Archief - Wie bestuurt je PC?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Psychokillah

Legacy Member
Bij wijze van threadrecycling:

ik ben student aan de UA en wil mezelf een student license aanschaffen. Waar kan je die verkrijgen? Hoeveel kosten die? Hoe moet je verifieren dat je student bent? Kan je die los verkrijgen of zijn het OEM-versies verpakt bij een nieuwe pc?

Want de info op de MS website is bijzonder schaars hieromtrent.

Emu

Legacy Member
Er is geen haar op mijn kop dat er aan denk OOIT te betalen voor welk microsoft product dan ook, ja ik ben anti-ms neem me niet kwalijk (je weet wel monopolie enzo maar daar ga ik niet verder op in).

Moest ik geen gratis student license hebben gekregen 4 jaar geleden (kga al 3 jaar niemeer naar school), dan had ik ook een illegale versie gehad. Trouwens voor de mensen met illegale versie die nog graag perfect willen kunnen updaten kijk eens naar volgende programma:

AutoPatcher August 2006

ng

Legacy Member
PapaGanz zei:
Ik heb ze nochthans nooit gehad

Internet explorer 7, WMP 11, windows defender, ...

Zowa alle laatste programma's en updates van microsoft vereisen dat.


Die service packs haalt ge gewoon binnen met firefox. Dan wordt diene test ni uitgevoerd en hebt ge ze toch.
Jammer wel dat ze slimmer zijn geworden bij de eerder vermelde programma's :p

BraveHeart

Legacy Member
zeilendeman zei:
Beste collega's

Vele van jullie zijn brave burgers die hun games en besturingsprogramma's kopen bij een winkel.

Maar onder ons zijn natuurlijk de mensen die af en toe de regels verbreken!

Stel: je hebt een illegale windows xp. Hij werkt jaren goed tot wanneer er op je scherm verschijnt dat je het slachtoffer van computer hacking bent en je een illegale windows hebt. Oké geen paniek, maar hoe weten zun nu wat er op mijn computer staat? Ik heb hun nooit toegang gegeven tot mijn gegevens. Dus mag windows dit zo maar doen?
En naar wat ik mag geloven gaat er in de toekomst nog meer controle zijn! Hoe zit het met de rechten van de gewone mens en zijn persoonlijke gegevens? Of tellen die niet meer?
Nieuwe beveiliging software bij games laten zelfs sporen achter op de instellingen van je driver!

Misschien weet jij hier meer van? Of zeg een keer je gedacht!

Groeten

Die deugnieterij is al jaren bezig, WGA is niet meer dan malware.
2 Bestanden zo te vinden.
Tik WGA in uw zoek promt en verwijder die zooi in veilige modus.
Ik verwijder dagelijks virussen en rommel van computers.
We worden langer hoe meer geplaagd door pestsoftware en code om je OS naar de knoppen te helpen.
Het is toch altijd de piraat die de schuld krijgt, raar genoeg denkt men niet na wie deze zooi op de markt gebracht heeft waar iedere PC gebruiker VERPLICHT gebruik van maakt.
Of wij als pc gebruiker vragen achter achterbakse activiteiten als je pc aanstaat.

Virussen (in al zijn subgroepen), spam, fishing, rootkits (starforce / sony's copyprotection op muziek-CD's).
Installatie van software code zonder kennis van de eindgebruiker of een melding ervan.
Wij zijn juist nergens schuld aan, de software industrie is ons al jaren aan het kloten.
Het begint al met het installeren van Windows die je legaal van de winkel koopt ben je al in het zak gezet.
Het is een HOME versie van XP, mensen nemen aan dat je die dan ook op iedere thuiscomputer (zoals het zou moeten) geinstalleerd dient te worden.
Jammer hangt Microsoft liever de smeerlap uit en vraagt MS om je voor iedere PC te doen betalen voor iets wat je al gekocht hebt.
Raar dat mijn Linux distributie en alle games die ik op PC gekocht heb op iedere pc geinstalleerd krijg.
WGA is dan ook niet meer dan na Product activatie pure deugnieterij.
Door deze dingen in te bouwen zet mensen juist aan tot het gebruiken van een aangepaste windows versie waar die dingen zijn uitgehaald.
Bij microsoft dringt het niet door dat pc gebruikers thuisgeen liefdadigheidsinstelling aan huis hebben om Bill's rekening gespekt te houden zodat m daar de clown kan uithangen met het volgende Microsoft product in ontwikkeling.
Dat heb je met kapitalisten, zij maken alles kapot.
Moest Piraterij niet bestaan ging ieder bedrijf falliet, door piraterij krijgt een product aandacht en wordt het gekocht door mensen met geld.
Wie de piraat de schuld geeft moet eens verder nadenken.
Wij zijn niet die genen die deze chaos gemaakt hebben in de software-business.
Alles wat nu scheef loopt in de muziek/film & software industrie is niet te verwijten aan de consument maar aan de industrie zelf.
Het zijn nu eenmaal de feiten, moraalridders met een vette portefuile en met een vet salaris zullen het niet graag horen maar dat is nu eenmaal de nagel op de kop slaan.
Ik zeg gewoon zoals het is.

Over die WGA, dit is gewoon weer typische ongevraagde malware.
2 Bestanden met WGA als naam verwijderen in veilige modus schakelt heel die zooi uit.
Geinstalleerd zonder je goedkeuring.
Wil je updaten kan je dat nog steeds, gewoon via Automatische update van Windows zelf, laat gewoon windows op een vast tijdstip je OS nagaan op updates en installeer ze.
WGA daar hebben wij niet achter gevraagd en dat hebben wij ook niet mee ingestemd bij het installeren van het OS toen deze nog in GOLD/SP1 of SP2 op je pc geinstalleerd stond.
MS bemoeit zich gewoon met dingen die niet van hun zijn, je pc overmeesteren en volproppen met dingen die jij niet mee instemt ze te installeren, je krijgt er gewoon de kans niet toe.

Mijn mening is nog altijd dezelfde als gewoonlijk, jij bent baas over je PC.
Jij bepaalt wat er op komt, MS heeft niks te willen.
Als je hun arrogant gedrag grondig beu bent knikker je gewoon die irritante software van je PC.
Waarom heb je Internet Explorer 7 nodig, waarom MS Defender, waarom die Mediaspeler 11 ?
Ga op het internet, men gooit je dood met alternatieven die een pak beter zijn.

Wie heeft die PC gekocht, gij.
Wie heeft die software gekocht gij.
Wie zijn centen zijn het, de uwe.
Lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat jij bepaalt wat er op uw pc geinstalleerd wordt.
En niet een buitenstaander die even komt zeggen hoe je je pc moet runnen.
Als je morgen je PC door het raam gooit wie gaat je tegenhouden, jij hebt m betaald.
Steek je morgen een doos Windows XP in de fik of maak je er een knutselwerk van, wie gaat je tegenhouden.
Idem met het ombouwen van consoles, ook zo iets, het is uw console.
Al maak je van je PC/Console een microgolfoven, gij hebt die betaald.
Mijn broer draaide al radio's en versterkers open op zijn 13de, ik heb nog nooit een fabrikant aan mijn deur gekregen die de boel komt halen.

Al die kaptitalisten vergeten dat ze niet weten waardoor ze bestaan en aan wie ze het te danken hebben DAT ze bestaan.
Als je morgen gaat voor een MAC en je zegt ik moet geen Windows niet meer hebben, jij hebt de centen, jij bepaalt waar je geld aan uitgeven wordt en wat er met die dingen gedaan worden eens ze betaald zijn.
Het zou mooi zijn, morgen koop ik een TV, en de fabrikant bepaalt via een timer wanneer die tv aan mag, je gaat die tv zien vliegen geloof mij maar.
Dat is ook wat Microsoft aan het doen is met uw pc.
Dat lijkt er bij velen nog steeds niet door te dringen, het wordt maar gedoogd zonder te beseffen waar MS werkelijk mee bezig is.
Als je morgen zegt ik stop met computers en ik geef me geld aan iets anders uit, ze hebben gewoon geen verhaal.
Jij hebt de centen, jij bepaalt de regels.
Jij bent de gene waardoor zij bestaan, zonder onze interesse zaten we nog met een typemachine ipv met een computer waar we nu ons geld aan uitgeven.

De meesten doen het, het draaien van alternatieven.
Of je werkelijk verplicht bent om die MS software te gebruiken omdat er niks anders is om hetzelfde te doen.

WGA is wiezo nutteloos, wie herinnert zich SP2 nog.
SP2 ging ook iedere niet juist geactiveerde windows uitschakelen.
Wat doen de meesten denk je, een basis windows slipstreamen waar SP2 in zit.

WGA is ook zo iets.

Normaal mag je wettelijk ook geen 1:1 kopie maken van je retail CD, toch iedereen doet het om een slipstream SP2 versie aan te maken om die beveiliging met ongeldige windows versies het zwijgen op te leggen.

Laat je gewoon niet kop zot maken door microsoft en mensen die zo hoog boven de grond vliegen met hun legaal naamplaatje, of het allemaal engeltjes zijn.
Ik steek mijn hand in het vuur dat hun HD vol staat met LAN-Party downloads waar de afkomst ervan ook niet legaal is.

De pc gebruiker als dader aanduiden is dan ook totaal hypocriet.
Net zeggen ik rij keurig 30Km/u in zone 30 en knal nooit door een rood licht en geef iedere flik een polleke als ze mij een bonneke op mijn ruit kleven als je 30 sec te lang geparkeerd staat.
Hou toch op om zo hoog van de toren de blazen en de vlag uit te hangen.
We doen het allemaal, we hebben ons ooit eens schuldig gemaakt aan dingen die niet bij wet goedgekeurd zijn.
Bill Gates is ook geen heilig boontje, als je de geschiedenis van MS goed kent weet je hoeveel wetten aan zijn reet lapt alleen maar om dat meneer met geld kan smijten bezit je de hele wereld en is hij weer anders en word het goedgepraat ook.
Microsoft fanboys krijgen met dit bovenstaande ook zonder pardon de deksel op de neus.
Als er ene is die niet de wet naleeft is het wel het bedrijf zelf Microsoft die er iedere keer in slaagt om verzeild te geraken in een conflict (machtmisbruik en monopoliemisbruik) om alles onder de duim te houden wat er maar onder de duim te houden is.
De gene die normaal het voorbeeld voor velen moet zijn veegt er zelfs zijn botten aan.

My 2 cents :sop:

stefanmiler

Legacy Member
BraveHeart zei:
Die deugnieterij is al jaren bezig, WGA is niet meer dan malware.
2 Bestanden zo te vinden.
Tik WGA in uw zoek promt en verwijder die zooi in veilige modus.
Ik verwijder dagelijks virussen en rommel van computers.
We worden langer hoe meer geplaagd door pestsoftware en code om je OS naar de knoppen te helpen.
Het is toch altijd de piraat die de schuld krijgt, raar genoeg denkt men niet na wie deze zooi op de markt gebracht heeft waar iedere PC gebruiker VERPLICHT gebruik van maakt.
Of wij als pc gebruiker vragen achter achterbakse activiteiten als je pc aanstaat.

Virussen (in al zijn subgroepen), spam, fishing, rootkits (starforce / sony's copyprotection op muziek-CD's).
Installatie van software code zonder kennis van de eindgebruiker of een melding ervan.
Wij zijn juist nergens schuld aan, de software industrie is ons al jaren aan het kloten.
Het begint al met het installeren van Windows die je legaal van de winkel koopt ben je al in het zak gezet.
Het is een HOME versie van XP, mensen nemen aan dat je die dan ook op iedere thuiscomputer (zoals het zou moeten) geinstalleerd dient te worden.
Jammer hangt Microsoft liever de smeerlap uit en vraagt MS om je voor iedere PC te doen betalen voor iets wat je al gekocht hebt.
Raar dat mijn Linux distributie en alle games die ik op PC gekocht heb op iedere pc geinstalleerd krijg.
WGA is dan ook niet meer dan na Product activatie pure deugnieterij.
Door deze dingen in te bouwen zet mensen juist aan tot het gebruiken van een aangepaste windows versie waar die dingen zijn uitgehaald.
Bij microsoft dringt het niet door dat pc gebruikers thuisgeen liefdadigheidsinstelling aan huis hebben om Bill's rekening gespekt te houden zodat m daar de clown kan uithangen met het volgende Microsoft product in ontwikkeling.
Dat heb je met kapitalisten, zij maken alles kapot.
Moest Piraterij niet bestaan ging ieder bedrijf falliet, door piraterij krijgt een product aandacht en wordt het gekocht door mensen met geld.
Wie de piraat de schuld geeft moet eens verder nadenken.
Wij zijn niet die genen die deze chaos gemaakt hebben in de software-business.
Alles wat nu scheef loopt in de muziek/film & software industrie is niet te verwijten aan de consument maar aan de industrie zelf.
Het zijn nu eenmaal de feiten, moraalridders met een vette portefuile en met een vet salaris zullen het niet graag horen maar dat is nu eenmaal de nagel op de kop slaan.
Ik zeg gewoon zoals het is.

Over die WGA, dit is gewoon weer typische ongevraagde malware.
2 Bestanden met WGA als naam verwijderen in veilige modus schakelt heel die zooi uit.
Geinstalleerd zonder je goedkeuring.
Wil je updaten kan je dat nog steeds, gewoon via Automatische update van Windows zelf, laat gewoon windows op een vast tijdstip je OS nagaan op updates en installeer ze.
WGA daar hebben wij niet achter gevraagd en dat hebben wij ook niet mee ingestemd bij het installeren van het OS toen deze nog in GOLD/SP1 of SP2 op je pc geinstalleerd stond.
MS bemoeit zich gewoon met dingen die niet van hun zijn, je pc overmeesteren en volproppen met dingen die jij niet mee instemt ze te installeren, je krijgt er gewoon de kans niet toe.

Mijn mening is nog altijd dezelfde als gewoonlijk, jij bent baas over je PC.
Jij bepaalt wat er op komt, MS heeft niks te willen.
Als je hun arrogant gedrag grondig beu bent knikker je gewoon die irritante software van je PC.
Waarom heb je Internet Explorer 7 nodig, waarom MS Defender, waarom die Mediaspeler 11 ?
Ga op het internet, men gooit je dood met alternatieven die een pak beter zijn.

Wie heeft die PC gekocht, gij.
Wie heeft die software gekocht gij.
Wie zijn centen zijn het, de uwe.
Lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat jij bepaalt wat er op uw pc geinstalleerd wordt.
En niet een buitenstaander die even komt zeggen hoe je je pc moet runnen.
Als je morgen je PC door het raam gooit wie gaat je tegenhouden, jij hebt m betaald.
Steek je morgen een doos Windows XP in de fik of maak je er een knutselwerk van, wie gaat je tegenhouden.
Idem met het ombouwen van consoles, ook zo iets, het is uw console.
Al maak je van je PC/Console een microgolfoven, gij hebt die betaald.
Mijn broer draaide al radio's en versterkers open op zijn 13de, ik heb nog nooit een fabrikant aan mijn deur gekregen die de boel komt halen.

Al die kaptitalisten vergeten dat ze niet weten waardoor ze bestaan en aan wie ze het te danken hebben DAT ze bestaan.
Als je morgen gaat voor een MAC en je zegt ik moet geen Windows niet meer hebben, jij hebt de centen, jij bepaalt waar je geld aan uitgeven wordt en wat er met die dingen gedaan worden eens ze betaald zijn.
Het zou mooi zijn, morgen koop ik een TV, en de fabrikant bepaalt via een timer wanneer die tv aan mag, je gaat die tv zien vliegen geloof mij maar.
Dat is ook wat Microsoft aan het doen is met uw pc.
Dat lijkt er bij velen nog steeds niet door te dringen, het wordt maar gedoogd zonder te beseffen waar MS werkelijk mee bezig is.
Als je morgen zegt ik stop met computers en ik geef me geld aan iets anders uit, ze hebben gewoon geen verhaal.
Jij hebt de centen, jij bepaalt de regels.
Jij bent de gene waardoor zij bestaan, zonder onze interesse zaten we nog met een typemachine ipv met een computer waar we nu ons geld aan uitgeven.

De meesten doen het, het draaien van alternatieven.
Of je werkelijk verplicht bent om die MS software te gebruiken omdat er niks anders is om hetzelfde te doen.

WGA is wiezo nutteloos, wie herinnert zich SP2 nog.
SP2 ging ook iedere niet juist geactiveerde windows uitschakelen.
Wat doen de meesten denk je, een basis windows slipstreamen waar SP2 in zit.

WGA is ook zo iets.

Normaal mag je wettelijk ook geen 1:1 kopie maken van je retail CD, toch iedereen doet het om een slipstream SP2 versie aan te maken om die beveiliging met ongeldige windows versies het zwijgen op te leggen.

Laat je gewoon niet kop zot maken door microsoft en mensen die zo hoog boven de grond vliegen met hun legaal naamplaatje, of het allemaal engeltjes zijn.
Ik steek mijn hand in het vuur dat hun HD vol staat met LAN-Party downloads waar de afkomst ervan ook niet legaal is.

De pc gebruiker als dader aanduiden is dan ook totaal hypocriet.
Net zeggen ik rij keurig 30Km/u in zone 30 en knal nooit door een rood licht en geef iedere flik een polleke als ze mij een bonneke op mijn ruit kleven als je 30 sec te lang geparkeerd staat.
Hou toch op om zo hoog van de toren de blazen en de vlag uit te hangen.
We doen het allemaal, we hebben ons ooit eens schuldig gemaakt aan dingen die niet bij wet goedgekeurd zijn.
Bill Gates is ook geen heilig boontje, als je de geschiedenis van MS goed kent weet je hoeveel wetten aan zijn reet lapt alleen maar om dat meneer met geld kan smijten bezit je de hele wereld en is hij weer anders en word het goedgepraat ook.
Microsoft fanboys krijgen met dit bovenstaande ook zonder pardon de deksel op de neus.
Als er ene is die niet de wet naleeft is het wel het bedrijf zelf Microsoft die er iedere keer in slaagt om verzeild te geraken in een conflict (machtmisbruik en monopoliemisbruik) om alles onder de duim te houden wat er maar onder de duim te houden is.
De gene die normaal het voorbeeld voor velen moet zijn veegt er zelfs zijn botten aan.

My 2 cents :sop:

:wtf:

Ice

Legacy Member
BraveHeart zei:
<knip nen hoop zever>

makker, rijdt nekeer tegen nen boom of denkt 5 minuten na voor ge iets schrijft.

ff korte repliek.
1. WGA komt binnen via automatische updates, als gij dat dus aan hebt staan dan hebde in principe toegang gegeven aan MS om updates te installeren.
2. Als ge manueel updates doet, kunde kiezen om WGA niet te installen.
3. Als uwen Windows Xp illegaal is, dan zouden normaal zelfs niet voorbij de EULA mogen gaan ;)
4. Ms is in alle recht om gebruikers van illegale windows derop te wijzen dat het idd uberhaupt illegaal is.
4b. Dit omdat weel mensen nen illegale windows hebben zonder dat ze het weten. bv neefke dat de pc ff installeert, halft corrupte winkel die illegale windows derop zet 'voor een prijske' enzo enzo
5. Uw post is compleet onsamenhangend, ge zit te zwetsen over 'ik heb dat betaald dus ik doe wat ik wil' <PEUT> ge hebt niet betaald want anders had ge ne legale windows.
6. Zijde Windows/MS/... kotsbeu, go Linux/OSx/...

mor soit, huilebalkjes zal je altijd hebben dus ik geloof niet dat deze post iets gaat uithalen

Ice

Legacy Member
Emu zei:
Er is geen haar op mijn kop dat er aan denk OOIT te betalen voor welk microsoft product dan ook, ja ik ben anti-ms neem me niet kwalijk (je weet wel monopolie enzo maar daar ga ik niet verder op in).

Moest ik geen gratis student license hebben gekregen 4 jaar geleden (kga al 3 jaar niemeer naar school), dan had ik ook een illegale versie gehad. Trouwens voor de mensen met illegale versie die nog graag perfect willen kunnen updaten kijk eens naar volgende programma:

AutoPatcher August 2006

1. Uw student licencse is geldig zolang ge student zijt, dus ge hebt nen illegale
2. als ge anti-ms zijt dan gebruikt ge hun producten niet, dus niet zo hypocriet alstublief.
3. Ge waart msch beter wat langer naart school geweest, had ge tenminste nog iets geleerd.

Ice

Legacy Member
Psychokillah zei:
Bij wijze van threadrecycling:

ik ben student aan de UA en wil mezelf een student license aanschaffen. Waar kan je die verkrijgen? Hoeveel kosten die? Hoe moet je verifieren dat je student bent? Kan je die los verkrijgen of zijn het OEM-versies verpakt bij een nieuwe pc?

Want de info op de MS website is bijzonder schaars hieromtrent.

http://www.microsoft.com/belux/nl/education/licensing/default.aspx

zoeken is ook een kunst, iets minder cantussen, het tast uw hersentjes aan man ;)

Bart Religion

Legacy Member
BraveHeart zei:
Die deugnieterij is al jaren bezig, WGA is niet meer dan malware.
2 Bestanden zo te vinden.
Tik WGA in uw zoek promt en verwijder die zooi in veilige modus.
Ik verwijder dagelijks virussen en rommel van computers.
We worden langer hoe meer geplaagd door pestsoftware en code om je OS naar de knoppen te helpen.
Het is toch altijd de piraat die de schuld krijgt, raar genoeg denkt men niet na wie deze zooi op de markt gebracht heeft waar iedere PC gebruiker VERPLICHT gebruik van maakt.
Of wij als pc gebruiker vragen achter achterbakse activiteiten als je pc aanstaat.

Virussen (in al zijn subgroepen), spam, fishing, rootkits (starforce / sony's copyprotection op muziek-CD's).
Installatie van software code zonder kennis van de eindgebruiker of een melding ervan.
Wij zijn juist nergens schuld aan, de software industrie is ons al jaren aan het kloten.
Het begint al met het installeren van Windows die je legaal van de winkel koopt ben je al in het zak gezet.
Het is een HOME versie van XP, mensen nemen aan dat je die dan ook op iedere thuiscomputer (zoals het zou moeten) geinstalleerd dient te worden.
Jammer hangt Microsoft liever de smeerlap uit en vraagt MS om je voor iedere PC te doen betalen voor iets wat je al gekocht hebt.
Raar dat mijn Linux distributie en alle games die ik op PC gekocht heb op iedere pc geinstalleerd krijg.
WGA is dan ook niet meer dan na Product activatie pure deugnieterij.
Door deze dingen in te bouwen zet mensen juist aan tot het gebruiken van een aangepaste windows versie waar die dingen zijn uitgehaald.
Bij microsoft dringt het niet door dat pc gebruikers thuisgeen liefdadigheidsinstelling aan huis hebben om Bill's rekening gespekt te houden zodat m daar de clown kan uithangen met het volgende Microsoft product in ontwikkeling.
Dat heb je met kapitalisten, zij maken alles kapot.
Moest Piraterij niet bestaan ging ieder bedrijf falliet, door piraterij krijgt een product aandacht en wordt het gekocht door mensen met geld.
Wie de piraat de schuld geeft moet eens verder nadenken.
Wij zijn niet die genen die deze chaos gemaakt hebben in de software-business.
Alles wat nu scheef loopt in de muziek/film & software industrie is niet te verwijten aan de consument maar aan de industrie zelf.
Het zijn nu eenmaal de feiten, moraalridders met een vette portefuile en met een vet salaris zullen het niet graag horen maar dat is nu eenmaal de nagel op de kop slaan.
Ik zeg gewoon zoals het is.

Over die WGA, dit is gewoon weer typische ongevraagde malware.
2 Bestanden met WGA als naam verwijderen in veilige modus schakelt heel die zooi uit.
Geinstalleerd zonder je goedkeuring.
Wil je updaten kan je dat nog steeds, gewoon via Automatische update van Windows zelf, laat gewoon windows op een vast tijdstip je OS nagaan op updates en installeer ze.
WGA daar hebben wij niet achter gevraagd en dat hebben wij ook niet mee ingestemd bij het installeren van het OS toen deze nog in GOLD/SP1 of SP2 op je pc geinstalleerd stond.
MS bemoeit zich gewoon met dingen die niet van hun zijn, je pc overmeesteren en volproppen met dingen die jij niet mee instemt ze te installeren, je krijgt er gewoon de kans niet toe.

Mijn mening is nog altijd dezelfde als gewoonlijk, jij bent baas over je PC.
Jij bepaalt wat er op komt, MS heeft niks te willen.
Als je hun arrogant gedrag grondig beu bent knikker je gewoon die irritante software van je PC.
Waarom heb je Internet Explorer 7 nodig, waarom MS Defender, waarom die Mediaspeler 11 ?
Ga op het internet, men gooit je dood met alternatieven die een pak beter zijn.

Wie heeft die PC gekocht, gij.
Wie heeft die software gekocht gij.
Wie zijn centen zijn het, de uwe.
Lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat jij bepaalt wat er op uw pc geinstalleerd wordt.
En niet een buitenstaander die even komt zeggen hoe je je pc moet runnen.
Als je morgen je PC door het raam gooit wie gaat je tegenhouden, jij hebt m betaald.
Steek je morgen een doos Windows XP in de fik of maak je er een knutselwerk van, wie gaat je tegenhouden.
Idem met het ombouwen van consoles, ook zo iets, het is uw console.
Al maak je van je PC/Console een microgolfoven, gij hebt die betaald.
Mijn broer draaide al radio's en versterkers open op zijn 13de, ik heb nog nooit een fabrikant aan mijn deur gekregen die de boel komt halen.

Al die kaptitalisten vergeten dat ze niet weten waardoor ze bestaan en aan wie ze het te danken hebben DAT ze bestaan.
Als je morgen gaat voor een MAC en je zegt ik moet geen Windows niet meer hebben, jij hebt de centen, jij bepaalt waar je geld aan uitgeven wordt en wat er met die dingen gedaan worden eens ze betaald zijn.
Het zou mooi zijn, morgen koop ik een TV, en de fabrikant bepaalt via een timer wanneer die tv aan mag, je gaat die tv zien vliegen geloof mij maar.
Dat is ook wat Microsoft aan het doen is met uw pc.
Dat lijkt er bij velen nog steeds niet door te dringen, het wordt maar gedoogd zonder te beseffen waar MS werkelijk mee bezig is.
Als je morgen zegt ik stop met computers en ik geef me geld aan iets anders uit, ze hebben gewoon geen verhaal.
Jij hebt de centen, jij bepaalt de regels.
Jij bent de gene waardoor zij bestaan, zonder onze interesse zaten we nog met een typemachine ipv met een computer waar we nu ons geld aan uitgeven.

De meesten doen het, het draaien van alternatieven.
Of je werkelijk verplicht bent om die MS software te gebruiken omdat er niks anders is om hetzelfde te doen.

WGA is wiezo nutteloos, wie herinnert zich SP2 nog.
SP2 ging ook iedere niet juist geactiveerde windows uitschakelen.
Wat doen de meesten denk je, een basis windows slipstreamen waar SP2 in zit.

WGA is ook zo iets.

Normaal mag je wettelijk ook geen 1:1 kopie maken van je retail CD, toch iedereen doet het om een slipstream SP2 versie aan te maken om die beveiliging met ongeldige windows versies het zwijgen op te leggen.

Laat je gewoon niet kop zot maken door microsoft en mensen die zo hoog boven de grond vliegen met hun legaal naamplaatje, of het allemaal engeltjes zijn.
Ik steek mijn hand in het vuur dat hun HD vol staat met LAN-Party downloads waar de afkomst ervan ook niet legaal is.

De pc gebruiker als dader aanduiden is dan ook totaal hypocriet.
Net zeggen ik rij keurig 30Km/u in zone 30 en knal nooit door een rood licht en geef iedere flik een polleke als ze mij een bonneke op mijn ruit kleven als je 30 sec te lang geparkeerd staat.
Hou toch op om zo hoog van de toren de blazen en de vlag uit te hangen.
We doen het allemaal, we hebben ons ooit eens schuldig gemaakt aan dingen die niet bij wet goedgekeurd zijn.
Bill Gates is ook geen heilig boontje, als je de geschiedenis van MS goed kent weet je hoeveel wetten aan zijn reet lapt alleen maar om dat meneer met geld kan smijten bezit je de hele wereld en is hij weer anders en word het goedgepraat ook.
Microsoft fanboys krijgen met dit bovenstaande ook zonder pardon de deksel op de neus.
Als er ene is die niet de wet naleeft is het wel het bedrijf zelf Microsoft die er iedere keer in slaagt om verzeild te geraken in een conflict (machtmisbruik en monopoliemisbruik) om alles onder de duim te houden wat er maar onder de duim te houden is.
De gene die normaal het voorbeeld voor velen moet zijn veegt er zelfs zijn botten aan.

My 2 cents :sop:


:bow:

seconded!

stefanmiler

Legacy Member
Ice zei:
makker, rijdt nekeer tegen nen boom of denkt 5 minuten na voor ge iets schrijft.

ff korte repliek.
1. WGA komt binnen via automatische updates, als gij dat dus aan hebt staan dan hebde in principe toegang gegeven aan MS om updates te installeren.
2. Als ge manueel updates doet, kunde kiezen om WGA niet te installen.
3. Als uwen Windows Xp illegaal is, dan zouden normaal zelfs niet voorbij de EULA mogen gaan ;)
4. Ms is in alle recht om gebruikers van illegale windows derop te wijzen dat het idd uberhaupt illegaal is.
4b. Dit omdat weel mensen nen illegale windows hebben zonder dat ze het weten. bv neefke dat de pc ff installeert, halft corrupte winkel die illegale windows derop zet 'voor een prijske' enzo enzo
5. Uw post is compleet onsamenhangend, ge zit te zwetsen over 'ik heb dat betaald dus ik doe wat ik wil' <PEUT> ge hebt niet betaald want anders had ge ne legale windows.
6. Zijde Windows/MS/... kotsbeu, go Linux/OSx/...

mor soit, huilebalkjes zal je altijd hebben dus ik geloof niet dat deze post iets gaat uithalen
Gij doet nog moeite om op die rommel te anwoorden ;)

themummy123

Legacy Member
boe zei:
Toch wel, wanneer je de windowsupdate uitgevoerd hebt.
De toelating om tijdens die procedure te gaan kijken of jouw versie wel legaal is, zal wel ergens in de gebruikersovereenkomst staan, of in een van de venstertjes die je hebt weggeklikt. "Accept" etc etc.

Ze gaan op dergelijke grote schaal over zo'n delicaat onderwerp zeker geen steek laten vallen door zélf illegaal informatie te verzamelen.

Neen, ik denk van niet.
Tussen al die windows updates zit er ook een programma tussen om te zien of je een legale of een illegale versie hebt. Waarom zouden ze automatisch controleren en achteraf u een programma aanbieden om het zelf te controleren? dat is niet logisch.

Ik download alle updates, behalve dat ene programmake natuurlijk:D

SilentSpring

Legacy Member
windows is legaal hier omdat nen OEM is die bij m'n pc zat. Dat is zowat het enige stukje legale software dak heb, afgezien van enkele oudere games en de dinges zoals outlook express enzo die bij windows zelf zitten.
nen kleine 100-200€ voor iets waar ge eigenlijk op zichzelf niet veel aan hebt is erover imo. Het is mss nuttig dien os, maar met da os zelf kunde bijvoorbeeld geen teksten typen ofzo, da's maar door extra software dat da lukt dusja...

Ice

Legacy Member
Den Freddie zei:
windows is legaal hier omdat nen OEM is die bij m'n pc zat. Dat is zowat het enige stukje legale software dak heb, afgezien van enkele oudere games en de dinges zoals outlook express enzo die bij windows zelf zitten.
nen kleine 100-200€ voor iets waar ge eigenlijk op zichzelf niet veel aan hebt is erover imo. Het is mss nuttig dien os, maar met da os zelf kunde bijvoorbeeld geen teksten typen ofzo, da's maar door extra software dat da lukt dusja...

1. zonder uw os kunde niks doen met uwen pc dus sjah nuttig is het wel.
2. Ge kunt wel nen tekst typen met uw OS (bv Notepad/Wordpat in Windows)
3. Der zit geen extra software bij omdat onze lieve vrienden van de Europese Commissie dat niet willen. cfr de monsterboetes

zarathustra

Legacy Member
Emu zei:
Er is geen haar op mijn kop dat er aan denk OOIT te betalen voor welk microsoft product dan ook, ja ik ben anti-ms neem me niet kwalijk (je weet wel monopolie enzo maar daar ga ik niet verder op in).

Moest ik geen gratis student license hebben gekregen 4 jaar geleden (kga al 3 jaar niemeer naar school), dan had ik ook een illegale versie gehad. Trouwens voor de mensen met illegale versie die nog graag perfect willen kunnen updaten kijk eens naar volgende programma:

AutoPatcher August 2006

oh noes anti-ms! En toch gebruik je windows.. koop dan toch een apple of gebruik linux ipv zo hypocriet te doen :ironic:

R-evolution™'

Legacy Member
Wij hebbe hier thuis een aantal pc's en 2 laptops.
De laptop van men ma heeft een jaar de windows die erbij staat opgestaan.
Nu staat er een illegale win mce op.
Op de rest van de pc's hier staat illegale xp pro of mce.
Op mijn laptop heeft 1 dag de meegeleverde windows gestaan derna mce derop illegaal.

Ik zie geen 1 voordeel waarom ik xp zou kopen. Ik bespaar mij 100 euro en ik moet niet naar de winkel lopen. Eveneens is al mijn software zoals photoshop, dreamweaver,flash , office , nero , need for speed carbon en alle nieuwe games ... allemaal illegaal.
Nu ik ben een vrij grote voorstander van ms. Op gebied van pc vind ik windows het beste, op gebied van pda wijk ik nooit af van windows mobile. Tablet pc heeft windows tablet ... Maar als arme student steek ik gewoonweg geen geld in software
Waarom kopen als je het gratis kan hebben ?

Quilombo

Legacy Member
zarathustra zei:
oh noes anti-ms! En toch gebruik je windows.. koop dan toch een apple of gebruik linux ipv zo hypocriet te doen :ironic:

goe gezegd!

en @Emu, ge kunt ook gewoon de genuine update afvinken bij 't installeren van uw updates, ipv andere progs op uw pc ervoor te zetten. moet ge wel in uw beveiligingscentrum van windows instellen dat em nie automatisch alles downloadt en installeert natuurlijk. + als ge 't nu wilt doen zult ge uw systeem moete herstellen naar een punt van voor die genuine update

@hierboven: tja waarom nu :ironic:

Bubba

Legacy Member
Emu zei:
Er is geen haar op mijn kop dat er aan denk OOIT te betalen voor welk microsoft product dan ook, ja ik ben anti-ms neem me niet kwalijk (je weet wel monopolie enzo maar daar ga ik niet verder op in).

Moest ik geen gratis student license hebben gekregen 4 jaar geleden (kga al 3 jaar niemeer naar school), dan had ik ook een illegale versie gehad. Trouwens voor de mensen met illegale versie die nog graag perfect willen kunnen updaten kijk eens naar volgende programma:

AutoPatcher August 2006

/strijk. :rofl:

Zoals hierboven al gezegd, totaal anti MS maar wel even hun OS gebruiken. :D De reden waarom zijn ook hilarisch. Omdat het gratis is... Linux is ook gratis, waarom gebruik je dat dan niet?

Ik zal je zeggen waarom, omdat windows "gebruiksvriendelijker" is en dat vind jij wel leuk. Langs de andere kant vind je het ook leuk om, net zoals iedereen, mee te lopen en te schreeuwen dat MS zuigt.

Den Freddie zei:
windows is legaal hier omdat nen OEM is die bij m'n pc zat. Dat is zowat het enige stukje legale software dak heb, afgezien van enkele oudere games en de dinges zoals outlook express enzo die bij windows zelf zitten.
nen kleine 100-200€ voor iets waar ge eigenlijk op zichzelf niet veel aan hebt is erover imo. Het is mss nuttig dien os, maar met da os zelf kunde bijvoorbeeld geen teksten typen ofzo, da's maar door extra software dat da lukt dusja...

Ni veel aan hebt? Draai je redenering eens om, het is net dankzij je OS dat je alles hebt. Zonder OS zal je niet ver geraken met die pc's van je.

En niets typen via het OS? Is notepad bij u misschien een cd die je nog moet installeren achteraf?

Bolteh

Legacy Member
Ik heb hier 8 Win XP Pro's liggen, legaal (3x Engels, 3x Nederlands, Frans en Duits), alle 3 de Nederlandse zijn al te veel gebruikt geweest waardoor ik moet bellen naar MS-België om die te activeren binnen de 30 dagen. Dat is een minuutje, hooguit 2 minuten bellen naar een gratis nummer. Dit is toch helemaal geen moeite (en ver van het uur en een half die iemand hier eerder vernoemde)? Geen problemen, geen gezever met illegale toestanden, waarom zou je Win XP niet legaal aanschaffen? 1 maal 130 euro (als't al zoveel is, ken de prijzen niet echt) voor een 'leven lang' geen problemen, ik zou het wel weten (hence m'n 8 legale versies :p)..

Nuja, om op de bodem terug te komen, komen zagen op Microsoft omdat je een illegale versie van Win XP hebt is gewoon debiel.



En even ter info, ik ben ook niet echt zo'n MS fanboy, ik heb ook m'n frustraties over hen en hun producten, maar de enige reden waarom ik Win XP inderdaad nog gebruik is de gebruiksvriendelijkheid, het feit dat de meeste mainstream applications enkel voor Windows zijn (games, zowat alle gratis programmatjes, ...) en omdat het -goedkoop- is. Als ik genoeg geld heb samengesprokkeld zal ik waarschijnlijk overstappen naar Apple (als hun kinderziektes omtrend Universal Binary opgelost zijn en alle toepassing perfect lopen op hun Intel processors), maar die keuze is omdat ik in de grafische branche zit en ik al 9 jaar met Apple computers werk, ik werk er vlotter en liever mee dan op Windows/PC. (+ met Bootcamp kan ik nog altijd Win XP gebruiken voor wat te gamen ofzo)

GuntherDW

Legacy Member
BuBbA zei:
/strijk. :rofl:

Zoals hierboven al gezegd, totaal anti MS maar wel even hun OS gebruiken. :D De reden waarom zijn ook hilarisch. Omdat het gratis is... Linux is ook gratis, waarom gebruik je dat dan niet?

Ik zal je zeggen waarom, omdat windows "gebruiksvriendelijker" is en dat vind jij wel leuk. Langs de andere kant vind je het ook leuk om, net zoals iedereen, mee te lopen en te schreeuwen dat MS zuigt.



Ni veel aan hebt? Draai je redenering eens om, het is net dankzij je OS dat je alles hebt. Zonder OS zal je niet ver geraken met die pc's van je.

En niets typen via het OS? Is notepad bij u misschien een cd die je nog moet installeren achteraf?

n/o ma linux is imo wel net iets gebruiksvriendelijker dan windows ze ^^
(gentoo linux toch, eens het geinstalleerd is kunde zo lui zijn als kweetniwa)

Ice

Legacy Member
GuntherDW zei:
n/o ma linux is imo wel net iets gebruiksvriendelijker dan windows ze ^^
(gentoo linux toch, eens het geinstalleerd is kunde zo lui zijn als kweetniwa)

linux gebruiksvriendelijker? harhar, ga eens met nen normale pc gebruiker praten.
Zo het type mens dat zijne usb printer kabel omgekeerd probeert aan te sluiten ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan