Archief - ARMA II DAYZ mod - samen spelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rubmifer

Legacy Member
MegaMentor zei:

Serieus, hoe vinden jullie constant die vehicles? Ik heb er op mijn eentje nog geen enkel gevonden. Gebruiken jullie gewoon de Dayz WIki pagina van de vehicles?

KoOkiE

Legacy Member
ik vind die allemaal. mentor gaat met de eer lopen :p
hoewel die gele eerst door chief gespot is geweest vandaag.

de eerste grote groep hebben we gewoon gepikt van een andere groep die op die server zat. Die gele hebben we vandaag op 019-062 gevonden. als je op een server gaat heb je veel kans dat die daar staat, hebben hem vandaag op twee verschillende servers gevonden. gaat hem wel moeten voorzien van vier wielen lol..

volgens dak gelezen heb staat er ook ene op 081-060.

loyezthijs

Legacy Member
Binnenkort is op een rustig moment een solo missie richting NW barracks starten :)

spoon

Legacy Member
loyezthijs zei:
Binnenkort is op een rustig moment een solo missie richting NW barracks starten :)

je kan beter NE gaan veel minder kans op andere spelers en zombies
zelfde loot te vinden

loyezthijs

Legacy Member
spoon zei:
je kan beter NE gaan veel minder kans op andere spelers en zombies
zelfde loot te vinden

Ja, het ding is gewoon dat ik te lui ben om tot daar te gaan en ik eigenlijk bitter weinig te verliezen heb :cool:

KoOkiE

Legacy Member
das nice housecat, als er een stabiele nieuwe versie is komen we mss af :)

heren, ik denk dat ik slecht nieuws heb. Vanmorgen ben ik ingelogd en tot aan het kamp gelopen, gezien ik gisteren niet kon inloggen om het kamp voor een deel te verzetten.

ik zag enkel de ural staan, alle andere vehicles waren weg. Ik vond geen nv goggles, geen antibiotica, geen zandzakken, en vond dat de meest oostelijke tenten (de eerste) vrij leeg waren kwa inventory. Ik zag ook dat de server admin bezig was over hoe hij een m104 in zijn truck gestoken had.. we weten dus al waar die witte pickup naartoe is.

tenzij iemand mij kan zeggen waar de atv's en zo naartoe zijn natuurlijk, waar de gele hatchback staat, waar die blauwe staat, waar de nv goggles zijn, de antibiotica, de zandzakken..

joriske18

Legacy Member
KoOkiE zei:
das nice housecat, als er een stabiele nieuwe versie is komen we mss af :)

heren, ik denk dat ik slecht nieuws heb. Vanmorgen ben ik ingelogd en tot aan het kamp gelopen, gezien ik gisteren niet kon inloggen om het kamp voor een deel te verzetten.

ik zag enkel de ural staan, alle andere vehicles waren weg. Ik vond geen nv goggles, geen antibiotica, geen zandzakken, en vond dat de meest oostelijke tenten (de eerste) vrij leeg waren kwa inventory. Ik zag ook dat de server admin bezig was over hoe hij een m104 in zijn truck gestoken had.. we weten dus al waar die witte pickup naartoe is.

tenzij iemand mij kan zeggen waar de atv's en zo naartoe zijn natuurlijk, waar de gele hatchback staat, waar die blauwe staat, waar de nv goggles zijn, de antibiotica, de zandzakken..

FUCK

Spijtig genoeg was dit niet te vermijden.... Maar dan hebben we nu een nieuwe missie? Onze stuff terug halen en wraak nemen op iedereen die ons in de weg staat!?

spoon

Legacy Member
net ook maar eens gaan kijken

ural staat er nog volledig leeg, de rest van de voertuigen zijn weg

ik ga mij volledig gearen en naar het NE trekken

MegaMentor

Legacy Member
KoOkiE zei:
das nice housecat, als er een stabiele nieuwe versie is komen we mss af :)

heren, ik denk dat ik slecht nieuws heb. Vanmorgen ben ik ingelogd en tot aan het kamp gelopen, gezien ik gisteren niet kon inloggen om het kamp voor een deel te verzetten.

ik zag enkel de ural staan, alle andere vehicles waren weg. Ik vond geen nv goggles, geen antibiotica, geen zandzakken, en vond dat de meest oostelijke tenten (de eerste) vrij leeg waren kwa inventory. Ik zag ook dat de server admin bezig was over hoe hij een m104 in zijn truck gestoken had.. we weten dus al waar die witte pickup naartoe is.

tenzij iemand mij kan zeggen waar de atv's en zo naartoe zijn natuurlijk, waar de gele hatchback staat, waar die blauwe staat, waar de nv goggles zijn, de antibiotica, de zandzakken..

Damn it... De witte pick up was al van gisteren kwijt, de gele hatchback stond zo goed als naast de ural in hetzelfde partijtje bomen, het blauw buske stond in het westen(denk ik? als ge naar de ural kijkt vanop het kamp naar links) in de tree line achter een boom, de eerste ATV stond in de partij bomen vlak naast de tenten en de andere ATV een stuk naar het zuiden(denk ik? iig als ge naar de tenten kijkt van bij de ural rechtdoor) waar ik hem had genomen.

Das wel een bummer... Ik stel voor dat we naar Housecat z'n server verhuizen en dan terug naar NY8 komen om poging tot te doen tot wraak(tenten plat, vehicles doen ontploffen, if we find them)

EDIT: Alhoewel, ik zie dat zijn server 1.7.0 draait...

KoOkiE

Legacy Member
spoon zei:
net ook maar eens gaan kijken

ural staat er nog volledig leeg, de rest van de voertuigen zijn weg

ik ga mij volledig gearen en naar het NE trekken

was die leeg? toen ik er in keek zat die bazooka en zo er nog in hoor.

had idd gezien dat zijn server op 1.7 draait. er is wel veel kans dat we in de loop van de week een updated versie van 1.7 gaan zien.. aan de andere kant, we hebben nog redelijk wa gear, ik heb een toolbox en alles wat we nodig hebben, mss van NY8 naar housecat's server overhoppen en alles in nieuwe tenten steken?

MegaMentor

Legacy Member
KoOkiE zei:
was die leeg? toen ik er in keek zat die bazooka en zo er nog in hoor.

had idd gezien dat zijn server op 1.7 draait. er is wel veel kans dat we in de loop van de week een updated versie van 1.7 gaan zien.. aan de andere kant, we hebben nog redelijk wa gear, ik heb een toolbox en alles wat we nodig hebben, mss van NY8 naar housecat's server overhoppen en alles in nieuwe tenten steken?

That's what I meant. Wel zo veel mogelijk mensen hebben dan eh, aangezien we constant tussen versies moeten swappen dan.

Klote, nu wil ik naar huis om het kamp te gaan bewaken eh :p

KoOkiE

Legacy Member
we kunnen ook gewoon de moeilijkst te vinden zaken meepakken en de rest daar laten, dan hebben we weer een reden bij om nw af te raiden vanavond.

Misterblort

Legacy Member
Ik volg al enkele dagen dit topic en het lijkt mij wel leuk.
Wat voor iets is het eigenlijk?
Een ARMA II mod waar ge ne 'survivor' zijt en er zijn zombies en spelers. Ge moogt doen en laten wa ge kunt? En tis moeilijk? :p
Als er iemand een goeie uitleg kan geven zou ik hem/haar dankbaar zijn.

KoOkiE

Legacy Member
Misterblort zei:
Ik volg al enkele dagen dit topic en het lijkt mij wel leuk.
Wat voor iets is het eigenlijk?
Een ARMA II mod waar ge ne 'survivor' zijt en er zijn zombies en spelers. Ge moogt doen en laten wa ge kunt? En tis moeilijk? :p
Als er iemand een goeie uitleg kan geven zou ik hem/haar dankbaar zijn.

je begint het spel aan de kust van een land waar de apocalyps gepasseerd is en er in ieder stadje geinfecteerde mensen rondlopen. als ze je zien of horen dan komen ze achter je aan en eten je op :)

je hebt 12000 bloed (health), je moet eten en drinken om te overleven, zorgen dat je warm genoeg hebt of je wordt ziek. Je moet de dorpjes of steden intrekken om gear en voeding te vinden, om wapens te vinden, betere rugzakken te vinden. dit neemt allemaal veel tijd in beslag, en als je dood gaat verlies je alles en begin je waar vanaf nul op het strand. vooral dit laatste zorgt voor spanning in het spel, het feit dat je alles verliest als je dood gaat. als je gelopen hebt zal je niet zo accuraat schieten, omdat je staat te hijgen na je inspanning. het spel is vrij realistisch en de opzet van de arma II engine waarop het draait is dat van een militaire simulatie.

er zijn ook voertuigen in het spel zoals je gemerkt hebt, maar die moet je repareren, met wielen, benzine, fuel tank parts, scrap metal, windshield, engine parts.. er zijn zelfs heli's in het spel maar die worden op dit moment niet gespawnd wegens lag.

de mod is in alpha status en dit wil zeggen dat er constant nieuwe features bij komen maar dat er ook veel bugs in zitten. je zal geduld moeten hebben dus :)

er komen verder nog zaken in het spel die teamplay bevorderen. gisterenavond nog deze foto tegengekomen op reddit:
Generator - Imgur

er is dus ergens een plan met die draagbare generator welke we vast in een volgende patch zullen te weten komen.. er bestaat een uitgebreide addition van een andere modder die een compleet systeem van electrische centrales aan de map toevoegt, en er is veel kans dat ook zo'n dingen in het spel komen. De maker van de mod heeft al laten weten dat hij de spelers de mogelijkheid wil geven om bv een dorp over te nemen en te versterken, en zo de wereld een extra twist te geven.

arma II is op zich ook een leuk spel, de 25 euro die ik voor combined operations betaald heb is zowiezo al elke cent waard geweest voor dayz. als ik even wil pauzeren speel ik een single player missie.

De spanning die je voelt als je reeds twee dagen aan het rondtrekken bent, hier en daar gear gevonden hebt en dan een speler tegenkomt is ongeëvenaard gezien je beseft dat je alles kwijt kan spelen met 1 welgemikte kogel. Ook tov zombies krijg je klamme handjes als je weet dat 1 schot een complete horde achter je aan kan sturen gezien geweerschoten door zombies tot honderd meter ver, naargelang het wapen dat je gebruikt.

KoOkiE

Legacy Member
das nie erg spoon dan kan jij de nacht shift trekken ;) lol

The chances of a loot pile being an NVG are 0.0011 ≙ 0.11%. There are 12 piles of loot which got a chance of 0.4 ≙ 40%.

12 * 0.4 = 4.8
Thats 4.8 Loot piles per baracks.

4.8 * 0.0011 = 0.00528 ≙ 0.528%
So the chances of finding NVG's in a baracks are 0.528%

Lets do some quick binominal distribution:
Assume you'd have 200 trys:

P(X=200) = nCr(200, 1) * (0.00528)^1 * (1-0.00528)^(200-1)
P(X=200) = 0.36824179 ≙ 36.824179%
So after 200 trys you'd have a chance of 36.824179% to own NVG's.

This also applies to:
M249
M136
M24
SVD CAMO
M107
M240
Mk48
BinocularVector (Rangefinder)
PipeBomb
MATH IS FUN.

MegaMentor

Legacy Member
Nog even vol nostalgie naar onze voertuigjes kijken in video van gisteren.

[youtube]EesJ0Db5O4g[/youtube]

You will be missed.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan