Archief - ARMA II DAYZ mod - samen spelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rubmifer

Legacy Member
Heb ook wel het gevoel dat de alertness wel naar beneden mag. Ik vond het eerlijk gezegd prima met de vorige. Sluipen was je vrij onzichtbaar als je een afstand hield, met de rest moest je heel goed oppassen. Nu is zelf sluipen een heel erg riskante bedoening geworden.

En het spawnen van de zombies gaat wel gefixed worden, is al bekend.

Pirate!

Legacy Member
Rubmilfer, gij zijt Bram? Hebt ge die kerel nog neergeknald die ik ging uitchecken? Gij en ik hadden allebei revolvers maar ik geen ammo :P

Daarna gerespawned midden in een hoop lopende zombies. Ik flippen tot bleek dat het een andere ongewapende kerel was die achtervolgd werd. Samen door een gebouw of drie gelopen en dan uiteindelijk een M1911 gevonden met wat ammo. Zombies neergeknald en toen een wagen gevonden. We zijn het dorp een paar keer doorgegaan op zoek naar munitie, een wapen voor hem en de nodige engine parts, maar na een paar keer alles te doorzoeken werd ik plots incapacitated door een zombie in een muur. Mijn nieuwe maat (Iets met white in zijn naam, een duitser) begint te panikeren, hij krijgt zombies op zich, zombies zitten mij op te fretten tot ik plots weer bij bewustzijn kom en vanuit mijn liggende positie de aandacht trek door met mijn laatste bloed mijn drie magazijnen leeg te knallen op de zombies achter hem en op mij. Weet niet meer hoe het is afgelopen, ik riep dat hij moest weglopen en toen ik aan 200 bloed zat zei mijn revolver klik klik klik. En toen werd alles zwart.

Daarna respawned in Otel, twee andere survivors zonder wapens gevonden. Samen Elektro firestation gechecked maar geen wapens met munitie gevonden en waren we elkaar kwijt geraakt. Dan met bang hartje die office building, een ander gebouw in de buurt en de supermarkt gechecked. Overal zwaar kaliber kogelvuur (Enfield of sniper), dus zo veel mogelijk uit het zicht van de bergen kruipen.

Uiteindelijke loot oa: compass, M1911 met een magazijn of zes, een winchester met 60 kogels, heatpacks, alice bag, die camo kledij (geen ghilly), genoeg eten en drinken voor altijd, wat bandages en painkillers etc. Dan weggelopen naar het noordwesten, nog steeds kogelschoten horend in Elektro en dan na een tijd lopen veilig afgesloten.

Ben blij dat positional audio weer werkt en van de zombiechanges ben ik ook wel fan, ook al is de visual range wat te groot en kunnen zombies nog steeds door dingen zien en slaan. Goed dat ge u nu kunt verstoppen ook als ge ze eenmaal geaggroed hebt. Zonder wapens en eten starten vind ik ook wel goed, maakt het veel spannender en betekenisvoller als ge iets vind, al is het maar een kruisboog.

Voor de mensen met fps problemen en die een grafische kaart met meer dan 512mb hebben, ga in opties en zet 'video memory' op default ipv high ofzo. Tis nog steeds laggier dan vroeger maar wel al wat beter.

ghost.

Legacy Member
Die update is goed ze vind ik, net gespawnde mensen zullen minder elkaar beginnen afschieten voor elkaars beans en ze zullen leren dat ge ook gewoon iemand kunt laten passeren en zelfs een groepke kunt vorme :)

Die zombies vind ik niet zo overpowered, kvind het nog altijd cva, gewoon steeds voorzichtig blijve natuurlijk e ;)
Ik heb er al een stuk of 10 kunnen afschudden trouwens door een hotel binnen te lopen langs de voorkant en langs de achterdeur weg te lopen :P

btw: de laatste keren dat ik op de BE 1 server kwam waren er ofwel geen zombies of was de loot niet gespawnt, hopelijk is dit snel opgelost :p

MegaMentor

Legacy Member
h0us3cat zei:
Ligt niet aan de server maar aan DayZ zelf.

Hebt ge de view distance veranderd? Gisteren kon ik nog 800+ meter ver zien, nu gaat het niet verder dan 500. Dacht eerst dat het nog mist was van na die regenbui maar de mist blijft nu al gans de dag hangen.

Rubmifer

Legacy Member
Pirate! zei:
Rubmilfer, gij zijt Bram? Hebt ge die kerel nog neergeknald die ik ging uitchecken? Gij en ik hadden allebei revolvers maar ik geen ammo :P

Oh, was jij dat? :)

Er was toen heel veel lag. Jij stond helemaal stil, en hij schoot je toen gewoon neer. (althans op mijn scherm). Ik heb nog proberen reageren door er als een malle naartoe te lopen en hem vol te pompen met lood, maar je was al dood. Maar hij gelukkig ook. 1 bandit kill erbij.

Wel grappig trouwens, want er lag een paar meter verder nog een andere survivor met niets van gear in het gras. Waarschijnlijk doodsbang door al die schoten en durfde hij zich ook echt niet bewegen. Heb hem dan maar doorverwezen naar die bandit die ik neergeknald heb aangezien hij een Makarov had. Mijn goede daad voor vandaag zit er alweer op. :p

math

Legacy Member
Ik speel ook op de 9cakes server. Ik was een kamer aan het onderzoeken toen iemand riep "are you going to shoot me?", ik wis niet dat er voice chat was dus dat was wel raar om ineens iemand te horen. Ben gewoon naar buiten gegaan en een aantal keer left lean en right lean gedaan om te tonen dat ik niet ging schieten en het was in orde.

h0us3cat

Legacy Member
MegaMentor zei:
Hebt ge de view distance veranderd? Gisteren kon ik nog 800+ meter ver zien, nu gaat het niet verder dan 500. Dacht eerst dat het nog mist was van na die regenbui maar de mist blijft nu al gans de dag hangen.

Nee.

u4ea

Legacy Member
math zei:
Ik speel ook op de 9cakes server. Ik was een kamer aan het onderzoeken toen iemand riep "are you going to shoot me?", ik wis niet dat er voice chat was dus dat was wel raar om ineens iemand te horen. Ben gewoon naar buiten gegaan en een aantal keer left lean en right lean gedaan om te tonen dat ik niet ging schieten en het was in orde.

Kzien het al voor mij. :p
Ge kunt ook u hoofd apart bewegen als ge een bepaalde knop indrukt he.

KoOkiE

Legacy Member
server moet dringend herstart worden, aantal levende zombies staat steevast 200 minder dan het totaal, het opruimscript is wss vastgelopen en in het laatste half uur is mijn fps van 60 naar 15 teruggevallen.

h0us3cat

Legacy Member
KoOkiE zei:
server moet dringend herstart worden, aantal levende zombies staat steevast 200 minder dan het totaal, het opruimscript is wss vastgelopen en in het laatste half uur is mijn fps van 60 naar 15 teruggevallen.

Server is uur geleden herstart...
Go blame DayZ staff.

KoOkiE

Legacy Member
mja het zal wss wel te maken hebben met die spawnbug (deerstands etc). rocket heeft 45 minuten geleden op twitter gezet dat ze binnen een 6tal uur een hotfix klaar hebben

Pirate!

Legacy Member
dayzdevteam Day Z Development
Hotfix inbound +/- six hours to address a line-of-sight issue and performance issue relating to zombie and loot spawning. -Rocket

spoon

Legacy Member
h0us3cat zei:
Server is uur geleden herstart...
Go blame DayZ staff.

toch niets van gemerkt dat die is gerestart altijd op gezeten

rond 5u is er is een restart geweest ja

momenteel niet echt speelbaar met men +-18 fps

h0us3cat

Legacy Member
spoon zei:
toch niets van gemerkt dat die is gerestart altijd op gezeten

rond 5u is er is een restart geweest ja

momenteel niet echt speelbaar met men +-18 fps

Nog maar een keer,
Go blame DayZ staff.

h0us3cat

Legacy Member
STARDUST zei:
Kheb zo et gevoel dat housecat niet met de comments kan leven...

Laat ze maar komen, ik lig er niet wakker van hoor.
Ik zeg alleen dat het niet aan de server ligt, Maarja sommigen begrijpen dit blijkbaar niet als ik het 1 keer zeg.

KoOkiE

Legacy Member
we weten dat hoor housecat :) ik denk dat het komt omdat we altijd op ny8 speelden voorheen waar de admin ook erg actief was en als er klachten waren van fps problemen dat hij dan gewoon de server herstartte. Zo'n luxe went snel he ;)

DayZ is nog in alfa he en we moeten nog wat leven met zo'n problemen zoals fps lag en zo, ik hoop dat het niet teveel werk is om een server herstart in te stellen of zo. Aan de servers ligt het niet zoveel is zeker, het is gewoon leuk als je weet dat je "home" server actief onderhouden wordt zoals bij ny8 het geval was. Ik zou zelfs voorstellen anders dat je iemand aanstelt om de server te herstarten als je niet online bent? Zo moet je niet altijd ons gezaag aanhoren :p tenzij die hotfix complete soulaas brengt maar daar vrees ik een beetje voor eerlijk gezegd. We vinden het super dat je een server host en willen er natuurlijk dolgraag op spelen he :)

h0us3cat

Legacy Member
KoOkiE zei:
we weten dat hoor housecat :) ik denk dat het komt omdat we altijd op ny8 speelden voorheen waar de admin ook erg actief was en als er klachten waren van fps problemen dat hij dan gewoon de server herstartte. Zo'n luxe went snel he ;)

DayZ is nog in alfa he en we moeten nog wat leven met zo'n problemen zoals fps lag en zo, ik hoop dat het niet teveel werk is om een server herstart in te stellen of zo. Aan de servers ligt het niet zoveel is zeker, het is gewoon leuk als je weet dat je "home" server actief onderhouden wordt zoals bij ny8 het geval was. Ik zou zelfs voorstellen anders dat je iemand aanstelt om de server te herstarten als je niet online bent? Zo moet je niet altijd ons gezaag aanhoren :p tenzij die hotfix complete soulaas brengt maar daar vrees ik een beetje voor eerlijk gezegd. We vinden het super dat je een server host en willen er natuurlijk dolgraag op spelen he :)

Server herstart om de 6-8u, elke herstart is 50% kans verlies van voertuigen. Daarom wil ik deze zo laag mogelijk houden.

KoOkiE

Legacy Member
Is zeer te begrijpen. Eigenlijk moet er eerlijk bijgevoegd worden dat er op jouw server zeker geen klagen is over het herspawnen van voertuigen, bij geen enkele restart zijn de tenten en vehicles niet gespawnd. Dat probleem hadden we wel op NY8, dus daar zit jouw server alweer een trapje hoger :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan