Ik heb eindelijk de beginpost gelezen. En zoals dat daar beschreven staat, komt dat ding gewoon in evenwicht te staan. Ik begrijp dan ook niet welke DEBIEL, daarin gelooft. Ocharme de journalistiek. Onwetendheid troef.
Als er niks veranderd, staat het ding stil. Een inductiemotor ijlt na op zijn magnetischveld: Waarom? Omdat er anders geen verandering in magnetisch veld is. Daar zit daar ergens een afgeleide van magnetische flux in, en als er geen verandering is, is dat nul en staat dat dus stil. Nu, dat detail kan zo'n journalist niet weten, dat besef ik ook. Maar we hebben jaren gestreden om de ongeletterdheid uit de wereld te krijgen...