Archief - Vechten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bontus

Legacy Member
Nog nooit gevochten.

Ben ne redelijk gladden :)

Wel al paar gevechtjes meegemaakt, meestal op fuiven dan iemand die wat stampen uitdeelt aan iemand van onze groep. Maar we zijn altijd snel me redelijk veel erbij en dan wordt er nooit echt gevochten.
Meestal is er wel iemand die bij beide groepen wat hoort en de boel kan sussen.

TooChé

Legacy Member
als jonge en onverstandige puber ne keer ne dronkaard op ne fuif die mij bleef lastigvallen ( ik duwde hem subtiel <-- zonder echt geweld dus , weer weg ) tot hij plots uithaalde.
2x ontweken en den derde keer was ik et beu.

3 tal serieuze kegels op zijn facade geplaatst.

Mss laf van mij, want em was nie echt in staat om serieus trug te vechten.


In mijn huidig en voorbije ( 5 jaar ) uitgaansleven ebk geen enkele keer meer in ruzie's of fights betrokken geweest , enkel mij der 2 x tussen vechtende mesen gesmeten

metaphore

Legacy Member
reteiP zei:
Nog nooit gevochten.

Ben ne redelijk gladden :)

Wel al paar gevechtjes meegemaakt, meestal op fuiven dan iemand die wat stampen uitdeelt aan iemand van onze groep. Maar we zijn altijd snel me redelijk veel erbij en dan wordt er nooit echt gevochten.
Meestal is er wel iemand die bij beide groepen wat hoort en de boel kan sussen.

héhé zo gaat da bij ons ook altijd :)
Uiteindelijk hebde 2 groepen van meer dan 20 man tegen elkaar staan waar 10 van de éne groep minstens 10vd andere groep kennen zodat er uiteindelijk nix gebeurt.

Altijd lachen :D

Reetman

Legacy Member
nja op da vlak ben ik mss wel een beetje laf, ik ga nooit zelf ruzie zoeken, echt nooit, maar als er dan zo'n klein kakkerke belachelijk komt doen, kan ik het niet echt laten, nog maar 2X voorgehad en eigenlijk nooit geïncasseerd, diegene die er eerst echt opvliegt wint meestal wel. Als er daarentegen zo'n groepje marokkanen ruzie zoekt, wijk ik echt wel uit, idem voor van die louche typjes, die mannen kun je niet inschatten en wie weet wat voor hulpmiddelen ze bovenhalen. Dus idd als ze mij te gemeen/sterk lijken bol ik het af :$

blackman

Legacy Member
Reetman zei:
nja op da vlak ben ik mss wel een beetje laf, ik ga nooit zelf ruzie zoeken, echt nooit, maar als er dan zo'n klein kakkerke belachelijk komt doen, kan ik het niet echt laten, nog maar 2X voorgehad en eigenlijk nooit geïncasseerd, diegene die er eerst echt opvliegt wint meestal wel. Als er daarentegen zo'n groepje marokkanen ruzie zoekt, wijk ik echt wel uit, idem voor van die louche typjes, die mannen kun je niet inschatten en wie weet wat voor hulpmiddelen ze bovenhalen. Dus idd als ze mij te gemeen/sterk lijken bol ik het af :$


Dat is niet laf, dat is echt het slimste wat je kan doen in zo een situatie.
Ahja,
ik kan me nog iets herrineren van een paar maanden geleden, ik was per ongeluk tegen een voetballer zijn fiets gereden met men deck.Komt een vriend van die gast fel doen tegen mij en doen alsof hem een mes heeft steken in zijn jas, ik zo vriendelijk als ik maar kan zijn:"echt sorry, ik had dat niet door, vergeven en vergeten ?'*steekt hand uit*, gast geeft mij een hand terug,ik ben daar nog rustig kunnen blijven skateboarden... :) .

En ohjah, daarna kwam een marrokaan( andere vriend van dat voetballertje) mij vragen of ik zijn vriend een klop in zijn gezicht wou geven :wtf: .Mjah, ik had wel direct door dat als ik dat zou doen al die marrokanen op me zouden vliegen, ik heb maar gezegd dat niet mijn bezigheden zijn en ik liever wat wou skaten :p .

crazy hood fo sho' niggerz :crazy: .

blacky

Legacy Member
FCBBOY zei:
Ik heb 1 keer iemand in elkaar geslagen uit woede en omdat ik mezelf niet meer in de hand had.
Ik heb dus een broer die licht mentaal gehandicapt is en die ging altijd de zaterdag naar een vereniging en opeens kwam hij zo te voet naar huis met zijn fiets in elkaar gestampt. Kvraag wat er gebeurd is en zegt hij niets. De week erna komt hij zo bevend naar huis en zo met tranen in ogen en ik zei er is iets wat.. Maar hij wou het niet toegeven. De week erna volg ik hem en zie zijn fiets wegzetten en er staan daar 2 jongens van 17 jaar ofzo en die beginnen hem te duwen en uit te lachen enzo. En mijn broer begon zo te wenen en ik ging naar een van die gasten en zonder iets te zeggen begon ik op mijn gezicht te slaan, hij ging neer en ik ging met mijn knie op zijn buik zitten en bleef hem slaan op zijn gezicht en ik kreeg zelf tranen in mijn ogen als ik aan mijn broer dacht. Ik ben gestopt toen die 2de jongen zei van stop en mijn kneukels open lagen van het bloeden en hij me van hem sleurde. Blijkt dat hij niet meer bij bewustzijn was en moest afgevoerd zijn met ziekenwagen.

Oké, straat vechten keur ik zeker niet goed, maar in zo'n situatie zou ik die kerels toch wel wat meppen hebben gegeven. Maar blijf a.u.b. niet doorslaan als iemand op de grond ligt...

NSA.Rhinox

Legacy Member
FCBBOY zei:
Ik heb 1 keer iemand in elkaar geslagen uit woede en omdat ik mezelf niet meer in de hand had.
Ik heb dus een broer die licht mentaal gehandicapt is en die ging altijd de zaterdag naar een vereniging en opeens kwam hij zo te voet naar huis met zijn fiets in elkaar gestampt. Kvraag wat er gebeurd is en zegt hij niets. De week erna komt hij zo bevend naar huis en zo met tranen in ogen en ik zei er is iets wat.. Maar hij wou het niet toegeven. De week erna volg ik hem en zie zijn fiets wegzetten en er staan daar 2 jongens van 17 jaar ofzo en die beginnen hem te duwen en uit te lachen enzo. En mijn broer begon zo te wenen en ik ging naar een van die gasten en zonder iets te zeggen begon ik op mijn gezicht te slaan, hij ging neer en ik ging met mijn knie op zijn buik zitten en bleef hem slaan op zijn gezicht en ik kreeg zelf tranen in mijn ogen als ik aan mijn broer dacht. Ik ben gestopt toen die 2de jongen zei van stop en mijn kneukels open lagen van het bloeden en hij me van hem sleurde. Blijkt dat hij niet meer bij bewustzijn was en moest afgevoerd zijn met ziekenwagen.

En terecht verdomme. Respect dat ge da doet voor uw broer.

Vordesh

Legacy Member
vechtn .. mja nog ni veel last van had buiten een paar uitzonderingn en dan wask ik er zelfs ni direct mee betrokken dusja (gewoon tussenkomen enz dus eh..)

ma alst echt moet (voor u trukken da ge wilt :p):
richt naar de knieën eerst , dan liggen ze rap op de grond (meestal toch al wa zat enz dusja.. )
en dan gewoon in da kruis shotte

ma natuurlijk moet ge u kunnen kalm houden of tzal ni veel van die trukskes lukken :p

sommige vinde da mss laf? ik vind da effectief en makkelijk :p

edit: en gastn waarvan ge ziet da ze onder invloed zijn (drugs, gene alcohol) ontwijkte best want sommige emmen echt geen besef nimmer


edit2: en kheb infeitn nooit genen ambras omdak meestal ook wel meer dan genoeg volk ken

edit3: mja (ffkes de rest gelezen ook :p) als zoals vb. in aalst me nieuwjaar u nicht al wenend afkomt omda ze ne slag had heeft van ene .. dan loopt het uit op 20 man da ligt te vechtn op straat tussen de auto's .. en tleukste is dan nog da 3/4 naar bureau mocht omda ze zo dom ware om me de flikken beginnen te vechten toen die toekwamen .. :doh:

MetalG

Legacy Member
blacky zei:
Oké, straat vechten keur ik zeker niet goed, maar in zo'n situatie zou ik die kerels toch wel wat meppen hebben gegeven. Maar blijf a.u.b. niet doorslaan als iemand op de grond licht...

ja als hij licht begint te geven, zouk ook stoppe :p

[TFT]Poky

Legacy Member
respect nu niet direct omdat ge dat doet voor broer, ik vind da maar normaal :)

Ik ga nooit zelf beginnen vechten MAAR ik zie het mij perfect vechten onder bepaalde situaties :

bv.

*Ze doen iets aan iemand dat ik ken terwijl persoon in kwestie niets misdaan heeft (vrienden, zus, ...)

Nu moest ne maat van mij het zelf zoeken, en het is 1 tegen 1 dan ga ik nooit die maat helpen. Tenzij hij op zijne rug ligt en andere kerel door blijft slagen.

*Als ze zonder reden wat fars beginnen doen en beginnen schelden, racistische opmerkingen, duwen .... dan zou ik ook wel durven vechten. Niet dat dit de juiste oplossing is maar ik laat mij niet graag doen.


Nu als het dan toch zover komt, ik zou zeggen houdt alles binnen het mogelijke. Probeer op dat moment logisch na te denken, vlieg niet alleen op 2-3 man.

En indien echt nodig tja vecht zo vuil mogelijk, dan denk ik aan eye poke, kloten, vingers, neus,knieën etc

Ik heb mij ook altijd al afgevraagd, stel ze komen u beledigen beginnen u te duwen enzo. Moogt gij dan terugslagen en telt dit dan als zelfverdediging ofzoiets? Of zijt ge altijd in fout.

ahja en nog het laatste, iemand een goed pak rammel geven is imo iets anders als blijven natrappen als persoon al neer is gegaan en niet meer beweegt of whatever

Ahja ik heb ooit wel is in een 2 tegen 1 situatie gestaan en kon niet weg, heb dan maar één puur reflex matig op een drukke steenweg gesmeten. Toen sprong dienen andere op mij en toen hadden ze er percies genoeg van. Misschien niet slim om iemand op drukke steenweg te smijten maarja, zij waren daar om mij een pak slaag te geven.

Dit is wel van voor ik gevechtsport deed, nu heb ik eigelijk meer schrik om iemand serieus pijn te doen.
Maarja als het moment daar is tja das dan pech voor dienen anderen (normaal gezien :))

Dreetn

Legacy Member
Volgens de belgische wetgeving mag je terugslaan (zelfverdediging) als je je (lichamelijk?)bedreigt voelt, dus duwen,...

Ik ben wel niet echt zeker.

[TFT]Poky

Legacy Member
dus stel, ik sta ergens rustig te staan en kerel begint mij uittemaken.
Ik vraag vriendelijk wat zijn probleem is en hij begint mij te duwen, waarop ik zijn neus kapot slaag of zijn tanden uitslaag.

Dus dan moet ik niet voor zijn kosten opdraaien?

Vordesh

Legacy Member
[TFT]Poky;8787784 zei:
dus stel, ik sta ergens rustig te staan en kerel begint mij uittemaken.
Ik vraag vriendelijk wat zijn probleem is en hij begint mij te duwen, waarop ik zijn neus kapot slaag of zijn tanden uitslaag.

Dus dan moet ik niet voor zijn kosten opdraaien?

nee, als ge het kunt aantonen

Iceflame

Legacy Member
FCBBOY zei:
Ik heb 1 keer iemand in elkaar geslagen uit woede en omdat ik mezelf niet meer in de hand had.
Ik heb dus een broer die licht mentaal gehandicapt is en die ging altijd de zaterdag naar een vereniging en opeens kwam hij zo te voet naar huis met zijn fiets in elkaar gestampt. Kvraag wat er gebeurd is en zegt hij niets. De week erna komt hij zo bevend naar huis en zo met tranen in ogen en ik zei er is iets wat.. Maar hij wou het niet toegeven. De week erna volg ik hem en zie zijn fiets wegzetten en er staan daar 2 jongens van 17 jaar ofzo en die beginnen hem te duwen en uit te lachen enzo. En mijn broer begon zo te wenen en ik ging naar een van die gasten en zonder iets te zeggen begon ik op mijn gezicht te slaan, hij ging neer en ik ging met mijn knie op zijn buik zitten en bleef hem slaan op zijn gezicht en ik kreeg zelf tranen in mijn ogen als ik aan mijn broer dacht. Ik ben gestopt toen die 2de jongen zei van stop en mijn kneukels open lagen van het bloeden en hij me van hem sleurde. Blijkt dat hij niet meer bij bewustzijn was en moest afgevoerd zijn met ziekenwagen.

Wie heeft de ziekenhuiskosten betaald van die gast?

moehaa!

Legacy Member
Bij zelfverdedeging is het simpel voor de wet.
Je mag de aanvaller niet meer aandoen dan wat hij jouw kan/probeert aan te doen.
Als hij op jou slaagt mag je terugslagen. Als hij je probeert neer te steken mag je zijn mes afweren en eventueel terugsteken(niet onnodig natuurlijk).

ng

Legacy Member
@Poky
Zal er wat vanaf hangen zeker?

Der zijn andere manieren om hem te kalmeren. Neus kapot timmeren of z'n gebit herwerken is wel al wat ver gaan.

[TFT]Poky

Legacy Member
mja ik krijg het gewoon van die kerels dat 9/10 kansen zelf niets kunnen en konstant ruzie zitten zoeken en mensen zitten lastig te vallen.

Ik durf wedden dat als die dan is onverwacht een pak slaag krijgen dat ze hun lesje wel geleert zullen hebben.

ng

Legacy Member
Dan moet je het subtiel spelen. Lok het subtiel een beetje uit, zorg dat ze te ver gaan.

[TFT]Poky

Legacy Member
uitlokken doe ik niet :), gewoon ik weet ni of ik mij zou kunnen inhouden als er daar weer zo ene de avond probeert te verpesten omdat hij zich te cool en te sterk vind
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan