Archief - Vechten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Santa

Legacy Member
DekadeZ zei:
Een keer...3e lagere school toen een etter mijn tweelingsbroer een tand uit sloeg. Ik heb dan ook maar hetzelfde gedaan bij hem.

Anders ben ik radicaal tegen geweld. Geweld is voor zij die te dwaas zijn om een conflict verbaal op te lossen.

Gij tweelingsbroer? Haha ^^

blackman

Legacy Member
in het 2/3 leerjaar vocht ik elke speeltijd :X , en dat was niet vechten voor te spelen, maar ECHT vechten(mensen bloedneuzen slagen enzo).Ik ben daar dan ook totaal niet trots op... ik heb in het vierde leerjaar gezegd; voor mij is het gedaan...en sindsdien nog maar 2/3 keer gevochten, 1 keer zelf een kopstoot gekregen en een klap in mijn gezicht(zelfde gevecht), die gast was een kop groter als mij en had nog zo'n 2 maten achter zich staan met boosters...(ik had hen zogezegd zitten uitschelden op't school,die mannen zaten gvd op een andere school >.<).Kopstoot gëincasserd en gewoon weggegaan,als ik iets had gebroken dan denk ik dat die gast het niet zou overleeft hebben(zou niet door mij in elkaar geslagen worden(ik ga gevechten nu altijd uit de weg), maar mijn neef...damn das echt een beer en als ge iets aan die zijn familie doet...)Heb hem toen moeten tegenhouden om die gast is een lesje te gaan leren, hij wist zelfs de volgende dag al waar die woonde etc. :eek: .

Maarja, gevechten...'k ga daar altijd van weg, aandachtszoekers zijn dat.(sensatiezoekende kutkinders die erond gaan staan zijn trouwens even erg)

Starrk

Legacy Member
Ikzelf ben enkele jaren bevriend geweest met een enorme vechtersbaas...En buiten het uitgaansleven is da ne lieve jongen ze, maar gaat ermee weg en aan het einde van de avond is het gegarandeerd ambras...

MaDDie

Legacy Member
ken er ook zo enkelen. De laatste tijd kom ik ook overeen met enkele stukken krapul van de streek. Best handig. deze mannen hou ik dan ook ten vriend.

Kheb ook wel al vaak mensen moeten weghalen of ze zouden vechten, of er mij gewoon tussen zetten.

moehaa!

Legacy Member
Nog nooit gevochten.
Ook nog nooit echt in een situatie geweest waar iemand echt geweld naar mij toe uitlokte.

nigel555

Legacy Member
nog nooit gevochten.( buiten 1 gevecht waar ik eigenlijk niet schuldig aan was)
Ben wel al 1keer bedreigt door iemand. Da was dit jaar in de pottelberg op de 50dagen. Die gast komt na mij en zegt stop mé staren. Ik in mijn eigen wtf die vent stinkt na den drank en aan zijn ogen te zien zelfs meer. Enja ik zwijg en kreageer niet. Ie begint mij daar uit te schijten voor alles wa nie schoon is. Enja ie is dan zelf maar aangezet...
Dat ene gevecht was enen van mijn klas die kwam spel maken tegen mij. En ik liep in een redelijk boos. Enja ie pakt mij vast en ie haalt uit naar mijn maag. Ik stamp in zijn klokkenspel. En kem blijven slaan van puur collére....
Enja moesten mijn maten in een gevecht geraken zou ik de eerst zijn om ze uit elkaar te halen, de gemoederen te bedaren. En als het niet lukt en ik krijg ook mot. Ja dan zal ik wrs razend komen en dan sla ik en blijf ik slaan :s

ochja,
geweld is tegenwoordig overal, ja kan er niet van uit. Soms is het net alsof de oudste wet trg komt. De sterkste zal winnen....

cuda

Legacy Member
ene keer wel slaag gekregen
twas op een feesje en ik ging naar huis, op die weg naar menne fiets waren kerels met een blauw flikkerlicht aan het spelen, ikke strontzat als ik was vroeg of ze van de politie waren :doc:
serieus wa lowkicks gekregen, gelukkig was ik te zat om iets te voelen :)

deyoeri

Legacy Member
1 keer paar - vergeef mij de woordkeuze, maar het was zo - vreemdelingen tov mij gehad. Waren met vijf meen ik me te herinneren, waren een maat van mij aan't lastig vallen, iets waar'k al niet tegen kan. Ik dacht het even op te lossen met gwn te praten, besloot er een van die kerels mij een mep te verkopen. Hadden het er maximum twee geweest, dan waren ze er niet goed van geweest, maar met vijf, s iets teveel van het goede. Toch van een van die kerels de knie uit de kom gestampt.

Voor de rest, in de lagere school eens iemand een slag op z'n oog gegeven, maar hij verdiende het meer dan genoeg en k wens daar geen verhaal rond te borduren.

Als je vecht...wees snel, combineer en vooral, richt je op zwakke plekken:
- buikstreek
- knie
- nek
- edele delen

Als je niet kan winnen, ben je beter af van gewoon weg te lopen imo.

