Misterblort zei:
Ik volg al enkele dagen dit topic en het lijkt mij wel leuk.
Wat voor iets is het eigenlijk?
Een ARMA II mod waar ge ne 'survivor' zijt en er zijn zombies en spelers. Ge moogt doen en laten wa ge kunt? En tis moeilijk?

Als er iemand een goeie uitleg kan geven zou ik hem/haar dankbaar zijn.
je begint het spel aan de kust van een land waar de apocalyps gepasseerd is en er in ieder stadje geinfecteerde mensen rondlopen. als ze je zien of horen dan komen ze achter je aan en eten je op
je hebt 12000 bloed (health), je moet eten en drinken om te overleven, zorgen dat je warm genoeg hebt of je wordt ziek. Je moet de dorpjes of steden intrekken om gear en voeding te vinden, om wapens te vinden, betere rugzakken te vinden. dit neemt allemaal veel tijd in beslag, en als je dood gaat verlies je alles en begin je waar vanaf nul op het strand. vooral dit laatste zorgt voor spanning in het spel, het feit dat je alles verliest als je dood gaat. als je gelopen hebt zal je niet zo accuraat schieten, omdat je staat te hijgen na je inspanning. het spel is vrij realistisch en de opzet van de arma II engine waarop het draait is dat van een militaire simulatie.
er zijn ook voertuigen in het spel zoals je gemerkt hebt, maar die moet je repareren, met wielen, benzine, fuel tank parts, scrap metal, windshield, engine parts.. er zijn zelfs heli's in het spel maar die worden op dit moment niet gespawnd wegens lag.
de mod is in alpha status en dit wil zeggen dat er constant nieuwe features bij komen maar dat er ook veel bugs in zitten. je zal geduld moeten hebben dus
er komen verder nog zaken in het spel die teamplay bevorderen. gisterenavond nog deze foto tegengekomen op reddit:
Generator - Imgur
er is dus ergens een plan met die draagbare generator welke we vast in een volgende patch zullen te weten komen.. er bestaat een uitgebreide addition van een andere modder die een compleet systeem van electrische centrales aan de map toevoegt, en er is veel kans dat ook zo'n dingen in het spel komen. De maker van de mod heeft al laten weten dat hij de spelers de mogelijkheid wil geven om bv een dorp over te nemen en te versterken, en zo de wereld een extra twist te geven.
arma II is op zich ook een leuk spel, de 25 euro die ik voor combined operations betaald heb is zowiezo al elke cent waard geweest voor dayz. als ik even wil pauzeren speel ik een single player missie.
De spanning die je voelt als je reeds twee dagen aan het rondtrekken bent, hier en daar gear gevonden hebt en dan een speler tegenkomt is ongeëvenaard gezien je beseft dat je alles kwijt kan spelen met 1 welgemikte kogel. Ook tov zombies krijg je klamme handjes als je weet dat 1 schot een complete horde achter je aan kan sturen gezien geweerschoten door zombies tot honderd meter ver, naargelang het wapen dat je gebruikt.