Pergeke zei:
Voorbeeld: Vorige maand ben heb ik mijn auto op groot onderhoud binnen gedaan (bmw bj 2002) en heeft 1800 euro inclusief BTW gekost. Er zaten wel 4 nieuwe banden bij ...
4 normale banden +-500euro?
er zitten zeker nog andere nieuwe onderdelen in he of specialere dingen..
voor groot onderhoud betaal ik +-60euro..
en PC-techniekers werken als sanitairs, ze zijn er 5minuten mee bezig en rekenen een heel uur aan
lets see.. een plaats waar ik vroeger werkte.. 3 herstellers (+anderen maar zij maakten nieuwe pc's).. En laat ik zeggen samen 25 pc's per dag gemiddeld.. aan sommigen 5minutjes werk, aan anderen 2uur dusja..
en ze vroegen 34euro/uur/pc => 850/dag
met 'nieuwe' onderdelen gemiddeld per 5 pc's 100euro => 500euro/dag
3 techniekers maken dus 1350/dag
per maand.. 27000euro
dan zijn degenen die nieuwe pc-samenstellen nog niet bijgeteld..
3 herstellers, 2 andere, de boekhouder, de baas en de 2 verkopers
9*2000euro/loon (vet moja) => 18000euro
zitten we nog met 9000euro over, en pakt dat het massaal grote verkwisters waren, nog es -2000 elektriek en -1000 huur pand
is 6000euro winst per maand op de herstellingen alleen
dan krijgen ze nog es geld van Telenet en Belgacom ea van reclame
en als we de winst op verkoop er moeten bijtellen
zat dat bedrijf aan zeer zachtjes uitgedrukt 10.000euro winst per maand
en als we dan nog eens een zwakke maand hebben, zal ik den helft atrekken
5000euro winst per maand