Archief - Vechten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Meyer88

Legacy Member
Ik heb niet alles gelezen maar ik zie hier veel mensen zeggen dat ze zouden slaan op strategische plaatsen maar daar denkt ge op zo een moment niet direct aan ze. Meestal begint het met wat geduw en slaat er iemand eerst en als het de ander is kunde maar hopen dat ge het kunt ontwijken of dattem niet kan slaan en dan is er zo een sla-schop-duw moment zonder dat ge echt kunt denken van ik sla hem op strategische plaatsen. Allé da denk ik toch é :)

joriske18

Legacy Member
Dat hangt er een vanaf, ik heb enkele jaren gevechtsport gedaan (niet heel actief) en als ik zo'n situatie zou terecht komen weet ik toch wat ik moet doen om iemand zeer te doen.
Ik gebruik dit soms ook in meer 'speelse' situaties (een klem leggen ofzo)

DA_MadAce

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Kben benieuwd hoe ge u eruit gaat praten bij de politie. (zie vetgedrukt)

Eerst slagen: bescherming van zelfverdediging weg.
Hard slagen: als ge iets verkeerd raakt gaat GIJ mogen betalen. (of uw moeke als ik u op leeftijd moet schatten :p) Enig idee wat ge moogt betalen als ge iemand een schedelbreuk slaagt? Enig idee welke gevolgen da heeft voor uzelf of voor diene mens?
Iemand die op de grond ligt stampen is nodeloos geweld. (En aan diegenen die komen melken over nuttig geweld: fo) Ook weer uw bescherming van zelfverdediging die weg valt, want ge kon weglopen. Plus, ge zegt op het gezicht stampen. Denk is aan de mogelijke gevolgen aub.
Ge spreekt ook over een stuk tong afslaan. Weeral: denk is aan de gevolgen. Kleine aanzet: tong afbijten is een manier om zelfmoord te plegen. Doet gij het rekenwerk maar.


Weglopen als ge kunt, afweren in proportie (!) en asap weglopen. Zo hebt ge het minste problemen achteraf.

Ik heb het hier natuurlijk over die zeldzame situaties waar je niet andres kan.
Het was ook gericht tegen mensen die geen ervaring/gewicht/kracht/back up hebben.
Dan kan je het niet van kracht hebben, he.

Denk jij is aan de mogelijke gevolgen.

Niet eerst slaan: Je ligt op de grond, die persoon lan alles met u doen, ballen er af snijden, neus breken, trommelvlies perforeren, .................. Wat ga je DAN later aan de politie uitleggen, in je eeuwige rolstoel?
Afweren? Afweren is veel moeilijker voor een onervaren iemand dan eerst slaan. Het is op de lange termijn ook veel vermoeiender.
Iemand die ECHT kwaad is (we hebben het hier niet over zatte ruzietjes of over middelbare amrasjes) zal ECHT pissed zijn als hij tegen de grond is gegaan. Dus het is veel gezodner die persoon tegen de grond te HOUDEN.

In een ECHT gevecht moet je enkel inzitten met zo heel mogelijk uit die situatie te komen.
In alle andere situaties moet je natuurlijk aan de gevolgen denken.
Maar in zulk een ECHT gevecht denk ik niet dat iemand voor, tijdens of na aan de politie denkt.

molog

Legacy Member
Ik heb 3 keer gevochten in men leven en ben nu 23 jaar, heb het zelf wel niet uitgelokt :)
Laatste keer was op een fuif ik struikel dom weg en ik hou me vast aan een gast
waardoor hij mij 2x in men gezicht slaagt ( ik had dus totaal niks) 5 minuten later zat hij op de grond met zijn onderlip helemaal open. Later kwam ik te weten dat die gast bij het leger zat. :)
Dan nog eens op een fuif zie ik een gast uithalen naar een kameraad van mij waardoor ik die kerel een duw geef em een harde klap op de zijkant van zen hoofd geef en hij op de grond ging.
Ik ben totaal geen ruzie maker maar als ze beginnen ben ik van het principe eerst boksen dan babbelen. :)
Op die moment denk je er niet aan om op strategische plaatsen te slagen omdat het echt wel heel snel gaat.
Ik weet 1 ding als je tegenstander begint te stampen dat het gevecht op zijn einde aan het komen is.
Ik ben nog nooit begonnen met ruzie te maken maar soms gebeurt het wel eens dat ze jou kiezen en dan is de keuze aan jou :)

Ali_

Legacy Member
C2W zei:
Heb eigenlijk een vraag. Heb je soms zo van die racistische mensen die ruzie komen maken gewoonweg omdat ge wat bruiner bent?

2 keer expliciet. Die ene keer dat ik 10 was kwam er ne veel gast (van zeker 15 jaar) naar mij, mes op keel en "wat doet gij, vieze makkak, in dees buurt", mss wel graafdoenerij maar ik moet zegge dat da wel de schrik van mijn leven is (hij is wel door een heel lieve bomma verjaagd geweest :D)

En dan nog toen ik op een vrij verkeerd uur langs zo'n johnnecafé liep, komt net zo een groepje johnnen naar buiten, een van hen uitpakken (ey makkak, balblabla)=> wat geduw en getrek, maar zijn maten trokken hem weg.

Voor de rest toch wel wat confrontaties met van die johnne, valt op dat ze ook enkel iets ondernemen als ze in groep zijn (maar das hetzelfde met allochtonen). Maar ik denk dat iedereen daar wel confrontaties mee heeft gehad dus ik zoek daar niet meer achter :unsure:

screaM^

Legacy Member
als ik ergens wegga, waar ik niet bekend ben, drink ik enkel fris. Dit enkel en alleen omdat ik van mezelf weet dat als ik gedronken heb nogal agressief kan _overkomen_ (ben dit wel niet).

Zelf zoek ik praktisch nooit ruzie, maar ik ga er ook geen uit de weg als ze me uitdagen. Met als gevolg dat ik al meerdere keren ruzie gehad heb. Nog nooit verloren, ooit slechts 1x een mep terug gehad.


ik zal ook nooit op iemand blijven meppen tot hij niet meer beweegt bij wijze van spreke. Op een keer na dan. Een kerel wou tegen mij uitpakken maar ik ging er niet op in. Uit colère duwt die mijn zus tege ne muur met haar gezicht(!).
Khebber toen op gedoken (lees: gedoken), mn vuist achterna. Toen lag hij op de grond, direct met mijn knieën op zijn schouders gaan zitten en blijven meppen tot mn maten mij eraf trokken (+- ne minuut later).

resultaat: 2 weke nen dikke poot, en mijn hemd + t-shirt niet meer proper te krijgen :/


tips;


- rustig blijven, heel kalm en oplettend blijven is de boodschap. (kwaad worden is a big nono, ookal DENK je nu dan iets harder te kunnen slagen!)
- de kerel in kwestie recht aankijken in zijn gezicht, liefst recht in de ogen.
- geen schrik tonen, ookal hebde het misschien...(eventueel laten blijken dat de kerel maar een lachertje is voor jouw)
- NOOIT eerst slaan, laat de kerel in kwestie eerst uithalen! (bespaart je al een hele hoop mogelijke miserie achteraf + zie wel dat je niet op een verkeerde plaats geraakt kan worden!)
- in een onbekende omgeving : gaan lopen, mogelijk gevecht vermijden!
- indien mogelijk op voorhand wat info inwinnen over de kerel in kwestie ( wa voor enen ist? ne zot? wapens? veel maten hier? en daar dan uw conclusies uittrekken. -> lopen of niet )


mijn 'tactiek' ( eerste 3 puntjes zijn voor iedereen nuttig, puntje 4 niet )
- zien dat hij me niet op een slechte plaats kan raken
- zien da ge plaats genoeg hebt
- afwachten en zien wat hij doet, en hoe, de manier waarop.( alcohol? drugs? )
- 1x hard uithalen, en indien nodig nog een 2e maal




btw; er zitten er hier toch wel NEN HOOP die teveel rambo films gekeken hebben ze ;) (vingers in ogen, lowkicks, ...)

Vampire

Legacy Member
Toen ik 15 was heb ik eens iemand een mep gegeven.
Toen ik 22 was heb ik eens een mep gekregen.

Tot zover mijn ervaringen met vechten. Als ik uitga en naast me beginnen ze te duwen en te trekken, zorg ik altijd dat ik weg ben. Ik zou eerder weglopen dan te vechten. Ik heb het geluk van 1m95 te zijn dus ik word meestal wel gerust gelaten. De mensen die 'stoer' zijn en willen vechten zoeken meestal wel iemand die iets kleiner is.

hybrid

Legacy Member
Osi` zei:
Kheb niet echt gevochten in m'n leven, maar wel 2x met dezelfde buitenlander boel gehad, eerste keer was omdat ik hem geen hand wou geven, maar aangezien ik niet hoor en hem niet verstond (ga het ook niet direct tegen een vreemde zeggen) .

was jij niet die dove?

xDama

Legacy Member
Er zitten hier toch wel grappige dingen tussen hoor :')

Nuja vechten gebeurt niet vaak bij mij. Ik lok het nooit uit en als er met mij gevochten wordt, dan is het de andere die de eerste keer mag uithalen. Dan sla ik met veel plezier terug. En anders is het louter om vrienden bij te staan als die eens met ambras zitten.

Al die 'tips' die hier gegeven worden ga je toch nooit gebruiken irl hoor. Je zit met zodanig veel adrenaline en woede... Ik beperk mij meestal tot een propere trap in de maag gevolgd door een vuistslag. Simpel maar doeltreffend.

Tegen dat de andere rechtkomt en wil terugslaan ben ik al mijlenver ^^

Maar ik vermijd het allemaal. Verbaal sta ik sterk genoeg en er is altijd wel genoeg volk in mijn omgeving waarop ik kan rekenen als ik eens in de shit zit.

SgtPepper

Legacy Member
Al die tips enzo hier,ben je niets mee in een gevecht . De meesten gaan als ze kwaad worden ejn zich bedreigt voelen na een paar seconden staan briesen van dde adrealine . Ik heb net hetzelfde voor .

Ik kan mij zodanig kwaad maken dat ik totaal niet meer weet wat ik doe . En dat is zeker niet positief,het vermogen om klappen te ontwijken is haast nihil ,en zelf ben je te hard onder invloed van de adrealine om ook maar iets goed terug te doen .

Probleem met mij is ook dat ik een beetje teveel eer heb. Ik kan tegenover iemand staan waarvan ik weet dat hij met puurste gemak met mij de vloer aanveegt,maar ik zal niet gaan lopen . Je ziet dan natuurlijk wel de schrik in mijn ogen ,maar lopen ..neen ,dat kan ik niet ^^

Joown

Legacy Member
Ik heb nog maar één keer slaag gekregen en da was gewoon omdat ik een vriendin van me wou beschermen.
Was dan nog wel in het buitenland, Italië; Het was ik tegen 7 man. Ene heeft mij op men gezicht geslagen, maar was niets aan de hand. Als ik alleen met hem was geweest had ik een keer moeten uithalen en had hij grandioos tegen de grond gelegen. Kerel was ne kop kleiner dan mij.
Maar ze waren met 7 en ik helemaal alleen dus heb gewoon gaan lopen ( beste wat ik kon doen; Liever de lafaard uithangen en weglopen, in plaats van u gezicht, überhaupt heel u lichaam naar de zak).

Nog nooit slaag gegeven, maar het is wel al paar keer zeer nipt geweest.
Als ik heb gedronken, kan ik er agressief UITZIEN. Maar zo ben ik helemaal niet. Soms dus wel; als ze me echt opfucken (lees: vriendenkring lastig vallen).

En damn, ik wil echt wel is ne keer dat er ene tegen mij uitpakt( nie gewoon duwen fzo, maar echt beginnen roepen en uitdagen) en dan die kerel is nakken :p . Gewoon voor de rush dan!

Het voordeel is wel dat we altijd wel met een grote groep uitgaan. Dus als er ene ruzie heeft, is het meestal wel zeer snel gedaan, omdat ze dan zien dat ze toch niet veel kunnen beginnen.

Je kan veel uitpraten en zo kan je makkelijk onnodige incidenten voorkomen!

lttuvix

Legacy Member
paar keer

ooit ging ik te voet naar men fiets en zo nen kerel op nen scooter (zaten me 2 erop) rijdt zo just langs me af, en ik roep zo van ey pas op eh. Die stopten en stapten dan allebei uit.
Die kwamen naar me toe van "ey joh wa zit ge tegen ons te muilen, ge hebt wel lef eh,... (the usual ik ben stoer taal)

Goed ik zeg laat me met rust ik ben nie zo goed gezind (waarschuwing)
En die beginnen van "oohh ge hebt lef en ge durft en blabla" duwen me een paar keer. Kzeg laatste waarschuwing stop der nu bij. En toen sloeg 1 van die jongens mij in men maag en nadien sloeg ik nen tand uit. Ze gingen snel op hun scooterke en gingen weg.

Een andere keer was op een fuif, ik duwde nen pint van nen kerel op de grond en kzeg sorry en geef em een drankbonneke. Nadien zegt die lik men voeten en ik van hell no. Begon die agressief te doen maar een kameraad zag het gebeuren en begon gans agressief te muilen waardoor hij schrik had en wegliep. Later die avond pakte hij een glas en gooide het naar men kop, per sjans ontweken. Nadien sloeg die een vriendin van me en toen kreeg em prul met de hele fuif. Ze vonden het niet kunnen dat hij met mij prul zochten en zeker niet dat em een meisje sloeg

En dan nog iets wa ik later ga uitleggen

lttuvix

Legacy Member
EagleEye zei:
Omdat het nog moet gebeuren? :D ;)

nee omdat ik net door moest


Kzat in een bus en een hoop jongeren van meh wa een coole discman heb jij joh geef mij die. Ik van euhmmmmmmmm neen?

Geef mij uw discman of we meppen u inelkaar (heel de achterbus was zo da kliekske)
Nogmaals neen... da is van mij en als je ook zon discman wilt moet je het maar kopen. En toen ik uitstapte pakte zo 1 van die kalfen nen mes en zei van morgen geeft ge mij da of we steken u neer.
Dus ik in school men verhaal gedaan. En toen werd afgesproken om met zo enkele van de klas aan de bushalte te staan dat da zo wa veiliger was.


Dag erop waren al die mensen me zo bang aan het maken door hun messen te showen, en ja ik stap uit de bus en al die mannen meteen achterna (ma op da moment waren da er een 6 tal) En dan zo blij als ik was stond men klas daar ook. Daar waren we tegen hun bezig van laat me toch me rust heb jullie toch niks misdaan. Het enigste wat die mannen deden was dat ene nen bol slikte (lekker stoer :ironic: ) en de andere van wacht ma wacht ma.

Goed ik vertrouwde het toch nie helemaal en ik had dan gevraagd aan de klas of ze ook konden wachten. De dag erna stonden er ipv 6 een 20 tal mensen. Met de woorden "vandaag gaat ge eraan" dus ik bel zo na men klas van "ik zit in de puree". Hebben men klasgenoten toen iedereen opgetrommeld dat ze konden en aan de bus halte gewacht. Uiteindelijk waren da een stuk of 30-40 man. Ik stapte uit en die 20 meteen achter me aan, kzag zo een imens grote groep jongeren en probeerde ernaar toe te lopen. Alhoewel die kerels die me eraan wouden me hadden ingesloten was ik er toch in geslaagd enkele weg te duwen en naar men groepke te gaan.

Toen ze hun messen naar boven haalden haalden enkele van de klas zo knuppels en stuff naar boven en aangezien wij zwaar in de meerderheid waren zetten ze het op een lopen. Nadien kwamen er 2 mensen van de politie en hielden me tegen en daar had ik dan men hele verhaal gedaan. De politie naar de andere groep en per sjans wisten die jongeren nie beter dan hun messen weg te gooien en het op een lopen te zetten. Op het einde van de dag kwam de politie naar men school en hadden me gerust gesteld dat alles inorde ging komen nu. (Veel van die jongeren stonden al met 1 voet bij de jeugdrechter en konden hun dus zulke dingen niet veroorloven)

De dag nadien kwam ik zo een paar van die mannen dan tegen "gij menne vriend, wij menen da nie, geen politie meer, we laten u met rust"

Dusja al bij al heb ik veeeeeeeel geluk gehad

protnie

Legacy Member
1 keer bijna slaag gekregen
had wa gelachen me ne kerel en die zei dan dat ik zijn broerke ad doen verschieten en dat die dan had gevallen en dan in ziekenhuis lag maar daar was niets van waar volgens mij. Had zijn vriendjes opgetrommeld (klakskes you know) en na examens wou ik naar huis gaan met mijn lief en wist dat die mannetjes daar dingen staan. Ik ging om mijn fiets en mijn lief ging aar eerst al gaan moeien maar dan gingen ze juist weg. Dusja wij beginnen wandelen naar huis en ze niet meer tegengekomen en dan later tehoren gekregen dat ze bij maten van mij stonden te vragen waar dak was en die hebben gwn gezegt dak ergens gans den andere kant was in een andere gemeente :unsure:

Flipkikker

Legacy Member
@lttuvix: wtf man, das toch nie meer normaal dat ze je op die manier bedreigen :s

Kotgenoot van me is op straat es bedreigd met een mes, die kerel is meer als 2m, en was met 2 vrienden, en er waren 2 stukskes krapul em aant uitschelden enzo,
uiteindelijk is hij gewoon doorgewandeld en heeft ie hen genegeerd... ;)
Snap wel niet hoe ze het lef hebben om op klaarlichte dag zoiets te doen, in een drukke straat voor de unief :s

FCBBOY

Legacy Member
Ik heb 1 keer iemand in elkaar geslagen uit woede en omdat ik mezelf niet meer in de hand had.
Ik heb dus een broer die licht mentaal gehandicapt is en die ging altijd de zaterdag naar een vereniging en opeens kwam hij zo te voet naar huis met zijn fiets in elkaar gestampt. Kvraag wat er gebeurd is en zegt hij niets. De week erna komt hij zo bevend naar huis en zo met tranen in ogen en ik zei er is iets wat.. Maar hij wou het niet toegeven. De week erna volg ik hem en zie zijn fiets wegzetten en er staan daar 2 jongens van 17 jaar ofzo en die beginnen hem te duwen en uit te lachen enzo. En mijn broer begon zo te wenen en ik ging naar een van die gasten en zonder iets te zeggen begon ik op mijn gezicht te slaan, hij ging neer en ik ging met mijn knie op zijn buik zitten en bleef hem slaan op zijn gezicht en ik kreeg zelf tranen in mijn ogen als ik aan mijn broer dacht. Ik ben gestopt toen die 2de jongen zei van stop en mijn kneukels open lagen van het bloeden en hij me van hem sleurde. Blijkt dat hij niet meer bij bewustzijn was en moest afgevoerd zijn met ziekenwagen.

Frustos

Legacy Member
btw het psychologische aspect van vechten is veel belangrijker dan het kunnen uitdelen van klappen.
psychologie 70% , vechten 30%

protnie

Legacy Member
FCBBOY zei:
Ik heb 1 keer iemand in elkaar geslagen uit woede en omdat ik mezelf niet meer in de hand had.
Ik heb dus een broer die licht mentaal gehandicapt is en die ging altijd de zaterdag naar een vereniging en opeens kwam hij zo te voet naar huis met zijn fiets in elkaar gestampt. Kvraag wat er gebeurd is en zegt hij niets. De week erna komt hij zo bevend naar huis en zo met tranen in ogen en ik zei er is iets wat.. Maar hij wou het niet toegeven. De week erna volg ik hem en zie zijn fiets wegzetten en er staan daar 2 jongens van 17 jaar ofzo en die beginnen hem te duwen en uit te lachen enzo. En mijn broer begon zo te wenen en ik ging naar een van die gasten en zonder iets te zeggen begon ik op mijn gezicht te slaan, hij ging neer en ik ging met mijn knie op zijn buik zitten en bleef hem slaan op zijn gezicht en ik kreeg zelf tranen in mijn ogen als ik aan mijn broer dacht. Ik ben gestopt toen die 2de jongen zei van stop en mijn kneukels open lagen van het bloeden en hij me van hem sleurde. Blijkt dat hij niet meer bij bewustzijn was en moest afgevoerd zijn met ziekenwagen.
Ok slaan is nie goe maar voor deze reden vind ik het wel kunnen.

Gentille

Legacy Member
FCBBOY zei:
Ik heb 1 keer iemand in elkaar geslagen uit woede en omdat ik mezelf niet meer in de hand had.
Ik heb dus een broer die licht mentaal gehandicapt is en die ging altijd de zaterdag naar een vereniging en opeens kwam hij zo te voet naar huis met zijn fiets in elkaar gestampt. Kvraag wat er gebeurd is en zegt hij niets. De week erna komt hij zo bevend naar huis en zo met tranen in ogen en ik zei er is iets wat.. Maar hij wou het niet toegeven. De week erna volg ik hem en zie zijn fiets wegzetten en er staan daar 2 jongens van 17 jaar ofzo en die beginnen hem te duwen en uit te lachen enzo. En mijn broer begon zo te wenen en ik ging naar een van die gasten en zonder iets te zeggen begon ik op mijn gezicht te slaan, hij ging neer en ik ging met mijn knie op zijn buik zitten en bleef hem slaan op zijn gezicht en ik kreeg zelf tranen in mijn ogen als ik aan mijn broer dacht. Ik ben gestopt toen die 2de jongen zei van stop en mijn kneukels open lagen van het bloeden en hij me van hem sleurde. Blijkt dat hij niet meer bij bewustzijn was en moest afgevoerd zijn met ziekenwagen.

Dit kan ik maar al te goed begrijpen. Mijn zus heeft scoliose en moet een speciaal pak dragen en ziet daar nog redelijk van af. Het was ook eens ooit aan mijn oren gekomen dat bepaalde leerlingen het op haar school dat enorm amusant vonden. Mijn bloed kookte toen ook echt. Leerlingen van het vijfde middelbaar die een meisje van het tweede middelbaar uitlachen :ironic:. Iemand had het die gasten dan gaan zeggen dat ze er beter zouden mee ophouden of dat het ernstige gevolgen zou gehad hebben en ze zijn ermee gestopt. Ikzelf zou misschien vlug tegen de grond gelegen hebben in een gevecht maar ik zou genoeg versterking mee gebracht hebben. Maar de adreline in mij spoot er bijna uit als ik het hoorde. Kzou ze bij wijze van spreken zelf een kromme rug gestampt hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan