Nog es replyen hier (heb efkes pauze

)
Eerder zei ik dus al da'k nog nooit gevochten heb, wel 2 bijna fights.
1) ik zat in't 5de middelbaar, m'n maten zitten in een andere klas en die adden die dag zwemmen. Ze waren dus nog niet op school, dus ik zat efkes op nen bank te wachten op hen.
Zo'n bende wannabe coolguy's uit 1ste naast me komen zitten, beetje de grote vent uithangen. Nu, 'k heb wel betere dingen te doen dan no-lifes de les te spellen, dus ik negeerde die.
Ze zaten al iedere achter m'n rug om met me te lachen haddek gezien ('k heb nl. nen bulteke op m'n rug, sommige vinden dat grappig..)
's middags, m'n maten zitten op datzelfde bankje, ik sta voor hen omdat er gene plaats meer was om te zitten.
Nu, achter die bank is de overdekte hall van het lager, en da's helemaal in glas.
middaguur = zon scheen in het glas zodat ik in de weerspiegeling alles achter me kon zien.
Soit, na ne tijdje komt er1 van die 1stejaarkes uit da bendeke m'n naam vragen enzo, ge kent da.
Op ne moment passeren ze zo paar keer, keer duwen enz.
'k begon het lichtjes beu te worden, want wat dachten die ******** wel, iemand van 4j ouder beke ambeteren.
Soit, 5min later zie ik in die weerspiegeling van't raam dat ze achter me staan, 'k denk van ja, 't is ier de moment he.
Ik draai me om, er kalmkes naartoe, de felsten bek (nen dikzaksken) op z'n schouder getikt, ie draait hem om en scheet bijna in z'n broek.
Gastje eens de les gelezen en voila.
Later kwam er 1 uit het bendeke vragen ofdat ik hen niks zou doen indien ze me gerust lieten

.
typisch voorbeeld van felle mannen die in hun broek doen als ge u niet laat doen.
2) dit jaar, ik kwam van de les en ging naar't station.
De mensen da'k ken moesten die les (ict), niet meedoen of waren met de velo wat maakt da'k alleen naar't station wandelde.
Nu, de BSO-scholen rond mijn hogeschool hadden ook gedaan met school en d'er waren dus van die leerlingen die ook naar't station gingen.
Ben aan't wandelen, hoor nen bendeke achter me wandelen.
Opeens merk ik dat ze over mij bezig zijn, zo beetje stoere praat roepen enz.
Ik negeer hen, om dezelfde reden als bij 1.
Komen we bijna aan't station, komt 1 wijf uit da bendeke naast me lopen 'da'k vrienden zou hebben enzo'.
(waren zo'n klakskes en gabberwijven, zegt al genoeg)
Ik besluit dat het stillekes aan genoeg geweest is, en 'k zeg bij mezelf van ja, als ze in't station nog ambetant doen dan stek ik ze.
Zo gezegd zo gedaan, station binnen, bendeke doet fel.
Daar staan zo van die grote vuilbakken tegen de muur, dus ik subtiel iedere keer dichter bij de muur lopen zodat het bendeke schuin achter me ging vast komen zitten tussen ik en de muur. (en later de vuilbak).
Dom als ze zijn hebben ze niet door da'k hen insluit en hen motten ga geven.
Nu, we komen aan de vuilbak, ik stop bruusk.
Gastjes verwachtten dat niet, botsten op me.
Rapkes omgedraaid, de felsten van de hoop vastgepakt bij z'n kraag, tegen de muur gevlamd en gevraagd ofdat hij graag de vuilbak van dichter wou bekijken.
Gastje neergezet, en op m'n dooien gemak m'n weg verder gezet.
Heb er geen last meer van gehad.
De volgende dag kwamen ze van voor me in't station, ze gingen schoon in ne boogje rond me
Soit, vechten is dat dus nie, vermits die ******** ne jaar jonger waren.
Zo meer uitdagen omdat ze dachten een zwakke prooi te hebben, wel ze zaten er dik naast

.
Ik maak nooit spel ofzo, als ze mij beginnen uitdagen negeer ik ze dan ook.
Maar als'k echt vies ben, wat dus in bovenstaande gevallen zo niet was, dan sta ik niet in voor de gevolgen.
'k mag dan nog ne mager sprietje zijn, als ge iemand echt wilt hebben dan zult ge hem hebben ook, en hij zal't gevoeld hebben