Archief - Voedselinspectie contacteren ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hybrid

Legacy Member
mATHIEU` zei:
was jij de jongen met het witte hemd en de bril die links van mij zat toen ik lekker aan het smullen was van mijn durum in het kebabhuisje?

heb jij frietjes gegeten in "HET KEBABHUISJE" HINT :unsure:

migelle

Legacy Member
gaat gwoon trug naar die pitazaak en eet er nog ene :p:p as ge dan trug ziek zijt weet ge da het aan de pita ligt :p

SMa

Legacy Member
voor zo'n eenmalig incident direct al de voedselinspectie contacteren/eventuele gerechtelijke gevolgen? :wtf:
leven we hier in de US fzo?

ik ben ook al eens ziek geweest van een pitta, maar voor al de honderden keren dat ik daar gegeten heb... kan gebeuren eh. dat vlees staat daar nu eenmaal de hele dag te draaien
je moet maar geen pitta gaan eten als je volledig zonder risico wilt leven ;)

ga dat gewoon gaan melden aan die uitbaters en zie of je eens gratis mag blijven eten! :D

ashraa

Legacy Member
ik zou er direct de voedsel inspectie op af sturen, en nog zo snel mogelijk ook

hier in belgië vind ik dat ons systeem echt wel zuigt.

ben je een slager en wil je ook kaas in je toonbank leggen moet je het aanvragen en wachten op goedkeuring. wil je als kaaswinkel er wat salamiekes bij verkopen moet je dat ook aanvragen. heb je als belgische zelfstandige dit niet aangevraagd en geen goedkeuring over gekregen dan hang je, draait en keert da gelijk da ge da wilt, ge hangt
kijkt ge dan naar de 'nieuwe' belgen hun winkels, die zijn een dag open en je hebt in die winkel vanalles naast en op elkaar liggen, als ge nog chance hebt dan kunt ge er nog vers bereide pizzakes ook verorberen.

to the point:
- als een hardwerkende zelfstandige wat wil doen ivm uitbreiding van z'n zaak moet er eerst ne papierslag geleverd worden.

- aangezien 90% van die pittazaakskes op papier nogal rap van eigenaar veranderen zijn die nog niet eens deftig in het bestand van voedsel inspectie opgenomen

conclusie: stuur ze erop af, gij hebt gevolgen gehad door hun winstbejag, dus geef gij ze ook gevolgen door hun winstbejag.
was het gewoon een foutje van de eigenaar van zaak door eens slechte frieten te geven, dan is er niets te vrezen en is z'n zaak in orde en heeft hij het verdiend om verder zaken te doen.
gebeurd het regelmatig dan zullen ze toch wel eventjes schrikken en hopelijk er iets aan doen, of ze veranderen weer eens van eigenaar

^MystiQ

Legacy Member
mATHIEU` zei:
was jij de jongen met het witte hemd en de bril die links van mij zat toen ik lekker aan het smullen was van mijn durum in het kebabhuisje?

Nee, maar ik ben niet naar het kebab huisje gegaan wegens ook al slechte ervaringen. Frietvet wordt daar niet ververst ;)

Dr_pimpie

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
hmm ik zou toch niet zeggen voedselvergiftiging.

Tijdens deze vakantie heb ik mij is goed straal bezopen de volgende dag kon ik niets eten ik voelde mij heel de dag misselijk en 's avonds begon ik te kotsen alles wat ik had gedronken eerst twee glazen cola eruit gekotst, daarna een glas spuitwater eruitgekotst en voor het slapen nog is iets geels uitgekotst....I dunno ik had niks gegeten ofzo....

Ik zeg nu niet dat jij gedronken hebt maar misschien gewoon soms is er misschien zonder reden dat je moet kotsen....?

als ge zoveel drinkt hebde u eige ook vergiftigd zene ;), dan is de kans da het aan da eten ligt heel klein:p

skelly_king

Legacy Member
Oe noemt die pitta zaak aan bevere kerk recht over den double& twice ?

EternalSilence

Legacy Member
Math'ke , al de gezondheidsinspectie gecontacteerd?

hou ons op de hoogte

^MystiQ

Legacy Member
skelly_king zei:
Oe noemt die pitta zaak aan bevere kerk recht over den double& twice ?

Geen idee maar daar moete al zeker NIET gaan.

@ Doom dragon, kga wss vanamiddag bellen en eens horen wat ze mij kunnen vertellen.

mATHIEU`

Legacy Member
Math'ke zei:
Geen idee maar daar moete al zeker NIET gaan.

@ Doom dragon, kga wss vanamiddag bellen en eens horen wat ze mij kunnen vertellen.

Waar ben je dan wel geweest?

[F6]_Z_

Legacy Member
Hehe, ik ga zoiezo al nie binnen in een pitta zaak die ik nie ken. Ben ook nog maar zelden echt ziek geweest van pitta te eten, waarschijnlijk omdat ik enkel naar zaken ga waar veel andere mensen gaan.

Het is maar om te zeggen dat het overal kan gebeuren. Misschien wel meer in zo een louche zaken... Mijn zus heeft eens voedselvergiftiging opgelopen van mayonaise op een slaatje in een broodjeszaak. Zelfs bevestigd door Dokter.

Op haar etentje na de trouw voor de wet zo een 3 weken geleden heeft heel de famillie tot 3-4 uur snachts op de pot gezeten met diaree. Onze buik was lijk een orkest waar je alles kon horen lopen, broebelen... Waarschijnlijk was het die Carpaccio van Tonijn die nie echt goe was. En nochtans was dat dan nog in een bekend(duur) restaurant.

Om direct dan voedselinspectie erop te sturen??? Een beetje harde maatregel volgens mij. Als er mieren in een zoutvat zitten enz. Dan zou ik misschien er ook al eens aan denken.

russian

Legacy Member
't Is geen harde maatregel om er de inspectie op af te sturen; inspectie houdt sowieso controles. Als er niets abnormaal aan de hand is, is dat maar een routineklus.

En niets bij te winnen zegt iemand? Wat denk je van de gezondheid van andere klaten lol.

Ik zou zeggen: geen contact opnemen is verantwoordelijkheid ontlopen.

The Black Mamba

Legacy Member
nielseke zei:
Ja, ik had het ook nooit verwacht...

Ohja, der was ook weinig sfeer op medewerkerscamping :)
Wel gratis doorspoeltoilette en douches :p

En backstage is, euhm, klein :s
Ik kon wel ni in het artiestendorp geraken, maar ik wee wel dat het niet groter is dan het mainstage :s
Er langs is een grote tent waar altijd volk zit da ni moet werken, en dan hebt ge nog een hoop doorspoeltoiletten, wat gangetjes en dan ergens in een of ander gangetje het lichtkrantbunkertje met erop de studio-brusselbunker en tmf hebt ge daar ook. Kon ge gewoon aan de deur binnekijke, niet echt wauw ;)

Wel veel controles. Bij iedere gang en dan in iedere gang ook nog eens.

Werchter was een grote ontgoocheling op da vlak :)





Mja! Voedselinspecties!

kan je pm ook eens naar mij sturen? :) ik heb 2 jaar in een restaurant gewerkt , er waren daar ook zaken die in principe niet door de beugel konden maar als ge thuis uw eten maakt zou ge het niet anders doen.

Xylo

Legacy Member
russian zei:
En niets bij te winnen zegt iemand? Wat denk je van de gezondheid van andere klaten lol.

Ik zou zeggen: geen contact opnemen is verantwoordelijkheid ontlopen.

ok,



meneer moraalridder.

Xylo

Legacy Member
Kid_C zei:
Ik vind dat hij gelijk heeft.

Ja dat is goed, maar ik vind dat hij de moraalridder uithangt.
Als je wilt voorkomen dat mensen ziek worden, moet je voor doctor gaan studeren.

Kid_C

Legacy Member
Xylo zei:
Ja dat is goed, maar ik vind dat hij de moraalridder uithangt.
Als je wilt voorkomen dat mensen ziek worden, moet je voor doctor gaan studeren.

Plichtsverzuim kan ook gezien worden als misdrijf. Niet dat dit nu het geval is, maar het is allesbehalve de moraalridder uithangen.

Strawberry

Legacy Member
Ik ken toch veel mensen waarbij ne pitta of iets anders al nekeer slecht bevallen is, ook van zeer goede pitta koten, chinees restaurants enz. Zo dingen gebeuren wel eens je kan ook niet altijd alles controleren he.
Ik ben vlak voor oudejaar eens gruwelijk ziek geweest van chinees.
Als ge teveel snoep eet of fruitsap drinkt gaat ge ook kotsen, zelfde als ge sommige dingen op een nuchtere maag eet. Soms is er niks mis met het eten en toch heeft u maag er dienen enen dag echt geen zin in.

En tegen kotsen heb je pilletjes, kweet niet of het motilium of imodium is
soms kan zo een of 2 pillekes u ne ganse dag kotsen besparen
Ge moet al stom zn om dan ne ganse dag te gaan kotsen
voedselvergiftiging is meestal ook nie enkel kotsen, ik heb dat gehad en ik zag ver dingen bij wijze van spreken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan