Archief - witte kerst?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

chosen1

Legacy Member
nee dit is niet thread nummer x over klimaatsveranderingen :p

ik moest net de bus naar Leuven Centrum nemen en wonder boven wonder reed ik door een sneeuwbui.

dit gaf me hoop op een witte kerst.

ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik nog een witte kerst heb meegemaakt. een witte Sinterklaas of nieuwjaar wel maar kerstmis niet.


zijn er nog plaatsen waar het aan het sneeuwen is?

Stancke

Legacy Member
Bij mijn weten was er geen sneeuw vandaag... maar waren het waterdruppels die gewoon condenseerden en bijgevolg geleek dat op sneeuw;)

De kans op een witte kerst is klein, als altijd:)

Stancke

Legacy Member
vrtnieuws zei:
do 20/12/07 - Op verschillende plaatsen in ons land is er motsneeuw gevallen. Dat zijn fijne korreltjes en volgens weerman Frank Deboosere mogen we dus niet spreken van echte sneeuw.
Door de motsneeuw is het verkeer op heel wat plaatsen wel verstoord.

Het KMI verwacht geen echte sneeuwval. De korreltjes kunnen wel plaatselijk aanvriezen en gladde wegen veroorzaken.

In de buurt van Lokeren moesten de strooidiensten uitrijden en stond het verkeer vanochtend volledig stil.

De koudegolf zou nog een dag duren. Vanaf zaterdag wordt het 's nachts minder koud. Overdag zou het kwik dan schommelen rond de 5 graden.

.....

Proto

Legacy Member
hier in mol heeft het een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje gesneeuwt, maar de vlokjes waren zo klein dat ge ze niet zag liggen :p

laurensvd

Legacy Member
Hier in Nederland (regio Rotterdam) zien de landelijke gebieden er nochtans héél wit uit. 's Nachts letterlijk een pak sneeuw gevallen dat nu al een hele dag lichtjes aan het aandikken is door lichte sneeuwval. De temperaturen die hier rond de -5°C liggen laten me toch vermoeden dat onze noorderburen wél hoop kunnen koesteren op een witte kerst. :(

Implar

Legacy Member
In Oostende ligt alles mooi wit, maar ik denk niet dat het echte sneeuw is:)

Dj Aero

Legacy Member
hier was net ook kleine vlokjes aan het sneeuwen (noorden provincie antwerpen) maar heeel weinig en heel klein. Wie weet wie weet

Kurt Breezer

Legacy Member
@Implar dat heeft dan niet lang wit gelegen, rond 10u was er aan het mijnplein/langestraat niets meer van te zien.

Morre1977

Legacy Member
In brussel ligt het vol (in de buurt van de gebouwen van vtm ) straks es enkele pics posten van gsm
en nie afkomen met condensatiedruppels want het is zeker 5cm

Gentille

Legacy Member
Het sneeuwt lichtjes maar het is eerder smeltende sneeuw. Het vriesweer zorgt er wel voor dat alles toch een beetje van een wit laagje krijgt.

Darks

Legacy Member
gentille zei:
Het sneeuwt lichtjes maar het is eerder smeltende sneeuw. Het vriesweer zorgt er wel voor dat alles toch een beetje van een wit laagje krijgt.

Ja vooral met die mist van afgelopen nacht. Bomen, gras en spinnewebben, allemaal mooi wit. :)

Witte kerst kan ik mij nog niet meer herinneren dat we dat nog gehad hebben.. :(

stoomboot

Legacy Member
Deze kerst, 6 jaar geleden, hadden we nog eens een witte kerst.

Moge bij deze uw geheugen terug opgefrist zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan