Archief - Pokerchat

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NotoriousP

Legacy Member
SharkyXTS zei:
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar naar wat ik lees is FTP redelijk streng op dat soort dingen. Is het bij jou (of mensen die je kent) wel gelukt om een tweede account op FTP aan te maken NotoriousP?

Jupz... had eerst een nodeposit actie aangevraagd op ftp en een account aangemaakt, later dan via rakereduction een nieuwe aangemaakt voor rakeback.

Boske88 zei:
kanter trouwes es iemand mij het principe van rakeback uitleggen?
is da gewoon da ge zoveel % van de rake da ge vormt in pots da gij in meedoet terugkrijgt? en zijn daar limieten op ofzo? want waarom zou der anders rake zijn :s

De hoeveelheid hangt van site tot site af, op FTP krijg je 27% van de rake die je betaalt terug.

Boske88

Legacy Member
is da dan van die site uit ofzo? :s waarom geven ze dan ni gewoon lagere rake
mja ksnap gewoon ni waarom ze da zouden doen ma kga der es op zoeken

SharkyXTS

Legacy Member
Boske88 zei:
kanter trouwes es iemand mij het principe van rakeback uitleggen?
is da gewoon da ge zoveel % van de rake da ge vormt in pots da gij in meedoet terugkrijgt? en zijn daar limieten op ofzo? want waarom zou der anders rake zijn :s
Standaard rekent een casino (pokerclient) 5% rake aan op elke pot die er gespeeld wordt. Soms is het meer, soms minder en meestal wordt er pas rake aangerekend als er een flop gezien wordt (maar dit hangt af van client tot client). Concreet: Paar mensen zien flop en zetten geld in. Totale pot op de river is $ 1, dan krijgt de winnaar $ 0.95, de andere $ 0.05 gaat naar de client. Op al hetgeen je wint moet je dus een bepaald bedrag (rake) afstaan en als je veel hands speelt kan dit serieus oplopen.

Oplossing hiervoor is rakeback, dan krijg je van de totale rake (de 5% op elke gewonnen pot) die je betaalde een deel terug (meestal ~30%). Een soort van extra bonus die je telkens krijgt op het einde van de maand :). Voorwaarden omtrent uitbetaling en berekening van de rake verschillen van client tot client. Paar voorbeelden ('t kan goed zijn dat er foutjes instaan). Bij UltimateBet wordt enkel rakeback gegeven op de rake die je zelf genereert. FTP gebruikt daarentegen een ander systeem (:p). Daarnaast kan het ook zijn dat hetgeen je verdiende aan bonussen vrij te spelen afgetrokken wordt van de totale rake waarop je rakeback berekend wordt zodat je dus minder rakeback krijgt (iets met MGR dacht ik). Er zullen er wel zijn die meer details weten dan ik en een iets betere uitleg kunnen geven :p.

NotoriousP zei:
Jupz... had eerst een nodeposit actie aangevraagd op ftp en een account aangemaakt, later dan via rakereduction een nieuwe aangemaakt voor rakeback.
Aha, handig om te weten :).

Ether

Legacy Member
micksk3 zei:
Die call is opzich al slecht als er nog iemand in de pot zat, imo. :-p

Waarom? Oke, ik zou nog raisen, maar juist omdat er nog een caller was (kan mij z'n stats nu niet meer herinneren) callde ik.

Oke, board is niet superdry, maar als da 2 TAGs waren (denk ik toch) zijn er niet veel handen die gehit hebben he.

Kdenk dat m'n raise/call frequentie zowat 75/25 is in zo'n situaties, misschien wat meer raisen, maar een call vind ik soms zeker niet slecht.

Ether

Legacy Member
SharkyXTS zei:
FTP daarentegen berekent de rakeback op de rake die door de ganse tafel gegenereert wordt, zelfs als je niet inzet krijg je dus rakeback op de pot. Daarnaast kan het ook zijn dat hetgeen je verdiende aan bonussen vrij te spelen afgetrokken wordt van de totale rake waarop je rakeback berekend wordt zodat je dus minder rakeback krijgt (iets met MGR dacht ik :p).

Lol dat klopt niet zu, anders zou je zelfs op 50NL op je dooie gemakken superveel rakeback krijgen.

Je krijgt enkel rakeback als je zelf hebt bijgedragen tot de pot, en ik denk zelfs dat het enkel op de potjes is die je wint.

unskilled

Legacy Member
Ether zei:
Oke, board is niet superdry, maar als da 2 TAGs waren (denk ik toch) zijn er niet veel handen die gehit hebben he.

Waarom flatcalled ge z'n raise dan ni op flop (villain1 fold na r/r van villain2?) en c/r turn. Uw call/raise is zooo obvious en als em decent is fold em hier _alles_ buiten 88 en 33 (en eventueel combo-draws ma die zulle er wel ni gelegen hebben?).

Ether

Legacy Member
SharkyXTS zei:
Woops, my bad, snel ff post aanpassen :D.

Ma nogmaals, da klopt niet, anders zou ik op Full Tilt veel meer rakeback gehad hebben.

unskilled zei:
Waarom flatcalled ge z'n raise dan ni op flop (villain1 fold na r/r van villain2?) en c/r turn. Uw call/raise is zooo obvious en als em decent is fold em hier _alles_ buiten 88 en 33 (en eventueel combo-draws ma die zulle er wel ni gelegen hebben?).

Ik zei toch dat ik die hand slecht gespeeld heb :) Had ik gezien dat we zo deep waren dat had ik uiteraard geflatcalled. Vs 100bb's is dat imo een vrij logische push? Ie raised bijna de helft van z'n stack..

unskilled

Legacy Member
Zelfs met ±50BB invested en 50BB behind fold iemand 'decent' door uw line ongeveer alles.

Tis ni da ge nooit meer kunt folden als ge 1/2e stack hebt eringesmeten he...

kakature

Legacy Member
Lol, 4 dagen pauze nadat ik -3.5 BI stond na een 200 tal handen. Vandaag weer -2BI, setups en niets hitten vooral. Enorm veel PP's gehad, nooit gehit.

Dan, ene zit mij constant te 3betten als ik raise op de button. Ik heb AKs, ik raise, hij 3bet, ik call. Flop AK8. Geld gaat er in ldo, heeft hij 88.

Niets tilt of meer slecht spel dan anders, gewoon running bad denk ik :(

Ether

Legacy Member
unskilled zei:
Zelfs met ±50BB invested en 50BB behind fold iemand 'decent' door uw line ongeveer alles.

Tis ni da ge nooit meer kunt folden als ge 1/2e stack hebt eringesmeten he...


Is die line zo sterk dan? Eens op letten dan.

Nu, kdenk dat dat ook wel board dependent is, 348 board is nog wa anders dan een 4AQ board ofzo.

Master P

Legacy Member
Ether zei:
Ma nogmaals, da klopt niet, anders zou ik op Full Tilt veel meer rakeback gehad hebben.

Uw bonus wordt afgetrokken van uw generated rake he, ligt het daar niet aan?

+ op zaken zoals uitcashen, deposit maken, iets met uw FPP kopen,.. worden ook fees op gezet, die van uw gegenereerde rake afgaan...

unskilled

Legacy Member
Ether zei:
Is die line zo sterk dan? Eens op letten dan.

Nu, kdenk dat dat ook wel board dependent is, 348 board is nog wa anders dan een 4AQ board ofzo.

Tuurlijk is da board dependent, en ook zeer opponent dependant (en ook zeker pre-flop, wie was pre-flop agressor).

Als villain2 pre-flop agressor is en zo tag is als ge zegt (-20/-20 en TA>2) call ik daar liever aangezien em u dan nog eerder op een draw zet. Gezien z'n agressie op flop (3-way na better) kunt ge z'n range quasi op een overpair zetten (en dan meestal zelfs JJ+). - Hoe zou ge zelf turn spelen als er een blank komt na een flatcaller, en ge hebt nog altijd overpair en hij checkt naar u. Stel da er een Q komt die een flushdraw meebrengt en ge hebt KK..., blabla - Point is da ge in deze situatie WA zijt en em wrs naar een 2outer drawt, en em JJ+ moeilijk nog kan folden op turn na uw flatcall.

Als villain2 geflatcalled heeft pre-flop is een push van u veel redelijker aangezien em hier dan wel strong is (set, 2pair, oesfd) en called terwijl ge wrs WA zijt of polst of z'n overpair nog goe is (99,TT,JJ) en dan krijgt ge der prolly toch ni veel geld meer uit op turn.

Als villain2 donkey is kunt ge obv. ook best ai raisen want die stacken u toch me alles.

Ether

Legacy Member
Villain 2 was preflop agressor.

Nu ja, iig serieus bedankt voor de feedback! Misschien heb ik er hier wel het maximum uitgehaald, en wou ie gewoon bluffen op de flop, dno. Kzal er over de LT wel zeker niet het maximum uitgehaald hebben.

ClayDavis

Legacy Member
poker behandelt me weer goed
eerst paar keer AA, deftige handjes enfin +10$
daarna met AKs tegen set gelopen (de don't go broke with one pair rule gebroken T_T)
daarna 2 pair geflopt in limped pot, den anderen middlepair, spiked zen 7
daarna 10 10 < A6

:/

I'm done for today

super-styler

Legacy Member
Pokerstars probleempje

Hij zegt downloading new software, dan krijg ik een virusmelding (Download.swizzor die ik ignore) en daarna komt er schermpje "unable to get latest software from server..."

??

super-styler

Legacy Member
super-styler zei:
Pokerstars probleempje

Hij zegt downloading new software, dan krijg ik een virusmelding (Download.swizzor die ik ignore) en daarna komt er schermpje "unable to get latest software from server..."

??


Support gemailed en krijg een instructie om iets met een nieuwe snelkoppeling te proberen maar werkt natuurlijk langs geen kanten. Stuur nieuwe mail (2 keer al) maar krijg steeds de voorgemaakt email terug. Tis dus iets met een valse virusmelding van AVG maar zelfs als dit programma afstaat kan ik niet updaten. Hopelijk gaat dit rap gefixt worden want ben registered voor tournaments :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan