Archief - werken als pc hersteller, waar te beginnen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

demon326

Legacy Member
Mr zappa zei:
1 van mijn vrienden is nu zelfs netwerkbeheerder bij een groot brussels bedrijf en die heeft nooit zijn school afgemaakt!

toevalig bij cisco?

ontopic:

bij pc moet ge gewoon de ervarig hebben;) ik heb paar uur geleden mijn leer contract gaan tekennen en maandag start ik al en ik heb nooit iets van enig diploma gehaalt gehad:p ,dit is eens kans die ik krijg en die neem ik:D

lord pipo

Legacy Member
mja ik vroeg me ook af als dat goed beloond wordt? Zijn er in die branche ook veel doorgroeimogelijkheden?

azerty_2006

Legacy Member
Ben ook wel beniewd hoeveel de gemidelde pc hersteller verdient eigenlijk :)

zarathustra

Legacy Member
benny zei:
toevalig bij cisco?

ontopic:

bij pc moet ge gewoon de ervarig hebben;)

Dat geld vooral voor toegepast PC werk, zoals herstellen, werken met applicaties, design, etc.

Radiance

Legacy Member
Het verbaasd mij niet dat je met enige chance een job als pc hersteller / bouwer vind, met genoeg ervaring kan iedereen die wat technische aangelegd is dat uiteraard. Maar de promotiekansen en het grote geld lijken mij eerder veraf. Omdat je typisch in kleine winkels terecht komt, waar de baas meteen ook de oprichter van de zaak is.

Tenzij je, zoals iemand hierboven, van uw werkgever de kansen krijgt om actief bij te studeren in een netwerk design & managment richting, zoals bv. een MCSE halen lijkt het mij moeilijk om daar uit te geraken, zeker als je van tevoren al niet over het juiste diploma beschikte.

Pergeke

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
i can give u names! (maar ik doe het nie want mn kans om ooit nog werk te hebben zal ferm afnemen gezien ze forums checken en ik getekend heb dat ik moest zwijgen)


LoL, precies ne western :rofl:

Pergeke

Legacy Member
Wat de kritieken op de prijzen van herstellingen betreft:

Een computer winkel is een firma die de bedoeling heeft winst te maken en geen OCMW helpcentrum of één of andere vzw. Techniekers moeten betaald worden, zo ook extra onkosten als huur, elektriciteit, verwarming, kadastraal inkomen, sociaal lasten, allerlei taksen, telefoon, ... .

Ik weet niet of er hier al veel van jullie een auto hebben maar ik kan je verzekeren dat wanneer deze een groot onderhoud nodig heeft er hier ook zijn die grote ogen gaan trekken. Daar staan 5 wekuren volledig gefactureerd op een factuur terwijl men in een cmputer winkel al vaker iets laat vallen van de werkuren. Ook de wisselstukken zijn daar niet bijster goedkoop.

Voorbeeld: Vorige maand ben heb ik mijn auto op groot onderhoud binnen gedaan (bmw bj 2002) en heeft 1800 euro inclusief BTW gekost. Er zaten wel 4 nieuwe banden bij ...

Block

Legacy Member
Forze zei:
& de enige antivirus de gratis avg is, die enkel detecteert & niets verwijderd.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de winkels altijd vrijuit gaan, maar in veel gevallen zijn computerproblemen 100% de fout van de klant.

Dat wist ik eerlijk gezegd ook niet, ik vertrouw ook op die gratis avg. Weer iets bijgeleerd op ne zondag :)

h0pje

Legacy Member
Man man, de pc winkel waar ik vroeger naartoe ging in Kuurne int shopping center :x
Sjeez..
Theeft 3 weken geduurd eer ze wa extra RAM in men pc stoken omdat ze da zogezegd nie hadden en nog moesten bestellen, I mean, welke pc winkel heeft nu nie standaard wa RAM geheugen liggen?
En khad een GeForce 6600GT besteld, wa blijkt na een week? Ze hadden er maar ne 6600 ingestoken, geen GT.
Om maar te zeggen dat sommige PC winkels echt onbetrouwbaar zijn ...

User_BELGIUM

Legacy Member
Pergeke zei:
Voorbeeld: Vorige maand ben heb ik mijn auto op groot onderhoud binnen gedaan (bmw bj 2002) en heeft 1800 euro inclusief BTW gekost. Er zaten wel 4 nieuwe banden bij ...

4 normale banden +-500euro?
er zitten zeker nog andere nieuwe onderdelen in he of specialere dingen..
voor groot onderhoud betaal ik +-60euro..


en PC-techniekers werken als sanitairs, ze zijn er 5minuten mee bezig en rekenen een heel uur aan

lets see.. een plaats waar ik vroeger werkte.. 3 herstellers (+anderen maar zij maakten nieuwe pc's).. En laat ik zeggen samen 25 pc's per dag gemiddeld.. aan sommigen 5minutjes werk, aan anderen 2uur dusja..

en ze vroegen 34euro/uur/pc => 850/dag
met 'nieuwe' onderdelen gemiddeld per 5 pc's 100euro => 500euro/dag
3 techniekers maken dus 1350/dag
per maand.. 27000euro
dan zijn degenen die nieuwe pc-samenstellen nog niet bijgeteld..

3 herstellers, 2 andere, de boekhouder, de baas en de 2 verkopers
9*2000euro/loon (vet moja) => 18000euro

zitten we nog met 9000euro over, en pakt dat het massaal grote verkwisters waren, nog es -2000 elektriek en -1000 huur pand
is 6000euro winst per maand op de herstellingen alleen

dan krijgen ze nog es geld van Telenet en Belgacom ea van reclame
en als we de winst op verkoop er moeten bijtellen

zat dat bedrijf aan zeer zachtjes uitgedrukt 10.000euro winst per maand
en als we dan nog eens een zwakke maand hebben, zal ik den helft atrekken
5000euro winst per maand

User_BELGIUM

Legacy Member
h0pje zei:
Man man, de pc winkel waar ik vroeger naartoe ging in Kuurne int shopping center :x
Sjeez..
Theeft 3 weken geduurd eer ze wa extra RAM in men pc stoken omdat ze da zogezegd nie hadden en nog moesten bestellen, I mean, welke pc winkel heeft nu nie standaard wa RAM geheugen liggen?
En khad een GeForce 6600GT besteld, wa blijkt na een week? Ze hadden er maar ne 6600 ingestoken, geen GT.
Om maar te zeggen dat sommige PC winkels echt onbetrouwbaar zijn ...

ge zijt al de zoveelsten..

tis 1 v d winkels die ik eerder bedoelde :x

Skoebiedoe

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
4 normale banden +-500euro?
er zitten zeker nog andere nieuwe onderdelen in he of specialere dingen..
voor groot onderhoud betaal ik +-60euro..


en PC-techniekers werken als sanitairs, ze zijn er 5minuten mee bezig en rekenen een heel uur aan

lets see.. een plaats waar ik vroeger werkte.. 3 herstellers (+anderen maar zij maakten nieuwe pc's).. En laat ik zeggen samen 25 pc's per dag gemiddeld.. aan sommigen 5minutjes werk, aan anderen 2uur dusja..

en ze vroegen 34euro/uur/pc => 850/dag
met 'nieuwe' onderdelen gemiddeld per 5 pc's 100euro => 500euro/dag
3 techniekers maken dus 1350/dag
per maand.. 27000euro
dan zijn degenen die nieuwe pc-samenstellen nog niet bijgeteld..

3 herstellers, 2 andere, de boekhouder, de baas en de 2 verkopers
9*2000euro/loon (vet moja) => 18000euro

zitten we nog met 9000euro over, en pakt dat het massaal grote verkwisters waren, nog es -2000 elektriek en -1000 huur pand
is 6000euro winst per maand op de herstellingen alleen

dan krijgen ze nog es geld van Telenet en Belgacom ea van reclame
en als we de winst op verkoop er moeten bijtellen

zat dat bedrijf aan zeer zachtjes uitgedrukt 10.000euro winst per maand
en als we dan nog eens een zwakke maand hebben, zal ik den helft atrekken
5000euro winst per maand

Ge vergeet dan wel de rsz,sociale bijdragen en belastingen nog af te trekken alsook onkosten papier en dergelijke.
Een werkman kost den baas bijna het dubbele van hetgeen hij in loon krijgt(in den bouw nog iets meer).

En € 1800 voor een groot onderhoud is wel heel veel.(d'er zullen inderdaad wel speciale dingen aan vervangen zijn)
Mijn groot onderhoud heeft mij € 700 gekost met vervangen van alle riemen en de aandrijfriem en dan nog 2 remschijven met blokken rondom.

TiZon

Legacy Member
wat ik zo irri vind, op alle vacatures die ik eens bekijk staat 2~3 jaar werkervaring + referenties...

geen flauw id hoe ik dat ooit ga klaarspelen hé..
ge moet toch ergens beginnen...

nTFs

Legacy Member
Computerwinkels vragen idd maar raak omdat ze weten dat de klanten het toch betalen. De meeste mensen - no offence tov die mensen - zijn apen als ze aan hunne computer zitten en kunnen hoogstens de dingen die ze elke dag doen.
Als er dan eens iets misgaat nemen ze nog niet eens de moeite om eens wat te researchen of een poging te doen om te formatteren.
Ik moet me altijd inhouden als ik hier bij de lokale pcboer sta en achter me staat weer zo iemand met z'n case met de melding dat 'em ni meer werkt. Op de vraag of hij dan backups heeft want ze gaan formatteren horen ze het in Keulen donderen.

Direct dan maar naar de winkel want daar weten ze alles en word alles direct opgelost. Zolang mensen onwetend zijn en te dom zijn om iets bij te leren worden ze afgezet door winkels. Iedereen kan imo formatteren of een onderdeel vervangen. Je moet gewoon de moeite er voor doen.

Pergeke

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
4 normale banden +-500euro?
er zitten zeker nog andere nieuwe onderdelen in he of specialere dingen..
voor groot onderhoud betaal ik +-60euro..


en PC-techniekers werken als sanitairs, ze zijn er 5minuten mee bezig en rekenen een heel uur aan

lets see.. een plaats waar ik vroeger werkte.. 3 herstellers (+anderen maar zij maakten nieuwe pc's).. En laat ik zeggen samen 25 pc's per dag gemiddeld.. aan sommigen 5minutjes werk, aan anderen 2uur dusja..

en ze vroegen 34euro/uur/pc => 850/dag
met 'nieuwe' onderdelen gemiddeld per 5 pc's 100euro => 500euro/dag
3 techniekers maken dus 1350/dag
per maand.. 27000euro
dan zijn degenen die nieuwe pc-samenstellen nog niet bijgeteld..

3 herstellers, 2 andere, de boekhouder, de baas en de 2 verkopers
9*2000euro/loon (vet moja) => 18000euro

zitten we nog met 9000euro over, en pakt dat het massaal grote verkwisters waren, nog es -2000 elektriek en -1000 huur pand
is 6000euro winst per maand op de herstellingen alleen

dan krijgen ze nog es geld van Telenet en Belgacom ea van reclame
en als we de winst op verkoop er moeten bijtellen

zat dat bedrijf aan zeer zachtjes uitgedrukt 10.000euro winst per maand
en als we dan nog eens een zwakke maand hebben, zal ik den helft atrekken
5000euro winst per maand


LooooL, Leef vooral rustig verder in uw droomwereld en vergeet niet op tijd het bedje in te gaan :rofl:

User_BELGIUM

Legacy Member
Pergeke zei:
LooooL, Leef vooral rustig verder in uw droomwereld en vergeet niet op tijd het bedje in te gaan :rofl:

meneer gaat het mij zeggen?
ik heb er gewerkt.

34euro per uur per pc zeg ik u. 5 minuten of meer
en een uur en 5minuten is 2* 34
en in alle paar pc's moest wel zogezegd iet nieuws is van hun.
en er werden gemiddeld 25 pc's per dag
soms 10 soms 30 soms 40 ik nam het gemiddelde.
terwijl de ene aan het installeren was, was je de andere aan het openbreken

gij gaat mij niet zeggen da ik nie weet over wa ik spreek

ge zou u beter een normale garage zoeken voor te beginnen

Radiance

Legacy Member
Dat uw uurkost klopt dat zal dan wel, maar je onderschat de kosten .. serieus.
Loonkost mag je vrijwel verdubbelen, en in uw droomwereld moet blijkbaar nergens belastingen op betaald worden ?

Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat sommige zaken niet profiteren van de onwetendheid van hun klanten. Als ze al te gauw onderdelen wisselden was het waarschijnlijk daar ook het geval. Maar daarom zijn niet alle winkels die een serieus bedrag vragen voor een uur afzetters.

Quilombo

Legacy Member
vegeet ook de belastingen maar ^^

edit: die ellendige radiance was me voor :p

User_BELGIUM

Legacy Member
ja en nen technieker verdient ook 2000 per maand
en er wordt ook int echt 2000 aan elektriek per maand gehangen

geezes ook mor een beknopt zicht ze van gunder peist verder en ge weet wa ik wil zeggen

Pergeke

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
meneer gaat het mij zeggen?
ik heb er gewerkt.

34euro per uur per pc zeg ik u. 5 minuten of meer
en een uur en 5minuten is 2* 34
en in alle paar pc's moest wel zogezegd iet nieuws is van hun.
en er werden gemiddeld 25 pc's per dag
soms 10 soms 30 soms 40 ik nam het gemiddelde.
terwijl de ene aan het installeren was, was je de andere aan het openbreken

gij gaat mij niet zeggen da ik nie weet over wa ik spreek

ge zou u beter een normale garage zoeken voor te beginnen

Ik had het idd over uw winstberekening :lol:

En niet iedereen rijdt met een lada van 10 jaar oud eh:cool:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan