Archief - Wie bestuurt je PC?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zeilendeman

Legacy Member
Beste collega's

Vele van jullie zijn brave burgers die hun games en besturingsprogramma's kopen bij een winkel.

Maar onder ons zijn natuurlijk de mensen die af en toe de regels verbreken!

Stel: je hebt een illegale windows xp. Hij werkt jaren goed tot wanneer er op je scherm verschijnt dat je het slachtoffer van computer hacking bent en je een illegale windows hebt. Oké geen paniek, maar hoe weten zun nu wat er op mijn computer staat? Ik heb hun nooit toegang gegeven tot mijn gegevens. Dus mag windows dit zo maar doen?
En naar wat ik mag geloven gaat er in de toekomst nog meer controle zijn! Hoe zit het met de rechten van de gewone mens en zijn persoonlijke gegevens? Of tellen die niet meer?
Nieuwe beveiliging software bij games laten zelfs sporen achter op de instellingen van je driver!

Misschien weet jij hier meer van? Of zeg een keer je gedacht!

Groeten

maatje

Legacy Member
Trouwens het heeft niks met uw gegevens, Microsoft vergelijkt vast alle serials en zo ontdekt men welke serials gebruikt zijn.

Bij het activeren van Windows worden alle info van uw moederbord, dvdroms, harde schij(f)(ven) gebruikt.

Dus op die manier kan men weten of uw versie illegaal is.

boe

Legacy Member
zeilendeman zei:
Ik heb hun nooit toegang gegeven tot mijn gegevens.
Toch wel, wanneer je de windowsupdate uitgevoerd hebt.
De toelating om tijdens die procedure te gaan kijken of jouw versie wel legaal is, zal wel ergens in de gebruikersovereenkomst staan, of in een van de venstertjes die je hebt weggeklikt. "Accept" etc etc.

Ze gaan op dergelijke grote schaal over zo'n delicaat onderwerp zeker geen steek laten vallen door zélf illegaal informatie te verzamelen.

protnie

Legacy Member
Ik heb bijna geen enkel legaal programma staan maar mijn besturingssysteem is volledig legaal, mijn pa wil dat ook omdat het een te grote licentie is.

128MB

Legacy Member
protnie zei:
Ik heb bijna geen enkel legaal programma staan maar mijn besturingssysteem is volledig legaal, mijn pa wil dat ook omdat het een te grote licentie is.
idem hier

Wel behalve men oude pc met win 98:p

killgore

Legacy Member
ten eerste: verkeerd forum

ten tweede: je begint over hacking (iemand die inbreekt in je pc) en gaat verder over de bedrijven die weten wat je op je pc hebt

ten derde: lees license agreements & dergelijke voordat je op next klikt.

Ik had vroeger ook "veel" illegale software, probeer het nu zo legaal mogelijk te doen en grijp daarvoor meestal naar open-src projecten e.d. . Je zou je echt verbazen hoeveel deftig (soms beter) materiaal je gratis & voor niets legaal kan verkrijgen.

Het belangerijkste voor mij is dat de zowat beste IDE voor c/c++ dit jaar een gratis versie heeft gekregen (een ms product NB ;)).

Hiapoe

Legacy Member
Windows is toch ook wel legaal bij mij... Kheb da er vandeneerste keer bijbesteld als ik nieuwe pc liet samenstellen... Zoveel moeite is da nu ook nie... en het is toch het belangrijkste stuk software op je pc hé.

protnie

Legacy Member
Hiapoe zei:
Windows is toch ook wel legaal bij mij... Kheb da er vandeneerste keer bijbesteld als ik nieuwe pc liet samenstellen... Zoveel moeite is da nu ook nie... en het is toch het belangrijkste stuk software op je pc hé.
Je hebt gelijk dat het het belangrijkste is.
Als er iets mis mee is kan je pc naar de klote zijn :sad:

Hiapoe

Legacy Member
protnie zei:
Je hebt gelijk dat het het belangrijkste is.
Als er iets mis mee is kan je pc naar de klote zijn :sad:

nuja, niet overdrijven ;)
Als je OS niet meer werkt, is je PC nog niet naar de zak hé ;)

Maar als je er niet te veel mee prutst kan er niet veel verkeerd gaan...

Shooting_Mad

Legacy Member
windows is legaal bij mij, maar de gebeurde activatie niet. heb ze al zoveel keer legaal gedaan, maar na laatste format moest ik bellen en heb er ooit al eens een uur en half voor zo'n activatie aan de telefoon gehangen zodat ik da liever niet meer deed :p

Wundagore

Legacy Member
toen ik mijn pc kocht kreeg ik een kopie van de map i368 op een andere partitie
dus ik windows alleen herinstalleren vanuit windows


het enige legale wat ik heb zijn de oem software bundels die bij een dvd writer ofzo komen.

mijn windows installatie is ook custom aangepast zodat Windows geniue niet geïnstalleerd word

GuntherDW

Legacy Member
daar ik linux heb moe'k mij geen zorge make over m'n OS da 'legaal' of ni zou zijn.
da betekent ni da'k geen warez of keygens e.d. heb staan op deze pc, integendeel zelfs.
er bestaan ook apps voor linux die moete gekeygenned/cracked worde ze.

Opera is wel overlaatst free geworden, wa ik goe vind omda'k hun browser al jaren gebruik ^^

Mediamonk

Legacy Member
Gewoon de WGA remove tool erop en weg ermee.
Het rare is dat ik de melding op men portable kreeg die met licentie is geinstalleerd van toshiba zelf. maja krijg geen meldingen meer.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
zeilendeman zei:
Beste collega's

Vele van jullie zijn brave burgers die hun games en besturingsprogramma's kopen bij een winkel.

Maar onder ons zijn natuurlijk de mensen die af en toe de regels verbreken!

Stel: je hebt een illegale windows xp. Hij werkt jaren goed tot wanneer er op je scherm verschijnt dat je het slachtoffer van computer hacking bent en je een illegale windows hebt. Oké geen paniek, maar hoe weten zun nu wat er op mijn computer staat? Ik heb hun nooit toegang gegeven tot mijn gegevens. Dus mag windows dit zo maar doen?
En naar wat ik mag geloven gaat er in de toekomst nog meer controle zijn! Hoe zit het met de rechten van de gewone mens en zijn persoonlijke gegevens? Of tellen die niet meer?
Nieuwe beveiliging software bij games laten zelfs sporen achter op de instellingen van je driver!

Misschien weet jij hier meer van? Of zeg een keer je gedacht!

Groeten
Zever, die gaan niet kijken naar je data, het is een tool/progje die in de updates verwerkt zit, en dit kijkt of je windows legaal is, zoniet krijgje enkel deze foutmelding die niet wordt doorgestuurd naar microsoft. Zij weten dus niet dat jij illigaal bezig bent (want dat zou idd wel tegen de wet voor de privacy zijn), maar jij ziet wel telkens dit kader en je zal problemen hebben bij je volgende updates. Zorgen om niks dus.

NoblesseOblige

Legacy Member
GuntherDW zei:
Opera is wel overlaatst free geworden, wa ik goe vind omda'k hun browser al jaren gebruik ^^

Is Opera niet overgekocht door Microsoft?
Heb een geregistreerde versie van Opera, met hun 5 jarig (denk ik) bestaan kon je je gratis registeren voor de full version van Opera:p

Maar nu het overgenomen is door microsoft beging ik er beetje voor te vrezen, kwalitatief gezien dan.

GuntherDW

Legacy Member
God_Of_Death zei:
Is Opera niet overgekocht door Microsoft?
Heb een geregistreerde versie van Opera, met hun 5 jarig (denk ik) bestaan kon je je gratis registeren voor de full version van Opera:p

Maar nu het overgenomen is door microsoft beging ik er beetje voor te vrezen, kwalitatief gezien dan.

overgekocht door microsoft :wtf: ?
waar hebde gij da gelezen man? :p
en het was hun 10-jarig bestaan, en kheb ook zo'n serial gekrege

aXl_

Legacy Member
zeilendeman zei:
Beste collega's

Vele van jullie zijn brave burgers die hun games en besturingsprogramma's kopen bij een winkel.

Maar onder ons zijn natuurlijk de mensen die af en toe de regels verbreken!

Stel: je hebt een illegale windows xp. Hij werkt jaren goed tot wanneer er op je scherm verschijnt dat je het slachtoffer van computer hacking bent en je een illegale windows hebt. Oké geen paniek, maar hoe weten zun nu wat er op mijn computer staat? Ik heb hun nooit toegang gegeven tot mijn gegevens. Dus mag windows dit zo maar doen?
En naar wat ik mag geloven gaat er in de toekomst nog meer controle zijn! Hoe zit het met de rechten van de gewone mens en zijn persoonlijke gegevens? Of tellen die niet meer?
Nieuwe beveiliging software bij games laten zelfs sporen achter op de instellingen van je driver!

Misschien weet jij hier meer van? Of zeg een keer je gedacht!

Groeten

als jij alle updates installeert heb je ook het windows genuine tool geïnstalleerd. een "hulpprogramma om te detecteren of je windows legaal is". Kijk in het vervolg eens welke updates je download ;)

casualties

Legacy Member
met een klein crackje voor XP maak je elke pirated XP versie op 2 minuten tot genuine XP versie, waarna je gewoon windows update etc kan doen... Maar aangezien ik daar niet mag over uitbreiden.. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan