allahmcbeal zei:
mijn mening is dat door de demystificatie van de wereld door het groeiende wetenschappelijk inzicht geraken veel mensen de pedalen kwijt. en zoeken ze geloof in onwaarschijnlijke dingen.
my ² cents
Vind ik een redelijk naïeve stelling, zeggen dat mensen in zo'n theoriëen geloven omdat ze de pedalen kwijt zijn.
Zijn al die mensen die in UFO's geloofden zoveel jaren geleden ook mensen die zoek zijn?
Ik kan het je nu al zeggen: daar zaten mensen bij van allerlei lagen van de bevolking, allerlei leeftijden, overtuigingen, er zaten zelfs wetenschappers bij...
Zo'n theoriëen zijn niet een gevolg van iets, ze zijn gewoon rationele (!) denkbeelden die sommige mensen hanteren.
Durf jij immers zeggen dat jij niets meer gelooft wat niet wetenschappelijk bewezen kan worden?
Vrijdag de 13e, alle feestdagen, bijgeloof, zwarte katten, muntje in een vijver gooien voor geluk, hoefijzers, lucky-onderbroeken, kaarsje branden in de examens, etc.
Maw zeker niet denken dat er ook maar 1 iemand bestaat die heel zijn leven rationeel leidt.
EDIT: Spijt me, Messenja, ga niet meer kunnen reageren omdat ik nu een paper moet schrijven... [Oja, en ik ben ook nog een jongeman hoor.

]
Toch blijf ik Parnakra een kinderachtige attention-whore vinden, en blijkbaar mag dit niet.