Archief - Vrije energie motor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Bacon zei:
Waar maken ze u dat wijs?
Als je anders zou kunnen bewijzen denk ik dat je nog kans maakt op een nobelprijs, doen zou ik zo zeggen!

Ik zou toch ook eerder verder gaan op de wetten van de natuurkunde dan op youtubefilmpjes :D

kenaney

Legacy Member
Turkije is ook sterk mee bezig, deze jaar gaan ze ook zoiets dergelijks uitbrengen.

Bontus

Legacy Member
De wetten van de natuurkunde kunnen toch nieuwe toepassingen vinden of staan er in een cursus fysica meteen ook alle mogelijke toepassingen.

twoen

Legacy Member
reteiP zei:
De wetten van de natuurkunde kunnen toch nieuwe toepassingen vinden of staan er in een cursus fysica meteen ook alle mogelijke toepassingen.

neen maar als je toepassingen kan ontkrachten met wetten van de natuurkunde moogde er vrij zeker van zijn da die toepassing fake is....

zeker wanneer het over domme simpele magneetjes gaat

Fighting Hobbit

Legacy Member
twoen zei:
neen maar als je toepassingen kan ontkrachten met wetten van de natuurkunde moogde er vrij zeker van zijn da die toepassing fake is....

zeker wanneer het over domme simpele magneetjes gaat

Dat was dus inderdaad wat ik bedoelde :)...

Virz

Legacy Member
Het systeem detecteert dit geïnduceerde magneetveld en zorgt ervoor dat de voortstuwingselektromagneten dusdanige polen krijgen dat deze de magneten in de trein aantrekken. Deze magneten veranderen dus voortdurend van pool. Hierdoor kan de trein voortgestuwd worden.
De zweeftrein.. (ik moet nog aan m'n studies beginnen dus ik gok nog maar wat..:))

Dus magneten kunnen wel arbeid verrichten indien gemanipuleerd ? Of heb ik het begrip arbeid verkeerd begrepen? ik denk wel dat men elektriciteit gebruikt om die magneten aan te drijven?

Fighting Hobbit

Legacy Member
Virz zei:
Het systeem detecteert dit geïnduceerde magneetveld en zorgt ervoor dat de voortstuwingselektromagneten dusdanige polen krijgen dat deze de magneten in de trein aantrekken. Deze magneten veranderen dus voortdurend van pool. Hierdoor kan de trein voortgestuwd worden.
De zweeftrein.. (ik moet nog aan m'n studies beginnen dus ik gok nog maar wat..:))

Dus magneten kunnen wel arbeid verrichten indien gemanipuleerd ? Of heb ik het begrip arbeid verkeerd begrepen? ik denk wel dat men elektriciteit gebruikt om die magneten aan te drijven?

Als men elektriciteit gebruikt is het geen energievrije motor, als ik het me goed kan voorstellen levert hetgene dat die magneten manipuleert dan de arbeid.

Zeta Reticula

Legacy Member
De lorentzkracht en elektrische motoren. Kort samengevat.

Je neemt twee magneten (al dan niet permanent, al dan niet elektromagneten). En plaats daar tussen iets dat ronddraait met wat windingen in. Neem even aan, net zoals het bestaan van God, maar dit is wel degelijk waar, dat er wanneer er ergens elektriciteit vloeit er daar ook een magnetisch veld tevoorschijn floept. En je weet dat magneten elkaar aantrekken of afstoten (naargelang ze met hun gat naar elkaar staan of niet). En dan begint dat spel te bougeren.

Kijk op Wikipedia ('t is gratis, wat dan weer niet van weed gezegd kan worden).

Fighting Hobbit

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
De lorentzkracht en elektrische motoren. Kort samengevat.

Je neemt twee magneten (al dan niet permanent, al dan niet elektromagneten). En plaats daar tussen iets dat ronddraait met wat windingen in. Neem even aan, net zoals het bestaan van God, maar dit is wel degelijk waar, dat er wanneer er ergens elektriciteit vloeit er daar ook een magnetisch veld tevoorschijn floept. En je weet dat magneten elkaar aantrekken of afstoten (naargelang ze met hun gat naar elkaar staan of niet). En dan begint dat spel te bougeren.

Kijk op Wikipedia ('t is gratis, wat dan weer niet van weed gezegd kan worden).
Op welke post is dat nu een reactie?

Zeta Reticula

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Op welke post is dat nu een reactie?
Geen. 't Was de fundamentele werking van een elektrische motor onverstaanbaar uitgelegd. En als je dat zo begrijpt, begrijp je wel waarom dat ding zever is. Dus dat je wat energie nodig hebt om dan ook maar iets te doen. Een elektrische machine is niets anders dan een energie-omzetter. En omzetten gaat dus altijd gepaard met verlies. Dus beginartikel ontkracht. Uiteraard.

http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_motor

killgore

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Als men elektriciteit gebruikt is het geen energievrije motor, als ik het me goed kan voorstellen levert hetgene dat die magneten manipuleert dan de arbeid.

goh, de meeste (lees: alle) van dergelijke toepassingen die virz vertelt worden inderdaad gecreëerd met wisselende elektrische velden ipv met permanente magneten.

Zoals ik eerder zei: een magnetisch veld kan geen arbeid verrichten, deze hebben immers enkel & alleen een invloed op elektronen hun bewegingsrichting (er is echter nu wel een vermoeden naar magnetische monopolen waarbij dus de elektrische lading <-> magnetisatie moet herbekeken worden, maar dit is nog steeds speculatie). Een magnetisch veld versnelt een elektron niet (nuja, ze wijzigen de grootte van uw snelheid dus niet, versnelling is er wel). Dat magnetische materialen afstoting & aantrekkingsverschijnselen vertonen en dus schijnbaar wel versnellen heeft te maken met magnetisatie op atomaire schaal. De magnetische kracht zelf blijft puur fysisch gezien geen arbeid verrichten.

Bij veel materialen zit je ook met magnetische velden die gecrëerd worden door aanlegging van het externe magnetische veld (bv: neem 2 stukjes ijzer - vijzen of zo - die niet magnetisch zijn, houdt ze tegen een magneet en je zal zien dat ze elkaar ook aantrekken :)).
Bij een permanente diamagneet zit je ook met een dergelijk geval, als je zijn magnetisch veld gaat gebruiken om iets voort te bewegen zal in principe zijn magnetisatie door hysterisis uiteindelijk uitsterven.

Zeta Reticula

Legacy Member
Ik heb eindelijk de beginpost gelezen. En zoals dat daar beschreven staat, komt dat ding gewoon in evenwicht te staan. Ik begrijp dan ook niet welke DEBIEL, daarin gelooft. Ocharme de journalistiek. Onwetendheid troef.

Als er niks veranderd, staat het ding stil. Een inductiemotor ijlt na op zijn magnetischveld: Waarom? Omdat er anders geen verandering in magnetisch veld is. Daar zit daar ergens een afgeleide van magnetische flux in, en als er geen verandering is, is dat nul en staat dat dus stil. Nu, dat detail kan zo'n journalist niet weten, dat besef ik ook. Maar we hebben jaren gestreden om de ongeletterdheid uit de wereld te krijgen...

killgore

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Ja, dat ding begint te draaien omdat er aan geprutst wordt. En later komt het tot stilstand. Als ik blaas op een molentje, draait het ook "vanzelf".

Als ik een bal stilleg op een voldoend gladde/steile helling rolt dat ook vanzelf :o!

Bontus

Legacy Member
Ben ook nog wat sites over die motor gaan opzoeken. Clue is:
- Wij hebben dit baanbrekend ding uitgevonden, maar worden gehinderd in onze promotie ervan door de olie/energiemaatschappijen.
- Wij zoeken privé-investeerders, schrijf uw geld over op dit rekeningnummer: xxx-xxxxxxx-xx

Het lijkt me best om dit topic te sluiten voor de illuminatie erbij gehaald worden.

128MB

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Ja, dat ding begint te draaien omdat er aan geprutst wordt. En later komt het tot stilstand. Als ik blaas op een molentje, draait het ook "vanzelf".
Wrm zou dit niet gaan?
Magneten stoten toch elkaar af? En zet die schuins tegenover elkaar in ne cirkel en dan nog ne grotere cirkel erbuiten met schuins staande magneten.
De magneten duwen elkaar weg en de enige manier van beweging is ronddraaien, dus ???

Dit is zo simpel, als 5 jarige heb ik hier al eens een tekening van gemaakt.

En magneten geen arbeid verrichten wat bedoel je daarmee? Ik heb hier magneten liggen waar je serieus kracht op moet zetten om ze bijeen te krijgen.

Bontus

Legacy Member
128MB:
De magneten stoten elkaar in één richting af, goed voor 1 halve draai dus. Om dan de rotatie verder te zetten is al zeker uitwendige arbeid nodig.
Die afstootkracht kan volgens mij ook nooit de grote massatraagheid overwinnen.

Zeta Reticula

Legacy Member
128MB zei:
Wrm zou dit niet gaan?
Magneten stoten toch elkaar af? En zet die schuins tegenover elkaar in ne cirkel en dan nog ne grotere cirkel erbuiten met schuins staande magneten.
De magneten duwen elkaar weg en de enige manier van beweging is ronddraaien, dus ???

Dit is zo simpel, als 5 jarige heb ik hier al eens een tekening van gemaakt.

En magneten geen arbeid verrichten wat bedoel je daarmee? Ik heb hier magneten liggen waar je serieus kracht op moet zetten om ze bijeen te krijgen.
Herinner je die tekenfilm van Road Runner waarin de wolf een trein doet rijden door er een magneet voor te hangen? Waarom rijden er zo geen treinen denk je?

killgore

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Herinner je die tekenfilm van Road Runner waarin de wolf een trein doet rijden door er een magneet voor te hangen? Waarom rijden er zo geen treinen denk je?

omdat de oliemaatschapijen de ontwikkeling daarvan tegenhouden :o!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan