Archief - Pokerchat

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Boske88

Legacy Member
hitman47 zei:
Aangezien velen hier onder mij zeggen 'clear die bonus effe en wegwezen'
How the fuck spelen jullie die bonussen vrij op 10NL?!

ik speel op 5NL PartyPoker
kheb een free BR gehad van 29.41$ (20 euro) na 2.2k hands heb ik 65$ en bijna 100 partypoints
op 150 partypoints krijg ik nog eens 29.41$ (20 euro)
op 200 partypoints krijg ik nog eens 45.59$ (31 euro) en is mn bonus cleared (denk ik? - mss moet ik nog naar 250pp)

in het begin moet ge idd zeer tight spelen en een beetje geluk hebben dermee (zoals ik hier) maar dan is het toch goed te doen?

ge moet wel leren multitablen want anders gaat het idd zeer traag en ik verveel mij ondertussen toch alsek ni minstens 2 tafels pak

Ether

Legacy Member
Alweer een lekkere sessie achter de rug op Carlos :) Atm 11.7ptbb/100 na 7k handen :D

Tblijft voorlopig zeer goed gaan dus, wel wa sjans gehad nu juist, QQ vs 55 all-in op 569 flop ofzo en Q op de river. Voor de rest wel wat goeie calls en laydowns gemaakt, hier en daar mss nog wat value laten liggen maar ja. Ook wel 1x slecht gespeeld: Kheb 44, effective stacks 200bb's, flop komt 348, villain 1 bet, ik call, villain 2 raised, en ik push :( Khad niet gezien dat ie ook zo deep was, daar heb ik wel wat laten liggen..

Matt.

Legacy Member
Zit hier zo'n kerel op Titan Poker en 'k weet ni hoe die 't doet met z'n stats, maar die maakt echt veel winst. Logde vandaag in, ik speel 2NL (beginner dus), en die kerel zat aan alle tafels met $8+, en hij koopt altijd in voor $4. Aan een van die tafels had hij een stack van $20. In m'n PT een 600tal hands van hem en z'n stats: 79.82/4.3/0.42. Als 'k daarmee aan de tafel zit maakt ie wel nooit veel winst, maar anders blijkbaar wel. Heeft 39PTBB, en ik 20PTBB. Mijn stats zijn trouwens: 25.00/15.89/1.79. Moet wat tighter zeker?

SharkyXTS

Legacy Member
NotoriousP zei:
Heeft geen zin, bonus wordt van uw rakeback afgetrokken.
Is het niet mogelijk om meer rakeback te hebben dan het gedeelte van uw bonus dat je die maand vrijspeelde, en aldus een bedrag aan rakeback te krijgen? En zelfs als het niet zo is dan zou ik mensen nog altijd afraden om een free bankroll aan te vragen op FTP. Massa's spelers, $ 600 first deposit bonus en rakeback (dealt!) op cashgames, sng's en mtt's. Vooral het feit dat je achteraf geen rakeback account meer kan aanmaken op FTP geeft toch wel de doorslag imo :).

micksk3

Legacy Member
Ether zei:
Kheb 44, effective stacks 200bb's, flop komt 348, villain 1 bet, ik call, villain 2 raised, en ik push :( Khad niet gezien dat ie ook zo deep was, daar heb ik wel wat laten liggen..

Die call is opzich al slecht als er nog iemand in de pot zat, imo. :-p

micksk3

Legacy Member
matthi_182 zei:
Mijn stats zijn trouwens: 25.00/15.89/1.79. Moet wat tighter zeker?

BuBbA zei:
Nah, stats zijn goed voor dat level.

You're kidding, right?

Je PFR zou dichter bij je VPIP moeten liggen. Persoonlijk call ik zo weinig mogelijk preflop (enkel met PPs en SCs) omdat ik met andere handen liever het initiatief heb om dan zelf op de flop te gaan betten en de pot op de flop op te pakken.

Ik vind je ook iets te loose, 1/4e van je handen is erg veel. Ik zou toch naar <20% proberen gaan. Als andere spelers heel loose zijn, wil jij juist gaan tight zijn. Als je met die 80% VPIP kerel de flop ziet ga jij vaker de beste hand hebben en hopelijk heb je hem op een keer dominated (AQ vs A4 ofzo...) en kan je zijn stack winnen. En dat die 80/4 kerel met $20 stacks op 2NL zit is puur geluk, imo. Ik speel graag met zo'n mensen, want ze zijn vrij gemakelijk om geld van te winnen.

Ook is je aggressie factor iets te laag, maar daar valt weinig uit af te leiden zonder de flop/turn/river AFs te zien.

Bubba

Legacy Member
25% is op 5NL redelijk normaal.

Ik heb ongeveer 6K handjes gespeeld op 5NL gewoon voor de lol en ik had ook iets van 26% en 15BB/100. En ja, ik weet dat 6K weinig is om te oordelen maar twas 5NL en daar kan ik echt niet op blijven spelen. :p

De vraag is trouwens hoeveel handjes hij heeft, redelijk belangrijk als ge zn stats wilt bezien. :p

Matt.

Legacy Member
Nu nog maar 2k hands. Wel wa minder agressief beginnen spelen, vroeger was mn agression factor iets van 4, maar sinds die geminderd is, is ook de PTBB gestegen. :)
Anyway, blijf nog even op deze limiet spelen voor 'k verhoog van limiet, BR management enzo.

micksk3

Legacy Member
Mja, kijk, er zijn geen 'ideale' stats ook, iedereen speelt op zijn eigen manier. En zolang je winstgevend speelt zijn je stats voor jouw stijl goed, I guess. Maar ik denk dat je toch op 5NL best wat tighter kan gaan spelen dan 26VPIP voor je winsten te maximaliseren. :)

Bubba

Legacy Member
Wel, 2K handen zegt eigenlijk vrij weinig tot niks. Speel dus wat meer handjes en kijk dan nog eens.

Mik voor:

VPIP tussen 15 en 20.
PFR tussen 7 en 10.
AF van ongeveer 2.

Maar uiteindelijk, als ge winstgevend speelt over een groter aantal van handen zijn die zaken niet zo belangrijk. Sommige dingen hangen ook af van u stijl etc.

noreeeee

Legacy Member
Vandaag redelijke downswing plus slecht gespeeld. Dat is een slechte combinatie en heeft me 70 dollar gekost.

micksk3

Legacy Member
BuBbA zei:
VPIP tussen 15 en 20.
PFR tussen 7 en 10.
AF van ongeveer 2.

Je PFR moet echt zo dicht mogelijk bij je VPIP aanleunen hoor. Pak een verschil van 3-5%.

Qua aggressiefactor zou ik me niet te veel zorgen maken, zorg gewoon dat je flop aggressie goed is (dus je gaat c-betten als je preflop hebt geraised) - hoewel ik niet echt weet of dit goed of niet goed is op 5NL. :)

Bubba

Legacy Member
Mick, hoe kom je daarbij?

Alléja, ik heb die stats gelezen van op 2+2. Kzal ffkes zoeken waar die info stond.

Hmm NVM, was blijkbaar voor limit ipv NL.

micksk3

Legacy Member
http://archives1.twoplustwo.com/sho...ssplnlpoker&Number=4946669&fpart=1&PHPSESSID=

1. Do you have sufficient preflop aggression? To answer this question, open up your ring game statistics and go to the "position stats" page. For each position other than the small blind, divide the "PF Raise %" by the "Vol. Put $ In Pot." If you get a number smaller than 0.5, you're not aggressive enough out of that position. See, aggression is a relative term; it should be a function of your level of looseness. You can be a consistently winning player at SSNL with a VPIP of 12%, and you can be a consistently winning player at SSNL with a VPIP of 30%, but only if you are sufficiently aggressive. My general guideline is that you should raise at least half the hands you play, from every position on the table.

Mmm, ik vind hem toch nog iets te passief als je dan bijvoorbeeld 20/10 bent... heb liever iets a la 20/16 of zo...

Bontus

Legacy Member
ik vind dat relatief mickske,
op de lagere levels wordt je 100% afbetaald als je een raise called doordat de preflop raiser "in love is" met zijn hand.
Je postflop play betaald bijna 100% af, waardoor je VPIP gerust het dubbel mag zijn van je PFR. (laat ons zeggen 20 tov 10)
Om die reden (of andere) zijn voor mij de meest winstgevende posities SB en BB, omdat ik daar vaak met kuthanden gratis flops mag zien en enkel ga met goeie draws of double pair postflop (of een betere made hand). En slowplayers betalen daar gewoon af.

F1r3

Legacy Member
SharkyXTS zei:
Is het niet mogelijk om meer rakeback te hebben dan het gedeelte van uw bonus dat je die maand vrijspeelde, en aldus een bedrag aan rakeback te krijgen? En zelfs als het niet zo is dan zou ik mensen nog altijd afraden om een free bankroll aan te vragen op FTP. Massa's spelers, $ 600 first deposit bonus en rakeback (dealt!) op cashgames, sng's en mtt's. Vooral het feit dat je achteraf geen rakeback account meer kan aanmaken op FTP geeft toch wel de doorslag imo :).

::::::::::::: (((((((((((((((((

in het kort: damn.

NotoriousP

Legacy Member
SharkyXTS zei:
Is het niet mogelijk om meer rakeback te hebben dan het gedeelte van uw bonus dat je die maand vrijspeelde, en aldus een bedrag aan rakeback te krijgen? En zelfs als het niet zo is dan zou ik mensen nog altijd afraden om een free bankroll aan te vragen op FTP. Massa's spelers, $ 600 first deposit bonus en rakeback (dealt!) op cashgames, sng's en mtt's. Vooral het feit dat je achteraf geen rakeback account meer kan aanmaken op FTP geeft toch wel de doorslag imo :).

Ja maar dan hebt ge dus enkel gewoon uw rakeback hé, uw deposit bonus is nutteloos.

En je kan altijd met een ander email een nieuwe account aanmaken als je rakeback wilt.

SharkyXTS

Legacy Member
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar naar wat ik lees is FTP redelijk streng op dat soort dingen. Is het bij jou (of mensen die je kent) wel gelukt om een tweede account op FTP aan te maken NotoriousP?

Boske88

Legacy Member
kanter trouwes es iemand mij het principe van rakeback uitleggen?
is da gewoon da ge zoveel % van de rake da ge vormt in pots da gij in meedoet terugkrijgt? en zijn daar limieten op ofzo? want waarom zou der anders rake zijn :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan