NSA.Rhinox
Legacy Member
Chunk zei:Goeie tip voor in een gevecht gehoord van een buitenwipper.
Zie dat je als eerste slaat en , heel belangrijk, slaag met de platte hand.
Man man man...
1. Als eerste slagen = problemen vragen. De kans is klein dat ge u kunt beroepen op zelfverdediging wat gevolgen heeft bij een mogelijke arrestatie of tussenkomst van de politie. Daarbij komt nog dat ge mogelijke vriendjes van de persoon die ge slaagt, en hemzelf, de gelegenheid geeft om 'ongestraft' revanche te nemen. De kans is ook groter dat het beroep op zelfverdediging van hen wél aanvaard wordt.
2. Of ge nu met uw platte hand of volle vuist iemand slaagt doet er ni toe. Raak em verkeerd en den andere houdt er een vies letsel aan over, of overleeft het helemaal niet. Ik hoor u al denken, hoe kunt ge nu iemand kwetsen als ge em met uw platte hand slaagt? Simpel, raak em op zijn oor en zijn trommelvlies scheurt. Als ge uw afstand niet goed kunt inschatten en ge gaat te ver naar voor dan raakt ge hem mss op zijn slaap met uw onderhand. Slaagt ge van te ver dan zitten uw vingers in zijn oog. Slaag op zijn kaak en ge ontwricht heel da spel... Zelfde voor volle vuist, alleen dat een volle vuist wss meer schade gaat aanrichten. Om op punt 1 terug te komen: als gij als eerste slaagt en den andere heeft iets voor, gij moogt betalen.
3. Afaik mogen buitenwippers zelf niet slagen, stampen, tenzij ze zelf aangevallen worden en enkel zoveel als nodig is om iemand zo onder controle te krijgen. In elke andere situatie moeten die asap flikken bellen, vragen om het af te bollen etc.
4. Geef aub geen 'belangrijke' vechttips meer. Als iemand wil leren vechten moet die persoon maar een club zoeken.
My €0.02
)
ad:
Zitten uit te vliegen tegen de buitenwippers enzo... Ga dan gewoon buiten roken ofzo
Als ze zich excuseren is het voor mij al goed en lach ik er nog wel nekeer mee