Archief - Pokerchat

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bontus

Legacy Member
waarom zou je persé LAG willen spelen?
imo verandert je stijl automatisch een beetje als je up- of downmoved.
LAGgier gaan spelen en downmoven lijkt me heel riskant, en weinig winstgevend, ook in educatieve termen.

Chickenlal

Legacy Member
reteiP zei:
waarom zou je persé LAG willen spelen?
imo verandert je stijl automatisch een beetje als je up- of downmoved.
LAGgier gaan spelen en downmoven lijkt me heel riskant, en weinig winstgevend, ook in educatieve termen.

Omdat de meeste TAGS gewoon nits zijn die winnen van de fish. Allemaal goed tot 50 en 100nl, maar vanaf ge hoger gaat is de fish niet meer zo makkelijk te vinden en zit je met veel meer TAGS. En dan moet je van de TAGS gaan winnen.

Niemand zegt dat ik tegen de fish moet spelen hé, de fish kan ik beaten dat is geen probleem... Het is zijn de TAGS die ik wil beaten, de nits die teveel folden, zoals de oude ik. Dus zoek ik tighte tafels hé.

Zelfs op de lagere limieten winnen de meeste TAGS van de fish.. Zoals ik zelf atm, iets te nitty. Maar als je de TAGS kan gaan beaten, dan pas kan je je limiet crushen en naar 6 of 7 PTBB/100 gaan.

Gisteren heb ik een cr film gezien van CTS die 200NL speelt en die speelt werkelijk gewoon de mogelijkheid, flop texture en zijn player. De kaarten die hij op dat moment en zijn handen heeft zijn van weinig belang.

Zo raised hij 72s vanop middle position, 2 callers. Flop komt iets dak niemeer weet, redelijk droog. 1 gast donkbet pot op de flop, hij raised hem omdat hij hem weak schat en neemt de pot.

Iets later raised hij de BTN met 32o, SB 3bet hem en dat gebeurde regelmatig, dus besluit hij te gaan 4betten met 32o en neemt de pot.

Die mannen winnen buyins (in kleine stukken) zonder showdown en dat is wat ik wil bereiken.



Ik wil mijn game echt volledig openen zodat ik de solid nit grinders kan beaten en mijn limit kan crushen.

micksk3 zei:
Maar omdat 20NL vol met fish zit ga je daar net beter niet LAG gaan spelen, omdat ze je toch downcallen met middel pair etc...

LAG moet je gaan spelen op hogere limieten (100NL+) waar er meer TAG spelers zitten

DAt weet ik ook wel, maar je moet het gaan doen op een limiet waarop het je niets kan schelen als je een buyin verliest, want in het begin zal het geld kosten om dat te leren... Dus ga ik dat voornamelijk op 50NL doen en misschien op 20NL als ik me niet volledig comfortabel voel met buyins weg te donken op 50NL


It's all about playing the player, board texture, scare cards.




Iedereen kan winnen op de micro limits door dat er zoveel donks zitten, maar hoe hoger je gaat ga je veel meer profiteren van deze LAG style die constant aggressief is en constant zijn tegenstanders onder druk zet.

Bontus

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
...
It's all about playing the player, board texture, scare cards.
...
Zou elke goede TAG imo ook moeten doen.
Ik heb ook al shit als 72 ge3bet als TAG, omdat ik BTN heb als 30/25/3.
En al vaak heb ik turns gebluft tegen de preflop agressor omdat het board zich daartoe dient.
Dus waarom je goede postflop play wil associëren met een LAG stijl is mij een raadsel.

Ether

Legacy Member
²nd, imo kan je als TAG ook van andere TAGs winnen als je post-flop play gewoon beter is. Zoiets kan je misschien wel oefenen door LAG te spelen (omdat je meer marginale beslissingen zal moeten nemen enzo), maar kben er vrij zeker van dat je zeker tot 1kNL een 18/15 kan blijven spelen en blijven winnen...

Tis niet alsof het daar vol van de 34/29 maniacs zit he :p


Nu, op zich is het zeker een goed idee, je spel kan er denk ik enkel maar beter van worden, maar of het echt noodzakelijk is om 100NL te beaten durf ik te betwijfelen.

Bontus

Legacy Member
Ik ben absoluut niet lag (16/11/2,2), sommige situaties zijn gewoon heel profiteerbaar.

dewey

Legacy Member
playing the 2k gt 10$ BI op ipoker atm .. 4 left ... 3/4
200$ profit and up, gogo :)

*edit*: finished 3rd for 250$

Mess

Legacy Member
bah dit weekend zo slecht gerunned -20BI ofzo op 9k hande, niks hitten, veel suckouts, altijd 2nd nuts vs nuts, steeds KK/AK als er ene AA heeft en spewy calls met gevolg

Kwas just korte sessie 700handjes aant spele sta op +3BI en dan komt deze weer http://www.pokerhand.org/?2326876

kloteriver, anders 200bb pot op riv BUH :p

diggie

Legacy Member
Haha. Ik ging ook eens de 'pro' uithangen.

Ik raise op de button met 98 (was een limped pot). 1 caller.

Flop: 8J9 (spades)

hij bet 1/2 pot, ik raise, hij called

Turn: 9

Ik denk, feest, ik check, hoop dat hij iets geweldig haalt op de river ...

River nog een spade

Hij pushed, ik call.

Hij had straight flush geflopped. ;D

That will teach me. :)

NrgY

Legacy Member
Die voorlaatste hand, waarom bet ge daar de turn nie?
Fold bij een re-raise, anders pakte de pot er miss of suckout ge tegen de flush door dat de river het bord paired.

Andere zijn idd wel fucked up.

sjoene

Legacy Member
hand die de dag samenvat: http://www.pokerhand.org/?2328214

vandaag heb ik:

- wss +90% van men flops gemist
- als ik ze hit fold iedereen men flopbet
- als ik ze mis raist iedereen men cbet
- nagenoeg elke draw gemist
- prolly elke donk afbetaald die aan men tafel kwam zitten, klassiekers als AK vs A7 pf allin, 7high board, AK vs A9 pf allin, 9 high board, AKs vs AKs verliezen (voor de tweede dag op rij), flush vs hogere flush, trieskes floppen met een suited board
- uiteindelijk dan maar getilt, en nog wat donks afbetaald
- als ik een hand had en er kwam actie, practisch elke keer tegen een shortstack, ongelofelijk frustrerend:s


--> -8 bi's, -12 tov gisteren rond dit uur
--> me jumps out the window

ik suck:sad:

edit:

om nog ff te tonen hoe lekker ik run: http://www.pokerhand.org/?2328265

Exorikos

Legacy Member
Al de hele avond goeie handen, die niet houden omdat ik geen zak flop. Zelfs geen enkele draw. *zucht*
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan