Archief - Pokerchat

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

systech

Legacy Member
spaarvarken waarvan mama de sleutel heeft? :unsure:

gebruik moneybookers of zo in de plaats ;)

ClayDavis

Legacy Member
Iemand dat artikel in de krant gelezen? Poker is een gokspel, poker is verslavend, bla bla bla. Waarop de Belgische kampioen online poker antwoord "poker is geen gokspel zoals roulette/blackjack" "En ik speel dagelijks een paar uur maar ik zet nooit meer in als 1$".

Ik dacht dat blackjack ook niet 100% toevallig was, en een Belgische kampioen online poker die maar voor 1$ speelt O_o?

Danzkij dit artikel moest mijn pa gisteren toch effe vermelden "dat er al veel zijn die veel geld zijn kwijtgespeeld!". Lang leve free bankrolls pa ^^

De Krant = Het volk
wat dus wil zeggen ook in HLN en dergelijke zal het wel staan

Bontus

Legacy Member
Die kerel zei ook dat maar 1/10 spelers online winners zijn.

Is wel sterk overdreven, sharkscope schrijft in hun FAQ dat 2/3 verliest en 1/3 wint. En de rake in SNG's, MTT's is ook nog eens hoger.

F1r3

Legacy Member
hitman47 zei:
Iemand dat artikel in de krant gelezen? Poker is een gokspel, poker is verslavend, bla bla bla. Waarop de Belgische kampioen online poker antwoord "poker is geen gokspel zoals roulette/blackjack" "En ik speel dagelijks een paar uur maar ik zet nooit meer in als 1$".

Ik dacht dat blackjack ook niet 100% toevallig was, en een Belgische kampioen online poker die maar voor 1$ speelt O_o?

Danzkij dit artikel moest mijn pa gisteren toch effe vermelden "dat er al veel zijn die veel geld zijn kwijtgespeeld!". Lang leve free bankrolls pa ^^

gij zijt zo, dat uw free bankroll je "verslaving" ondersteund, maar er zijn genoeg mensen die depositen, niets lezen van boeken of hun spel proberen te verbeteren en gewoon maar wat doen of voor het plezier of omdat ze denken dat ze enkel met wat geluk wat kunnen winnen

prometheus03

Legacy Member
heb je dat artikel in klasse dan nog niet gezien?

een of andere student dei maandlijks 1000€ bijeen speelt om zijn kot en studies te betalen durft beweren dat (afwel de redactie in zijn plaats):

"pokersite geven nieuwe spelers altijd goeie kaarten zodat ze eerst winnen en daarna meer geneigt zijn geld te storten als ze verliezen.. om hun geld terug te winnen.."

???
maybe ben ik dan terug beginner want vorige week 2 maal quads gehad(aces en zessen :) )

Technolectro

Legacy Member
ik ben nu 2 dollar sit en gos op ultimatebet aant spelen,

ge wordt daar dus constant gereraised me zaken zoals 44 en die callen dan ook nog als gij over de top komt (me AQo in dees geval).

Is da nu normaal of ligt da aan mij, kritiek is welkom :)

SharkyXTS

Legacy Member
prometheus03 zei:
"pokersite geven nieuwe spelers altijd goeie kaarten zodat ze eerst winnen en daarna meer geneigt zijn geld te storten als ze verliezen. om hun geld terug te winnen.."
Haja ik ken dat, altijd als ik ergens begin win ik eerst +2 buyins om er dan stuk of 5 te verliezen :D.
Die pokersites durven nogal zeg, elke dag duizenden $ verdienen aan rake en u dan nog eens bedriegen ook, tss :p.

Mini

Legacy Member
super-styler zei:
Juist deposit willen doen via visa

'your bank does not allow money transfers for gambling ...."

:angry:

Studentenvisa's van bepaalde banken (om Citibank) laten ni toe om gebruitk te worden voor dingen zoals pokersites idd

dewey

Legacy Member
idd, ik had da ook ... pas begonne met pokeren anderhalf jaar gelede en toen kende ik er al veel van zenne(!!) :unsure: door goeie kaarten te krijgen snel van 25$, 200$ gemaakt, maar toen kreeg ik slechte kaarten en ging ik broke :(

super-styler

Legacy Member
Mini zei:
Studentenvisa's van bepaalde banken (om Citibank) laten ni toe om gebruitk te worden voor dingen zoals pokersites idd

Idd tis van citibank, ze blokeren deposits op meeste pokersites. Wat wel grappig is dat is dat ik wel op full tilt kan depositen ^^

Bubba

Legacy Member
haha dewey, same story. :p

Ben meer dan één keer broke geweest, met al die verschillende free BR's.

Nu dak er ietsje meer van ken ga ik ni meer broke, nu blijf ik gewoon al meerdere maanden rond de 200$. :p Ni ideaal. :)

dewey

Legacy Member
reteiP zei:
Die kerel zei ook dat maar 1/10 spelers online winners zijn.

Is wel sterk overdreven, sharkscope schrijft in hun FAQ dat 2/3 verliest en 1/3 wint. En de rake in SNG's, MTT's is ook nog eens hoger.

kheb hier zelfs in een instructievidje staan van pakweg een jaar gelede dat er maar 5% winnende spelers zijn ... vind het zelf wel moeilijk te geloven :)

Netrem zei:
man man, de media loopt hot voor pokerverslavingen bij de jeugd precies

Ergens kan ik het wel begrijpen. Hier is iedereen wel 18+ enzo *kuch**kuch*, ma ik kan me best voorstelle dat er veel -18 denke van "late we es ff wa centjes verdiene ipv een vakantiejob en blabla" net door dinge zoals de WSOP te zien (jerry yang).
Ik merk al snel dat, zelfs in mn onmiddellijke omgeving, er veel losing players zijn maar denken dat ze goed spelen. Elke keer als ze verliezen is het van "oh maar tis toch maar 5€, tis toch mr 10€, volgende keer win ik wel" maja, uiteindelijk stapelt zich da toch op en dan begint het gelijk de laatste homegames die ik speelde: "ja ik heb nu geen geld bij, wilt ge mij ff 5€ lenen...".
Ik begrijp de zorgen van vele ouders ed wanneer hun kinderen elke dag of elk weekend pokeren, zeker als da tenkoste van resultate op school of dergelijke gaat en er voor al iets serieuzere bedragen wordt gespeeld.

Wa vooral spijtig is, is dat ge nooit positieve verhalen hoort in de media omda iedereen gelijk behandeld wordt als "gokverslaafden" enjah, in gokken kunt ge nooit winstgevend zijn he..
Mijn ouders weten niet dat ik op internet poker, gewoon omdat ik weet dat ze het nooit zulle kunne of wille begrijpen en da komt voornamelijk door de media.
Iedereen kent het zinneke wel als ge zegt "ik heb xxx$ gewonne deze maand" ..."MAAR HOEVEEL HEBT GE VERLOREN??!!" *sigh*

NotoriousP

Legacy Member
Gisteren op 2 uurtjes mijn downswing van de voorbije week goed gemaakt in 11 sng's. En dan nog met 2x headsup een suckout gehad te hebben en 2x tweede te eindigen.(toch +100$)

Wel grappig, was headsup bezig en de betaling is als volgt:

1: 45$
2: 27$

Zegt die kerel "lets split, i'll lose and you transfer to me", ik "ok".
Vlak voor die kerel all-in gaat zegt hij dan "so 27+45 = 72, 72/2 = 36$, so we each get 36 right?" ik zeg "yeah" en hij "ok, transfer 36$ me".

Hij dacht dat het zou werken :p maar heb hem maar 9$ gegeven uiteraard, helft van het verschil.

CuRv3

Legacy Member
ik had hem ddan niets gestuurd als die je zo probeert te misleiden...

@dewey: transparant houden blijft het beste...in het begin vinden ze het totaal niet leuk totdat je kan blijven aantonen dat je het geluk kan minimaliseren en winstgevend kan spelen en het geld gebruikt voor kleine dingen te betalen en te sparen e.d. Als je cijfers er ook niet onder lijden zullen ze het langzaam aan accepteren en geloof me mijn ouders zijn superstreng en accepteren het ergens nu wel als het maar niet ten koste van studie gaat...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan