Archief - ARMA II DAYZ mod - samen spelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vincort

Legacy Member
Waarom wacht je zo lang met schieten? Weet niet hoe schieten er aan toe gaat: met mijn korte speeltijd nog geen wapen gehad (met kogels). Ook nog geen enkele andere survivor tegengekomen.

Iedereen heeft uiteraard het recht om te doen wat ie wil, maar om gewoon voor het plezier (niet om de loot) mensen die daar rondlopen met hun pas gevonden makarov, minding dem own business, neer te knallen, dat vind ik toch vrij sadistisch.

Aiden

Legacy Member
Haha saai voor een west vlaming om mooi AN te praten in da filmke:). Ik heb daar altijd problemen mee^^

Gisteren zat ik aan de airstrip met mn broer, er passeert een survivor, ik zie dat die nog geen wapen heeft. We beslissen om hem nie neer te schieten. Gaan we even verder, komt diezelfde gast terug in onze rug met een pistoolke om ons dood te schieten.. Ik laat ook niet vlug iemand meer levend zunne :p

dunno

Legacy Member
Ik spreek mezelf niet tegen, da's een uitzondering op de regel. Ik kan mezelf ook niet tegenspreken aangezien ik mijn reden onderbouw.

Of ga je ontkennen dat de meesten die in groep spelen niet samen ergens op een voip programma zitten? Je hebt sowieso geen controle over wat zij zeggen. Er staan honderden video's op youtube die mijn stelling ondersteunen hoor.

Jij bent wel stoer met uw ktnxbye en uw filmpje om mijn uit mijn tent te lokken. Uw antwoord zegt genoeg over uw niveau. Probeer dat eens op het BIS forum of binnen de verschillende communities en je wordt gelijk verbannen kiddo.

Ironisch genoeg is het volgende waar rocket aan wil werken, dingen om teamplay te promoten. (zie interview filmpje van een uur enkele pagina's terug.)

Deathmatchers verneuken het spelplezier van anderen, dus moet bestraft worden. Liefst terug met een bandit skin zodat de bandits duidelijk gemarkeerd worden. Wie kan hierop tegen zijn buiten de deatchmatchers zelf? ;)

PS: Het feit dat jullie erop reageren, bewijst alleen maar wat voor spelers jullie zijn hoor.

MegaMentor zei:
Verschrikkelijk hoe mensen hier bepaalde speelstijlen willen opdringen aan anderen. En dan noemt men andere mensen CoD kiddies? Wie is hier het CoD kiddie? In CoD roepen ze ook constant dat ge dit niet moogt doen of dat niet moogt doen.

PS2: Ik leg niemand een speelstijl/regels op. Ik zeg maar dat je het spel anders kan spelen. Ik was er al van begin april bij en had toen een heel andere ervaring. Als jullie zulke ervaring niet willen moeten jullie dat weten hoor. Als je tegen een ordinaire deathmatch bent, krijg je blijkbaar de volle laag. :scream:

PS3: Leer argumenteren.

De community maakt en kraakt het spel en zijn attitude bepaalt hoe er gespeeld wordt. (Ruw gedrag op het DayZ forum, hacken e.d.m zijn daar maar enkele voorbeelden van.)

Ik wil jullie gerust wel een link geven naar leuke DM missies. (Armaholic ligt jammer genoeg offline). Celery heeft veel leuke missies:

CLY PVP missions (beta)

Verder zijn jullie welkom om ook andere mods te verkennen als PR, ACE2, I44, BlastCore WarFX, JSRS en talloze addons, eilanden e.d.m.

EnnY

Legacy Member
Herp derp & Trololol.
Sommigen voelen zich persoonlijk aangevallen wat voor nog meer herp en derp reacties zorgt waarin ze vergeten dat dit een publiekelijk online forum is dat anderen ook willen gebruiken. Genoeg aub over de morale kwesties van DayZ. Over kleuren en smaken valt niet te twisten.
Kunt het ook oplossen door verschillende soorten Realms zoals in wow. RPG , PvP , .. Maar dan met de servers en het zijn eerder richtlijnen ipv restricties.
Kthxbye.

Back ONTOPIC: Is er een maximum aan wire fences neerzetten ofzo? Of dit belast de server maar amper? Kzou graag eens een fort bouwen :m

Tritser

Legacy Member
Ikzelf probeer ook zo veel mogelijk met de maats te spelen, in groep dus. Doch zijn wij vredelievend en zullen enkel schieten als we enige vorm van bedreiging merken....

Gisteren zat ik op de armybase op 9cake, kom daar een survivor tegen en die vraagt of ik friendly was... zodoende hebben we nog wat kogels kunnen traden en heeft hij me gezegd waar ik een AK kon looten. Achteraf elkaar geluk gewenst en elk onze weg verser gezet. Vond ik best een leuke ervaring....

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk

nite

Legacy Member
Volgens de huidige regels is het inderdaad het beste om altijd als eerste te schieten en pas nadien vragen te stellen. Mensen die het spel zo spelen, spelen het spel zoals het gemaakt is. En imo kan je hen dat niet verwijten. Momenteel is het een Island deathmatch en geen Island zombie survival. Imo lijkt het wenselijk en waarschijnlijk dat er extra gameplay regels komen om cooperatie aan te moedigen en willekeurige survivors omknallen te ontmoedigen.

joriske18

Legacy Member
De community speelt met de tools die ter beschikking worden gesteld. (Waarom je hacking aanraakt bij een discussie over gameplay gaat mijn petje te boven)
Rocket heeft de banditskins er niet zo maar uit gehaald. Als jij op mij schiet maar mis schiet waarop ik je vakkundig afmaak zou ik een bandit worden. klopt niet echt?

Sinds wanneer verandert je uiterlijk als je iemand vermoordt? De oplossing met de heartbeat is een leuk idee om 'intuïtie' in het spel te krijgen. Maar zolang communiceren moeilijk is met anderen, het zeer gemakkelijk is om iemand om te leggen, er weinig voordelen zijn om met iemand onbekend samen te werken,... gaat iedereen wantrouwig zijn tegen over elkaar.

Ik ga zelf zeker niet liggen snipen aan de kuststeden maar heb een paar dagen geleden nog wel een murder gekregen. Ik ben deel van een groep van vier, samen zijn we een middelgrote stad aan het raiden. Op de heenweg hadden we een auto gevonden in perfecte staat en het plan was om die op de terug weg op te pikken. Ik loop samen met een teamgenoot een stuk voor, de twee anderen zijn achter. We staan met twee aan de wagen en willen hem gaan bijtanken. Dan staat er uit het niets ineens een surviver 10 meter van ons vandaan. Hij heeft een wapen vast en begint te lopen, even twijfelen we over zijn intenties maar hij komt ons richting uit en we leggen hem koelbloedig neer.

Moest hij dood? Nee. Was hij een risico voor onze groep? Ja. Dus er was geen keuze, maar ik denk nog steeds aan die ene kill. Aan zijn loot te zien was hij een verse survivor, misschien hadden we hem moeten laten gaan en had hij niks gedaan. Aan de andere kant, als verse survivor had hij niks te verliezen en alles te winnen...

Maar zoals EnnY zegt: who cares? Het is net die spanning die het leuk maakt!

rafbanaan

Legacy Member
dunno zei:
Jij bent wel stoer met uw ktnxbye en uw filmpje om mijn uit mijn tent te lokken. Uw antwoord zegt genoeg over uw niveau. Probeer dat eens op het BIS forum of binnen de verschillende communities en je wordt gelijk verbannen kiddo.

Stoer.

Als het u niet aanstaat wat de meeste hier doen, negeer het dan.

PS1: we weten het ondertussen al dat je het van april speelt, proficiat.

Cypher

Legacy Member
iedereen back on topic aub

Je hebt allemaal je speelstijl. Het heeft geen nut om je eigen speelstijl op te dringen aan andere spelers. Je gaat toch ook je geloof niet opdringen?

En er is hier maar ene stoere... en dat ben ik!

Dus back on topic aub :)

dunno

Legacy Member
Rocket heeft de banditskins er niet zo maar uit gehaald. Als jij op mij schier maar mis schiet waarop ik je vakkundig afmaak zou ik een bandit worden. klopt niet echt?

Indien je schoot, sprong er tijdelijk een 'Freetarget: True' indicator aan waardoor de andere persoon geen humanity verloor wanneer die jou neerschoot. Bovendien was het voor Rocket een test om te zien wat de gevolgen zouden geweest zijn. Heeft ie letterlijk gezegd.

Sinds wanneer verandert zelf je uiterlijk als je iemand vermoordt? De oplossing emt de heartbeat is een leuk idee om 'intuïtie' in het spel te krijgen.

Game balance. Ik stel dan ook voor dat bandits een civilian skin kunnen oprapen om zichzelf te vermommen. Eerlijk toch?

Die heartbeat is een manier. Indien dit echt zou zijn, dan zou je heartbeat bij iedereen sneller slaan en niet enkel bij bandieten. In survival films worden de bad guys ook vaak aangeduid met specifieke kledij of andere kenmerken.

Maar zolang communiceren moeilijk is met anderen, het zeer gemakkelijk is om iemand om te leggen, er weinig voordelen zijn om met iemand onbekend samen te werken,... gaat iedereen wantrouwig zijn tegen over elkaar.

Het enige voordeel dat ik haal uit contact met andere is hun mening over hoe veilig de omgeving is of wat er te vinden vinden + een eventuele ruil. Samenwerken doe ik ook niet, want dan is de kans wel groot dat iemand er misbruik van maakt. Iemand niet onmiddelijk neerknallen betekent niet dat je ermee moet samenwerken.

MegaMentor

Legacy Member
Idc about bandit skins hoor. Ik ben op en top bandit en ik mis de bandit skins ook wel een beetje, het jammere is net dat mensen zich bedrogen voelen zodra ik schiet. Ik heb liever dat ze WETEN dat ik een bandit ben en dat ze GFTO'en zodra ze mij zien. Ik ga mij nooit voordoen als friendly en hem dan in de rug schieten.

EnnY

Legacy Member
MegaMentor zei:
Idc about bandit skins hoor. Ik ben op en top bandit en ik mis de bandit skins ook wel een beetje, het jammere is net dat mensen zich bedrogen voelen zodra ik schiet. Ik heb liever dat ze WETEN dat ik een bandit ben en dat ze GFTO'en zodra ze mij zien. Ik ga mij nooit voordoen als friendly en hem dan in de rug schieten.

Hehehehe :P Nice boat you have there sir. Can i has a ride too?

Misterblort

Legacy Member
Jeezes christ, gelle zijt hier precies een bende kinders bijeen :D
Iedereen speelt zoals em wilt. Ik ben ne vriendelijken. Als er iemadnd mij afmaakt ga ik mss effe boos zijn(hangt af van wa voor gear ik heb en waar) maar uiteindelijk doetem wattem wilt dus ik ga ni zeggen wa ne noob die schiet mij gewoon dood..
Bandits bestaan, vriendelijke survivors ook. Tis moeilijk om iemand te vertrouwen ma da maakt het spel ook gewoon realistisch.
Kill or be killed

oNt-

Legacy Member
Derstraks een chopper gevonden tussen stary en novi. Heel voorzichtig gechecked en er lag een DMR naast. UL voor mij want ik had dat wapen al :(. Ik ben ffkes verder gaan liggen om een goed overzicht te hebben op de chopper. Ik zie een gast met een 50 cal door een veld sprinten naar de chopper. Kblijf heel rustig en ik wacht tot als hij de wapens aan de chopper checked. Kschiet 2 keer en hij was direct dood. Eén van mijn properste kills tot nu toe.

Tevreden van mijn prestatie.

Rubmifer

Legacy Member
MegaMentor zei:
Idc about bandit skins hoor. Ik ben op en top bandit en ik mis de bandit skins ook wel een beetje, het jammere is net dat mensen zich bedrogen voelen zodra ik schiet. Ik heb liever dat ze WETEN dat ik een bandit ben en dat ze GFTO'en zodra ze mij zien. Ik ga mij nooit voordoen als friendly en hem dan in de rug schieten.

Pas op, bandits kunnen een toevoeging zijn aan het spel, en ik kan er soms zelf ook wel een keertje van genieten van een nette kill. Ik heb het net zelf ook nog even gedaan aangezien ik mij aan het vervelen was. Lag in de bosjes ten zuid oosten van de NE airfield met mijn Enfield, hopend dat er eens iemand kwam op wie ik de accuracy van mijn rifle kon testen. Halfuurtje daar gelegen, tot ik uiteindelijk een slachtoffer zie komen. Wordt eerst een 5tal minuten achtervolgd door zombies, en wanneer hij ze afgeschudt heeft dacht hij waarschijnlijk dat de kust veilig was. Hij ging dan maar een koe gaan afslachten op het veld, een ideaal moment om dat ding eens deftig te testen. Resultaat:

delGh.jpg


h17pX.jpg


Hoe ik me voelde na het schot :D

Maar daarna had ik toch weer te doen met die kerel. Maar mensen neerschieten bij Airfields heb ik eigenlijk wel geen problemen mee. Daar moet je gewoon in een mindset kruipen dat wanneer iemand je ziet je evengoed dood kan zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan