reteiP zei:
waarom zou je persé LAG willen spelen?
imo verandert je stijl automatisch een beetje als je up- of downmoved.
LAGgier gaan spelen en downmoven lijkt me heel riskant, en weinig winstgevend, ook in educatieve termen.
Omdat de meeste TAGS gewoon nits zijn die winnen van de fish. Allemaal goed tot 50 en 100nl, maar vanaf ge hoger gaat is de fish niet meer zo makkelijk te vinden en zit je met veel meer TAGS. En dan moet je van de TAGS gaan winnen.
Niemand zegt dat ik tegen de fish moet spelen hé, de fish kan ik beaten dat is geen probleem... Het is zijn de TAGS die ik wil beaten, de nits die teveel folden, zoals de oude ik. Dus zoek ik tighte tafels hé.
Zelfs op de lagere limieten winnen de meeste TAGS van de fish.. Zoals ik zelf atm, iets te nitty. Maar als je de TAGS kan gaan beaten, dan pas kan je je limiet crushen en naar 6 of 7 PTBB/100 gaan.
Gisteren heb ik een cr film gezien van CTS die 200NL speelt en die speelt werkelijk gewoon de mogelijkheid, flop texture en zijn player. De kaarten die hij op dat moment en zijn handen heeft zijn van weinig belang.
Zo raised hij 72s vanop middle position, 2 callers. Flop komt iets dak niemeer weet, redelijk droog. 1 gast donkbet pot op de flop, hij raised hem omdat hij hem weak schat en neemt de pot.
Iets later raised hij de BTN met 32o, SB 3bet hem en dat gebeurde regelmatig, dus besluit hij te gaan 4betten met 32o en neemt de pot.
Die mannen winnen buyins (in kleine stukken) zonder showdown en dat is wat ik wil bereiken.
Ik wil mijn game echt volledig openen zodat ik de solid nit grinders kan beaten en mijn limit kan crushen.
micksk3 zei:
Maar omdat 20NL vol met fish zit ga je daar net beter niet LAG gaan spelen, omdat ze je toch downcallen met middel pair etc...
LAG moet je gaan spelen op hogere limieten (100NL+) waar er meer TAG spelers zitten
DAt weet ik ook wel, maar je moet het gaan doen op een limiet waarop het je niets kan schelen als je een buyin verliest, want in het begin zal het geld kosten om dat te leren... Dus ga ik dat voornamelijk op 50NL doen en misschien op 20NL als ik me niet volledig comfortabel voel met buyins weg te donken op 50NL
It's all about playing the player, board texture, scare cards.
Iedereen kan winnen op de micro limits door dat er zoveel donks zitten, maar hoe hoger je gaat ga je veel meer profiteren van deze LAG style die constant aggressief is en constant zijn tegenstanders onder druk zet.