Archief - Wie bestuurt je PC?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GuntherDW

Legacy Member
gerucht, gij zegt al direkt van ja het is overgenome
er staat duidelijk in beide artikele da MS helemaal NIKS me opera te make heeft >_>

besides, moest MS opera overneme kan ik m'n linux versie goodbye kusse, en da zoude ze nu net ni wille denk ik

Quxan

Legacy Member
Jort- zei:
gewoon ni updaten :p
en hup, weer eentje die gebruikt kan worden als zombie-computer om mijn mailbox vol te spammen...

edit: ipv een gewoon bericht te geven zouden ze beter illegale versies afsluiten na een week ofzo.

PapaGanz

Legacy Member
Zorg gewoon dat je zelf kan kiezen welke updates je uitvoert..
Er zit er eentje bij die enkel en alleen controleert of je over een legale versie beschikt.
Als je over een illegale beschikt, vink je die update gewoon uit.

Niet updaten is gewoon het stomste wat je kan doen ;).

killgore

Legacy Member
PapaGanz zei:
Zorg gewoon dat je zelf kan kiezen welke updates je uitvoert..
Er zit er eentje bij die enkel en alleen controleert of je over een legale versie beschikt.
Als je over een illegale beschikt, vink je die update gewoon uit.

Niet updaten is gewoon het stomste wat je kan doen ;).
not really, er zijn een pak updates die genuine checks vereisen.

Genious

Legacy Member
zeg topicstarter, als dat zo een vensterke was van uw webbrowser, dan hebben ze u mooi liggen gehad, er bestaan hopen vensterkes die beweren dat ze u zitten te tracken, wat uw hostadres is etc. (en meestal bieden ze tegen betaling 'de redding' aan :D)

COOLKILLer

Legacy Member
pff, der zijn al zo veel werkende keygens voor windows XP dat het ni moeilijk is om ff u windows te valideren...

en mensen die geen updates doen zijn niet erg slim bezig, u pc staat dan namelijk wagewijd open voor hacker,...

ZoDiaK

Legacy Member
Ik heb mijne WinXP gratis ende voor niets gekregen
Student zijn heeft z'n voordelen, maar dat wisten we ondertussen al wel zeker? :)

NapalmBenny.

Legacy Member
Win xp met zenne IE, draait hier al 4 jaar zonder enige problemen, alles werkt nog perfect en die pc staat hier dagelijks voor vele uurtjes op. Niets legaals aan trouwens :p, wil je windows, kijk dan eens 5 minuten rond op het net :p.

killgore

Legacy Member
PapaGanz zei:
Ik heb ze nochthans nooit gehad
zowat alles dat sp2 vereist eist dacht ik al een genuine :s.

Nu ja, kan zijn dat als ge sp2 op u illegale xp krijgt dat daar geen prob mee is :p (nooit geprobeerd hier, kheb enkel een niet legale windows op men laptop en die hangt toch niet aan inet -> sp2 unneeded :p).

@genious: ge ziet pas het belachelijke van dergelijke zaken als ge achter proxies surft :D.

aXl_

Legacy Member
PapaGanz zei:
Ik heb ze nochthans nooit gehad

idem. Het is wel zo dat een genuine achtig programma wordt gebruikt indien je de updates wil downloaden via de site van microsoft (verplicht zo'n active x ding te installeren) maar dit is niet het geval indien je ze "automatisch" laat downloaden (ik gebruik alleszins: automatisch downloaden maar waarbij hij eerst toestemming vraagt voor wat hij gaat downloaden).

Wat ik echter ook gehoord heb was dat mensen met oem versies van windows foutmeldingen kregen van dit betreffende programma na download (en dit was legaal, zo'n laptop type medion, exacte assembleur weet ik niet, met alles voorgeïnstalleerd).

Quilombo

Legacy Member
zeilendeman zei:
Hoe zit het met de rechten van de gewone mens en zijn persoonlijke gegevens? Of tellen die niet meer?

wat een idioot ben jij nu?

je krijgt van mij de award voor domste uitspraak van het jaar :woohoo: proficiat!

jij bent degene die illegaal (ja het is illegaal niet illigaal :wtf: hoe da sommige mensen derbij komen snap ik ook nie :/ ) bezig is, niet microsoft. Hoe zit het met de rechten van microsoft ?? Of tellen die niet meer?

Zit je met een illegale versie, ga je nog komen klagen dat ze het ontdekken... wtf, staat toch allemaal in die user license agreement zeker

Phoen!x

Legacy Member
Ik heb blijkbaar een illegale versie zonder dat ik het wist. Onlangs PC laten formateren in computer winkel, blijkt dat die een illegale versie van Windows erop gezet hebben. Maakt nie echt uit sinds google mij geholpen heeft om mij toch updates en dergelijke te laten downloaden.

Bubba

Legacy Member
zeilendeman zei:
En naar wat ik mag geloven gaat er in de toekomst nog meer controle zijn! Hoe zit het met de rechten van de gewone mens en zijn persoonlijke gegevens? Of tellen die niet meer?

Groeten

Net zoals quilombo is dit één van de domste posts die ik dit jaar gelezen heb. :woohoo:

Je vraagt dus eigenlijk naar de rechten die iemand heeft terwijl hij/zij illegale zaken doet... :rofl:

migelle

Legacy Member
by my is winxp legaal door bygeleverde recovery discs by laptop maar zelfs als die legaal is gaan k toch geen updates doen zenne, me ne virusscanner/firewall/anti-spyware zijde veel meer dan alle updates van microsoft same

|FuRiouS|

Legacy Member
Op vorige pc (windows98) kwam er regelmatig een melding dat er een update beschikbaar was.
Nuja, Update laten uitvoeren, noodzakelijk herstart blabla...
Mh, pc start niet meer op, naar de winkel ermee geweest enzo, zij wisten het ook niet enzovoorts -> Format.
Poging2, zelfde update, pc start niet meer op enzovoorts -> format
Conclusie: updates zijn niet altijd goed :p

Arifiene

Legacy Member
Ja ik had dit ook overlaatst met mijn recious illegal version of windows... Mooi in de winkel gekregen bij nieuwe pc btw :), dus not my fault
WGA removen en tis in orde :)

Aexis

Legacy Member
omg! ik ben blijkbaar het slachtoffer van een illegale windows. Arme ik!
Vlam dien validation tool derop en tis gebakken... Als ik het me kon veroorloven zou ik het betalen, niet dus :p

Moloch

Legacy Member
maatje zei:
Trouwens het heeft niks met uw gegevens, Microsoft vergelijkt vast alle serials en zo ontdekt men welke serials gebruikt zijn.

maar of ze er in slagen te weten welke niet legaal zijn is een ander zaak...

als ge een beetje uwe weg weet kunt ge zonder probs xp SP2 met ne illegale key installeren (zoals ik, slipstreamed release weliswaar), en met diene key heb ik zelf geen activatie nodig, aangezien MS denkt dat het nen valid VLK is (volume license key, corp key dus, komende van gene keygen maar iets dat die keys maakt en dan kijkt of ze geaccepteerd worden), en geen tools of andere crap nodig om het een of het ander uit te schakelen (zoals diene genuine crap die zelf nie aanwezig is bij mij)

en updates voor win kunt ge van MS technet downloaden dus das ook al geen probleem

MS zal nooit de strijd tegen piraterij winnen, simpelweg omdat er veel teveel mensen bij betrokken zijn

kgeef gerust toe dat 98% van mijn muziek/games/films/appz illegaal zijn, gewoon omdat ik de keuze/kennis heb ze te downloaden/kopieren

en al diegene die zo tegen MS zijn (was ik ook, toen ik nog naief was); hij gaat een groot pak van zijn geld weggeven aan goede doelen, daar kunne die andere rijke luizen nog iets van leren

Psychodweep

Legacy Member
Hier kan je een tool installeren om die vermelding van illegale windows te verwijderen:

http://tweakers.net/meuktracker/12986/

Er is hier niks illegaals aan, je wilt gewoon iets uninstallen dat je per ongeluk hebt geïnstalleerd. Dit is geen crack ofzo, het verwijdert gewoon enkele files.
Het verandert niks aan de software van MS zelf.
Anders zouden ze het niet op tweakers.net toelaten eh.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan