Archief - Vrije energie motor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EverlastingHate

Legacy Member
zien jullie ook 5 selecteerbare pagina's??? terwijl als ik op de 5de klik, telkens op de 4de uitkom??? bugje :D

nou ja, dank zij mijn post(deze dus), is de 5de pagina selecteerbaar :D

killgore

Legacy Member
democracy02 zei:
nee, ik ben idioot op wetenschappelijk gebied. (en dit is mogelijk niet het enigste gebied :p)

maar een wet die vandaag is bewezen feilloos te zijn, is dat niet noodzakeljk morgen.. denk ik.

goh, die wet gaat al vrij lang mee hoor, is een van de oudste wetten die in een fysische theorie bestaat. Is enkel aangepast geweest omwille van einstein, omdat massa ook een vorm van energie zou zijn. Voor einstein had men energiebehoud & massa behoud, na hem energiemassabehoud :).

Er is natuurlijk altijd een mogelijkheid dat deze ooit zou kunnen "geschonden" worden, maar dit zal zeker niet op het alledaagse niveau zijn, anders hadden we dit allang ontdekt.

Kwertie zei:
Om het simpel te houden voor de "gewone mens", hier zou wél toekomst inzitten, zij het niet met heel wat verbeteringen in de toekomst.
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_299119.html?wt.bron=hlnBottomArtikels

Nadelen:
-Veel plaats nodig voor grote tank
-Weinig autonomie (200km met volle tank)
-Trekkracht minder - hoewel het bij die bmw7 goed meevalt blijkbaar :p, dus laat dit nu maar achterwege
-H² creatie is nog niet optimaal
-Extra stof moet toegevoegd worden, enkel H² en verder niks toevoegen werkt niet
-Weinig/geen tankstations tot nog toe, da's alleen een kwestie van tijd natuurlijk

Voordelen:
nogal duidelijk hé :p
-Véél glazen "drinkbaar" water als ge achteraan je auto een soort dakgoot hangt :D
-100% milieuvriendelijk, ook maken van H² willen ze milieuvriendelijk doen (wind, zon, ..)

=> Nog veel werk aan, maar er zit potentieel in, ik hoop hier meer van te horen in de toekomst :).
Het kan best zijn dat het hier al gepost werd, ik kom hier niet zo vaak, sorry dan :)



Dat is geen free energy :).

Kwertie

Legacy Member
killgore zei:
Dat is geen free energy :).

Inderdaad, maar zoals hier al veel gezegd is geweest, op dat vlak.. Wrijving kunnen we mss voor een stuk elimineren, maar er energie uithalen (die sterk genoeg is) dat zal wss wel niet. Er zijn hier mensen op't forum die er méér van kennen dus die zullen het ook wel weten :p.

Ik zou het vergelijken met vb reizen door de ruimte, eens je daar uw snelheid hebt moet je geen energie meer toevoegen, enkel voor veranderingen. Met magneten kunnen we dit mss proberen te benaderen (ipv "de wielen" die voor meer wrijving zorgen ). Ik realiseer me wel dat dit allemaal een heel futuristische gedachtengang is, enfin ja, wie zijn wij, tzullen de grote fabrikanten zijn die er hoogst wss mee gaan moeten afkomen (hun kennis en kapitaal is nog steeds het grootst).

killgore

Legacy Member
Kwertie zei:
Inderdaad, maar zoals hier al veel gezegd is geweest, op dat vlak.. Wrijving kunnen we mss voor een stuk elimineren, maar er energie uithalen (die sterk genoeg is) dat zal wss wel niet. Er zijn hier mensen op't forum die er méér van kennen dus die zullen het ook wel weten :p.

Ik zou het vergelijken met vb reizen door de ruimte, eens je daar uw snelheid hebt moet je geen energie meer toevoegen, enkel voor veranderingen. Met magneten kunnen we dit mss proberen te benaderen (ipv "de wielen" die voor meer wrijving zorgen ). Ik realiseer me wel dat dit allemaal een heel futuristische gedachtengang is, enfin ja, wie zijn wij, tzullen de grote fabrikanten zijn die er hoogst wss mee gaan moeten afkomen (hun kennis en kapitaal is nog steeds het grootst).
ja, maar door een bepaalde snelheid aan te houden in een vacuüm creëer je ook geen energie ;).
EverlastingHate zei:
http://www.youtube.com/watch?v=MDV9Al0e_T0

toch raar, waarom zouden die pipo's al die moeite doen. Ze komen zelfs op fox.

Wachten tot er ene geld overschrijft, en dan gaan lopen zit er toch niet in denk.

Waarom zouden ze eerst contact maken met onderstaande mensen, ze proberen te overtuigen, en dan .... te teleurstellen??
http://www.youtube.com/watch?v=UMuB4noF1PU&mode=related&search=

En hij ziet er zo sympathiek uit:unsure:
Mijn gok, naast de hoax (waar ik zeer sterk over denk :p), is dat ze het halen uit een energiebron van de aarde zelf (ik geef maar een vb: magnetisch veld van de aarde).
Deze hebben het wel per ongeluk ontdekt.

boostah

Legacy Member
killgore zei:
Er is natuurlijk altijd een mogelijkheid dat deze ooit zou kunnen "geschonden" worden, maar dit zal zeker niet op het alledaagse niveau zijn, anders hadden we dit allang ontdekt.
.

probleem van de wetenschapper, denk je dat ze dat ook niet dachten toen einstein opeens met zen theorie afkwam, imho een fout die bijna elke wetenschapper maakt (ik ook ze :p), ma uiteindelijk is er maar 1 genie nodig om het tegendeel te bewijzen

killgore

Legacy Member
boostah zei:
probleem van de wetenschapper, denk je dat ze dat ook niet dachten toen einstein opeens met zen theorie afkwam, imho een fout die bijna elke wetenschapper maakt (ik ook ze :p), ma uiteindelijk is er maar 1 genie nodig om het tegendeel te bewijzen

Je kan moeilijk zeggen dat einstein zijn theorie zich afspeelde op het alledaagse niveau he :unsure:. Er is een verschil tussen alledaags & moeilijk he ^^.

boostah

Legacy Member
killgore zei:
Je kan moeilijk zeggen dat einstein zijn theorie zich afspeelde op het alledaagse niveau he :unsure:. Er is een verschil tussen alledaags & moeilijk he ^^.

true , ma eigenlijk begint alles op axioma's en verdere bewijzen steunen uiteindelijk op axioma's, wat volgens mijn weten nog altijd veronderstellingen zijn (die daadwerkelijk in de situaties nu gekend gelden), dus het kan altijd veranderen

Fighting Hobbit

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Ah nee, als dat mogelijk zou zijn, dan geeft ge het een keer een zekere kinetische energie mee en die energie blijft dan constant -> eindeloze beweging

Moest je een perfect vacuüm kunnen maken zou dat mechanisch gezien zelfs nog kunnen ook, spijtig genoeg is een perfect vacuüm toch redelijk utopisch. Of zie ik iets over het hoofd?

boostah zei:
true , ma eigenlijk begint alles op axioma's en verdere bewijzen steunen uiteindelijk op axioma's, wat volgens mijn weten nog altijd veronderstellingen zijn (die daadwerkelijk in de situaties nu gekend gelden), dus het kan altijd veranderen

De wetten van newton zijn eigenlijk ook maar veronderstellingen he, (eventjes de gravitatiewetten buiten beschouwing gelaten) als die kunnen ontkracht worden zou er enorm veel in duigen vallen. Maar laten we eerlijk zijn, voor aleer iets aangenoen wordt moet je toch al wel een redelijke credibiliteit hebben opgebouwd door proeven, waarnemingen, eventuele wiskundige achtergronden,... Er van uitgaan dat iets wel zou kunnen omdat de wetten van de natuurkunde fout kunnen zijn lijkt me toch net iets minder veilig als veronderstellen dat iets niet kan omdat het in tegenspraak is met die wetten...

SKyRiDeR

Legacy Member
Denk je nu écht da wij op zó een hoog niveau staan ...
We moeten natuurlijk sceptisch blijven wat zo'n beweringen betreft maar om hier zelfzeker te zeggen dat dit allemaal bullshit is moet je toch wel heel kleingeestig zijn :ironic:

killgore

Legacy Member
SKyRiDeR zei:
Denk je nu écht da wij op zó een hoog niveau staan ...
We moeten natuurlijk sceptisch blijven wat zo'n beweringen betreft maar om hier zelfzeker te zeggen dat dit allemaal bullshit is moet je toch wel heel kleingeestig zijn :ironic:

verklaar u?

Wij mogen niet zeggen dat uitvindingen die niet werken bs zijn?

EverlastingHate

Legacy Member
killgore zei:
verklaar u?

Wij mogen niet zeggen dat uitvindingen die niet werken bs zijn?

We mogen dat zelfs zeggen over uitvindingen die wel werken :p.

Zeta Reticula

Legacy Member
SKyRiDeR zei:
Denk je nu écht da wij op zó een hoog niveau staan ...
We moeten natuurlijk sceptisch blijven wat zo'n beweringen betreft maar om hier zelfzeker te zeggen dat dit allemaal bullshit is moet je toch wel heel kleingeestig zijn :ironic:
Wel ja, we hebben gelezen, gekeken en geluisterd (allemaal heel open-minded dus). Vervolgens hebben we geanalyseerd en zijn we tot de vaststelling gekomen dat het onzin is.

SKyRiDeR

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Wel ja, we hebben gelezen, gekeken en geluisterd (allemaal heel open-minded dus). Vervolgens hebben we geanalyseerd en zijn we tot de vaststelling gekomen dat het onzin is.

Ja, dat heb je inderdaad wel allemaal gedaan, maar wat ik bedoel is dat onze kennis vandaag toch niet ALLES omvat. Wij weten niet alles. Ik ga nu niet gaan zeggen dat ik geloof dat dit perpetuum ding werkt maar ik hou het voor mogelijk ...
Jullie zijn misschien iets te zelfzeker wat betreft kennis ...

Bontus

Legacy Member
SKyRiDeR zei:
Ja, dat heb je inderdaad wel allemaal gedaan, maar wat ik bedoel is dat onze kennis vandaag toch niet ALLES omvat. Wij weten niet alles. Ik ga nu niet gaan zeggen dat ik geloof dat dit perpetuum ding werkt maar ik hou het voor mogelijk ...
Jullie zijn misschien iets te zelfzeker wat betreft kennis ...

'Wij' weten niet alles maar voor zover ik weet komen de mensen die deze motor uitgevonden hebben ook niet met meer kennis voor de proppen dan dat er algemeen aanvaard wordt in de huidige natuurkunde.
Het is niet omdat onze huidige kennis ontoereikend is voor het alles (echter wel voor bijna alle aardse/macroscopische zaken), dat iedereen iets kan beweren uitgevonden te hebben dat daarbuiten ligt, zonder enig bewijs.

SKyRiDeR

Legacy Member
reteiP zei:
'Wij' weten niet alles maar voor zover ik weet komen de mensen die deze motor uitgevonden hebben ook niet met meer kennis voor de proppen dan dat er algemeen aanvaard wordt in de huidige natuurkunde.
Het is niet omdat onze huidige kennis ontoereikend is voor het alles (echter wel voor bijna alle aardse/macroscopische zaken), dat iedereen iets kan beweren uitgevonden te hebben dat daarbuiten ligt, zonder enig bewijs.

'Wij', als in de mens. Ik vind dat je voor zo'n dingen open moet staan, mijn mening.

Sertu

Legacy Member
boostah zei:
probleem van de wetenschapper, denk je dat ze dat ook niet dachten toen einstein opeens met zen theorie afkwam, imho een fout die bijna elke wetenschapper maakt (ik ook ze :p), ma uiteindelijk is er maar 1 genie nodig om het tegendeel te bewijzen

maar einsteins theorie brak dan ook niet met de basiswetten van de thermodynamica, die voegde er enkel de massa-energie dualiteit aan toe. Alles wat voorheen beschreven was bleef gelden. En dat is hier niet het geval.

@skyrider; we zijn nu al zoveel jaren ver en der is nog nooit enig breken van de wet van toenemende entropie vastgesteld. Dus de kans dat dit hier een hoax is, is laten we zeggen 99.99999...%

Net aan het bedenken hoe den Belmans hier op zou reageren, dat zou hilarische taferelen opleveren denk ik :rofl:

Zeta Reticula

Legacy Member
SKyRiDeR zei:
Ja, dat heb je inderdaad wel allemaal gedaan, maar wat ik bedoel is dat onze kennis vandaag toch niet ALLES omvat. Wij weten niet alles. Ik ga nu niet gaan zeggen dat ik geloof dat dit perpetuum ding werkt maar ik hou het voor mogelijk ...
Jullie zijn misschien iets te zelfzeker wat betreft kennis ...
Inderdaad, Mozes splitste de Rode Zee.

killgore

Legacy Member
SKyRiDeR zei:
'Wij', als in de mens. Ik vind dat je voor zo'n dingen open moet staan, mijn mening.

Neen, je moet niet openstaan voor bs als: "we weten eigenlijk niets van wetenschap, maar hebben wat magneetjes bijeengeplakt en ziehier: een perpetuum mobile!"

Waar je wel moet voor openstaan is innovatie en verandering, deze kunnen eventueel op een bepaald niveau een breking van de gekende energie & entropiewetten betekenen, dan is dat maar zo, maar dit wilt nog niet zeggen dat we elke idioot die wat magneten bijeenplakt moeten gaan geloven he.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan