Archief - Vechten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

*Bios*

Legacy Member
tips: - De juiste mensen kennen doet véél.
- Zeker gaan lopen als ge in de minderheid zijt :p
- Niet bang of zenuwachtig worden.

Chalk

Legacy Member
Nog niet echt echt gevochten, maar al wel een paar keer fatsoenlijk bedreigd geweest.
Goei week geleden zat ik in Leuven me ne maat (da ne goeie struize kerel is, waarmee ze nie snel gaan vechte, ook judo & powertraining + lichaamsgewicht) ik hoor mijn naam roepen, en een bekende stem.. dus ik kijk, maaaar ik zie 5 gasten staan.. en ja ge zoekt effe ma dan beginnen die direct te roepen van: wa dist ja, slaag hemme.. (en ze ware wel ouder, en koppe groter) dus ik kijk maar rap weg..
Na een half uur gaan ze weg (oef) 5 man stapt verbij, 1 meiske onder hen en die ken ik enk roep zo; joeee ........ ma ene was achtergebleve en had een glazen 1L fles in zen polle en die smeet die naar mij. pets! kapot vo men voete, scherve over me hele lichaam (kzat op ne trap..) da was wel effe verschieten..

ma echt slaag gekregen ofzo nog niet.. dit was het meest beangstigende tot nu to..

nigel555 zei:
De sterkste zal winnen....
Persoonlijk geef ik je hier geen gelijk ik, de zwaarste zal winnen als hij zijn gewicht gebruikt..
Als zo ne kerel me redelijk veel gewicht u een mep geeft zult ge het wel weten, zeker als hij zijn gewicht in zijn slag steekt..

vinh

Legacy Member
zelf nog nooit gevochten. of toch niet dat het op slagen aan kwam. ene keer ruzie gehad met n kerel van 18 toen ik 12 was of zo, khad zn zus zitten uitkakken (da was geen toffe:)).die kerel was wel agressief, maar ben er al bij al mooi vanaf gekomen.
ene keer n mot gehad van ne kerel die duidelijk in zn pubertijd zat. bij het schaatsen was hij gevallen door ne maat van mij en jah, dat was grappig. dus vond hij het nodig mij een mep te verkopen. viel best mee, niks van gemerkt achteraf.
heb zelf een tijd kung-fu gedaan, en die reflexen blijven toch, wat wel leuk is omdat je minder snel schrik hebt.

ne maat van mij krijgt ALTIJD ruzie als we uitgaan, geen id wrm, maar die had het altijd steken. gelukkig bleef het dan bij duwen en zo, nooit echt erg geworden. ma da was de leeftijd ook, nu is dat niet meer.
of toch, ene keer ben ik tussengekomen omdat er nen junk ne skater zn plank had gepikt, die kerel was duidelijk onder invloed, want hoe die daar stond met zn ogen. uiteraard wil ik me er eerst niet mee moeien, maar toen ik zag dat die junk echt ging slaan ben ik snel tussengekomen. gevolg: hij keerde zich naar mij. uit reflex duwde ik hem toen hij te dicht kwam. werd hij agressiever en stond hij daar te zwaaien met die plank in zn handen. ben ik het ook mooi afgebold hoor:p.
ene keer schrik gehad op een td in oceade. iedereen loopt daar in zwembroek rond he. ineens kwam er zo ne grote fitnessboy op mij af dunno why, en die deed zo alsof hij me een kopstoot ging geven en zei "Wah!" of zo... die is mij gevolgd tot int wc, toen heb ik toch ff gekeken wa hij aant doen was achter mn rug ze. uiteindelijk bleef het er bij, gelukkig maar:).

en ik vind ook dat weglopen optie 1 is, mn trainer zei dat ook altijd.en als je vecht, in de ogen kijken:).en het is dat eerste dat me altijd uit de problemen houdt!

_DKsissor_

Legacy Member
voorlopig altijd kunnen negeren. Meestal gaat het niet veel verder dan , naar wat kijkt ge of ! Ey gij raap m'n sigaret es op. of nog andere onderdanige praat.
Meestal negeren en soms als we met heel wat mensen daar waren eens beginnen praten maar dan waren zij het die ons negeerden. Maar dus nog nooit een klop moeten incasseren of geven ^^ en kben er wel trots op.

ChunWai.

Legacy Member
Wat me opvalt is dat er hier geen enkele zo van die soort is dat ge dagelijks ziet, dat volk dat zichzelf oppermachtig voelt en al niet kunnen verdragen dat je ff naar hen kijkt. Zijn jullie allemaal zo? Of laten degene die zo zijn geen bericht achter?:p

pieta

Legacy Member
C2W zei:
Wat me opvalt is dat er hier geen enkele zo van die soort is dat ge dagelijks ziet, dat volk dat zichzelf oppermachtig voelt en al niet kunnen verdragen dat je ff naar hen kijkt. Zijn jullie allemaal zo? Of laten degene die zo zijn geen bericht achter?:p

vraag eens aan Ali_ :p

Decay

Legacy Member
Toch al regelmatig last gehad op fuiven enzo. Ene keer ist gekomen tot vechten toen ik en een vriend wa waren aant praten met een meiske wanneer er 6 kerels rond ons komen staand zo van ei gij hebt vettig haar enzo. Als ik dan iets terugzei wast knal op mijn achterhoofd. Dien vriend is daar dan beginne op kloppe en toen was het gevecht begonnen. De grootste van den hoop terkt mij zo van de groep en begint wa te roepen en te stampen, zo van "ale, vecht dan, vecht dan!". Gelukkig deed ik karate en was er eigenlijk niks aan om die te overwinnen. Ge zag die zijn slagen van mijlenver aankomen (kon echt niet vechten) dus ontwijken was de boodschap. Net na dat hij zo riep van kom vecht gaf ik hem een welgemikte boks op zijn tanden. Tadaa! Gedaan. Die anderen waren achter mijn vriend gelopen (deed ook karate) en die heeft er twee op grond gesmeten en ene een blauw oog geslagen. Toen is er ne grote kerel tussengekomen en wast gedaan. Toch wel dikke afgang voor die kerels (wij waren 15 jaar, zij 19) want zij wouden eens jongere gastjes aanpakken omdat die makkelijker waren. Wij hebben er uiteindelijk niks van overgehouden, buiten natuurlijk de vernedering van die jhonnykes, was toch wel een goed gevoel :) Verder wast altijd ambras of fars doen enzo ma ni echt een gevecht. Ene keer was ik aant dansen en ene smijt een pint op mij, ma ik wist ni van waar da kwam. Ik was redelijk zat en ik begin dus uit te pakken tegen ne kerel vlak achter mij (ma echt zo ne keigrote dikke) en die begon te zeggen dat het da meiskes was naast hem (erg he:p). Na een paar seconde merkte ik dat diene er niks mee te maken had want opeens stonden er 5 kerels rond mij me zo ne grijns op hun gezicht. Toen ben ik gewoon weggestapt want ik kon echt ni winnen. Het hangt af van situatie tot situatie he, soms moete gaan lopen, en anders gewoon vechten. Zolang ge zelf geen gevechten uitlokt is er niks mis met zelfverdediging wanneer praten niet meer helpt. De beste manier is nog altijd gewoon keihard meppen. En kwaad zijn en u laten gaan. Als ze da merken ist rap gedaan ze (de meeste boelzoekers zoeken een makkelijke prooi om op te meppen).

coap

Legacy Member
ik heb toch wel regelmatig ruzie . Vroeger liet ik mij doen en negeerde ik enzo ma nu zenk al wa ouder en sterker dus nu mot ik wel terug . Tis meestal iets van "hey is uwe kaper dood" (kheb lang haar) en dan zeg ik meestal iets van " is u school dicht want ge ziet er mega dom uit marginal jhon" en dan beginne ze meestal wa te duwen of fars te doen den truk is dan om als eerste een mep te geven. Meestal wete ze ni goe wat er gebeurt . Nuja ik ga da ook ni doen als ze daar me 15 man staan en ik alleen he :D . Kheb zelf nog ma 1 keer een mot gehad en kheb al toch al een paar keer en mot zelf uitgedeeld . Zoals ik zeg jhonnys wille vechten en uitdagen tis beter da gij de eerste klets geeft :)

De SkeEvN

Legacy Member
zeer zelden..
en alst moe moetet eh dan stoten op zwakke plekke zoals zijkant van romp en op de neus :') tis nog snel gedaan zo

nog geen nederlaag geleden rafl ^_^


en als ze beginne schoppe ist een kat in een bakkie, bukken en zen ander been neerhalen

BCS

Legacy Member
C2W zei:
Wat me opvalt is dat er hier geen enkele zo van die soort is dat ge dagelijks ziet, dat volk dat zichzelf oppermachtig voelt en al niet kunnen verdragen dat je ff naar hen kijkt. Zijn jullie allemaal zo? Of laten degene die zo zijn geen bericht achter?:p

Er zijn er wel degelijk enkele hier. De meesten zullen echter niet reageren, om geen onnodige discussies op gang te brengen, of omdat die periode al achter hun ligt, en ze het niet nodig vinden om slapende honden wakker te maken.

Maar er zijn dus wel degelijk mensen die in vechten ed een fysieke uitlaat klep vinden voor hun eerder rustige dagelijkse leven. Overdag niets aan te zien, maar spreken dan zo soms onderling eens af, en dan krijg je het.

Voor zover ik weet zijn de meeste er echter niet fier op, en hebben ze deze periode achter hun gelaten.

Ik ben zelf beginnen inzien dat het tijd werd om te stoppen doordat een heel deel van mijn vrienden zijn opgepakt, en serieus veroordeeld.

ng

Legacy Member
C2W zei:
Wat me opvalt is dat er hier geen enkele zo van die soort is dat ge dagelijks ziet, dat volk dat zichzelf oppermachtig voelt en al niet kunnen verdragen dat je ff naar hen kijkt. Zijn jullie allemaal zo? Of laten degene die zo zijn geen bericht achter?:p


Da zijn een bende "stoer van ver, ver van stoer" types.
Meestal zetten ze een groot bakkes op, met gekende stukjes als "kom tot hier é, als ge durft".

Doet dat dan gewoon, ga er dan plat voor staan.
Vaak is het dan al een stuk minder.

Kan wel zijn dat het anders afloopt, maar dat moet je op het moment zelf maar inschatten.


edit:

Paar weken geleden wel ene op men kap gekregen.
Zat ik Brussel-zuid te wachten, passeert er daar ene. Kijkt mij de ganse tijd aan, zegt ineens "bonjour". Bon, ik zeg "bojour" terug, komt die ineens naar mij teruggestapt "tu as des problèmes ou quoi?".
Gewoon aangekeken "nee jonge, geen problemen".
Dat verstond hij blijkbaar niet, maar herhaalt in het Frans. En weg was hij.

denkimi

Legacy Member
ik ben nog nooit in een gevecht betrokken geraakt.

en ik heb een tip voor al die vechtersbazen: spaar u vuisten, gebruik u knie (in de radijzen) en u vingers (in de ogen)

BCS

Legacy Member
Het is wel grappig eigelijk hoe veel mensen die nog nooit in een gevecht betrokken zijn geraakt, tips geven wat je zou moeten doen.

Als het er echt op aan komt, en je komt tegen over iemand die iet of wat ervaring heeft, dan ben je niets met tips, en is het puur op instinct. Je kan zelf voor de spiegel duizend keer een slag oefenen, de eerste keer dat je die echt zal moeten toepassen, zal je enorm afzien.

~ pIgnmilkr ~

Legacy Member
Nog nooit echt gevochten, al keer of twee tijdens het uitgaan opstootje gehad maar telkens kwamen de portiers/omstaanders er tijdig tussen. Ene keer in de coulissen in gent dat er een zatte waal dacht dak naar z'n lief stond te kijken, de andere keer was in leuven met een nest spanjaarden. De politie is er toen bijgeroepen geweest omdat de bril van een maat kapot was.

VergeX

Legacy Member
coap zei:
ik heb toch wel regelmatig ruzie . Vroeger liet ik mij doen en negeerde ik enzo ma nu zenk al wa ouder en sterker dus nu mot ik wel terug . Tis meestal iets van "hey is uwe kaper dood" (kheb lang haar) en dan zeg ik meestal iets van " is u school dicht want ge ziet er mega dom uit marginal jhon" en dan beginne ze meestal wa te duwen of fars te doen den truk is dan om als eerste een mep te geven. Meestal wete ze ni goe wat er gebeurt . Nuja ik ga da ook ni doen als ze daar me 15 man staan en ik alleen he :D . Kheb zelf nog ma 1 keer een mot gehad en kheb al toch al een paar keer en mot zelf uitgedeeld . Zoals ik zeg jhonnys wille vechten en uitdagen tis beter da gij de eerste klets geeft :)

imho bullshit.

Zelf de eerste mep uitdelen vind ik echt het stomste wat je kan doen. Als hij dan toch zo stoer is en aan het uitdagen is, dat hij dan mept. Ik maak er niet veel uit ( heb ondertussen toch al wel een mep of 5 gehad ). Wat niet wil zeggen dat ik niet terug mep als ze mij meppen want dat doe ik wel.

Ik zal enkel nooit de eerste slag uitdelen. Ik begin ook niet met uitpakken tegen andere mensen, ik sla enkel als ze aan mij komen of aan mijn vrienden.

Gelukkig heb ik een hoge pijngrens en ga ik praktisch nooit neer van een mep op mijn gezicht of ergens anders. Direct terug rechtstaan als ik val of iets dergelijks en dan gewoon zo hard mogelijk uithalen op de andere. Most of the time, it does the trick.

Decay

Legacy Member
den-kimi zei:
ik ben nog nooit in een gevecht betrokken geraakt.

en ik heb een tip voor al die vechtersbazen: spaar u vuisten, gebruik u knie (in de radijzen) en u vingers (in de ogen)

Ja man, ge snapt toch wel dat er iets mis is met uw post. Vingers in de ogen? Sorry maar als ge zo iets doet moet ge niet verschieten dat iedereen diegen dat gij juist in zijn ogen hebt geprikt komt helpen en u in elkaar mept. Dan stade daar met uw vingertjes en uw knieen :ironic: Ge kent er niks van (ge zegt et zelf) en ge geeft dan tips, die nog eens op niks slagen ook :applause:

sneax

Legacy Member
nog nooit gevochten en als het tot dat zou komen zou ik weglopen, niet dat er veel mensen tegen mij willen uitpakken kben 1m90 redelijk breed en 105kg, dus ik zou mss wel mijn mannetje kunnen staan hoewel ge mij denk ik nooit zo ver kunt krijgen dat ik effectief zo razend ben dat ik begin te vechten ipv te vluchten

moest ik moeten vechten om te kunnen vluchten zouden er voor mij geen regels zijn, achter de uren duwen, de kin induwen, ogen induwen, naar de keel grijpen, in het kruis shotten, ... het zou puur op instict zijn

Pvt Martin

Legacy Member
kan mij niet herrineren dat ik al echt gevochten heb.
kvecht ook nie graag. meestal ben ik vrij loom en een zeer laag reactie vermogen. maar alst echt moet zal da wel veranderen en zalk mij wel kunnen weren. (al geloven de meeste mensen die mij kennen dat niet).

kzou vooral mij 80 kilo in de strijd gooien en dan probere er zo rap mogelijk van onder te muizen. liever bange Pvt dan dooie Pvt
kweet ook wel enkele truukjes om personen makkelijk voor (lange) tijd buiten gevecht te stellen.(gaat van zonder adem zetten tot tijdelijk verlamd maken) kzou die nooit wille gebruiken maar als de belager er echt op uit is mij neer te krijgen zalk ze wel gebruiken. hoewel ik het toch zo lang mogelijk zou wille vermijden.

van zelf klappe te krijgen hebbek wel zoveel schrik nie. ik kan wa aan.
mijn broer is een jaar naar australie gegaan en heeft daar rugby in competitie leren spelen (in de schoolploeg, beste van queensland). als ge daar dan tackledummy voor speelt krijgde nogal klappen ze, daar word ge straf van ze.
Ne rugbybal in u maag gestompt krijgen en dan nog nen elleboog tegen u kas krijgen enzo :p . meermaals bloedend en vol builen terug binnengekomen. er ook al een paar keer half groggy door op grond gelegen

Pred

Legacy Member
als er iemand langer dan 3 seconden naar mij kijkt, doe ik m'n boksbeugel aan die altijd in m'n zak zit en geef ik 1 slag. Ze zullen niet rap meer kijken


:p
neenee
zelf al eens slaag gekregen van 7 man , dan kunde best gewoon zorgen dat ge nie op de grond valt en best ook niet gaan lopen want als ze sneller lopen dan u dan haken ze uwe voet en ligt ge ook. En op de grond wilt ge niet vallen. Gewoon hopen dat ze stoppen met kloppen en zeggen "loop nu weg of ik steek u neer"
daar hield ik een gebroken neus, een blauw oog en een gekloven wenkbrauw aan over :p

Sprits

Legacy Member
in het 6de lager heb ik ooit is ene (5de) zijnen tand uitgeklopt omdat diene mijn broertje (3de) aan het peste was!

vo de rest mss 1 of 2 keer zeer nipt op het school juist ni gevochten.

ook ene keer opt straat da ik ston te bellen en mijn broer ston bij mij! en 3 vreemdelingen lopen voorbij en roepe keihard in mijn oor. en ik roep terug da ze hun bakkes moeste houden.
effkes daarna keerde ze terug en begonne ze wa uit te dage. en ene daarvan geeft ne stamp tegen mijne fiets. dus kben van mijne fiets gestapt en hij begon zijn rugzak al af te doen.
mijn broer zegt tegen mij van 'kom, lot ze ma doen'. kben op mijne fiets gestapt en doorgereden

kben 'm enkele weken daarna voor onze school tege gekomen. en hij begon direct terug uit te dagen. zovan 'kom, achter het hoekske' en ik zovan 'durfde hier ni ofwa?' en ma blijve zage. totda er uiteindelijk wa vreemdelingen van bij mij opt school der zijn tussegekomen en diene gast achter het hoekske wa hebbe aangepakt :p
sindsdien bezie die mij is vies ma hij loopt toch altij door.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan