Archief - Pokerchat

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sender

Legacy Member
Niet direct, je moet eerst een verplicht aantal hands spelen voor je kan uitcashen.

dewey

Legacy Member
ge kunt die niet withdrawe tot ge een bepaald aantal punte gehaald hebt.
Die punte haalt ge door rake die uit potten van uw tafel gehaald worden (meestal 1 punt per 5$ pot = .25cent rake). Meestal hebt ge uw free bankroll trug betaald in rake eer ge da kunt cashe.

Ook nog wel op te merke da ge eerst moet storte voor ge da geld kunt afhale (voor bank, neteller , -of moneybookers gegevens)

dus die "free" is uiteindelijk nog vrij relatief, ma ideaal om mee te beginne

Satanic`

Legacy Member
BuBbA zei:
Als ge wilt gaan cash games spelen toch best minimum 100$ storten. (70€ ofzo?)

Dan hebde BR om 5NL te spelen.

Maar inderdaad, beter is om als beginner gebruik te maken van de free bankrolls.

Met die 100$ kan je beter 10NL beginnen hoor. 5NL is op veel sites nog deepstacked ook nog, en gewoon crapshoot van hier tot ginder :) 10buyins is echt wel genoeg om te beginnen.

Boske88

Legacy Member
dewey zei:
Ook nog wel op te merke da ge eerst moet storte voor ge da geld kunt afhale (voor bank, neteller , -of moneybookers gegevens)

dus die "free" is uiteindelijk nog vrij relatief, ma ideaal om mee te beginne

baja das gratis he
als ge dien bonus cleart stort ge gewoon, wacht een dag en haalt alles weer af
en dan op naar de volgende bonus :D

Bontus

Legacy Member
Satanic` zei:
Met die 100$ kan je beter 10NL beginnen hoor. 5NL is op veel sites nog deepstacked ook nog, en gewoon crapshoot van hier tot ginder :) 10buyins is echt wel genoeg om te beginnen.

kerel wa voor een raad is da nu, wie 5NL aankan kan meestal ook wel 10NL aan maar begin dan met uw 100$ op 5NL naar minstens 175$ te grinden en ga dan 10NL spelen.
Me wa suckouts of tiltplay gaat het anders snel gedaan zijn met uw BR

Satanic`

Legacy Member
Ik zeg da omda ge op 5NL ni deftig poker kunt leren imo. En da ge veel meer rendement uit 10NL zult halen mits ge de wil hebt om bij te leren. < 10NL is gewoon waste of time.

Bontus

Legacy Member
Ik zeg niet dat ge daar het beste pokerspel gaat leren, maar als ge 70 euro wil storten moet ge geen 10NL beginnen.
Begin op het laagste, zitten er teveel donks, bewijs het en crush het level aan +20PTBB
BR manamagent is zó belangrijk.

Satanic`

Legacy Member
bankrollmanagement is voor mij gewoon heel relatief voor zo'n bedragen. 10 en 20nl zijn supereasy als ge ABC poker speelt, dus waarom voor 5$ gaan spelen?
En mij ni gelaten dat mensen de ijzeren discipline hebben om 5NL te spelen, maar mij lijkt het beter om eerst veel te lezen, te begrijpen, filmkes te zien en dan 10nl te gaan spelen in plaats van de horror van 5nl mee te maken.

NotoriousP

Legacy Member
SharkyXTS zei:
En geen free BR aanvragen op Full Tilt Poker (en Absolute Poker). Mocht je dan winstgevend zijn dan kan je later nog altijd op FTP hun First Deposit bonus clearen in combinatie met rakeback en een pak meer verdienen dan die free bankroll :p.

Heeft geen zin, bonus wordt van uw rakeback afgetrokken.

Bontus

Legacy Member
Satanic` zei:
blabla ... in plaats van de horror van 5nl mee te maken.
uihm, dat er veel donks zitten is toch juist grappig :)

net weer twee buyins op 105 handjes. ik spreek niet over een horrorervaring, integendeel.

Pariah

Legacy Member
2.5 buyins verloren tegen donks op 10nl. dan uit pure frustratie 50nl gaan spelen en mijn verlies terug goed gemaakt. 50nl is toch plezanter. ze tonen daar tenminste respect voor u raise. maarja bankroll laat het momenteel niet toe

Hamon

Legacy Member
Wat bedoelen jullie met 10NL en 50NL? Ik denk no limit met 10 euro buy-in?

Ether

Legacy Member
Dat bedrag staat voor de maximale buy-in aan een tafel, wat meestal (op internet) overeenkomt met 100 big blinds.

10NL is dus inderdaad een buy-in van 10(&#8364;/$) met een big blind van 10cent.

Bobby.Digital

Legacy Member
op Absolute kunt ge bij de 10ct big blind inkopen voor 20$

das toch 10NL?

Boske88

Legacy Member
Hamon zei:
Wat bedoelen jullie met 10NL en 50NL? Ik denk no limit met 10 euro buy-in?

hehe ja daar was ik ook eerst over in de war :p
ik dacht 100NL = 100$ big blind

dus dacht wel eerst dat der hier echt pros zatten die der goe van konde leven :crazy:

micksk3

Legacy Member
Bobby.Digital zei:
op Absolute kunt ge bij de 10ct big blind inkopen voor 20$

das toch 10NL?

Op absolute kan je overal inkopen voor 200BBs.

Het cijfer voor de NL is eigenlijk gewoon 100xBB, dus 0.05/0.10 -> 10NL.
Op 5NL op Pokerstars kan je ook inkopen voor $10, maar de blinds zijn 0.02/0.05.

Enfin, dat is hoe ik denk dat het werkt. Het zou nogal stom zijn dat 10NL (in de betekenis van $10 buyin) twee soorten blindstructuur heeft op Pokerstars (de 0.02/0.05 tafels waar je voor 200BBs inkoopt en de 0.05/0.10 waar je voor 100BBs inkoopt) of dat 25NL ($25 buyin 0.10/0.25 met 100BBs) op Pokerstars en 50NL ($50 buyin op 0.10/0.25 met 200BBs) op Absolute hetzelfde zou zijn.

Bubba

Legacy Member
Lol ja ok, tis 100BB maar omdat ik enkel op plaatsen gespeeld heb waar de buy in alijd 100 BB's was heb ik het wat vereenvoudigd.

ClayDavis

Legacy Member
Hamon zei:
Kan je dan eigenlijk gewoon die free bankroll withdrawen? Dat lijkt me toch makkelijk om te misbruiken. Of ben ik fout?

Aangezien velen hier onder mij zeggen 'clear die bonus effe en wegwezen'
How the fuck spelen jullie die bonussen vrij op 10NL?!

a) de kans dat iemand winstgevend is voor 1000 FTP points te halen vanaf zen eerste bankroll op 10NL lijkt mij nihil....
b) die bonus requirements zijn onmenselijk op 10NL? Je moet al meerdere 5$+ pots aangaan om een deftig aantal puntjes te sprokkelen

Uw free BR is véél te kwetsbaar op 10NL imo (5 buy-ins, ene keer met QQ tegen hoger PP, ene keer uwe aces cracked en ge hebt et zowa vlaggen). Zeker als je een beginneling bent.

Vraag die free BR aan, speelt opt gemakje wa Sit'n go's of op 4NL en speel tight zéér tight. Vanaf je dan vb 150$ kan je 10NL gaan spelen vanaf je 250$ kan je dan vb 200$ withdrawen om daarmee andere first deposit bonussen te clearen. (Meestal is het zo dat ge uw free BR niet moogt withdrawen maar u winnings wel na een kleine minimum deposit)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan