Archief - Wie bestuurt je PC?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
² that.

100-200 euro voor een OS vind ik nu eens totaal niet overdreven. Zelfs meer vind ik nog niet overdreven. Waarom? Omdat dat je jaren verderhelpt he.

Ik bedoel maar, sommigen betalen zonder morren 40-50 euro voor een game dat soms op 10 uur is uitgespeeld. WinXP is, hoe lang, 6 jaar meegegaan? Plus, reken eens het aantal manuren die erin zijn gekropen. Me dunkt dat die voor een OS veel hoger gaan liggen dan voor een game.

Howitzer

Legacy Member
Je moet de prijs ook bezien volgens kwaliteit he.
Als ik kijk naar de hoeveelheid miserie ik heb met Windows t.o.v. Linux, dan heb ik echt geen zin om dan zelfs nog te moeten betalen voor zoiets.
Okay, Windows is niet enkel slecht, maar veel van zijn succes is volgens mij nog altijd puur te danken aan de marketing en het 'te gemakkelijk maken'. (als vb. hiervoor: IE's popup-blocker blockt ELKE pop-up, Firefox/Opera blockt enkel de ongewenste.)

zarathustra

Legacy Member
welke miserie? Als ik problemen heb op mijn pc is het meestal mijn eigen fout omdat ik iets idioot gedaan heb. Maar windows zelf geeft uit zich zelf bijna nooit problemen.

sneax

Legacy Member
Ach mijn PC kost 1400EUR, een besturingssysteem dat een fractie is van de kost van de computer én slechts driedubbel de prijs van een _game_ dan vind ik dat écht geen probleem. Ik denk dat XP correct geprijsd is, ook Vista.

Mijn Windows is legaal, en ik denk dat de upgrade prijs voor XP en Vista zéér goed te doen is. Met een Upgrade kunt ge nog altijd een volledig nieuwe install doen eh ...

Nu over het OS zelf, ik ben er zéér content van. Het crasht eigenlijk niet, simpel gezegd, alles werkt perfect, al mijn programma's werken perfect, ik heb er niets op aan te merken. Ik ben ook al verschillende keren naar linux overgestapt, redelijk fanatiek zelfs (op mijn laptop dan, waar ik eigenlijk alle communicatieve werk op doe alsook mobiel films kijken enzo) en elke keer ben ik teruggekomen naar Windows. Ik discussieer er eigenlijk niet graag meer over, want het is eigenlijk gewoon een _feit_ dat windows veel makkelijker is om mee te werken, even snel werkt én de programma's die ge ervoor krijgt (dan wel tegen betaling) zijn kwalitatief véél beter dan linux programma's, een paar terzijde gelaten natuurlijk.

Natuurlijk, altijd hetzelfde verhaal, met linux gaat da ook en si en la, jaja - ik heb het met mijn eigen ogen gezien. Als knutselen aan computers een hobby is en ge hebt er tijd voor, dan is da geen probleem - dat was bij toen ook zo, maar eenmaal mijn werkdruk weer hoger werd en minder tijd voor mijn hobby (nl. stuff aan de praat krijgen op linux) dan ben ik weer snel overgestapt op windows. Waar alles in een paar klikken werkt, en waar config programma's doorploeteren om iets te doen werken onbestaande is.

Alle redenen hiervoor kan mij niet schelen (bv. manufacterers die hun specificaties niet vrijgeven om drivers te maken), wat voor mij belangrijk is, is het eindproduct. Dat ge voor WinDVD 50EUR moet betalen en dat zulke stuff op linux gratis is, das dikken bullshit. Eer ik mijn intel video drivers had geinstalleerd en dan support voor al die codecs, dan nog het doen werken, dan nog een paar handige features om 4:3 beeld op mijn breedbeeld te krijgen in full screen ... ik was úren kwijt, en had ik voor die uren betaald geweest dan had ik wel een pak meer dan 50EUR!

Mja ik kon mij weer ni laten om hier epistelen te schrijven die naast de point zijn maar kom, het komt er op neer dat ik windows zeer ok vind, dat ik geen problemen heb met hun security checks en dat ik er geen problemen mee heb dat ze mijn windows versie contoleren of die legaal is of niet.

den Acid Burn

Legacy Member
sneax zei:
Alle redenen hiervoor kan mij niet schelen (bv. manufacterers die hun specificaties niet vrijgeven om drivers te maken), wat voor mij belangrijk is, is het eindproduct. Dat ge voor WinDVD 50EUR moet betalen en dat zulke stuff op linux gratis is, das dikken bullshit. Eer ik mijn intel video drivers had geinstalleerd en dan support voor al die codecs, dan nog het doen werken, dan nog een paar handige features om 4:3 beeld op mijn breedbeeld te krijgen in full screen ... ik was úren kwijt, en had ik voor die uren betaald geweest dan had ik wel een pak meer dan 50EUR!

louter ter informatie:

VLC is the VideoLAN project's media player. It plays MPEG, MPEG2, MPEG4, DivX, MOV, WMV, QuickTime, mp3, Ogg/Vorbis files, DVDs, VCDs, and multimedia streams from various network sources

apt-get install vlc

eventueel nog:

#wget http://www.debian-multimedia.org/pool/main/w/w32codecs/w32codecs_20060611-0.0_i386.deb
#dpkg -i w32codecs_20060611-0.0_i386.deb

tijd nodig: approx. 10 seconden


windows heeft al een kleine minuut nodig om te rebooten alleen.
tis maar wat ge het gebruiksvriendelijkste noemt natuurlijk
maar als ge u goed voelt bij windows gebruik dan windows en daarmee gedaan.

maar men moet geen onzin vertellen aub (niet op u persoonlijk bedoeld)


*btw: als ge echte "gebruiksvriendelijkheid" wilt ervaren --> Mac OSX
veruit superieur aan windows imo (maar dat is mijn subjectieve mening uiteraard)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan