Archief - Vrije energie motor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

twoen

Legacy Member
128MB zei:
En magneten geen arbeid verrichten wat bedoel je daarmee? Ik heb hier magneten liggen waar je serieus kracht op moet zetten om ze bijeen te krijgen.


Twijfel je nu aan het feit of we weten wat een magneet is? :naughty:

twoen

Legacy Member
killgore zei:
omdat de oliemaatschapijen de ontwikkeling daarvan tegenhouden :o!

professor gobelijn heeft da opgelost door eerst een beginsnelheid te geven aan de wagen met behulp van trappers :p

bron: Jommeke nr ....

Zeta Reticula

Legacy Member
twoen zei:
professor gobelijn heeft da opgelost door eerst een beginsnelheid te geven aan de wagen met behulp van trappers :p

bron: Jommeke nr ....
Ge bedoelt dat vliegtuig op water? Of de Grasmobiel? :p

twoen

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Ge bedoelt dat vliegtuig op water? Of de Grasmobiel? :p

vliegtuig op water is zelfde principe als magneetmobiel.. :p

maar die grasmotor daar zit toekomst in :p

Fighting Hobbit

Legacy Member
Het zou toch leuk zijn moesten mensen die totaal niet weten waarover ze praten niet zo zeer hun best doen om hun genie te laten gelden. :p
Sorry maar ik vind die betweterij best wel irritant...

128MB

Legacy Member
reteiP zei:
128MB:
De magneten stoten elkaar in één richting af, goed voor 1 halve draai dus. Om dan de rotatie verder te zetten is al zeker uitwendige arbeid nodig.
Die afstootkracht kan volgens mij ook nooit de grote massatraagheid overwinnen.
halve draai? :wtf:
De magneten duwen toch telkens tegen de volgende, dus blijft het oneindig doorgaan???

Parnakra

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Het zou toch leuk zijn moesten mensen die totaal niet weten waarover ze praten niet zo zeer hun best doen om hun genie te laten gelden. :p
Sorry maar ik vind die betweterij best wel irritant...
Pot, ketel, zwart. =')

killgore

Legacy Member
128MB zei:
halve draai? :wtf:
De magneten duwen toch telkens tegen de volgende, dus blijft het oneindig doorgaan???

Man, serieus, leer EM voor je komt discussiëren :x.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Parnakra zei:
Pot, ketel, zwart. =')

Ik ben niet degene die hier komt zeggen dat ik helemaal zeker ben dat het wel of niet zo is, ik weet dat ik te weinig van EM ken om zo'n uitspraken te doen...

Sgt Slaughter

Legacy Member
Ok , dit heeft niets met magnetisme te maken , maar wel een beetje met de topic :sleep:
toen men begon met de bouw van de eerste microscopische machientjes (de nano-technologie),
bleek dat de mini-tandwieltjes soms uit zichzelf bewogen..! En dit tot grote frustratie :doh: van de bouwers, die dat helemaal niet zo hadden bedoeld, en het ook niet begrepen!:crazy:
In 1948 al heeft een Nederlandse natuurkundige :oink: dit effect in zijn berekeningen voorspeld ,
iemand enig idee welk effect ?

jormund

Legacy Member
vrije energie en geen energieverlies zijn natuurlijk idiote uitspraken, maar met een startersmotor en een batterij/elektriciteit kan je zo'n magnetische moter in principe wel laten werken, maar dat kan toch van zijn leven niet genoeg vermogen creeren om iets substantieel vooruit te duwen, daar heb je massieve magneten voor nodig, met de motor van dat filmpke kunt ge mss een driewieler fietske laten bewegen, maar meer ook niet, t'is leuk om te zien maar daar blijft t ook bij

Exorikos

Legacy Member
twoen zei:
professor gobelijn heeft da opgelost door eerst een beginsnelheid te geven aan de wagen met behulp van trappers :p

bron: Jommeke nr ....

Constantinopel doet in een Kiekeboe net hetzelfde... :')

Volgend semester Elektriciteit en Magnetisme ! :)

DBK

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Bwa ja, er bestaan toch ook al zweeftreinen die worden voortgestuwd door magneten, waarom zouden magneten dan geen wieleken kunnen doen draaien?? :s

http://www.kennislink.nl/web/show?id=118702
omdat die treinen best veel elektriciteit nodig hebben voor hun magnetisch veld, als je een auto met magneten wilt laten rijden hebde ook elektriciteit nodig, jammer genoeg kan men geen energie bijtoveren

Fighting Hobbit

Legacy Member
Exorikos zei:
Constantinopel doet in een Kiekeboe net hetzelfde... :')

Volgend semester Elektriciteit en Magnetisme ! :)

Hier ook, ik kijk er al naar uit :D. Hoe je het ook draait of keert, het is toch wel interessanter dan mechanica...

EverlastingHate

Legacy Member
DBK zei:
omdat die treinen best veel elektriciteit nodig hebben voor hun magnetisch veld, als je een auto met magneten wilt laten rijden hebde ook elektriciteit nodig, jammer genoeg kan men geen energie bijtoveren


Ja, dat weet ik ook wel, het ging erom dat men toch verplaatsingen kan bereiken doormiddel van magnetisme. Desnoods met een externe bron die nog altijd beter uitkomt dan het vieze goedje dat we nu gebruiken + zelfopwekking (nen serieuze alternator in elk wiel :P).

Zeta Reticula

Legacy Member
Entropie, entropie, entropie!

En gelukkig maar, anders zou seks saai zijn.

Ik wil nog even aan de non-believers iets zeggen over magneten. Je weet wel dat dezelfde polen van magneten elkaar afstoten. Tot hoever stoten die elkaar af? Wel in principe tot oneindig. Maar een magneet heeft een massa (of gewicht met bijhorende wrijving van het oppervlak waardat opligt). Dus eigenlijk wordt die magneet niet verder afgestoot tot wanneer het gewicht en de kracht van de afstoting gelijk zijn. Dan blijft dat liggen. Nu stel dat die magneten op een wiel zitten, dan stoten die magneten elkaar af tot wanneer ze het verst van elkaar staan, namelijk de andere kant van de cirkel. Nu elke milimeter dat dat wiel verder draait, worden die magneten weer naar elkaar toegebracht. Maar dat is ambetant want die magneten stoten elkaar juist af en willen zo ver mogelijk van elkaar. Dus wat is het resultaat? Dat wiel zal ergens komen stil te staan in een evenwicht.

Hoe werkt dan een elektrische motor? Eventjes kort en intuïtief uitgelegd. Meestal met elektromagneten (dat zijn magneten die je kan aan en uit zetten, door er elektriciteit aan te leggen). Dus die magneten worden constant aan- en uitgeschakeld, zodanig dat telkens het draaiende deel van de motor naar dat evenwichtspunt wilt gaan. Maar dat evenwichtspunt wordt constant verlegd door het aan- en uitschakelen van de magneten. Dus het ding draait rond. (Dit is hier niet allemaal 100% wetenschappelijk correct wat ik hier schrijf, maar het geeft je een idee.)

boostah

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Ja, dat weet ik ook wel, het ging erom dat men toch verplaatsingen kan bereiken doormiddel van magnetisme. Desnoods met een externe bron die nog altijd beter uitkomt dan het vieze goedje dat we nu gebruiken + zelfopwekking (nen serieuze alternator in elk wiel :P).

en hoe bedoelt gij zelfopwekking

zelfopwekking bestaat ni
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan