Archief - werken als pc hersteller, waar te beginnen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pina

Legacy Member
roslar zei:
In computerwinkels zoals www.computercheckpoint.be en andere computerwinkels kan je meestal aan de slag als verkoper en meestal worden er daar dan ook computers hersteld. Je moet mss daar je licht eens opsteken en bij de vdab en enkele interimkantoren ;)
ze zoeken alvast een webdesigner:help:

^MystiQ

Legacy Member
pina zei:
ze zoeken alvast een webdesigner:help:

Omg, zelfs ik ontwikkel betere websites, als amateur dan wel te verstaan :D

Dit is echt te erg en getuigt van veel onprofesionalisme ( sry alst verkeerd gespeld is hé )

Robust²

Legacy Member
Math'ke zei:
Omg, zelfs ik ontwikkel betere websites, als amateur dan wel te verstaan :D

Dit is echt te erg en getuigt van veel onprofesionalisme ( sry alst verkeerd gespeld is hé )

Krijg er hoofdpijn van :p

EternalSilence

Legacy Member
SESSION EXPIRED

Krijg je deze melding, kijk dan de volgende punten na, vermoedelijk heeft het probleem dat je thans ondervindt één van volgende oorzaken:
- je gebruikt een te lage browserversie.

wa's da nu voor zever, kzit met laatste nieuwste update van firefox

Microsoft fans :tongue:


User_BELGIUM zei:
i can give u names! (maar ik doe het nie want mn kans om ooit nog werk te hebben zal ferm afnemen gezien ze forums checken en ik getekend heb dat ik moest zwijgen)

meende da nie? of zwijde aant zeveren... miss kan ik he in jouw plaats vertellen

idd, ferm belachelijk... ik ging altijd naar alfa-solution..
tot ik in de richting :: ICT ging
en eens die rekeningen van die mannen ging checken

betalen voor bv.: norton anti virus te laten draaien.. hoe belachelijk.

en mij dan een 2de rangs 3D kaart aansmeren omdat ik niet beter wist.
ma mij hebben ze nie meer liggen ze :p
en alfa-solution... .. tzijn geldwolfen bij momenten

Robust²

Legacy Member
Idd, ken genoeg gevallen van pc winkels dat ze gewoon formateren zonder maar aan iets anders te denken, en pas na vele keren binnenbrengen omdat pc te traag ging steken ze er ram bij :ironic:

Forze

Legacy Member
robust² zei:
Idd, ken genoeg gevallen van pc winkels dat ze gewoon formateren zonder maar aan iets anders te denken, en pas na vele keren binnenbrengen omdat pc te traag ging steken ze er ram bij :ironic:

Kan u echter ook 1000en gevallen uitleggen waar een format noodzakelijk was:

na 5 jaar in een pc-winkel maak je ook wat mee: vooral de pc's waar de buurjongen, kleinzoon of lokale pc-kenner de originele windows van de pc verwijderd is (wij verkopen enkel merkpc's zoals HP, Packard Bell,...), er geen stuurprogramma's geinstalleerd zijn, elk programma illegaal is (meestal de windows ook: hoeveel keren dat ik de devilsown xp-copie heb gezien tart alle verbeelding) & de enige antivirus de gratis avg is, die enkel detecteert & niets verwijderd.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de winkels altijd vrijuit gaan, maar in veel gevallen zijn computerproblemen 100% de fout van de klant.

IVM prijzen: de gemiddelde prijs van een officieel werkuur ligt tussen de 70€ & 90€ voor tussenkomsten in de winkel & 90€ & 120€ voor tussenkomsten ter plaatse. Sommige kleine winkels werken goedkoper, maar veel van deze winkeliers werken met personeel "in't zwart" (meestal studenten) of werken met part-time personeel dat effectief fulltime uren draaien.

Natsu

Legacy Member
Idd, zo erg is het nie gesteld in deze branche. En idd het gebeurd wel dat er voor 5min is ne keer € 30 wordt aangerekend, maar het gebeurd ook dikwijls dat er voor een herstelling waar ge een paar uur aan bezig ze ook 1 of 2 uur moet laten vallen omda anders het bedrag te hoog wordt voor ne klant ... en uw loon moet ook betaald worden dus moete af en toe is wa meer aanrekenen aan sommige klanten... that's the way it is...
Spijtig genoeg zijn er ook winkels die mensen echt bedriegen door onderdelen aan te rekenen die ze niet vervangen hebben enzo ...
Maar waar ik nog het meeste het schijt van krijg is van die mensen die binnenkomen voor een stomme prul en dan zeggen da ze er al 4 dagen mee bezig zijn, da ze al een paar mensen hebben laten komen voor het probleem en da niemand het nie kan vinden. Dan zedde er 5min mee bezig en het is opgelost.. Dan vraagde daar €30 ( is minimum tarief bij ons ongeacht hoe lang er aan gewerkt is ) en dan zen ze nog slecht gezind ook ... mor zelf konden ze het niet vinden.

De pc gebruikers van tegenwoordig zijn ongeduldige mensen. Dees week al genoeg gemerkt. Brengen ze zaterdags om 17.55 hunne pc binnen en dan bellen ze maandag rond 12u00 al om te vragen of hunne pc al klaar is, precies of we kunnen toveren. En mee zo'n dingen worden die mensen zonder ervaring die thuis gewoon pc's herstellen nie geconfronteerd en da maakt da veel jonge gasten da werk onderschatten. Der komt meer bij kijken dan alleen maar wa opnieuw installeren of wa scans draaien zalle :)

azerty_2006

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
je moet in elk geval niet in Kortrijk en omgeving werk gaan zoeken -_-

ik heb een jaar stage gedaan in zo'n "herstel" plaats en werken en voor geleerd eigenlijk
en ik zeg u
ge zult VAAK een oog moeten dichtknijpen en moeten aanzien hoe mensen bedrogen worden.. geloof mij.. iedereen doet het..

(vb: 5minutjes werk => 34euro)
(vb2: virusscan + anti-spyware => weet ik hoeveel in elk geval +100euro)
(vb3: nieuw 500mb ramlatje uithale, oud 500mb erin om "te testen" maar het oude erinlaten en de mensen nog eens ervoor laten betalen ook)
(vb4: klant vraagt pc na te zien want ie is "traag", => format zonder te checken)
enz enz enz enz, kheb ervaring genoeg om te weten wat voor een bedriegelijke business dit is.


edit:
de winkels hier spelen dan ook nog eens onder 1 hoedje om de prijs hoog te houden

i can give u names! (maar ik doe het nie want mn kans om ooit nog werk te hebben zal ferm afnemen gezien ze forums checken en ik getekend heb dat ik moest zwijgen)

Heb direct al héél wat minder intresse als ik dit hoor :confused: .
Dit zou ik mensen nooit lappen, bedankt voor deze info.

^MystiQ

Legacy Member
azerty_2006 zei:
Heb direct al héél wat minder intresse als ik dit hoor :confused: .
Dit zou ik mensen nooit lappen, bedankt voor deze info.

:D

Da zegde nu, tbh, kzou het ze ook lappen hoor, tis een harde wereld en als je spreekt van corruptie gelooft er u toch geen kat, waarom dan niet mee doen met de horde en centen binnen doen. ;)

EagleEye

Legacy Member
azerty_2006 zei:
Heb direct al héél wat minder intresse als ik dit hoor :confused: .
Dit zou ik mensen nooit lappen, bedankt voor deze info.
Heh, ik vind het al erg genoeg als ik in de pc winkel ben en ik hoor mensen zo iets vragen, vorige keer ook
"Mijne computer start weer niet meer op, zou ik em binnedoen? De vorige keer zeiden jullie dat je er niets aan kon verhelpen"

-"Ja er was een probleem met de windows licensie" (mevrouw in kwestie werkte met een schoollicensie voor windows)

"Ah, moet ik dan misschien een nieuwe windows kopen"?

Enfin, letterlijk 5 minuten later op het einde van het gesprek had die verkoper de madam een nieuwe computer aangesmeerd met windows + volledige office suite :help:

azerty_2006

Legacy Member
Math'ke zei:
:D

Da zegde nu, tbh, kzou het ze ook lappen hoor, tis een harde wereld en als je spreekt van corruptie gelooft er u toch geen kat, waarom dan niet mee doen met de horde en centen binnen doen. ;)

No offence maar een beetje respect voor de mensen die hard werken voor hun geld kan ook zeker :(
Hoe corrupt de wereld ook is... Ge kunt evengoed mensen bestelen, allemaal hetzelfe in _mijn_ ogen mjah...

Edit: en dat geld gaat toch in de bazen hunne zak, nie in de uwe. allee zo gaat het meestal toch ;)

killgore

Legacy Member
azerty_2006 zei:
Edit: en dat geld gaat toch in de bazen hunne zak, nie in de uwe. allee zo gaat het meestal toch ;)

goh, veel van die pc-winkels zijn kleine zelfstandigen he ...

ZyphO

Legacy Member
Ik heb met veel geluk werk gevonden als technieker hier via de VDAB " IBO " hier in oostende. ben begonnen als stockbeheerder maar nu ben ik één van de vaste techniekers. Had paar gratis cursussen gedaan van de VDAB over computers.

dan heb ik achter me opleiding vast contract gehad en mocht ik gewoon beginnen als vast. kdenk via VDAB nog altijd beste mogelijkheid. Of naar een paar winkels gaan en gewoon gaan vragen.

Chickenlal

Legacy Member
mja tis altijd hetzelfde... Ze willen altijd jonge mensen met ervaring

zo kunt ge nooit ervaring opdoen hé

Chickenlal

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Jonge mensen zijn nu eenmaal het goedkoopst.


ja maar ze willen jonge mensen MET ervaring... Hoe kan je ervaring opdoen als je nergens aanvaard word omdat je zogezegd te jong bent

^MystiQ

Legacy Member
azerty_2006 zei:
No offence maar een beetje respect voor de mensen die hard werken voor hun geld kan ook zeker :(
Hoe corrupt de wereld ook is... Ge kunt evengoed mensen bestelen, allemaal hetzelfe in _mijn_ ogen mjah...

Edit: en dat geld gaat toch in de bazen hunne zak, nie in de uwe. allee zo gaat het meestal toch ;)

Zorg dan dat gij de baas zijt ;)

En 2. overal worden mensen bedrogen, thats nu eenmaal the way of life zouk zo zeggen.

Wees ze gewoon een stapke voor, als er kennissen van ons iets van elektro gaan kopen vragen ze meestal offek niet wil meekomen en geloof mij, van zodra een verkoper merkt dat ge der veel van weet dimmen ze en maken ze u geen blaaskes meer wijs, maarja hé, het is niet aan iedereen besteed ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan