twoen
Legacy Member
128MB zei:En magneten geen arbeid verrichten wat bedoel je daarmee? Ik heb hier magneten liggen waar je serieus kracht op moet zetten om ze bijeen te krijgen.
Twijfel je nu aan het feit of we weten wat een magneet is? :naughty:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
128MB zei:En magneten geen arbeid verrichten wat bedoel je daarmee? Ik heb hier magneten liggen waar je serieus kracht op moet zetten om ze bijeen te krijgen.
killgore zei:omdat de oliemaatschapijen de ontwikkeling daarvan tegenhouden!
Ge bedoelt dat vliegtuig op water? Of de Grasmobiel?twoen zei:professor gobelijn heeft da opgelost door eerst een beginsnelheid te geven aan de wagen met behulp van trappers![]()
bron: Jommeke nr ....

Zeta Reticula zei:Ge bedoelt dat vliegtuig op water? Of de Grasmobiel?![]()


halve draai?reteiP zei:128MB:
De magneten stoten elkaar in één richting af, goed voor 1 halve draai dus. Om dan de rotatie verder te zetten is al zeker uitwendige arbeid nodig.
Die afstootkracht kan volgens mij ook nooit de grote massatraagheid overwinnen.

Pot, ketel, zwart. =')Fighting Hobbit zei:Het zou toch leuk zijn moesten mensen die totaal niet weten waarover ze praten niet zo zeer hun best doen om hun genie te laten gelden.
Sorry maar ik vind die betweterij best wel irritant...
128MB zei:halve draai?
De magneten duwen toch telkens tegen de volgende, dus blijft het oneindig doorgaan???
.Parnakra zei:Pot, ketel, zwart. =')
dit effect in zijn berekeningen voorspeld , Ok, ik zal wel fout zitten.killgore zei:Man, serieus, leer EM voor je komt discussiëren.
twoen zei:professor gobelijn heeft da opgelost door eerst een beginsnelheid te geven aan de wagen met behulp van trappers![]()
bron: Jommeke nr ....

omdat die treinen best veel elektriciteit nodig hebben voor hun magnetisch veld, als je een auto met magneten wilt laten rijden hebde ook elektriciteit nodig, jammer genoeg kan men geen energie bijtoverenEverlastingHate zei:Bwa ja, er bestaan toch ook al zweeftreinen die worden voortgestuwd door magneten, waarom zouden magneten dan geen wieleken kunnen doen draaien??
http://www.kennislink.nl/web/show?id=118702
Exorikos zei:Constantinopel doet in een Kiekeboe net hetzelfde... :')
Volgend semester Elektriciteit en Magnetisme !![]()
. Hoe je het ook draait of keert, het is toch wel interessanter dan mechanica...DBK zei:omdat die treinen best veel elektriciteit nodig hebben voor hun magnetisch veld, als je een auto met magneten wilt laten rijden hebde ook elektriciteit nodig, jammer genoeg kan men geen energie bijtoveren
).EverlastingHate zei:

EverlastingHate zei:Ja, dat weet ik ook wel, het ging erom dat men toch verplaatsingen kan bereiken doormiddel van magnetisme. Desnoods met een externe bron die nog altijd beter uitkomt dan het vieze goedje dat we nu gebruiken + zelfopwekking (nen serieuze alternator in elk wiel).