Flipkikker

Legacy Member
Ohja, kben trouwens wel al paar keer bedreigd geweest,
zo van die ********* in bvb café d'anvers die daar met zo'n aggressieve smoel iedereen omver lopen, en als ge 1 mm teveel in de weg durft staan nog es extra vies naar jouw kijken "moej op je mulle en?"
Daar kan ik nu es nie tegen :sop:

Flipkikker

Legacy Member
deyoeri zei:
1 keer paar - vergeef mij de woordkeuze, maar het was zo - vreemdelingen tov mij gehad. Waren met vijf meen ik me te herinneren, waren een maat van mij aan't lastig vallen, iets waar'k al niet tegen kan. Ik dacht het even op te lossen met gwn te praten, besloot er een van die kerels mij een mep te verkopen. Hadden het er maximum twee geweest, dan waren ze er niet goed van geweest, maar met vijf, s iets teveel van het goede. Toch van een van die kerels de knie uit de kom gestampt.

Voor de rest, in de lagere school eens iemand een slag op z'n oog gegeven, maar hij verdiende het meer dan genoeg en k wens daar geen verhaal rond te borduren.

Als je vecht...wees snel, combineer en vooral, richt je op zwakke plekken:
- buikstreek
- knie
- nek
- edele delen

Als je niet kan winnen, ben je beter af van gewoon weg te lopen imo.

Pas maar op met die zwakke plekken, als het gewoon een zattemansgevecht is zou ik toch nie willen datk 1 zen knie kapot schop of zen kaakbeen per ongeluk ontwricht :x
Als er je iemand bedreigd (of meerdere) en ge kunt nie weg, dan moogde ut serieus smerig spelen
qua zwakke plekken kunde dan naar de strot, ogen, kruis, neus en kniëen gaan, de buikstreek is geen zo'n zwakke plek voor de meesten ;) (eventjes buikspieren opspannen en tis al geïncasseerd)

deyoeri

Legacy Member
Flipkikker zei:
Pas maar op met die zwakke plekken, als het gewoon een zattemansgevecht is zou ik toch nie willen datk 1 zen knie kapot schop of zen kaakbeen per ongeluk ontwricht :x
Als er je iemand bedreigd (of meerdere) en ge kunt nie weg, dan moogde ut serieus smerig spelen
qua zwakke plekken kunde dan naar de strot, ogen, kruis, neus en kniëen gaan, de buikstreek is geen zo'n zwakke plek voor de meesten ;) (eventjes buikspieren opspannen en tis al geïncasseerd)

In een "gevecht" heb je niet echt de tijd om na te denken over "ow, ik moet m'n buikspieren ontspannen!", dus meestal zal je wel je doel treffen. Uppercut zo rond het onderste deel van de ribben wil ook wel eens werken ^^

Japser

Legacy Member
hier in de buurt is er vroeger is een fuif geweest : de jonnykes die elke fuif ambras maakte hadden ene zo zwaar toegetakeld : alles moeten betalen
dus zelf maar een fuif georganiseerd

Zo grappig :D

poekie 2

Legacy Member
jammer genoeg 1 keer , toen ze men vriendin lastig vielen (3jaar geleden)

Normaal ben ik er volledig tegen , maar soms kun je gewoon niet anders :doh:

Iceflame

Legacy Member
Het probleem is dat een gevecht meestal te snel gaat en ge dus niet de tijd hebt om aan de (vuile) moves te denken die ge gaat gebruiken. Bovendien is elk gevecht ook anders dus ge kunt moeilijk een vaste move hebben voor in elk gevecht.

Ge moet er ook mee rekening houden dat als ge de andere persoon verwond gij moogt opdraaien voor de kosten he.

Zelf heb ik al in een paar kleine gevechten gezeten die meestal ook redelijk snel waren afgelopen. Af en toe mijn fout, ben ik ook niet zo trots op, maar dat is gebeurt.

Als er ne vriend van mij problemen heeft op een fuif en het is zijn fout omdat hem boel heeft gezocht tant pis, dan kom ik er enkel tussen als het gevecht te hevig wordt. Als hij het ni gezocht heeft dan zal ik er al wel sneller gaan bij staan.

nTFs

Legacy Member
Vroeger wel eens meegemaakt dat een dronkelap moeilijk tegen mij begon te doen. Gewoon genegeerd op den duur, wat hielp.
Mocht het ooit zover komen dat het menes is dan zorg ik ervoor dat ik als eerste uithaal. Aanval is imo nog altijd de beste verdediging.
De meeste dronken aanvallers maken toch allemaal gebruik van de bekende dronkemansslag oftewel heel ver uithalend met hun hele lichaam.
Zet een stapje achteruit waardoor de slag mislukt waarna het jou beurt is om te counteren met een gestrekte rechtse.

YellinD

Legacy Member
tips:
- benen zijn langer als armen
- knieen zijn zwakke plekken
- als ze door de knieen gaan, met paar rake klappen liggen ze op de grond
- als ze op de grond liggen, niet stoppen tot ze niet meer bewegen

I fight dirty :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan