eventjes alle juiste feiten meededelen:
Nr 1 heeft gegevens van een leraar zijn stick gekopieert, hoe doet er niet toe.
Nr 2 heeft ingelogd en gegevens doorgegeven
Nr 3 heeft een user aangemaakt
de directeur zegt dat er van schoolonline een klacht is gekomen (wat wel zo kan zijn) en dat de school zelf ook klacht ingediend had bij de fccu (federal computer crime unit) in brussel.
Ze zouden de naam te weten zijn gekomen via IP adressen
dit kan niet:
- ip adressen waren niet zichtbaar
- zelfs indien ze zichtbaar waren konden de ip adressen enkel door de flikken omgezet worden in een naam/adres, en als dit al gebeurt is zullen de flikken deze adressen niet doorgeven aan een firma die klacht indient, of de één of andere school zonder de 'beklaagden' te informeren.
of heb ik het daar mis, THESentinel, is het BB of DD?
De adjnct-directeur zou op 31/1 klacht gaan indienen hebben, dit is nu al 2 weken geleden.
Als de politie de zaak serieus nam zouden de lln in kwestie toch al lang op het matje geroepen zijn
De klacht zou ook doorgegeven zijn an de FCCU, maar daar weten ze van niets (en hebben ze met deze historie toch eens goed gelachen)
Deze persoon die zichzelf netwerkbeheerder noemt, denk om zonder enige bevoegdheid persoonlijke gegevens van lln (harde schijf) te kunnen opeisen. Hebt u hier dan geen politiekaart en document van inbeslagname voor nodig, B?
@ bauwes: het wachtwoord was zijn nummerplaat, en niet wat jij zei
ochja, nog even een uittreksel uit de wet op de privacy:
"Wie persoonlijke gegevens verwerkt moet ervoor zorgen dat deze gegevens niet door iedereen kunnen ingezien OF GEKOPIEERD (wat hier dus het geval is) worden dwz dat hij (of de netwerkbeheerder) moet zorgen voor een gepaste beveiliging"
nog een laatste iets: ik kreeg van enkele (volledig opgeleide en bekwame!) netwerkbeheerders de tip om een inzameling te starten voor de netwerkbeheerder van onze school, voor een krans met daarop de slogan 'innige deelneming'. Donaties mogen gemaakt worden.
Mvg