als ik ergens wegga, waar ik niet bekend ben, drink ik enkel fris. Dit enkel en alleen omdat ik van mezelf weet dat als ik gedronken heb nogal agressief kan _overkomen_ (ben dit wel niet).
Zelf zoek ik praktisch nooit ruzie, maar ik ga er ook geen uit de weg als ze me uitdagen. Met als gevolg dat ik al meerdere keren ruzie gehad heb. Nog nooit verloren, ooit slechts 1x een mep terug gehad.
ik zal ook nooit op iemand blijven meppen tot hij niet meer beweegt bij wijze van spreke. Op een keer na dan. Een kerel wou tegen mij uitpakken maar ik ging er niet op in. Uit colère duwt die mijn zus tege ne muur met haar gezicht(!).
Khebber toen op gedoken (lees: gedoken), mn vuist achterna. Toen lag hij op de grond, direct met mijn knieën op zijn schouders gaan zitten en blijven meppen tot mn maten mij eraf trokken (+- ne minuut later).
resultaat: 2 weke nen dikke poot, en mijn hemd + t-shirt niet meer proper te krijgen :/
tips;
- rustig blijven, heel kalm en oplettend blijven is de boodschap. (kwaad worden is a big nono, ookal DENK je nu dan iets harder te kunnen slagen!)
- de kerel in kwestie recht aankijken in zijn gezicht, liefst recht in de ogen.
- geen schrik tonen, ookal hebde het misschien...(eventueel laten blijken dat de kerel maar een lachertje is voor jouw)
- NOOIT eerst slaan, laat de kerel in kwestie eerst uithalen! (bespaart je al een hele hoop mogelijke miserie achteraf + zie wel dat je niet op een verkeerde plaats geraakt kan worden!)
- in een onbekende omgeving : gaan lopen, mogelijk gevecht vermijden!
- indien mogelijk op voorhand wat info inwinnen over de kerel in kwestie ( wa voor enen ist? ne zot? wapens? veel maten hier? en daar dan uw conclusies uittrekken. -> lopen of niet )
mijn 'tactiek' ( eerste 3 puntjes zijn voor iedereen nuttig, puntje 4 niet )
- zien dat hij me niet op een slechte plaats kan raken
- zien da ge plaats genoeg hebt
- afwachten en zien wat hij doet, en hoe, de manier waarop.( alcohol? drugs? )
- 1x hard uithalen, en indien nodig nog een 2e maal
btw; er zitten er hier toch wel NEN HOOP die teveel rambo films gekeken hebben ze

(vingers in ogen, lowkicks, ...)