Gentille
Legacy Member
Vlaanderen bedekt met motsneeuw
Op veel plaatsen in Vlaanderen ligt er vandaag een klein laagje sneeuw. Het gaat volgens weerman Eddy De Mey om zogenaamde motsneeuw. "Die ontstaat door een combinatie van dikke wolken en mist. Door de vriestemperaturen spreken we niet meer over motregen, maar over motsneeuw."
Geen witte kerst
De kans op de motsneeuw is het grootst in verstedelijkte gebieden en op plaatsen waar er veel bedrijven zijn met schoorstenen. Het fenomeen doet zich vandaag alleen in Vlaanderen voor, want in Wallonië is het niet bewolkt. "Vanaf morgen is het trouwens gedaan met de motsneeuw, want dan krijgen we vrij zonnig weer", zegt De Mey. Hij voegt er nog aan toe dat we niet moeten rekenen op een witte kerst.
Eddy brengt duidelijkheid


ad:

huh