Archief - Wie controleert de wereld?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Jij doet net hetzelfde zoals ik in deze thread al eens heb opgemerkt: als je ergens niets over weet, (op je 18e is het zeer onwaarschijnlijk dat je al het verschil zou weten tussen goeie wetenschappelijke onderzoeken en slechte onderzoeken) moet je niet uit je aars gaan spreken.
(beetje lullige uitdrukking, maarkom)
Ik ben 18 en kvraag mij echt sterk af of gij zoveel meer zou weten van wetenschappelijk onderzoek als mij :).

Hmgrwngd

Legacy Member
Parnakra zei:
Dus jij voelt intuïtief aan dat hij niet al te veel weet over wetenschappelijke onderzoeken...

Hij is 18; dus betwijfel ik of hij al een universitaire opleiding eropzitten heeft, waar hij alles rond statistiek enzo gezien heeft... ;)

@Parnakra: ik spreek mezelf niet tegen, omdat ik niet over het onderwerp zelf iets zeg: ik meen alleen te mogen opmerken dat iemand op zijn 18e bijlange nog niet genoeg scholing kan hebben om al genoeg te weten over de 'wetenschappelijke onderzoeken'.
Eigenlijk is dit een prima term voor deze wereld:
Niemand weet hoe het in z'n werk gaat; niemand weet wie het uitgevoerd heeft, niemand weet er de gevolgen van, niemand weet er de volledige conclusies van,
MAAR!
Iedereen gebruikt de term en beschouwt het als een heilig goedje.
(dit is relevant in een andere thread; maar zieje wa ik bedoel als ik zeg dat wetenschappen een nieuwe religie zijn?)

killgore

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Hij is 18; dus betwijfel ik of hij al een universitaire opleiding eropzitten heeft, waar hij alles rond statistiek enzo gezien heeft... ;)
en welke universitaire opleiding hebde gij er dan opzitten mijn beste :)?

Parnakra

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Hij is 18; dus betwijfel ik of hij al een universitaire opleiding eropzitten heeft, waar hij alles rond statistiek enzo gezien heeft... ;)

Je twijfelt, je vermoedt, je intuïtie zegt je dat...

In een discussie kan je niet anders dan soms eens op je gevoel afgaan. Tussen de lijntjes lezen (wat onontbeerlijk is) is ook al een vorm van intuïtie. Als iemand in een discussie over quantumfysica opeens zegt 'een appel is de hond die gisteren in de goot verbrandde' dan kan je wel gaan vermoeden dat er iets mis is, en is het hoogstwaarschijnlijk ook zo.

Mits genoeg aanwijzingen kan je iets veronderstellen en het gewoon aannemen als waar.

En btw, ik ben ook 18, en ik durf van mezelf zeggen dat ik een degelijke basis heb aangaande statistiek en onderzoek.

Bacon

Legacy Member
allahmcbeal zei:
ik ga vanavond eens bij u komen en tegen u been beginne pissen.
dan ga ik naar het koningshuis en draai fabiola daar eens een goede tong.
rij ik naar huis en steek mijn kot in brand.
want het is toch allemaal niet echt.

waarom gelooft ge toch in alles bacon.
ge gelooft dat A: 9/11 (de amerikanen hebben zelf die torens doen instorten met bommen)
B: spoken (zijnde astrale wezens) bestaan. ik heb er allezins nog nooit een tegengekomen en ik denk iedereen op dit forum ook niet.
C: de matrix.... echt nen toffe film. ma echt ik meen da. heb ze allemaal gezien meer dan ene keer. en den eerste keer dak em zag dacht ik ook van shit jong zo nen goei film. maar daar zeg ik het FILM. een verhaal da ontsproten is uit de menselijke geest. maar pure fictie.
ik kan wel geloven dat er nog mensen zijn met een ongebreidelde fantasie gelijk die icke en zo, maar wederom zoals in de post hierboven beschreven wordt pure geldklopperij. netzoals de matrix ook wel ettelijke miljoentjes zal opgebracht hebben.
en dat mijn beste is waar de wereld om draait.
GELD
in mijn ogen heel spijtig.
maar helaas pindakaas... de waarheid.


Hij is braaf :)

Hmgrwngd

Legacy Member
Parnakra zei:
En btw, ik ben ook 18, en ik durf van mezelf zeggen dat ik een degelijke basis heb aangaande statistiek en onderzoek.

Jaja, dat is heel mooi om te zeggen.

Ik ben 22, heb al 4 boeken geschreven over wetenschappelijk onderzoek en heb een doctoraat in de fysica.

Bewijzen, man.
Wat heb je al gezien rond statistiek en onderzoek?
Ken je iets rond de technieken van multivariate statistiek? Heb je al gewerkt met de computerprogramma's die de statistieken verzorgen?
In welke opleiding heb je relevante dingen gezien?


Maar; ik ga je niet al deze moeite laten doen;
1) Ik geef je gelijk dat ook ik een intuïtieve uitspraak doe over zijn capaciteiten. Maar 18 is volgens mij gewoon zeer jong om al vertrouwd te zijn met alles wat er rond wetenschappelijk onderzoek te doen is.
2) Deze discussie is redelijk moeilijk; aangezien iedereen zomaar z'n zegje doet. En moderators zie je hier ook nooit; dus kwam ik effe zeggen dat dit geen eerlijke discussie was. Zelfs in jouw voorbeeld moet je kunnen beargumenteren waarom die zin verkeerd is.
Maw gewoon zeggen : "zoiets is niet wetenschappelijk aantoonbaar" , dat is geen eerlijke manier van discussiëren.
Geloofden ze vroeger ook niet dat de aarde plat was? (en wie werd er ook alweer terdood veroordeeld omdat hij dacht dat de aarde niet het centrum van ons zonnestelsel was?)

Anoniem0

Legacy Member
werk je al bacon? of ga je nog naar het school. als ge nog niet weet waar de wereld om draait.
waarom zeggen je ouders altijd. goed studeren da je later goed werk hebt
da ge veel kunt verdienen. en da ge geen saai leven gaat hebben van altijd achter diezelfde band te staan werken.. voor tientallen jaren.
daarom.
omdat u ouders de ervaring hebben en wel weten waar het om draait.
money makes the world go round.

Parnakra

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Jaja, dat is heel mooi om te zeggen.

Ik ben 22, heb al 4 boeken geschreven over wetenschappelijk onderzoek en heb een doctoraat in de fysica.

Bewijzen, man.
Wat heb je al gezien rond statistiek en onderzoek?
Ken je iets rond de technieken van multivariate statistiek? Heb je al gewerkt met de computerprogramma's die de statistieken verzorgen?
In welke opleiding heb je relevante dingen gezien?
Zelfs moest je mij die moeite laten doen, ik hoef mij niet te verantwoorden tegenover u. Ik weet van mezelf wat ik kan en weet, en wat ik niet kan en weet.

Hmgrwngd zei:
1) Ik geef je gelijk dat ook ik een intuïtieve uitspraak doe over zijn capaciteiten. Maar 18 is volgens mij gewoon zeer jong om al vertrouwd te zijn met alles wat er rond wetenschappelijk onderzoek te doen is.
Voila, lees niet verder dan de vette zin. Je doet zelf iets en zegt dat iemand anders het niet mag doen. Punt, uit, gedaan. Dat is hypocriet zijn.

Hmgrwngd zei:
2) Deze discussie is redelijk moeilijk; aangezien iedereen zomaar z'n zegje doet. En moderators zie je hier ook nooit; dus kwam ik effe zeggen dat dit geen eerlijke discussie was. Zelfs in jouw voorbeeld moet je kunnen beargumenteren waarom die zin verkeerd is.
Maw gewoon zeggen : "zoiets is niet wetenschappelijk aantoonbaar" , dat is geen eerlijke manier van discussiëren.
Tja, een hoogstaand niveau van discussiëren hoef je nu eenmaal niet te verwachten op games.telenet.be.

Hmgrwngd zei:
Geloofden ze vroeger ook niet dat de aarde plat was? (en wie werd er ook alweer terdood veroordeeld omdat hij dacht dat de aarde niet het centrum van ons zonnestelsel was?)
Galilei had z'n ideeën ook op een andere manier kunnen verwoorden en zo zou hij die veroordeling nooit gekregen hebben (een veroordeling die trouwens nooit uitgevoerd werd). In deze wereld gaat het er niet alleen om WAT je weet, maar ook hoe je het overbrengt.

Perfect voorbeeld hiervan is deze eigenste materie. Icke gaat wat uit z'n nek zitten lullen, maar doet dat op zo'n manier dat sommige (lichtgelovigen) hem erin gaan volgen. Idem met Hitler en consoorten.

Don't you just love our modern society?

killgore

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Jaja, dat is heel mooi om te zeggen.

Ik ben 22, heb al 4 boeken geschreven over wetenschappelijk onderzoek en heb een doctoraat in de fysica.

Bewijzen, man.
Wat heb je al gezien rond statistiek en onderzoek?
Ken je iets rond de technieken van multivariate statistiek? Heb je al gewerkt met de computerprogramma's die de statistieken verzorgen?
In welke opleiding heb je relevante dingen gezien
en nogmaals: komt gij eens af met bewijzen da ge er meer van zou kennen als wij?

Hmgrwngd

Legacy Member
Parnakra zei:
Voila, lees niet verder dan de vette zin. Je doet zelf iets en zegt dat iemand anders het niet mag doen. Punt, uit, gedaan. Dat is hypocriet zijn.

Doe vooral goed je best om al de rest wat ik gezegd heb te negeren. ;)

Maar goed, je geeft kindjes best een schouderklopje als ze eens iets gevonden hebben waar ze 100% van overtuigd zijn dat ze gelijk hebben.

Goed zo, hier een lolly ... :ironic:

EDIT: Ga je dat tegen je professoren ook zeggen; dat je jezelf niet hoeft te verantwoorden? ;)
In een discussie is het minste wat je kunt doen zeggen waarom je meent dat jij een hoge autoriteit hebt in de zaak.
Als je zegt daje het 1 en het ander weet over onderzoek, moet je er dus wel bijzeggen waarom dat zo is.

Aangezien je dit niet kunt (jij zegt natuurlijk dat je dat niet hoeft, maar dat is onzin), mag ik besluiten dat uw mening wel degelijk niet zo'n hoge autoriteit heeft.
Maarja, als antwoord zul je hier toch maar weer aantonen dat ik hypocriet ben zeker? ;)

Anoniem0

Legacy Member
mijn mening is dat door de demystificatie van de wereld door het groeiende wetenschappelijk inzicht geraken veel mensen de pedalen kwijt. en zoeken ze geloof in onwaarschijnlijke dingen.
my ² cents

Parnakra

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Doe vooral goed je best om al de rest wat ik gezegd heb te negeren. ;)

Maar goed, je geeft kindjes best een schouderklopje als ze eens iets gevonden hebben waar ze 100% van overtuigd zijn dat ze gelijk hebben.

Goed zo, hier een lolly ... :ironic:

Mijn intuïtie zegt mij dat iemand hier geen verdere argumenten meer heeft en zich daarom verlaagt tot kinderachtige opmerkingen.

En ik heb gelezen wat je er na schreef, maar dat verandert weinig tot niets (eigenlijk helemaal niets) aan hetgeen ik al zei. Nl. dat zo'n uitspraak hypocriet is.

Hmgrwngd

Legacy Member
Parnakra zei:
Mijn intuïtie zegt mij dat iemand hier geen verdere argumenten meer heeft en zich daarom verlaagt tot kinderachtige opmerkingen.

En ik heb gelezen wat je er na schreef, maar dat verandert weinig tot niets (eigenlijk helemaal niets) aan hetgeen ik al zei. Nl. dat zo'n uitspraak hypocriet is.

Lees mijn EDIT, jongeman. ;)

En kinderachtig zijn de mensen die gewoon stoppen met een discussie omdat de ander een hypocriet zou zijn. ;)
(waarbij je stevig mijn opmerking negeert waar ik zeg dat ik niet ten gronde praat over de zaak, maar enkel de manier van bediscussiëren wil bekritiseren.)

En het is echt zo wat ik zeg: ik vind dat gewoon zeer kinderachtig: jij hebt een tegenstelling gevonden in mijn post; en nu wil je een schouderklopje omdat je hypocrisie gevonden hebt. ;)

Parnakra

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Lees mijn EDIT, jongeman. ;)

Uw edit gaat over iets heel anders dan mijn punt.

Ik vind persoonlijk ook dat het zeer onwaarschijnlijk is dat iemand van 18 jaar veel inzicht heeft in statistiek en hoe deftig onderzoek te verrichten, maar ik vind dat je op basis van zo'n veronderstellingen dat ook mag zeggen.

Jij daarentegen zegt in een voorgaande post dat je a.d.h.v. veronderstellingen niet mag discussiëren, maar de post daarop ga je (a.d.h.v. je eigen veronderstellingen) iemand anders het zwijgen opleggen.

EDIT: ik wil geen schouderklopje, ik wil zeker weten dat je weet WAAROM ik je hypocriet noem. Dit probleem heb ik nog niet zo lang geleden in een andere thread tegengekomen, ik noem iemand hypocriet en neem dan nog tijd om uit te leggen (zelfs te verdedigen!) waarom ik hen hypocriet noem.

Zie je, het enige wat ik zeg is dat je hypocriet bent, dus het enige wat ik moet beargumenteren is waarom ik je hypocriet vind, en dat heb ik gedaan. (/ben ik nog aan het doen)

LeSec

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Lees mijn EDIT, jongeman. ;)

Ja, want het is écht volwassen van u om uw leeftijd te gebruiken tegenover hem hoor...

-> jongeman
-> Hier een lolly
-> Verschil 22-18jarige nog eens in 't vet zetten

Yep, en dan gaat gij hem zeggen hoe hij zich moet gedragen in een discussie, en hoe hij zijn argumenten moet verantwoorden?

Mja, ga uw gang maar eh, grote kindjes willen ook graag een schouderklopje wanneer ze denken gelijk te hebben hé

*geeft schouderklopje*

:ironic:

killgore

Legacy Member
Hmgrwngd is volgens zijn profiel 26 en geen 22, die 22 was een voorbeeld.

En negeert gij mij nu of wa: BEWIJS eens da gij meer van wet. onderzoek kent als ons, geef uw studies eens :).

Hmgrwngd

Legacy Member
allahmcbeal zei:
mijn mening is dat door de demystificatie van de wereld door het groeiende wetenschappelijk inzicht geraken veel mensen de pedalen kwijt. en zoeken ze geloof in onwaarschijnlijke dingen.
my ² cents

Vind ik een redelijk naïeve stelling, zeggen dat mensen in zo'n theoriëen geloven omdat ze de pedalen kwijt zijn.

Zijn al die mensen die in UFO's geloofden zoveel jaren geleden ook mensen die zoek zijn?
Ik kan het je nu al zeggen: daar zaten mensen bij van allerlei lagen van de bevolking, allerlei leeftijden, overtuigingen, er zaten zelfs wetenschappers bij...

Zo'n theoriëen zijn niet een gevolg van iets, ze zijn gewoon rationele (!) denkbeelden die sommige mensen hanteren.
Durf jij immers zeggen dat jij niets meer gelooft wat niet wetenschappelijk bewezen kan worden?
Vrijdag de 13e, alle feestdagen, bijgeloof, zwarte katten, muntje in een vijver gooien voor geluk, hoefijzers, lucky-onderbroeken, kaarsje branden in de examens, etc.

Maw zeker niet denken dat er ook maar 1 iemand bestaat die heel zijn leven rationeel leidt.


EDIT: Spijt me, Messenja, ga niet meer kunnen reageren omdat ik nu een paper moet schrijven... [Oja, en ik ben ook nog een jongeman hoor. ;) ]
Toch blijf ik Parnakra een kinderachtige attention-whore vinden, en blijkbaar mag dit niet.

LeSec

Legacy Member
killgore zei:
Hmgrwngd is volgens zijn profiel 26 en geen 22, die 22 was een voorbeeld.

En negeert gij mij nu of wa: BEWIJS eens da gij meer van wet. onderzoek kent als ons, geef uw studies eens :).

Mja inderdaad :p ma dan nog, de 2 andere dingen blijven van kracht :p

democracy02

Legacy Member
killgore zei:
Hmgrwngd is volgens zijn profiel 26 en geen 22, die 22 was een voorbeeld.

En negeert gij mij nu of wa: BEWIJS eens da gij meer van wet. onderzoek kent als ons, geef uw studies eens :).
"my dick is bigger than yours"?

bewijs eens dat je meer weet dan mij (of iemand anders uit deze thread die er wel wat over heeft gelezen) over de samenzweringstheorie en hoe het in z'n werk gaat.

je zit al van het begin van de discussie te doen dat je het beter weet, maar je weet er nog altijd geen reet over. en toch blijf je u laten leiden door uw intuïtie en de gedachten die ge al hebt van voor deze thread bestond.

"zoiets kan niet"
"de wereld draait om geld, maar dit is vergezocht"
"jullie zoeken iets dat er niet is omdat jullie zwak zijn"

:niceone:

mvg

killgore

Legacy Member
democracy02 zei:
"my dick is bigger than yours"?

bewijs eens dat je meer weet dan mij (of iemand anders uit deze thread die er wel wat over heeft gelezen) over de samenzweringstheorie en hoe het in z'n werk gaat.

je zit al aan het begin van de discussie te doen dat je het beter weet, maar je weet er nog altijd geen reet over.

mvg
kuch, moei er u aub niet mee als ge niet weet op wat ik het heb :). Twas hmgrwngd die zelf zei dat parnarka moest afkomen met bewijzen. Nu vraag ik aan hmgrwngd hetzelfde te doen :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan