Archief - Vrije energie motor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rabsi

Legacy Member
topic is onzin:

zal niet werken zonder energietroevoer ... hij zal een evenwichtspositie inemen en dan stilstaan... en zich zelf verzetten tegen verdraaiing eens in deze evenwichtspositie (zoals bijvoorbeeld onbekrachtigde stappenmotor met permanente mageneten die oefent ook een kleefkoppel uit)

Exorikos

Legacy Member
rabsi zei:
topic is onzin:

zal niet werken zonder energietroevoer ... hij zal een evenwichtspositie inemen en dan stilstaan... en zich zelf verzetten tegen verdraaiing eens in deze evenwichtspositie (zoals bijvoorbeeld onbekrachtigde stappenmotor met permanente mageneten die oefent ook een kleefkoppel uit)

Omg newspost pls !

SKyRiDeR

Legacy Member
Binnen een paar weken zullen we wel zien hoe het zit (volgens steorn toch).
Mensen, dit zijn hoogopgeleide wetenschappers, ze zijn al in verscheide kranten verschenen, reportages etc. ze zouden wel héél belachelijk staan als het allemaal een foutje was:D

Zeta Reticula

Legacy Member
SKyRiDeR zei:
Binnen een paar weken zullen we wel zien hoe het zit (volgens steorn toch).
Mensen, dit zijn hoogopgeleide wetenschappers, ze zijn al in verscheide kranten verschenen, reportages etc. ze zouden wel héél belachelijk staan als het allemaal een foutje was:D
Die steunzolen van op de shoplijn zijn ook gemaakt door "wetenschappers".

democracy02

Legacy Member
moest het bestaan, dan zou men wss alle publiek bewijs verbranden en de technologie ofwel vernietigen... of diep onder de grond in een kluis steken.

free energy betekent:
weg armoede, weg klassenverschillen, weg dominantie-spelletje ...

in other words: the rich get fucked.





of het een samenzwering is: i have no idea. maar je moet geen samenzwerings-gek zijn, om te beseffen dat wanneer zo'n technologie zou worden uitgevonden... men dan de boel nogal vlug zou in de fik steken.



*edit* ik lees net dat deze thread niet gaat over nikola tesla :rofl:


:$

EverlastingHate

Legacy Member
Nog wel een leuk filmke :D.

http://www.youtube.com/watch?v=kCr3lOhMJCg&NR

Je hebt nog altijd externe energie(de handen in dit geval) nodig, maar uiteindelijk kan je toch grote bewegingen verkrijgen met een kleine externe bron.

Stel dat je die handen vervangt door een elektrisch motorke :D, en je plaatst een alternator in het ronddraaiend geheel die energie opwekt voor dat extern motorke. Zo kan je toch met een minimum aan energie veel bereiken :D.

Of hang aan het ronddraaiend geheel extra magneten die per toer constant het staafje aantrekken en wegduwen, dat moet toch mogelijk zijn?? Dan moet je enkel nog voor de begintoestand externe energie leveren.

En als de elektrische input minder groot is(denk toch dat het zo is :D), dan de output van het alternatorke, kan je toch alleen maar energiewinst maken :D:D. En zet zo een heel veld vol met zulke ronddraaiende wieltjes :D, free energie :D.

hail me :sop:

Ik heb het =D=D, laat onderstaande vogel heel de tijd het staafje heen en weer bewegen :D:D.
http://demoroom.physics.ncsu.edu/multimedia/images/demos/4C3130.jpg


Stel u eens voor, wat een heel veld vol met knikkende vogels en draaiende wieltjes ons kan doen opleveren :cool:, we vinden wel wat slaven om af en toe zulk vogeltje weer in gang te zetten.


Moest het midden oosten zonder olie te komen zitten, plant de VS daar massa's vogeltjes en wieltjes neer :D.

Parnakra

Legacy Member
democracy02 zei:
moest het bestaan, dan zou men wss alle publiek bewijs verbranden en de technologie ofwel vernietigen... of diep onder de grond in een kluis steken.

free energy betekent:
weg armoede, weg klassenverschillen, weg dominantie-spelletje ...

in other words: the rich get fucked.





of het een samenzwering is: i have no idea. maar je moet geen samenzwerings-gek zijn, om te beseffen dat wanneer zo'n technologie zou worden uitgevonden... men dan de boel nogal vlug zou in de fik steken.



*edit* ik lees net dat deze thread niet gaat over nikola tesla :rofl:


:$
Je vergeet de reptielen, man, de reptielen.

killgore

Legacy Member
democracy02 zei:
moest het bestaan, dan zou men wss alle publiek bewijs verbranden en de technologie ofwel vernietigen... of diep onder de grond in een kluis steken.

free energy betekent:
weg armoede, weg klassenverschillen, weg dominantie-spelletje ...

in other words: the rich get fucked.

The rich get fucked?
Let's see, wie zou fucked zijn?
Riiight, de energie maatschappijen.

Der zijn heus nog wat meer rijke firma's ter wereld buiten energie consortia ze (ik denk maar aan IT magnaten).

Er zijn trouwens ook rijken die zeer veel belang hebben bij alternatieve energiebronnen als een perpetuum machine. Om u een voorbeeld te geven: autoconstructeurs moeten nu vrij veel geld in onderzoek & ontwikkeling steken voor zuinigere & milieuvriendelijkere motoren. Nu, zet daar een perpetuum mobile en die mannen hebben een serieuze zorg & vooral kost minder he ...
Nog een vbtje: computerproducenten, heb je al gezien wat voor shit al die bekabeling is? met interne oneindige toevoer zou je een pak kabels en een pak interne ruimte (de voeding) kunnen uitsparen. Dit laatste is vooral handig bij onder andere laptops.

Alle mobiele aparaten zouden veel beter af zijn met een perpetuum mobiel.

Er zijn dus genoeg bedrijven & magnaten die voordeel zouden hebben aan perpetuum mobiles hoor. Het enige dat er hinder van zou ondervinden zijn energieproducenten.

democracy02 zei:
of het een samenzwering is: i have no idea. maar je moet geen samenzwerings-gek zijn, om te beseffen dat wanneer zo'n technologie zou worden uitgevonden... men dan de boel nogal vlug zou in de fik steken.
Zo een machine kan niet uitgevonden worden, zo simpel is het. Je kan niet zomaar energie creëren, wat wel kan is dat we energie beter gaan gebruiken (ipv energie te halen uit grondstoffen de natuurlijke energiebronnen zoals stromingen, zonnelicht, ... beter gebruiken).

Fighting Hobbit

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Ik heb het =D=D, laat onderstaande vogel heel de tijd het staafje heen en weer bewegen :D:D.
http://demoroom.physics.ncsu.edu/multimedia/images/demos/4C3130.jpg


Stel u eens voor, wat een heel veld vol met knikkende vogels en draaiende wieltjes ons kan doen opleveren :cool:, we vinden wel wat slaven om af en toe zulk vogeltje weer in gang te zetten.


Moest het midden oosten zonder olie te komen zitten, plant de VS daar massa's vogeltjes en wieltjes neer :D.
En hoe zou dat van die vogeltjes werken? Ik heb best nog wel medelijde met de mensen die elke dag die bekertjes weer moeten gaan vullen...

EverlastingHate

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
En hoe zou dat van die vogeltjes werken? Ik heb best nog wel medelijde met de mensen die elke dag die bekertjes weer moeten gaan vullen...

pff nu moeten ze kernergie inpakken, vervoeren, olie boren, mijnen, ... is ook wel om medelijden met te krijgen :D:D.

Eens de olie in het midden-oosten op is, is de kans op het instorten van de economie ginder vrij groot. Laat die mannen ginder zich maar bezighouden met die vogeltjes :D:D. Zolang de terroristen ze niet omverstampen.

democracy02

Legacy Member
killgore zei:
Der zijn heus nog wat meer rijke firma's ter wereld buiten energie consortia ze (ik denk maar aan IT magnaten).
yep, rijke firma's kunnen wel baat hebben van "free energy"
grondstoffen & huidige manieren om energie te creëeren zijn echter zo'n big business da'k denk da de mensen die daar rijk van geworden zijn en rijk door worden, free energy technologie gewoon zouden boycotten tot er niets meer van overschiet.

net zoals de maffia het niet zou toleren moest iemand hen zo maar buitenspel zetten, zouden "enkele rijke machtige groepjes" dit niet tolereren... denk ik.
maar dat is maar speculatie, idd :)

killgore zei:
Zo een machine kan niet uitgevonden worden, zo simpel is het.
zeg nooit nooit :)

democracy02

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Hij heeft gelijk hoor... Nooit gehoord van de wet van behoud van energie?
nee, ik ben idioot op wetenschappelijk gebied. (en dit is mogelijk niet het enigste gebied :p)

maar een wet die vandaag is bewezen feilloos te zijn, is dat niet noodzakeljk morgen.. denk ik.

Hellrabbit

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Stel dat je die handen vervangt door een elektrisch motorke :D, en je plaatst een alternator in het ronddraaiend geheel die energie opwekt voor dat extern motorke. Zo kan je toch met een minimum aan energie veel bereiken :D.
uw motorke zal minder energie leveren dan nodig is om die magneet weg te duwen en terug te trekken
Of hang aan het ronddraaiend geheel extra magneten die per toer constant het staafje aantrekken en wegduwen, dat moet toch mogelijk zijn?? Dan moet je enkel nog voor de begintoestand externe energie leveren.

helaas, das een beetje het punt ... da gaat niet

Hellrabbit

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Hij heeft gelijk hoor... Nooit gehoord van de wet van behoud van energie?

behoud van energie is niet zozeer het probleem, er wordt immers geen energie bijgemaakt

tis eerder de tweede wet van thermo die voor problemen zal zorgen :)

Fighting Hobbit

Legacy Member
Hellrabbit zei:
behoud van energie is niet zozeer het probleem, er wordt immers geen energie bijgemaakt

tis eerder de tweede wet van thermo die voor problemen zal zorgen :)

Je blijft toch in zekere zin kinetische energie uit het niets halen?
Maar thx ik herinner me nu ineens dat ik mijn cursus nog moet perforeren :D

Kwertie

Legacy Member
Om het simpel te houden voor de "gewone mens", hier zou wél toekomst inzitten, zij het niet met heel wat verbeteringen in de toekomst.
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_299119.html?wt.bron=hlnBottomArtikels

Nadelen:
-Veel plaats nodig voor grote tank
-Weinig autonomie (200km met volle tank)
-Trekkracht minder - hoewel het bij die bmw7 goed meevalt blijkbaar :p, dus laat dit nu maar achterwege
-H² creatie is nog niet optimaal
-Extra stof moet toegevoegd worden, enkel H² en verder niks toevoegen werkt niet
-Weinig/geen tankstations tot nog toe, da's alleen een kwestie van tijd natuurlijk

Voordelen:
nogal duidelijk hé :p
-Véél glazen "drinkbaar" water als ge achteraan je auto een soort dakgoot hangt :D
-100% milieuvriendelijk, ook maken van H² willen ze milieuvriendelijk doen (wind, zon, ..)

=> Nog veel werk aan, maar er zit potentieel in, ik hoop hier meer van te horen in de toekomst :).
Het kan best zijn dat het hier al gepost werd, ik kom hier niet zo vaak, sorry dan :)

Hellrabbit

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Je blijft toch in zekere zin kinetische energie uit het niets halen?
Maar thx ik herinner me nu ineens dat ik mijn cursus nog moet perforeren :D

Ah nee, als dat mogelijk zou zijn, dan geeft ge het een keer een zekere kinetische energie mee en die energie blijft dan constant -> eindeloze beweging
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan