Archief - witte kerst?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gentille

Legacy Member
Vlaanderen bedekt met motsneeuw
Op veel plaatsen in Vlaanderen ligt er vandaag een klein laagje sneeuw. Het gaat volgens weerman Eddy De Mey om zogenaamde motsneeuw. "Die ontstaat door een combinatie van dikke wolken en mist. Door de vriestemperaturen spreken we niet meer over motregen, maar over motsneeuw."

Geen witte kerst
De kans op de motsneeuw is het grootst in verstedelijkte gebieden en op plaatsen waar er veel bedrijven zijn met schoorstenen. Het fenomeen doet zich vandaag alleen in Vlaanderen voor, want in Wallonië is het niet bewolkt. "Vanaf morgen is het trouwens gedaan met de motsneeuw, want dan krijgen we vrij zonnig weer", zegt De Mey. Hij voegt er nog aan toe dat we niet moeten rekenen op een witte kerst.

Eddy brengt duidelijkheid :p

GaMe®

Legacy Member
chosen1 zei:
nee dit is niet thread nummer x over klimaatsveranderingen :p

ik moest net de bus naar Leuven Centrum nemen en wonder boven wonder reed ik door een sneeuwbui.

dit gaf me hoop op een witte kerst.

ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik nog een witte kerst heb meegemaakt. een witte Sinterklaas of nieuwjaar wel maar kerstmis niet.


zijn er nog plaatsen waar het aan het sneeuwen is?

Het heeft vandaag niet gesneeuwd. (fijn stof = veel deeltjes in de lucht, rond elk deeltje vormt zich waterstof, maar door negatieve temperaturen vormt ijs = te zware mist)

En Eddy de Mey zegt dat we niet moeten rekenen op een witte kerst. :(

:p

chosen1

Legacy Member
GaMe® zei:
Het heeft vandaag niet gesneeuwd. (fijn stof = veel deeltjes in de lucht, rond elk deeltje vormt zich waterstof, maar door negatieve temperaturen vormt ijs = te zware mist)

En Eddy de Mey zegt dat we niet moeten rekenen op een witte kerst. :(

:p

geen sneeuw eten dus? :p

MonkeyPenis

Legacy Member
eigenlijk dus gewoon vervuilde lucht die zich vormt tot sneeuw, smogsneeuw, lekkaaah

AeroFury

Legacy Member
In welk kutland leven wij eigenlijk. In de winter is er geen sneeuw en in de zomer regent het.

GenesisX

Legacy Member
Implar zei:
In Oostende ligt alles mooi wit, maar ik denk niet dat het echte sneeuw is:)
'k Denk juist van wel. In Gistel was alles bevroren en wit, maar niets van sneeuw te zien.

cuda

Legacy Member
Morre1977 zei:
In brussel ligt het vol (in de buurt van de gebouwen van vtm ) straks es enkele pics posten van gsm
en nie afkomen met condensatiedruppels want het is zeker 5cm
:wtf:huh
ik heb toch nog nergens sneeuw zien liggen ze (maarja bxl is groot)

gregory804

Legacy Member
Morre1977 zei:
In brussel ligt het vol (in de buurt van de gebouwen van vtm ) straks es enkele pics posten van gsm
en nie afkomen met condensatiedruppels want het is zeker 5cm
waiting

skoepken

Legacy Member
motsneeuw, snotsneeuw w/e, tis duidelijk dat de komende maanden gevaarlijk zal worden op de weg en da juist als examens zijn natuurlijk. Wie sneeuw tof vindt, moet er maar is doorrijden me den auto

Jerryboy

Legacy Member
Mja, hier (Antwerpen centrum), gwn wat motsneeuw. En bij ons thuis nix...

Geef mij dan maar 10° en regen ipv dit.

chosen1

Legacy Member
Jerryboy zei:
Mja, hier (Antwerpen centrum), gwn wat motsneeuw. En bij ons thuis nix...

Geef mij dan maar 10° en regen ipv dit.

nee regen ruins everything!

nog liever 60°C in de zon dan regen imo :unsure:

hatetn

Legacy Member
Jerryboy zei:
Mja, hier (Antwerpen centrum), gwn wat motsneeuw. En bij ons thuis nix...

Geef mij dan maar 10° en regen ipv dit.



hetgeen er gevallen is valt zwaar te verwaarlozen en dees weer is pakken beter dan regen. t'is koud maar als de zon schijnt heb je wss de mooiste dagen dat je kan hebben in de winter en veel gezonder dan regenweer

trouwens tzou nie raar zijn dat het fijn stof is da sneeuw wordt anders zouden ze niet kunnen blijven doorzagen tijdens de winter wnr het -5 is dat de wereld opwarmt

deathsythe

Legacy Member
aalst lag toch ook veel motsneew :)
slang geleje dannek nog es alles buiten wit heb zien ligge.

mythe

Legacy Member
chosen1 zei:
nee regen ruins everything!

nog liever 60°C in de zon dan regen imo :unsure:
Geef mij maar regen. 60 °C wil ik wel is zien hoe lang je het overleeft :p.
I know, it's sarcastic.

Maar van die slapeloze nachten, forget it. Liever -5 °C dan 40 °C.
Opwarmen is nog altijd iets makkelijker dan verkoelen.

In Kortrijk lag er niets van Sneeuw, zo wat vlokjes gevallen, maar niet echt lang, 5 minuten ofzo.
K'hoop dat morgen weer wat meevalt, want moet eindje rijden. En rijden is niet echt zo tof in zo'n strontweer :(.

¨$^µù^§èçà#&&²

Legacy Member
Geef mij maar een paarse kerst. Dát is nog eens een belevenis.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan