Archief - Wie controleert de wereld?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[.::@petros::.]

Legacy Member
Huasheng zei:
Hij heeft 't niet op de Christelijke (of welke andere religieuze) God, zoals in DE man met de witte baard dat ginder vanboven zit neer te kijken over de mensheid. Maar over 'the One Consciousness that is Creation' (zie Robot's Rebellion)

Err... naar mijn weten beweert de Bijbel niet dat God DE man met een witte baard is dat ginder vanboven zit neer te kijken over de mensheid. Eerder iets zoals jullie goede vriend beweert.

Terrorist_Hell zei:
Is 't niet. Er zijn tal van verwijzingen in verschillende culturen (los van elkaar op aarde) naar 'goden' die uit de hemel kwamen, m.a.w. ET. Er zijn omschrijvingen, afkomstig uit de Oudheid, van buitenaardse schepen. Plus zelfs tekeningen!

Godsdiensten worden tegenwoordig door atheïsten vaak als symbolische claptrap afgedaan. Voor meer info: zie Robot's Rebellion.


Tuurlijk jongen. :applause:
In de Oudheid schreef Homerus de Odyssee, er zaten zelfs prenten bij! Nu ga je zeker beweren dat de Odyssee een waargebeurd verhaal is? :ironic:

Terrorist_Hell

Legacy Member
[.::@petros::.] zei:
Err... naar mijn weten beweert de Bijbel niet dat God DE man met een witte baard is dat ginder vanboven zit neer te kijken over de mensheid. Eerder iets zoals jullie goede vriend beweert.

Tuurlijk jongen. :applause:
In de Oudheid schreef Homerus de Odyssee, er zaten zelfs prenten bij! Nu ga je zeker beweren dat de Odyssee een waargebeurd verhaal is? :ironic:

Dunno, ik ken 't verhaal niet.

En naar mijn weten is God in de Bijbel nogal verheven tot dé man die je al dan niet zal laten leven in de hemel of in de hel. Icke, denk toch dat je hem bedoelt, zegt net dat godsdienst de wereld achteruit helpt. Er is niks mis met te denken dat je God bent, maar wel dat je je wil oplegt aan 'n volk omdat je denkt dat God boven je staat, en dat dat de enige waarheid is.

Bacon

Legacy Member
[.::@petros::.] zei:
Tuurlijk jongen. :applause:
In de Oudheid schreef Homerus de Odyssee, er zaten zelfs prenten bij! Nu ga je zeker beweren dat de Odyssee een waargebeurd verhaal is? :ironic:

Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen 1 persoon die misschien fictie schrijft en de verhalen van zowat alle volkeren die ooit geleefd hebben.

Ik denk trouwens dat je antwoord kwalificeert voor een straw man attack.

http://www.nizkor.org/features/fallacies/straw-man.html

This sort of "reasoning" is fallacious because attacking a distorted version of a position simply does not constitute an attack on the position itself. One might as well expect an attack on a poor drawing of a person to hurt the person.

killgore

Legacy Member
Bacon zei:
We zullen besluiten dat we alletwee gelukkiger zijn wanneer jij het beter weet. Heb niet echt zin om maten te vergelijken :)
neen, het is niet ivm beter weten of zo. Het is over hoe beperkt je visie is.

Je begon over klimaat en onze invloed, maar je weet er eigenlijk geen zak van :).

[.::@petros::.]

Legacy Member
Bacon zei:
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen 1 persoon die misschien fictie schrijft en de verhalen van zowat alle volkeren die ooit geleefd hebben.

Ik denk trouwens dat je antwoord kwalificeert voor een straw man attack.

http://www.nizkor.org/features/fallacies/straw-man.html

*Zucht.*

Homerus was een verzamelnaam van verschillende schrijvers die samenwerkten, dit wordt vermoed door een aantal historici.

Geef eens een voorbeeld van zo'n verhaal? Je weet trouwens toch dat in de Oudheid de wetenschap ietsje minder ver gevorderd was dan nu. Daar komt dan nog eens bij dat de schrijvers van jouw verhalen misschien fictie schreven?

Bacon

Legacy Member
[.::@petros::.] zei:
*Zucht.*

Homerus was een verzamelnaam van verschillende schrijvers die samenwerkten, dit wordt vermoed door een aantal historici.

Dat moet ik gemist hebben tijdens geschiedenis, waarvoor m'n excuses.

[.::@petros::.] zei:
Geef eens een voorbeeld van zo'n verhaal? Je weet trouwens toch dat in de Oudheid de wetenschap ietsje minder ver gevorderd was dan nu. Daar komt dan nog eens bij dat de schrijvers van jouw verhalen misschien fictie schreven?

Wie zal het zeggen, het is wel opmerkelijk dat veel van die verhalen technische informatie bevatten over planeten waar we nu zelf maar net besef van hebben.

http://www.dudeman.net/siriusly/ufo/art.shtml
http://www.vibrani.com/Anunnaki.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Dropa

[.::@petros::.]

Legacy Member
Bacon zei:
Wie zal het zeggen, het is wel opmerkelijk dat veel van die verhalen technische informatie bevatten over planeten waar we nu zelf maar net besef van hebben.

http://www.dudeman.net/siriusly/ufo/art.shtml
http://www.vibrani.com/Anunnaki.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Dropa

Het is inderdaad iets raar, en ik sluit de mogelijkheid dat buitenaards leven er iets mee te maken heeft niet uit, ik persoonlijk vind het gewoon nogal onwaarschijnlijk, en ik ben er van overtuigd dat er een meer waarschijnlijke oplossing bestaat op dat raadsel. :)

Deus ex Machina

Legacy Member
Bacon zei:
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen 1 persoon die misschien fictie schrijft en de verhalen van zowat alle volkeren die ooit geleefd hebben.

Ik denk trouwens dat je antwoord kwalificeert voor een straw man attack.

http://www.nizkor.org/features/fallacies/straw-man.html

dit is het probleem met jullie redeneringen, jullie zien een feit in de geschiedenis en plakken daar een verkeerde conclusie op.

als alle volkeren ooit ter wereld een gelijkaardige gebeurtenis meemaken, komt daar een gelijkaardige visie op, mits een paar details die voortkomen uit de gegeven cultuur.

een indrukwekkende gebeurtenis (lees: vaak natuurkundig fenomeen) is voor de magische mens of de godsdienstige mens vaak genoeg aanleiding om er een goddelijke interventie aan te koppelen, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het ook werkelijk goden of ET's waren, maar gewoon fenomenen die zij niet anders konden verklaren.

CyCe

Legacy Member
Idd jullie zien iets dat jullie niet snappen of kunnen bevatten en jullie plakken het etiket aliens/illumanti/etc op het fenomeen. Juist hetzelfde zoals ze vroeger het etiket god(en) er op plakten.

Al die verhalen van vroeger hebben een natuurlijke oorsprong die ze niet konden bevatten.

Terrorist_Hell

Legacy Member
CyCe163 zei:
Idd jullie zien iets dat jullie niet snappen of kunnen bevatten en jullie plakken het etiket aliens/illumanti/etc op het fenomeen. Juist hetzelfde zoals ze vroeger het etiket god(en) er op plakten.

Al die verhalen van vroeger hebben een natuurlijke oorsprong die ze niet konden bevatten.

Kan zijn als je 'n nauwe visie op de werkelijkheid hebt, m.a.w. de fysieke-5-zintuiglijke-wereld-is-alles-wat-er-is mentaliteit. Geef 'k je gelijk in van 't moment dat 'k mijn geest vernauw tot deze aanvaarde werkelijkheid, en m'n intuïtie of andere gevoelens gevangen hou.

Ik snap min of meer wel wat ze ermee bedoelden, zolang ik maar m'n geest durf te openen. Nu niet om te zeggen dat 'k meteen de waarheid verkondig, maar ze past best in mijn karakter/geest.

Daarover valt moeilijk te discussiëren, want als puntje bij paalje komt, houdt zowat iedereen voet bij stuk omdat hij/zij vindt dat dat desbetreffende verhaal 't best bij zijn/haar karakter past. Er is voor de één net heel veel bewijsmateriaal, terwijl dat voor de andere gewoon zever is. Wie zal 't zeggen?

Bacon

Legacy Member
Deus ex Machina zei:
dit is het probleem met jullie redeneringen, jullie zien een feit in de geschiedenis en plakken daar een verkeerde conclusie op.

als alle volkeren ooit ter wereld een gelijkaardige gebeurtenis meemaken, komt daar een gelijkaardige visie op, mits een paar details die voortkomen uit de gegeven cultuur.

een indrukwekkende gebeurtenis (lees: vaak natuurkundig fenomeen) is voor de magische mens of de godsdienstige mens vaak genoeg aanleiding om er een goddelijke interventie aan te koppelen, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het ook werkelijk goden of ET's waren, maar gewoon fenomenen die zij niet anders konden verklaren.

Kan je een voorbeeld geven van zo een natuurlijk fenomeen dat informatie over andere planeten met zich meebrengt?

Bacon

Legacy Member
Tiens en ik dacht dat een eclips iets met de maan en de zon te maken had? Maar ik zal om u een plezier te doen de aarde meerekenen. Dat kan je niet echt een 'andere' planeet noemen hé? Kan je mij is verklaren hoe een eclips precies informatie meebrengt over planeten in een ander zonnestelsel?

grey-turtle

Legacy Member
Volgens wat ik gelezen en gehoord heb via M. Messing is dat er een samenzwering van mensen bestaat die als doel heeft de mensen te controleren en als slaven houden. Ze vinden zich superieuder omdat hun bloed anders is, dan die van ons.
Volgens hem is de mensheid ontstaan door aliens die de 'Annunaki' noemen. Sommigen zeggen dat die aliens ons creerden als slaven omdat ze iets nodig hadden van de aarde, anderen zeggen dat we een soort 'hemels' experiment zijn.
In het oude testament (en het boek van Henoch) staat dat er reuzen (of waren dat aliens) waren die sex hadden met hogepriesters. Daaruit ontstonden er kinderen en die kinderen vermenigvuldigen zich voort met de mensen, maar om niet te veel vermengd te geraken, moesten ze met elkaar neuken. Zo is de adel ontstaan.
Wat die reptielen betreft, zou het kunnen zijn dat het temaken heeft met leven op het sterrenbeeld draco. Ik weet niet meer hoe het precies in elkaar zit, maar het had te maken met dat de reptielen van daar kwamen.
Dan gaat het ook nog over de engelen, waarbij de 3 belangrijkste Gabriël (boodschap), Michaël (strijd) en Lucifer (licht)zijn. Lucifer werd zo verliefd op zijn eigen licht dat hij zich steeds meer en meer begon terug te trekken en af te keren van de anderen. Uiteindelijk is er ruzie van gekomen en daaruit ontstond er (sterren)oorlog tussen de legers van Lucifer en Michael. Lucifer verloor en belandde op aarde. Hij had de hoop niet opgegeven. Daarom veranderde hij zich in een soort 'lichtslang' en verleidde de mensen om de boom van goed en kwaad kapot maken. Dit zou het lijden tot gevolg gebracht hebben.
Volgens Messing zou Lucifer hier nog steeds op aarde zijn en de God zijn van de Illuminati. Hij wilt via de aarde terug een oorlog maken tegen de andere planeten, maar dat zal nog niet voor nu zijn, ook al staat de technologie v/d iluminati verder dan wij zouden zeggen.
Echter hun voornaamste doel nu is alle mensen van de wereld controleren door middel van spionage via internet, gsm, satellieten, camera's; eten en medicijnen die de geest verzwakken (willoze poppen); angst, verlangens en verdeeldheid zaaien omdat we dan afhankelijk van hen zouden worden.
In liefde zijn ze absoluut niet geïnteresseerd en vooral niet omdat dit de mensheid zou kunnen verlossen van de illuminati.
Verder heeft hij het nog over de Jezus en de nieuwe tijdskinderen, het Vaticaan, waar de illuminati ook zouden zitten en de niuewe 'Jezus' aka Maitreya.

grey-turtle

Legacy Member
Volgens mij zit er toch een kern van waarheid in, ook inclusief in bepaalde bijbelse verhalen.
Er zijn nu eenmaal mensen die zeggen dat engelen en ruimtewezensbestaan en dat ruimtewezens ons geschapen hebben en daarme bedoel ik niet alleen de scientology.

serial

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Is 't niet. Er zijn tal van verwijzingen in verschillende culturen (los van elkaar op aarde) naar 'goden' die uit de hemel kwamen, m.a.w. ET. Er zijn omschrijvingen, afkomstig uit de Oudheid, van buitenaardse schepen. Plus zelfs tekeningen!

Godsdiensten worden tegenwoordig door atheïsten vaak als symbolische claptrap afgedaan. Voor meer info: zie Robot's Rebellion.

Die omschrijvinen uit de oudheid, nu door UFO gelovers afgedaan als omschrijvingen van buitenaardse schepen, zijn trouwens in meer dan 90% van de gevallen beschrijvingen van puur natuurlijke verschijnselen of gewoon fictie.
Alsof ze in de oudheid enkel maar de waarheid schreven en daar niet af en toe een paar zotten tussen zaten :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan