Archief - ARMA II DAYZ mod - samen spelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tritser

Legacy Member
om hierop verder te gaan:

Net lange sessie achter de rug, had net goed veel en goede loot gevonden, probeer ik mij een weg te banen tussen de infected. Kom uit op een grote schuur, beetje verder zie ik ook iemand super voorzichtig levend weg te raken, ik had een mooie positie om hem uit te schakelen maar hij was geen bedreiging vermits hij mij nog niet gezien had. dus heb me omgedraaid en uit het zicht gebleven....

Ik moet eerlijk toegeven, de moment ik dat wapen tevoorschijn zag komen om de hoek, kreeg ik bijna een attaque hier in mijne stoel :D

*edit*

Maar om duidelijk te zijn, bij enige twijfel kies ik voor mezelf en schiet ik hem zonder pardon neer.
De wet van de jungle ;)

EnnY

Legacy Member
MegaMentor zei:
Verdomme al mijn SVD mags weg... Heb ik zo'n awesome sniper verdwijnen al de kogels ervoor. :angry:

Vandaag een military jeep gepikt van 2 gasten. Allebij afgeschoten. Stiekem hoop ik dat het mensen van hier waren?

JAAAAAAAAAAAAA! AHAHA! Military Jeep FTW! <3
Fijn dat ge ook eens actie meemaakt

Rubmifer

Legacy Member
MegaMentor zei:
Mensen die zich niet willen moeien met bandits hebben daar trouwens niks te zoeken. Ge hebt geen M4A1 nodig om te surviven en eventueel zombies neer te schieten en food vind ge ook in de kleinere dorpjes. Dat ge naar plaatsen als die gaat en verwacht dat mensen niet op u gaan schieten zegt meer over uw survival skills dan over de bandits.
Nu niet zeveren hé. Dus omdat ik geen andere mensen wil neerknallen moet ik maar gewoon uit die steden blijven ofzo? Ik trek ook graag rond, of het nu alleen is of met anderen, en ik loot ook gewoon graag. Plus goede gear kan ik altijd gebruiken als ik mensen tegen kom die minder goede bedoelingen hebben als mij. Als ik u tegenkom terwijl gij een m4 hebt, en ik loop rond met een miezerige makarov, dan ben ik als onschuldige survivor altijd gepoept. Of ik u dan tegenkom in Stary of ergens in een boerendorp. Als ik dan ook een M4 kan gebruiken ga ik dat ook doen, en ga ik er ook naar op zoek.

Ik gebruik mijn gear quasi altijd om mijzelf te verdedigen, niet om andere mensen te gaan opjagen en neer te knallen. En echt goede gear vind je nu eenmaal niet in huisjes en schuren. Dat je dan iemand neerknalt in Stary terwijl je beide in het kamp loopt, dat kan ik dan nog ergens begrijpen, en dat heb ik zelf ook al gedaan. Maar dingen zoals ik vorige keer voorhad, namelijk dat ik rustig rond liep in het kamp in Stary kijkend of ik wat gear kon vinden en dat ik plots door een sniper wordt beschoten vind ik ontzettend vervelend. Identiek hetzelfde meegemaakt in Berezino, rustig aan het crouchen, deed geen vlieg kwaad, en hop, weer een sniper die mij probeert neer te maaien zonder enige reden.

Natuurlijk speelt iedereen het zoals hij wil, maar dat neemt niet weg dat dit voor Rocket niet de bedoeling was. Het laatste wat hij wou was dat Dayz een simpele deathmatch met zombies werd. En daarom dat ik het ook zou aanmoedigen moesten bandits en murders op een bepaalde manier worden gekenmerkt worden.

T-Blade

Legacy Member
Heb me speciaal Arma gekocht voor deze mod te kunnen proberen. na +- 2-3 uur proberen ben ik nog steeds in geen enkele game geraakt. Het verste dat ik al geraakt ben is Loading.
dat is na de 1e paar errors die ik kreeg. Eens ik er in raak wil ik wel eens coopen met iemand maar ben nog total noob in dit :D

nixie

Legacy Member
Rubmifer zei:
Sorry, maar ik ben gewoon een tegenstander van dat deathmatch gedoe. Het neerschieten van iedereen die je ziet zonder dat die andere ook iets misdaan heeft, dat lijkt me gewoon niet het doel te zijn van het spel. En ik dacht dat Rocket daar ook zo over dacht, dus het lijkt me niet onbestaande dat er in de toekomst er in dat opzicht er wel bepaalde features zouden kunnen bijkomen.

klein detail.
1 iemand van ons werd eerst neergeschoten nog voor wij ook maar iets hadden gedaan.

Wij spelen ook in groep en zijn dus vrij beschermend tov elkaar, als dat geen teamplay is? Ge kunt nooit met iedereen teamplayen.

En zoals rocket ook zei. Hij wilt een situatie nabootsen om te zien wat mensen zouden doen. Soijtig genoeg zijn de meeste mensen vijandig tov elkaar.
Dit mede door het weghalen van het communicatie middel (side chat)

grotere steden om beter loot te vinden, altijd op u hoede zijn.
altijd.


OT Dus de jeep is gerepaired en gemoved?
JOY!!!!!!!!!!

h0us3cat

Legacy Member
Ik kan nergens een tent zetten, krijg altijd de melding dat de grond plat moet zijn...

KoOkiE

Legacy Member
so much hostility.. here, have an update changelog, that might calm things down :)

Pending Update: Build 1.7.2
Target date is Monday. Backup is for Saturday during offpeak time.

The update will include some new functionality. Currently, it includes some leftover fixes from the end of 1.7.1

But I will be updating the progress here. 1.7.1.5 will remain all weekend, unless something serious happens.

This is the completed changelog so far:

Changelog:
* [FIXED] Infected hear perfectly through objects (noise reduced by 50% through an object)
* [FIXED] Animal bodies despawn way too fast (now despawn automatically after 2 minutes)
* [FIXED] Corrupted update data causes people to spawn in debug forest (now will not save corrupted position data)
* [FIXED] States where animal might stop walking around (now should walk around more)
* [FIXED] Animal AI routines consuming large amounts of FPS (now in line with Infected AI routines, reduced FPS usage)
* [NEW] Player Syncing system replaced (increased performance and ammo quantity tracking *kuch* zie wel mentor *kuch*)
* [FIXED] Error reports are almost invisible (has now been fixed)

dunno

Legacy Member
Gewoon die bandit skin terug invoeren, maar tegelijk ook civilian lootable kleding in de game steken zodat bandits zich kunnen verkleden. Of moet men in de kill messages gewoon de gridcoordinaten zetten waar iemand is neergeknald.

Dan weet ik gelijk wie onmiddelijk neergeknald moet worden en wie niet. Schieten om te schieten is voor cod kiddies. Ben ik blij dat ik nog de good old days in april heb meegewaakt.

Verder ben ik voorstander van non-leathal spullen (rubber kogels, tazers, handboeien), eventueel ook side-missions om de monotomie te breken.

rafbanaan

Legacy Member
Schieten om te overleven V_V

Als je 6 keer in u rug geschoten wordt, omdat je een kerel met rust liet dan heb je snel je keuze gemaakt. Ik vertrouw niemand buiten diegene waar ik af en toe met samen speel.

dunno

Legacy Member
Je hoeft niet iemand preventief neer te schieten om te overleven. Als je enigszins goed bent, ga je schuilen en observeren en ben je bewust van je surroundings. Als iemand jou neerschiet is het gewoon klaar en duidelijk dat je niet 'stealthy' genoeg speelt.

Je geeft ook gewoon domweg je positie weg; niet alleen aan zombies, maar ook aan mensen die op zoek zijn naar slachtoffers of je geeft anderen in je buurt gewoon een reden om op jou te schieten aangezien jij toch zelf schiet.

Nuja, vicieuze cirkel hoor als iedereen zoals sommigen hier gaat redeneren. Jullie schuld als de mod niet meer is/wordt dan een ordinaire DM met hier en daar een zombie.

(PS: ik ben wel grote voorstander van mensen neer te knallen die duidelijk in groep spelen. Als je 2 of meerdere samen ziet lopen, dan kan je er geld op wedden dat ze samen op teamspeak zitten of zo. Zulke mensen schieten sowieso en zullen ook niet friendly zijn naar jou toe. Mensen in groep moet je neerknallen, zonder er maar 1 seconde over na te denken.)

Misterblort

Legacy Member
Er kan ALTIJD iemand uit een bos naar een dorpke kijken waar gij toevallig zit te looten.
Veel valt daar ni aan te doen e.. Gewoon opt slecht moment op de foute plaats zijn.
Ik ben redlijk vriendelijk met adere mensen.
Ik voice altijd "friendly?" als ze ni reageren, beschouw ik hem als bandit. Als ze wel antwoorden hoort ge meestal aan hun stem of ze wat ze zeggen menen of ni. Sommige schijten in hun broek ><
Iedereen is voor mij friendly tot "ze ni antwoorden" of ze louche dingen doen.

MegaMentor

Legacy Member
Rocket zei:
There are no CoD Kiddies

We are all CoD kidddies. CoD was a good game. Maybe you were so hip that you didn't buy it. But I don't think there is anything specifically wrong with it, I just don't think every game needs to be like it. Hence I am working on this. But again, it's become a cliche here. Lets try and think of something else to say and think a bit deeper before labeling people as CoD Kiddies.

Kthxbai.

Verschrikkelijk hoe mensen hier bepaalde speelstijlen willen opdringen aan anderen. En dan noemt men andere mensen CoD kiddies? Wie is hier het CoD kiddie? In CoD roepen ze ook constant dat ge dit niet moogt doen of dat niet moogt doen. Ik weet niet hoe lang jullie al in leven zijn maar mijn character is 16 dagen oud, ik heb elk item dat ik zou willen hebben. Moet ik nu op mijn gat zitten wachten tot een zombie mij doodslaat? Of mijn 101ste map gaan zoeken? Nee, ik gebruik mijn items om weer spanning in het spel te krijgen. Ik begrijp dat als je gemiddeld maar 2 uur leeft dat het moeilijk te begrijpen is maar eens je wat langer bezig bent ga je op den duur ook enkel nog als bandiet plezier uit het spel halen.

* [NEW] Player Syncing system replaced (increased performance and ammo quantity tracking *kuch* zie wel mentor *kuch*)

Ik had dus gelijk. DayZ moest wel degelijk een update krijgen om het systeem in werking te doen gaan :)

rafbanaan

Legacy Member
dunno zei:
Nuja, vicieuze cirkel hoor als iedereen zoals sommigen hier gaat redeneren. Jullie schuld als de mod niet meer is/wordt dan een ordinaire DM met hier en daar een zombie.

Gaan we zo beginnen ?

Ik wil overleven en als ze mij 15 min achtervolgen is dat niet omdat ze me even gezien hadden. Indien er iemand wegloopt, zal ik die ook niet achtervolgen. Staan ze op 15m van mij ... dan is men keuze snel gemaakt en zal ik overleven. Ik zou ook liever iemand tegenkomen en zo op avontuur gaan, maar je weet gewoon dat je op een bepaald moment een kogel in de kop zal krijgen en als je dat niet wil geloven... so be it.

Ik speel het op mij manier, jij op de jouwe. Staat het u niet aan dan heb je pech, want ik zal me speelstijl niet veranderen.

Verschrikkelijk hoe mensen hier bepaalde speelstijlen willen opdringen aan anderen. En dan noemt men andere mensen CoD kiddies? Wie is hier het CoD kiddie? In CoD roepen ze ook constant dat ge dit niet moogt doen of dat niet moogt doen. Ik weet niet hoe lang jullie al in leven zijn maar mijn character is 16 dagen oud, ik heb elk item dat ik zou willen hebben. Moet ik nu op mijn gat zitten wachten tot een zombie mij doodslaat? Of mijn 101ste map gaan zoeken? Nee, ik gebruik mijn items om weer spanning in het spel te krijgen. Ik begrijp dat als je gemiddeld maar 2 uur leeft dat het moeilijk te begrijpen is maar eens je wat langer bezig bent ga je op den duur ook enkel nog als bandiet plezier uit het spel halen.
²

joriske18

Legacy Member
Ik vindt het grappig hoe sommige mensen 'spelregels' willen opleggen. Het is een open wereld, het is de bedoeling dat je doet wat je wilt om te overleven. Voor sommigen is dit samen werken met andere, voor sommige is dit iedereen afmaken omdat ze niemand vertrouwen. Aan iedereen de keuze, één speelstijl is niet minder waardig aan de ander.

Als alle players samen zouden werken en al handjesgevend zouden rondhuppelen zal de spaning ook snel weg zijn.

Ik kijk uit naar alle updates die waarschijnlijk nog gaan komen die beide speelstijlen verder gaan uitbouwen!

nixie

Legacy Member
Man wa een vooroordelen da gij hebt.

Mensen sowieso neerschieten omdat ze in groep spelen?
Das even erg als single players neerknallen on sight.
Gij spreekt u eigen zo vaak tegen...


Zoals eerder gezegd is de lak aan communicatie.
Tegen da je doorhebt of iemand friendly is moet ge al zijn neushaar zien

MegaMentor

Legacy Member
Ging deze eerst niet gebruiken maar...

[youtube]Dt_nKmqZs_M[/youtube]

Haters gonna hate :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan