Ach mijn PC kost 1400EUR, een besturingssysteem dat een fractie is van de kost van de computer én slechts driedubbel de prijs van een _game_ dan vind ik dat écht geen probleem. Ik denk dat XP correct geprijsd is, ook Vista.
Mijn Windows is legaal, en ik denk dat de upgrade prijs voor XP en Vista zéér goed te doen is. Met een Upgrade kunt ge nog altijd een volledig nieuwe install doen eh ...
Nu over het OS zelf, ik ben er zéér content van. Het crasht eigenlijk niet, simpel gezegd, alles werkt perfect, al mijn programma's werken perfect, ik heb er niets op aan te merken. Ik ben ook al verschillende keren naar linux overgestapt, redelijk fanatiek zelfs (op mijn laptop dan, waar ik eigenlijk alle communicatieve werk op doe alsook mobiel films kijken enzo) en elke keer ben ik teruggekomen naar Windows. Ik discussieer er eigenlijk niet graag meer over, want het is eigenlijk gewoon een _feit_ dat windows veel makkelijker is om mee te werken, even snel werkt én de programma's die ge ervoor krijgt (dan wel tegen betaling) zijn kwalitatief véél beter dan linux programma's, een paar terzijde gelaten natuurlijk.
Natuurlijk, altijd hetzelfde verhaal, met linux gaat da ook en si en la, jaja - ik heb het met mijn eigen ogen gezien. Als knutselen aan computers een hobby is en ge hebt er tijd voor, dan is da geen probleem - dat was bij toen ook zo, maar eenmaal mijn werkdruk weer hoger werd en minder tijd voor mijn hobby (nl. stuff aan de praat krijgen op linux) dan ben ik weer snel overgestapt op windows. Waar alles in een paar klikken werkt, en waar config programma's doorploeteren om iets te doen werken onbestaande is.
Alle redenen hiervoor kan mij niet schelen (bv. manufacterers die hun specificaties niet vrijgeven om drivers te maken), wat voor mij belangrijk is, is het eindproduct. Dat ge voor WinDVD 50EUR moet betalen en dat zulke stuff op linux gratis is, das dikken bullshit. Eer ik mijn intel video drivers had geinstalleerd en dan support voor al die codecs, dan nog het doen werken, dan nog een paar handige features om 4:3 beeld op mijn breedbeeld te krijgen in full screen ... ik was úren kwijt, en had ik voor die uren betaald geweest dan had ik wel een pak meer dan 50EUR!
Mja ik kon mij weer ni laten om hier epistelen te schrijven die naast de point zijn maar kom, het komt er op neer dat ik windows zeer ok vind, dat ik geen problemen heb met hun security checks en dat ik er geen problemen mee heb dat ze mijn windows versie contoleren of die legaal is of niet.