Volgens wat ik gelezen en gehoord heb via M. Messing is dat er een samenzwering van mensen bestaat die als doel heeft de mensen te controleren en als slaven houden. Ze vinden zich superieuder omdat hun bloed anders is, dan die van ons.
Volgens hem is de mensheid ontstaan door aliens die de 'Annunaki' noemen. Sommigen zeggen dat die aliens ons creerden als slaven omdat ze iets nodig hadden van de aarde, anderen zeggen dat we een soort 'hemels' experiment zijn.
In het oude testament (en het boek van Henoch) staat dat er reuzen (of waren dat aliens) waren die sex hadden met hogepriesters. Daaruit ontstonden er kinderen en die kinderen vermenigvuldigen zich voort met de mensen, maar om niet te veel vermengd te geraken, moesten ze met elkaar neuken. Zo is de adel ontstaan.
Wat die reptielen betreft, zou het kunnen zijn dat het temaken heeft met leven op het sterrenbeeld draco. Ik weet niet meer hoe het precies in elkaar zit, maar het had te maken met dat de reptielen van daar kwamen.
Dan gaat het ook nog over de engelen, waarbij de 3 belangrijkste Gabriël (boodschap), Michaël (strijd) en Lucifer (licht)zijn. Lucifer werd zo verliefd op zijn eigen licht dat hij zich steeds meer en meer begon terug te trekken en af te keren van de anderen. Uiteindelijk is er ruzie van gekomen en daaruit ontstond er (sterren)oorlog tussen de legers van Lucifer en Michael. Lucifer verloor en belandde op aarde. Hij had de hoop niet opgegeven. Daarom veranderde hij zich in een soort 'lichtslang' en verleidde de mensen om de boom van goed en kwaad kapot maken. Dit zou het lijden tot gevolg gebracht hebben.
Volgens Messing zou Lucifer hier nog steeds op aarde zijn en de God zijn van de Illuminati. Hij wilt via de aarde terug een oorlog maken tegen de andere planeten, maar dat zal nog niet voor nu zijn, ook al staat de technologie v/d iluminati verder dan wij zouden zeggen.
Echter hun voornaamste doel nu is alle mensen van de wereld controleren door middel van spionage via internet, gsm, satellieten, camera's; eten en medicijnen die de geest verzwakken (willoze poppen); angst, verlangens en verdeeldheid zaaien omdat we dan afhankelijk van hen zouden worden.
In liefde zijn ze absoluut niet geïnteresseerd en vooral niet omdat dit de mensheid zou kunnen verlossen van de illuminati.
Verder heeft hij het nog over de Jezus en de nieuwe tijdskinderen, het Vaticaan, waar de illuminati ook zouden zitten en de niuewe 'Jezus' aka Maitreya.