Archief - Vrije energie motor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bontus

Legacy Member
Een Duits bedrijf gaat een motor op de markt brengen die louter op permanente magneten werkt, en geen externe energiebron nodig heeft. De motor heeft volgens het bedrijf ook geen externe energie nodig om op te starten. De vrije-energie motor gaat op grote schaal geproduceerd worden op de Europese, Russische en Australische markt. Dit meldt Pure Energy Systems News.



Het Zuid-Afrikaanse Perendev Power Developments Ltd. heeft middels een uitvinding van Michael J. Brady de vrije-energie motor ontwikkeld. De motor werkt door magnetische omleiding en afscherming van het magnetisch veld van schuinstaande permanente magneten op een wiel.
De motor werkt door het principe dat twee gelijke polen van permanente magneten elkaar afstoten. Door middel van omringende permanente magneten aan de binnenkant van twee halve ringen, stoten de magneten van de halve ringen de magneten op het wiel af, en door de schuinstaande positie van de magneten op het wiel, gaat het wiel draaien. De snelheidsbegrenzing zorgt er voor dat de motor niet beschadigt.

Bij testen van de motor bleek er na twee maanden nog geen vermindering in de kracht van de magneten te zijn opgetreden. Het apparaat, aangesloten op een dynamo genereert 60 kiloWatt aan elektriciteit, genoeg om een huis te van stroom te voorzien. Met het huidig ontwerp zou zelfs een apparaat van 4 MegaWatt bouwbaar zijn, aldus het bedrijf.

Een Duits bedrijf, dat haar naam nog niet bekend heeft gemaakt, heeft de licenties voor het fabriceren en het op de markt brengen van het apparaat in Europa, met uitzondering van Groot Brittannië, en voor Rusland en Australië in handen. De eerste units zullen 8500 euro kosten, maar dit kan goedkoper worden naarmate er meer geproduceerd worden.

Er stond ook een filmpje bij van een werkende motor maar deze is inmiddels van het net verdwenen.

Kan dit?

Afbeelding

kristofvv

Legacy Member
Dit vind ik toch maar raar.

Alleen het gedacht dat er geen externe energiebron nodig is.
Je kant toch geen energie creëren nog vernietigen. (volgens de wetten van de thermodynamica).

Het zou wel mooi zijn moest het waar zijn, maar volgens mij ontbreekt er nog wat informatie....

Tot zover mijn mening

wlibaers

Legacy Member
Nee. En zet er maar meteen het laatste stuk van het artikel bij:
http://www.niburu.nl/showarticle.php?articleID=15594
"Dit artikel dateert van 2004 waarmee weer eens aangetoond wordt hoe snel de grote bedrijven erbij zijn om deze technieken te onderdrukken enkel en alleen om winst te maken."

De gebruikelijke afgezaagde samenzweringstheorie dus.

Hellrabbit

Legacy Member
iedereen weet toch dat er door magneten geen arbeid kan verricht worden :unsure:

Spliffsnatcher

Legacy Member
Best wel grappig om te bemerken dat mensen hier nog steeds inlopen :)

boostah

Legacy Member
puur principieel gezien is het eigenlijk wel mogelijk (uw magneten onder juiste hoek, uw sterkste afgestemd op elkaar), maar de energie om die permanente magneet zo te krijgen >>>>> dan de energie nodig

(ik weet dat met enkel permanente magneten te werken een draaiende beweging ontwikkelen mogelijk is, ma da het een vrij klein rendement heeft)

R|Jonas

Legacy Member
spijtig dat men een pm niet met een of ander laag vermogen transistortje van polariteit kan doen veranderen. Moest da kunnen, ...

Bontus

Legacy Member
Dat die motor zou blijven draaien zonder energie te verbruiken is uiteraard onmogelijk.
Maar met magneten kan volgens mij toch heel veel wrijving geneutraliseerd worden of niet.

wlibaers zei:
Nee. En zet er maar meteen het laatste stuk van het artikel bij:
http://www.niburu.nl/showarticle.php?articleID=15594
"Dit artikel dateert van 2004 waarmee weer eens aangetoond wordt hoe snel de grote bedrijven erbij zijn om deze technieken te onderdrukken enkel en alleen om winst te maken."

De gebruikelijke afgezaagde samenzweringstheorie dus.

Ah merci, dat zinneke had ik nergens zien staan. Conspiracy mensen dus die zelf een uitvinding doen op papier en dan beweren dat de grote bedrijven alles hebben doen verdwijnen om meer winst te maken :ironic:

blazingsvbiker

Legacy Member
ik denk dat het niet mogelijk is ...

mss in de verre toekomst binne een jaar of 20

* MCDS GELIEVE mij TE PM'en !!!

Bontus

Legacy Member
blazingsvbiker zei:
ik denk dat het niet mogelijk is ...

mss in de verre toekomst binne een jaar of 20

* MCDS GELIEVE mij TE PM'en !!!

Het zal toch nooit mogelijk zijn om een hoeveelheid energie (x) op te slaan in magneten en dan er een motor mee te bouwen die een constant vermogen opwekt zonder dat de (x) afneemt.

Mr San Diego

Legacy Member
Nu ben ik eens zeker dat dit kan, en als je me nog enkele maanden de tijd geeft kan ik het bewijzen, want mijn broer is zo'n motor aan het bouwen. Al doet hij nie veel voort. Wij hadden dit op papier al af voor dit artiekel verscheen op internet. Ik heb in de tijd de filmkes gezien met de werkende voorbeelden.

Dit is inderdaad niet echt een altijd durende beweging omdat na verloop van jaren de magneten hun kracht afneemt en de motor toch zal stil komen te staan.

Bontus

Legacy Member
Ik heb ondertussen ook zo'n filmpke gezien.
Raar want je ziet alleen maar lagers en geen aandrijving :crazy:

killgore

Legacy Member
Bacon zei:
Gek dat ook zij nu met zoiets afkomen,
Steorn is ook in de testfase van hun uitvinding ("peer-review"), en op hun forum kwam een chinees melden dat ook zij een toestel klaar hadden en elk land eentje kado gingen doen.
http://steorn.org/en/news.aspx?p=2
Waarom is het er dan nog niet ...?

Bacon zei:
Waar maken ze u dat wijs?
Faculteit ingenieurswetenschappen aan de universiteit gent. Zelfs bij permanente magneten die elkaar "aantrekken" verricht het magnetisch veld geen arbeid, ze veranderen gewoon atomaire momenten :).

Bacon zei:

ge hebt dat filmpje hier al getoond, het is de persoon zelf die hier de arbeid verricht, niet de permanente magneet.

twoen

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
:love: onwetendheid :love:

Lees eens dat boek van fysica of zo.

Fysiquoi? aaah dienen dikken boek met paginas van gazettepapier waar ge best geen fluo in gebruikt :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan