Archief - ARMA II DAYZ mod - samen spelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Misterblort

Legacy Member
KoOkiE zei:
je begint het spel aan de kust van een land waar de apocalyps gepasseerd is en er in ieder stadje geinfecteerde mensen rondlopen. als ze je zien of horen dan komen ze achter je aan en eten je op :)

je hebt 12000 bloed (health), je moet eten en drinken om te overleven, zorgen dat je warm genoeg hebt of je wordt ziek. Je moet de dorpjes of steden intrekken om gear en voeding te vinden, om wapens te vinden, betere rugzakken te vinden. dit neemt allemaal veel tijd in beslag, en als je dood gaat verlies je alles en begin je waar vanaf nul op het strand. vooral dit laatste zorgt voor spanning in het spel, het feit dat je alles verliest als je dood gaat. als je gelopen hebt zal je niet zo accuraat schieten, omdat je staat te hijgen na je inspanning. het spel is vrij realistisch en de opzet van de arma II engine waarop het draait is dat van een militaire simulatie.

er zijn ook voertuigen in het spel zoals je gemerkt hebt, maar die moet je repareren, met wielen, benzine, fuel tank parts, scrap metal, windshield, engine parts.. er zijn zelfs heli's in het spel maar die worden op dit moment niet gespawnd wegens lag.

de mod is in alpha status en dit wil zeggen dat er constant nieuwe features bij komen maar dat er ook veel bugs in zitten. je zal geduld moeten hebben dus :)

er komen verder nog zaken in het spel die teamplay bevorderen. gisterenavond nog deze foto tegengekomen op reddit:
Generator - Imgur

er is dus ergens een plan met die draagbare generator welke we vast in een volgende patch zullen te weten komen.. er bestaat een uitgebreide addition van een andere modder die een compleet systeem van electrische centrales aan de map toevoegt, en er is veel kans dat ook zo'n dingen in het spel komen. De maker van de mod heeft al laten weten dat hij de spelers de mogelijkheid wil geven om bv een dorp over te nemen en te versterken, en zo de wereld een extra twist te geven.

arma II is op zich ook een leuk spel, de 25 euro die ik voor combined operations betaald heb is zowiezo al elke cent waard geweest voor dayz. als ik even wil pauzeren speel ik een single player missie.

De spanning die je voelt als je reeds twee dagen aan het rondtrekken bent, hier en daar gear gevonden hebt en dan een speler tegenkomt is ongeëvenaard gezien je beseft dat je alles kwijt kan spelen met 1 welgemikte kogel. Ook tov zombies krijg je klamme handjes als je weet dat 1 schot een complete horde achter je aan kan sturen gezien geweerschoten door zombies tot honderd meter ver, naargelang het wapen dat je gebruikt.

Thanks voor de uitleg :) Lijkt een beetje fallout mmo maar dan als ge sterft moede herbeginnen wat het op hardcore morde diablo doet trekken en dus nen hoop meer stress/plezier meebrengt.
Is dat dan ni gevaarlijk van zo met ulle bakskes rond te sjeezen ^^ ?

MegaMentor

Legacy Member
MegaMentor zei:
Nog even vol nostalgie naar onze voertuigjes kijken in video van gisteren.

[youtube]EesJ0Db5O4g[/youtube]

You will be missed.

Efkes quoten voor op de nieuwe pagina te zetten :unsure:

En nee, niet gevaarlijk, zolang ge rap genoeg rijdt gaan ze niet veel kunnen doen.

KoOkiE

Legacy Member
kga die video niet op reddit zetten, tis veel te duidelijk waar het kamp is.

KoOkiE

Legacy Member
jup, door 1 of 2 individuen. Als ik da op reddit zet gaan er direct een paar honderd die locatie weten en dan is er veel meer kans dat we vanavond helemaal niets meer terugvinden in onze tenten. let's minimize damage here for a second :)

oNt-

Legacy Member
NOooooooooooooo men NVG en antibiotica's :'(.
En kzit momenteel uitgelogd in Lopatino aant bloeden en kheb geen bandages meer :(

MegaMentor

Legacy Member
Wel weer annoying. Telkens ik zeg dat we de volgende dag een airfield raid gaan doen gaat er iets mis. Gisteren server problemen en vandaag de vehicles en items gepikt :p We are jinxed indeed.

Iig, gaan we weer terug wat te doen hebben nu. Buiten rondsjeezen was er toch niet veel meer te doen.

joriske18

Legacy Member
Yep, eenmaal je zo wat stuff hebt wil je wel terug opzoek gaan naar de actie.
Ik heb ook op het dayz forum gelezen dat een clan een basis heeft opgezet in red castle (andere server) zoiets aanvallen of verdedigen moet tof zijn! :p

Eenmaal we een paar voertuigen hebben zouden we eigelijk een mobiel kamp moeten maken. Geen tentjes meer maar alles in een truck die regelmatig van plaats verandert. Met enkel nog hier en daar een paar tentjes met basis materiaal (food, drinks, beetje ammo).

Dan kunnen we mobiel heel de map raiden. En ook opletten met van die joyrides, want de helft van de map hoort dat en komt je dan zoeken.

Als ik vanavond online geraak wil ik gerust airfield gaan raiden, rescue operations naar teamleden, wraak gaan nemen voor onze voertuigen,... Ik heb momenteel wel maar 3 stanag SD magazines op zak en ik lig een 1000m van airfield (ten noord westen).

KoOkiE

Legacy Member
sounds like a plan, ik ben wel voor mobiele camps.. iedereen moet wel meebewegen dan, ofwel gaan we als volgt tewerk;

subcamps met een mobiel kamp dat rond trekt. bv één of twee mensen bij berezino, een paar bij nw airfield etc.. en dan een mobiele eenheid die rondtrekt om loot bij te houden die belangrijk is en door die mensen werd gevonden?

nite

Legacy Member
Ook begonnen met DayZ mod. Ben vanaf het strand naar het noorden getrokken en ik bevind mij nu ergens tussen Drozhino en Bor en al ongeveer 20 zombies gedood.

Hoe spelen jullie eigenlijk samen? Is het de bedoeling dat je steeds op dezelfde server speelt?

Jukola

Legacy Member
Ik speel de mod nu ook ongeveer 3 dagen. Heb gisteren veranderd naar versie 1.6 om op NY8 te kunnen spelen en misschien jullie groep te joinen. Was ik even goed bezig, een deftig 2de wapen gevonden met genoeg ammo en een goede backpack, vind ik toch wel geen traktor in het midden vant bos. Ik zo nieuwsgierig als ik ben daar dus ingesprongen en mee onderweg naar mijn volgende doel, het Berezino hospital. Rij ik toch wel niet tegen een paal aan als ik er net aan kom, bam dood.

Anyways, wat zijn zo de "requirements" om de groep te joinen? Ik was van plan een goed aantal medical supplies te halen in Berezino en dan is te polsen bij jullie maar ben nu dus dood gegaan en tzal voor later zijn vooraleer ik terug probeer :P. Kan jullie alvast vertellen dat die traktor daar dus nog gewoon staat bij mijn weten, vlak aan het Berezino hospital, op de weg die van Orlovets komt.

KoOkiE

Legacy Member
nite, we spelen samen door op dezelfde server in te loggen en met een groep naar een (gevaarlijke) goeie loot plaats te gaan, daar alle bruikbare materiaal mee te nemen, en dan samen in een tentenkamp alles bij te houden. Zo weten we dat we nooit medical supplies, eten of drank te kort komen. Als iemand sterft dan doen we ons best om die te gaan oppikken, of bv nu met ont om die te gaan helpen als hij gewond is ergens te lande.

jukola, de voorwaarden zijn simpel

1. je speelt als een (pardon my french) *****. 95% van de spelerbasis in dit spel zijn blank ingame, en die steken echt uit in bossen. Als je een donkere skin selecteert in je profiel dan val je minder op, ook als we een blanke zien dan weten we meteen dat die vijandig is en schieten we die dood.

2. voor je schiet, zeg je dit ook op mumble. dit voorkomt onaangename verrassingen, en paniekreacties. hetzelfde geld voor het binnengaan van gebouwen, zo weten we constant waar iedereen is als we gaan looten.

3. je komt op mumble met een headset zodat je kan praten met ons

dat is het zo wat :)

joriske18

Legacy Member
Voor de rest ben je vrij supplies te nemen zolang je zelf ook supplies terug naar het kamp brengt. En misschien een beetje voorzichtig zijn met de zeer zeldzame items.

KoOkiE

Legacy Member
de logica is eigenlijk als er iets zeldzaams is zoals night vision goggles dat je die in je pack steekt voor je uitlogt, dan raak je die al zeker niet kwijt als iemand onze tenten vindt..

joriske18

Legacy Member
Heel het idee van supplies met hopen te hebben spreekt natuurlijk tegen het dayz idee. Het is normaal dat je nergens veilig bent en bijgevolg je supplies ook niet. Best is dat je mobiel blijft enkel met het geen wat je echt nodig hebt. Te lang met te veel supplies op één plaats blijven zitten kan alleen slecht aflopen.

Iets anders, ik heb nog een suggestie gelezen die wel leuk kan zijn. Random rondtrekkende 'hordes' van zombies, een groep van 20 tot 100 zombies die gewoon willekeurig door de map trekt. Voegt de extra spanning toe dat je overal ineens zo'n groep van kan tegenkomen. En als je niet oplet zit je er misschien ineens midden in.

spoon

Legacy Member
momenteel ben ik aan NE airfield ga hier wss uitloggen en dan deze avond verder rondtrekken als ik op de server kom

KoOkiE

Legacy Member
random zombies in het bos werd reeds aan de maker voorgesteld, en hij houdt hier ook rekening mee. ik denk dat we binnen afzienbare tijd wel met zombies te maken zullen hebben in de bossen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan