betekent dus meer dan een halfuur in realtime. Het zuidelijk gedeelte is ongeveer 3.5 keer kleiner dan het noordelijke gedeelte, dus heb je ongeveer 1 uur en drie kwartier nodig om te voet het eiland te doorkruisen. Iemand een missie zonder map? :crazy:
Iets opmerkelijk in de opties, er staan keyboard controls in voor Bulldozer. Bulldozer zal wss later geïntegreerd worden in ArmA



De eerste FX mod werd gereleased vandaag New fire texture addon

Blanco

Legacy Member
Ik zie niet zoveel verschil eigenlijk, kleur is wat intensiever maar of dat dat beter is weet ik niet.

Ik heb net iets interessant gelezen over de mogelijkheden van switchunit,

These new features add quite a few possibilities to the game other than the obvious switching of roles when you die. This feature allows something that many mission creators begged and wished for in Operation Flashpoint, the ability to change clothes in game.

Have you ever wished you could sneak through a town dressed as a civilian, and then pick up a gun and a uniform when you meet your comrades? Have you ever wished you could take that big, cumbersome ghillie suit off while in town? Have you ever wished you could steal the uniform of a dead foe and pretend to be one of their kind? Well, now you can, and, for all you realists out there, team switch can be disabled on death. So you don't have to worry about switching into other peoples bodies when you die.

Nu nog de mogelijkheden van de animaties uitpluizen en ze kunnen beginnen aan een hitman mod :p

De Duitse versie is al te koop naar het schijnt. (2 dagen vroeger dan normaal!?)
Het zou wel kunnen dat het bloed in de game grijs zal zijn ipv rood, want in Duitsland is er een strenge wetgeving daaromtrent.

Blanco

Legacy Member
ArmA Czech version to English patch V0.3

This is version v0.3 which is converting the complete ArmA Czech version to English, INCLUDING the Multiplayer Missions and Editor Templates, but INCLUDING SP Missions/Campaign briefings/overview!!!!

Check : http://www.6thsense.eu/showthread.php?p=49099

Tijd om mijn nieuw beestje te bestellen... (popel popel), ik heb net mijne Roland synth kunnen verkopen, het mag iets meer kosten nu :p

TNT panic

Legacy Member
vrijdag heb ik het normaal dan ben ik geen smallband meer. Dan zal ik wat filmpes posten.

noccy

Legacy Member
Mijn versie is vandaag normaalgezien gepost via DHL(vanuit dutsland)..hoop hem tegen donderdag te hebben.
En dan zal ik natuurlijk mn eerste indrukken geven en evt. wat screenshots posten.

integra

Legacy Member
Ik heb tijdelijk de Czech versie met de Engelse update.
Tot nu toe vind ik het wel best te pruimen, de graphics zijn wel knap.

Wat mij wel tegenvalt zijn de flight dynamics van alle heli's behalve de KA50 Hokum.

Blanco

Legacy Member
cool, Duitse versie bevat rood bloed btw :)

Net gezien hoe je dat quick command system gebruikt...

Je houdt de spacebar ingedrukt, dan verschijnt het commandmenu.
Daar heb je een lijst met de units die onder jouw commando staan, door met je wieltje te scrollen en te klikken selecteer je de unit(s) (of ineens allemaal, op everyone), en dan verschijnt het commandmenu met move, target, engage, formation enz, voor micromanagment. Ook daar scrollen en clicken om de actie te selecteren.

Het oude systeem met F- toetsen zit er ook nog altijd in.
Je kan ook nog selecteren via quick command of via de F-toetsen en dan je cursor klikken op het terrein om ze naar daar te doen verplaatsen.
Als je bv take cover neemt gaan ze de dichtbijzijnde struik opzoeken en gaan ze zich richten in de kijkrichting van de officer.

Of het sneller is weet ik niet, maar ge moet in elk geval niet meer naar uw toetsenbord kijken om te zien of je de juiste toets induwt.

Adem inhouden is rechtermuisknop om in te zoomen en door hem in te houden , houdt hij zijn adem in zodat hij beter kan mikken.

Ik heb tijdelijk de Czech versie met de Engelse update.
Tot nu toe vind ik het wel best te pruimen, de graphics zijn wel knap.

Wat mij wel tegenvalt zijn de flight dynamics van alle heli's behalve de KA50 Hokum.

Ah bon, op de filmpjes ziet het er naar uit dat ge nogal snel hoogte verliest als ge draait. er zijn er die er goed mee kunnen vliegen, lees ms dit eens

Heb je de editorupgrade al?
http://armed-assault.de/downloads/g85-editor-addon.html
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan