Archief - Vechten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ali_

Legacy Member
Pff, vechten :p

Om de een of andere kom ik wel al eens in de verkeerde situaties terecht, maar de meeste keren kwam het niet verder dan geduw of getrek.
Hoewel je dan ook die keren hebt dat er klappen uitgedeeld werden, maar dan sla jij hem een bloedneus en hij jou een blauw oog en tegen dan komen ze u wel uit elkaar halen.

Er is maar 1 keer geweest dat ik ooit schrik heb gehad maar dat was dan ook geen gevecht, gewoon ne kerel die een mes op mijn keel zet (ikke nog maar 10jaar).
Voor de rest nog 2 keer gehad dat er wa gasten dreigden met hun mes wat naar boven te halen en aangezien ik zelf niets van wapens draag hield ik ook telkens wijselijk mijn mond.

HashQ

Legacy Member
Verveel me en heb alle video's bekeken. Enorm interessant maar tevens enorm kak door de sync die nie goe is

NSA.Rhinox

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Oke.

REGEL 1 IN ELK GEVECHT:


Ga lopen. Serieus. In een ECHT gevecht (dus geen stoerdoenerij) wil de andere persoon/personen u echt iets aan doen en de kans dat dit (permanent) slecht afloopt is dan ook groot.
Hoe zo'n echt gevecht vermijden? Ja knikken, alles toegeven, geen groot bakkes opzetten en het afbollen.
Dus, je hebt een echt gevecht niet kunnen vermijden...

Laag zwaartepunt.
Eerst slaan.
Niet zelf incasseren (zelfs een zwakke slag kan je van je sokkel gooien, zeker als je onervaren bent).
HARD slaan. Heel je lichaam er achter gooien.
Als de persoon neer gaat, maar meteen weer recht staat, in de ballen shotten, of nog beter in het gezicht. DAN gaan lopen.
If all else fails, en je bent kleiner en zwakker... Geen remmingen hebben. Ogen uitsteken, oren aftrekken, whatever.
Waar slaan? Niet één van die trendy plekjes. Die zijn klein en daar moet op getraind worden. Gewoon in het gezicht. Vlak op de neus. Als je geluk hebt en de persoon is onervaren dan zal hij misschien zijn tanden niet op elkaar houden. Als je dan onder de kin slaat (wat niet zo makkelijk is als het lijkt) dan heb je misschien een stukje tong mee als zijn tanden op elkaar slaan.
Als je toch zou neergaan, STA ZO SNEL MOGELIJK WEER RECHT!


Ah, en regel twee? Ga gewoon lopen.

Wel niet zo snel dat je buiten adem bent en niets meer terug kan doen.
Er niet gevaarlijk uit zien is ook een enorme hulp.
En een grondige kennis van je omgeving is ook een plus.

:)

Have fun!

Kben benieuwd hoe ge u eruit gaat praten bij de politie. (zie vetgedrukt)

Eerst slagen: bescherming van zelfverdediging weg.
Hard slagen: als ge iets verkeerd raakt gaat GIJ mogen betalen. (of uw moeke als ik u op leeftijd moet schatten :p) Enig idee wat ge moogt betalen als ge iemand een schedelbreuk slaagt? Enig idee welke gevolgen da heeft voor uzelf of voor diene mens?
Iemand die op de grond ligt stampen is nodeloos geweld. (En aan diegenen die komen melken over nuttig geweld: fo) Ook weer uw bescherming van zelfverdediging die weg valt, want ge kon weglopen. Plus, ge zegt op het gezicht stampen. Denk is aan de mogelijke gevolgen aub.
Ge spreekt ook over een stuk tong afslaan. Weeral: denk is aan de gevolgen. Kleine aanzet: tong afbijten is een manier om zelfmoord te plegen. Doet gij het rekenwerk maar.


Weglopen als ge kunt, afweren in proportie (!) en asap weglopen. Zo hebt ge het minste problemen achteraf.

Cind3r^

Legacy Member
vroeger vechte ik nog wel eens met mensen opt school (wat wil je, ik was toen niet ouder als 14 ofzo en kreeg om het minste ruzie)

tegenwoordig wordt er af en toe gevochten aan de café's waar ik uitga, meestal blijf ik daar weg maar in sommige omstandigheden kan je gewoon niet anders..

tip: blijf er gewoon van weg, of anders zorg dat je eerste slag goed raak is

Frustos

Legacy Member
het enige wat je moet kennen en een tweede natuur van maken zijn de SOP.
Deze zijn: handpalm, elleboog, hoofd, knie en voeten.
En hou het simpel en vuil. Geen fancy stuff.
BTW niet op de neus slagen, dat botje breek misschien wel snel maar dat is ook alles. Sla met je handpalm op kin , kaak of voorhoofd.

eXtreme

Legacy Member
als je dan toch móet slaan moet je gewoon langst voor of langst opzij op de kin slaan... da's de enige regel als het dan toch moet, kin van de mens is als glas.. als je een beetje deftig slaagt gaat die ko.. maar liever niet slaan natuurlijk

Kysr

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Eerst slagen: bescherming van zelfverdediging weg.


Hoewel ik uiteraard geen voorstander hier van ben. is het wel degelijk gerechtigd te slaan als de aanvalsdaad nakend en onafwendbaar is om een onrechtmatige aanval af te weren (maar in proportie!)

blacky

Legacy Member
ajaj, dit is niet goed :(

*Rustig blijven en ja knikken. Blijven ze uitdagen ga gewoon weg. Kzou ni voor de kosten willen instaan als je iemand er echt van langs ga geven. Kan duur oplopen :s

Arifiene

Legacy Member
syNk zei:
Hoewel ik uiteraard geen voorstander hier van ben. is het wel degelijk gerechtigd te slaan als de aanvalsdaad nakend en onafwendbaar is om een onrechtmatige aanval af te weren (maar in proportie!)

Der heeft hier eentje strafrecht geblokt :p

(nee k heb de rest vd thread ni gelezen, kga me toch weer ergeren :p)

ChunWai.

Legacy Member
Ali_ zei:
Pff, vechten :p

Om de een of andere kom ik wel al eens in de verkeerde situaties terecht, maar de meeste keren kwam het niet verder dan geduw of getrek.
Hoewel je dan ook die keren hebt dat er klappen uitgedeeld werden, maar dan sla jij hem een bloedneus en hij jou een blauw oog en tegen dan komen ze u wel uit elkaar halen.

Er is maar 1 keer geweest dat ik ooit schrik heb gehad maar dat was dan ook geen gevecht, gewoon ne kerel die een mes op mijn keel zet (ikke nog maar 10jaar).
Voor de rest nog 2 keer gehad dat er wa gasten dreigden met hun mes wat naar boven te halen en aangezien ik zelf niets van wapens draag hield ik ook telkens wijselijk mijn mond.

Heb eigenlijk een vraag. Heb je soms zo van die racistische mensen die ruzie komen maken gewoonweg omdat ge wat bruiner bent?

EagleEye

Legacy Member
Enkel in de middelbare school :lol:

Voor de rest blijf ik er maar mooi van weg :p

NSA.Rhinox

Legacy Member
syNk zei:
Hoewel ik uiteraard geen voorstander hier van ben. is het wel degelijk gerechtigd te slaan als de aanvalsdaad nakend en onafwendbaar is om een onrechtmatige aanval af te weren (maar in proportie!)

Echt? Maar dan moet ge toch nog altijd genoeg getuigen hebben die dat kunnen staven? Anders kan ik toch bij wijze van spreken dinsdag mijn docent een pak rammel verkopen en zeggen dat ze mij een grote spuit morfine wou zetten? Toevallig geen tijd en zin om heel het stuk van zelfverdediging is uit te leggen? :-)

Arifiene

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Echt? Maar dan moet ge toch nog altijd genoeg getuigen hebben die dat kunnen staven? Anders kan ik toch bij wijze van spreken dinsdag mijn docent een pak rammel verkopen en zeggen dat ze mij een grote spuit morfine wou zetten? Toevallig geen tijd en zin om heel het stuk van zelfverdediging is uit te leggen? :-)

Getuigen, tja, das uw woord tegen dat van haar, en die spuit gade moeten kunnen tonen dan :p
Zoiets is een feitenkwestie eh, dat staat los van de wettedige verdediging zelf

Emerxill

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Echt? Maar dan moet ge toch nog altijd genoeg getuigen hebben die dat kunnen staven? Anders kan ik toch bij wijze van spreken dinsdag mijn docent een pak rammel verkopen en zeggen dat ze mij een grote spuit morfine wou zetten? Toevallig geen tijd en zin om heel het stuk van zelfverdediging is uit te leggen? :-)

Uit ervaring weet ik dat:

1. De meeste gevechten zijn al lang gedaan en iedereen is al lang weg voor de flikken nog maar in hun combi zijn gestapt.
2. Onpartijdige getuigen zijn er alleen maar als er echt zware gewonden vallen, en dan nog. Mensen moeien hun niet rap wanneer ze zich juist wel moeten moeien.
3. Meestal is de tegenstander onbekend of kent ge alleen maar een voornaam en de wijk/stad van waar die is. Niet genoeg dus.
4. Als er geen klacht bij de rechtbank wordt ingediend door het slachtoffer doet de politie niets meer dan verklaringen opnemen. Klacht indienen bij de rechtbank gebeurt niet rap.

Ik heb, van de tijd toen ik nog jong en onbezonnen was, een aantal vechtpartijen op mijn actief :p. Meestal door ne kameraad te helpen of omdat ze mij wouden overvallen.

De laatste keer was een paar jaar geleden, tegen een bende hooligans in Hasselt. wij met 5 tegen 15. Omdat we plezier aant maken waren en onnozel liedjes aant zingen waren. Die hooligans dachten dat wij liederen aant zingen waren van de rivaliserende ploeg(en). (ik ken nog eens niks van voetbal, laat staan de liedjes :x )
Resultaat: 2 van mijn maten het ziekenhuis in (1 met gebroken neus, andere schouder uit de kom), 4 van hun (gebroken neuzen, kaakfractuur en hersenschudding). Politie is veel te laat gekomen, uiteindelijk geen gerechterlijke gevolgen.

Als ge kunt gaan lopen, doe het dan ook. Als ge het kunt uitpraten, doe het dan ook. Maar soms kunt ge echt niet anders. Uitpraten ging in ons geval niet, die "mannen" waren gewoon uit op ruzie zoeken en ze hadden het gevonden ook. Gaan lopen was ook geen optie, want dan waren wij alle 5 zeker in het ziekenhuis geëindigd, met veel ergere letsels.

Simonn

Legacy Member
Lian-Li zei:
zo moet het ook aja!

ne maat van mij, de simke, die doet kickbox en die kan zo ongelooflijk hard en snel frontkicks geven echt grappig ^^

beetje gelijk ramon dekkers ! xD

hij gaat daar deze zomer bij trainen in holland :)

Uw vriend moet wel heel goed zijn dan, als je hem durft te vergelijken met Ramon Dekkers ;)

eXoz

Legacy Member
1 keer alsik 11 jaar was slaag gekregen van één van 17 ofzo kweetzelf niet meer voor wat.

En dan op 16 jaar nie echt vechten, op het skatepark was er één stoer aan het doen tegen mij en ik beetje terug stoer beginnen doen. Die kerel staat op het schuine deel van zo'n halve ramp, ik schop zijn benen weg, die kerel gaat daar zwaar tegen de grond en dan wast gedaan.

pieta

Legacy Member
wel vroeger op fuifven regeldmatig ruzie, ma was altidj wat duwen en trekken, ma haddne vroeger ook hele grote vriendengroep, dus schrikte meeste mensen ook wel af...
ruzie komt meetsal door drank:)

ene keer slaag gehad, stond te wahcten op vervoer aant station met nog 2 andere kerels, en daar tegenover ligt een cafe, ma is redelijk margi en kwamen 4 oudere kerels uit, en dei waren gans anat wankelen, en ene viel, wij natuurlijk gans anat lachen, kom ene op mij , pakt me bij de keel en gefet me een kopstoot, smorgens mooi butlje op menne kop...
was vooral de tijd van de fuiven en de puber tijd

nu is da niemeer echt...
ik heb niks tegen een 'gewoon' gevechtje, ma als ze evht vies beginnen te doen en beginne te stampe op koppen en messen trekken and stuff, gaat er al zwaar over...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan