Archief - Pokerchat

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NotoriousP

Legacy Member
Hier geloven ze mij gewoon niet, maar zolang ik zelf geen geld stort kan het hun niet veel schelen. Zal eens wat rekeninguitreksels onder hun neus moeten wrijven :p

Ether

Legacy Member
dewey zei:
Mijn ouders weten niet dat ik op internet poker, gewoon omdat ik weet dat ze het nooit zulle kunne of wille begrijpen en da komt voornamelijk door de media.
Iedereen kent het zinneke wel als ge zegt "ik heb xxx$ gewonne deze maand" ..."MAAR HOEVEEL HEBT GE VERLOREN??!!" *sigh*

Hoe verberg jij dat dan? :wtf:

Mijn ouders weten dat, hebben er ook niet echt iets op tegen, behalve dat m'n ma zegt dat dat kinderachtig is :p
Soit, mij nie gelaten, m'n ma zat er juist eventjes mee in toen ik wat geld had afgehaald voor m'n snowboard dat da illegaal was en dat ze me gingen vinden :p

Voor homegames enzo, m'n ouders hebben liever da dan dak op café zit dus ja :p


Btw lol; m'n eerste 8k handen op Carlos poker: AA wins 100.00% :p :p
Sustainable?

dewey

Legacy Member
homegames weten ze wel en daar lijke ze niks op tege te hebbe omdat het maar 5€ is en ik elke keer met winst terugkom

online is iets anders .. mn ouders zoude het gewoon onmogelijk begrijpen en externe factoren linke aan teveel pokere ofzo :) da verbergen is nu ook nie echt moeilijk ... tis nie da iemand mij controleert met wa ik doe op internet ofzo he en zoveel speel k niet, zeker nie als k thuis ben. Mn inschrijvingen op pokersites zijn op het adres van mn kot :$
kben er zeker niet trots op dat ik dit moet verbergen, ma tis wel spijtig genoeg de beste manier
twas trouwens al moeilijk genoeg om het mn lief uit te legge :p

NrgY

Legacy Member
Bwa bij mij was het heel simpel, ik zei dak dat deed, en dak er geld mee won. En elke keer da ze het vragen zeg ik dak op + sta. Downswings of bad beats? Niks ermee, ik sta altijd positief.. Als ge al die dinges moe gaan uitleggen dan wordt het te moeilijk, dus ik als ik es ne slechte dag heb, ga ik da ni vertellen, zolang ik netto maar win, kan ik zeggen dak altijd positief sta. Men ouders snappen nog altijd nie tegoei dat er eigelijk niks gokken aan te pas komt, maar zolang ze weten dak er niks mee verlies gaan ze zich er niet druk over maken.
En men lief pak ik mee op restaurant alsk goe win, dus die ga er zeker nie over klagen :)

Bontus

Legacy Member
Mijn ouders zijn er wel in geëvolueerd.
Ze willen het niet, maar ze weten dat ik speel, en ze denken wel dat ik er goed in ben en mij niet in het zak zou laten zetten, dus laten ze mij doen. Depositen ga ik niet proberen, dus moet ik wel volgens een correct BR management spelen om in stakes te kunnen verhogen.

Eergisteren voor het eerst meegemaakt:
nadat ik zeg hoeveel ik al gewonnen heb in poker, ja maar hoeveel heb je al verloren. :unsure:

kakature

Legacy Member
Van mij weten ze dat ook en in het begin waren ze er wel wat tegen maar mijn ouders vertrouwen mijn blindelings dus dat was allemaal geen probleem :p

Overlaatst wat meer uitleg gegeven en nu zijn ze er niet meer tegen, ze zeggen gewoon dat ik voorzichtig moet zijn (zeker met die paypal/creditcard fraude van paar weken geleden).

ClayDavis

Legacy Member
dewey zei:
kheb hier zelfs in een instructievidje staan van pakweg een jaar gelede dat er maar 5% winnende spelers zijn ... vind het zelf wel moeilijk te geloven :)

Ik merk al snel dat, zelfs in mn onmiddellijke omgeving, er veel losing players zijn maar denken dat ze goed spelen. Elke keer als ze verliezen is het van "oh maar tis toch maar 5€, tis toch mr 10€, volgende keer win ik wel" maja, uiteindelijk stapelt zich da toch op en dan begint het gelijk de laatste homegames die ik speelde: "ja ik heb nu geen geld bij, wilt ge mij ff 5€ lenen...".

Die zijn toch geweldig zulke spelers? ^^
Het klinkt cru en hard, maar niemand verplicht u om met geld te spelen...
Als ge als speler 7-8 keer u 5€ kwijtgeraakt (zo zit er enen in mijne pokergroep) en nog altijd blijft verder doen zonder aan u spel te werken zijde verkeerd bezig. Uw eigen spel verbeteren is trouwens niet zo moeilijk, google!
Elke keer ik met een groep (home, niet gent) vrienden speel zeg ik "mannen, ik speel ier voort geld dus geen rondjes met de winst etc." (Soms spreken we ook eens af dat de winnaar een rondje betaald als hij daardoor geen verlies maakt).

We houden de Buy-in ook wel op 5€, het heeft weinig nut om voor 50€ tegen u maten te gaan spelen imo. Al zou het wel een winstgevende buisness worden voor mij :D

Poker mag dan wel een verslavende factor hebben, je moet dat in de hand houden! Als je zo dom bent om te denken "poker= puur gokwerk" dan is dat jammer maar je eigen fout. Ik krijg de indruk dat mensen nog zelden de gevolgen van hun eigen acties onder ogen willen zien. "WoW is verslavend, Poker is verslavend" BULLSHIT, de persoon in kwestie heeft het zover laten komen.

dewey

Legacy Member
I agree, ma er zijn er zeer veel die het wel zo ver laten kome en dan is het ook natuurlijk vrij logisch dat dit zoveel media-aandacht krijgt :)

systech

Legacy Member
mijn ouders neuten er ook wel over, ma dan begin ik terug over da zei even goed 'gokken' op de beurs ... en na nen tijd zwijgen ze dan wel :p

Brianz

Legacy Member
ouders en poker, komt nooit goed denkek.

Volgens hen is poker gokken en is op de lotto spelen dat niet
:angry:

sjoene

Legacy Member
theeft ff geduurd hier, voor ze aanvaard hadden dat poker in de longterm beatable is, en sindsdien hebben ze er geen probleem meer mee:)

al gaak, ne keer dak aan 100NL zit, toch nie gaan vertelle dak 8 tafels speel met in totaal een half maandloon voor me:p

alexii

Legacy Member
Mijn pa vindt het positief en mijn ma is gewend aan het idee.

Uiteindelijk doe ik wat ik wil weetwel.

Ether

Legacy Member
sjoene zei:
al gaak, ne keer dak aan 100NL zit, toch nie gaan vertelle dak 8 tafels speel met in totaal een half maandloon voor me:p


Da ga nog lang duren ze :p :p

Soit, m'n ouders weten ook wel niet voor hoeveel geld ik precies speel, oke ja ik speel maar 20/50NL maar kdenk da ze da nog vrij veel zouden vinden :p

ClayDavis

Legacy Member
Al e geluk da ze niks weten van uwen tilt :D

wat? 800€?! WEG?!

VAN MEN ERF, VAN MEN ERF!

noreeeee

Legacy Member
Sommige zaken die hier gezegt worden kan ik toch niet helemaal akkoord mee gaan. Pokeren is weldegelijk verslavend. Verslaving zorgt voor geld stelen van de ouders of ergens anders en dus een hogere criminaliteitsgraad. Hiermee wil ik niet zeggen dat iedereen er verslaafd aan is, maar ik durf er wel op wedden dat hier "verslaafde" tussen zitten. Ook is het niet omdat je wint dat je daarom niet verslaafd bent hoor. Hier zitten er percies met de mentaliteit van ik win geld = ok! Kan goed zijn dat je gaat beginnen verliezen als je hogere limieten begint te spelen of als je tegen een hoger niveau van tegenstanders speelt. Of dat het nu echt gokken is of niet laat ik in het midden. Op lange termijn is het idd een beatable spel als je genoeg over je tegenstanders opzoekt e.d.

Maar ik krijg hier het gevoel dat iedereen percies een winnende speler is. Snapk wel niet zo goed is bijna toch onmogelijk? Hier moeten toch verliezers zitten? Ik vraag mij af zijn die dan zo zwaar dat ze het niet durven zeggen?

Pruik

Legacy Member
mja, tis echt overdreven in de media opt moment

ik quote: (over poker op internet)

In het begin mag je meestal gratis spelen maar daarna moet je betalen en worden de bedragen steeds hoger. Jongeren kunnen betalen met hun bankkaart of hun gsm.
De pokersites zijn illegaal. De eigenaar kan in ieders kaarten kijken en wint altijd. En toch kan ons land daar niets tegen doen omdat er geen europese wetgeving rond online gokken bestaat..


Dat 2 zinnen zo vol zever kunnen staan

Soit, mijn ouders waarschuwen me ook de hele tijd, zorg maar niet dat ge eraan verslaafd geraakt.
Dan heb ik eens een poging ondernomen om bankroll management uit te leggen, maar dat gaf niet veel succes :p
Toen heb ik ze mijn 40 inch tv, via pokergeld gekocht, laten zien, toen was het wat stiller :D

noreeeee

Legacy Member
Pruik zei:
mja, tis echt overdreven in de media opt moment

ik quote: (over poker op internet)

In het begin mag je meestal gratis spelen maar daarna moet je betalen en worden de bedragen steeds hoger. Jongeren kunnen betalen met hun bankkaart of hun gsm.
De pokersites zijn illegaal. De eigenaar kan in ieders kaarten kijken en wint altijd. En toch kan ons land daar niets tegen doen omdat er geen europese wetgeving rond online gokken bestaat..


Dat 2 zinnen zo vol zever kunnen staan

Soit, mijn ouders waarschuwen me ook de hele tijd, zorg maar niet dat ge eraan verslaafd geraakt.
Dan heb ik eens een poging ondernomen om bankroll management uit te leggen, maar dat gaf niet veel succes :p
Toen heb ik ze mijn 40 inch tv, via pokergeld gekocht, laten zien, toen was het wat stiller :D

Dat mensen met free bankrolls beginnen en dan zelf een keer gaan storten is toch correct? Of bij mij was dit toch. Dat ge altijd op een hogere limiet gaat spelen is toch ook correct? Ik weet wel niet of dat ge met een gsm kunt betalen. Maar van in de kaarten kijken is een mislukte veralgemening van een geisoleerd geval. Dat pokersites in Belgie illegaal zijn is toch ook half correct en van die Europese wetgeving is ook correct? Het is een beetje populistisch uitgedrukt. Maar verder zie ik er geen graten in.

SharkyXTS

Legacy Member
noreeeee zei:
Dat mensen met free bankrolls beginnen en dan zelf een keer gaan storten is toch correct? Of bij mij was dit toch. Dat ge altijd op een hogere limiet gaat spelen is toch ook correct?
't Is dan wel correct, maar imo ietwat uit z'n context gerukt. Als ik met m'n volledige BR aan een tafel ga zitten om dan een pot te verliezen ben ik idd verplicht om terug geld te investeren :p. Maar je kan ook aan BR management doen, bijleren en bv. meespelen in freerolls en zonder ooit geld te investeren redelijk wat bijverdienen.

Ze blazen het gewoon teveel op, poker is idd verslavend en uiteraard zullen er velen zijn die constant geld van hun bankrekening naar een pokerclient transferen, maar meestal zijn dat altijd hetzelfde soort mensen en komen enkel de probleemgevallen aan bod. Pas op, ik ben wel voor een bepaalde wet die kinderen (tieners) niet toelaat om te gokken aangezien deze meestal een pak vatbaarder zijn voor verslavingen ed. De Lotto bv. is ook een gokspel (1/(42!/36!) kans om te winnen dacht ik?) en daar geeft zowat elk Vlaams gezin per jaar een pak € aan uit. Poker is ook iets wat nog onbekend is voor de meeste mensen. Pinten drinken op café is ingeburgerd en volkomen normaal, maar zomaar eventjes pokeren en 't eerste wat mensen zeggen is dat je niet verslaafd mag worden (zowel m'n ouders als m'n vriendin zeiden dat :p).

sjoene

Legacy Member
Ether zei:
Da ga nog lang duren ze :p :p

Soit, m'n ouders weten ook wel niet voor hoeveel geld ik precies speel, oke ja ik speel maar 20/50NL maar kdenk da ze da nog vrij veel zouden vinden :p



Dimmen:p, of kzal, zoals hitman zegt, keer wa screens naar u moeke sturen ivm met een tiltje:evil:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan