Archief - Vechten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NSA.Rhinox

Legacy Member
Chunk zei:
Goeie tip voor in een gevecht gehoord van een buitenwipper.

Zie dat je als eerste slaat en , heel belangrijk, slaag met de platte hand.

Man man man...

1. Als eerste slagen = problemen vragen. De kans is klein dat ge u kunt beroepen op zelfverdediging wat gevolgen heeft bij een mogelijke arrestatie of tussenkomst van de politie. Daarbij komt nog dat ge mogelijke vriendjes van de persoon die ge slaagt, en hemzelf, de gelegenheid geeft om 'ongestraft' revanche te nemen. De kans is ook groter dat het beroep op zelfverdediging van hen wél aanvaard wordt.

2. Of ge nu met uw platte hand of volle vuist iemand slaagt doet er ni toe. Raak em verkeerd en den andere houdt er een vies letsel aan over, of overleeft het helemaal niet. Ik hoor u al denken, hoe kunt ge nu iemand kwetsen als ge em met uw platte hand slaagt? Simpel, raak em op zijn oor en zijn trommelvlies scheurt. Als ge uw afstand niet goed kunt inschatten en ge gaat te ver naar voor dan raakt ge hem mss op zijn slaap met uw onderhand. Slaagt ge van te ver dan zitten uw vingers in zijn oog. Slaag op zijn kaak en ge ontwricht heel da spel... Zelfde voor volle vuist, alleen dat een volle vuist wss meer schade gaat aanrichten. Om op punt 1 terug te komen: als gij als eerste slaagt en den andere heeft iets voor, gij moogt betalen.

3. Afaik mogen buitenwippers zelf niet slagen, stampen, tenzij ze zelf aangevallen worden en enkel zoveel als nodig is om iemand zo onder controle te krijgen. In elke andere situatie moeten die asap flikken bellen, vragen om het af te bollen etc.

4. Geef aub geen 'belangrijke' vechttips meer. Als iemand wil leren vechten moet die persoon maar een club zoeken.



My €0.02

metaphore

Legacy Member
Zondag op de bus nog iets schraal meegemaakt.
Wij zitten daar met 3 man op de lijn van turnhout naar antwerpen. Der zit daar ne zatte en zotte ***** tegen iedereen te brabbelen en raar te doen, die zit gewoon dingen te vragen en die kijkt naar ons en begint tegen ons te brabbelen, uit vriendelijk babbelen wij wa terug en dieje mens is content. Dieje roept af en toe wel wa rare dingen maar soit, hij mocht ons wel. En hij was kwaad op de rest van de bus omdat ze hem negeerden. (ni negerden :p )

Nu in Borgerhout stappen er een stuk of 10 marrokanen op en zien dat dieje kerel tegen ons bezig is. Die gaan direct naar dieje ***** en zeggen int engels "hebt gij problemen met die kerels???", "wij zullen die wel in mekaar slagen voor u", gelukkig was die ***** goed gezind tegen ons en zei die dat hij geen problemen had, anders hadde wij wss nen duw en nen trek gekregen. En als we iets hadden teruggedaan wss nog wa motten gekregen ook...

Zoiets vind ik echt marginaal, die manne stappen op en zoeke de eerste beste reden om iemand op zen gezicht te kunnen slagen.
Dan denk ik soms toch dat er een deel van de jeugd rot bedorven is...
Kvoel mij echt nimeer veilig in borgerhout etc... :sad:

loeli

Legacy Member
Heb is voorgehad dat ik alleen in de winkelstraat in Mechelen liep, en der roepen zo 2 Marrokanen naar mij 'hej schatje geef uw gsm nummer eens'..
Ik loop zo rustig door 'k heb altijd geleerd dat als je dingen negeerd ze automatisch weggaan, plots krijg ik zo de degoutantste woorden naar mij toe geroepen, iedereen keek zo van wtf gebeurt daar...
'vuile hoer, stoeme slet ....'
echt zo van tjezes gasten get a life

wouter_dc

Legacy Member
Ik denk dat de meesten van "uw wanna-be Irak'ers" 1. niet van Irak zijn en 2. hier geboren zijn =/ Is dat niet meestal 3e/4e generatie.
En trouwens, niet iedereen is zoals enkele randgevallen.. Met u bekrompen kijk op de maatschappij ook altijd, komt uit u hol en kijkt keer rond

^MystiQ

Legacy Member
g3t4 zei:
Liever een levend mietje dan nen doden held?
Prioriteiten...

Ik zal het hier ook maar eens zeggen zoals ik zei op msn tegen iemand ( kga het proberen netjes te zeggen )

Ik vind het grotendeels van de vlamingen hypocriet in die zin dat er velen zijn die altijd maar 'melken' dat de maatschappij om zeep gaat en dat de jeugd achteruit gaat en ze zetten allemaal een groot bakkes op van allochtonen dit en allochtonen dat. Maar alst erop aankomt dan geefde 5 euro voor uw leven te sparen ( als ze al zo mild zijn ). Wel eerlijk gezegd, ik ga nog liever dood dan mijn ziel en eer te verkopen voor 5 euro.

En pas op, begrijp mij echter niet verkeerd, weglopen is in een mesgevecht mijn prioriteit ja, in ieder gevecht is praten of weglopen altijd al mijn prioriteit geweest. Maar als ge niet anders kunt dan blijven staan dan weiger ik resoluut om iets af te geven. Ik moet net als een ander werken voor mijn centen ja, en kmag dan mss student zijn, zakgeld krijg ik niet zoals sommigen onder jullie.

Ik loop weg ja, maar alsek niet kan dan zallek tot het uiterste gaan om te overleven maar iets afgeven doe ik niet, ik heb nog steeds mijn eer en die zal ik mij nie laten afpakken voor 5 euro, een gsm, een mp3 speler of wat dan ook.

There, I said it, and it said it nice :) Tenzij iemand vind dak ergens grof ben, dan passek mijn post wel aan hé :)

Karre

Legacy Member
Chunk zei:
Goeie tip voor in een gevecht gehoord van een buitenwipper.

Zie dat je als eerste slaat en , heel belangrijk, slaag met de platte hand.

Ge zult misschien lachen en het voor mietjes vinden maar ik kan u verzekeren als ge uw hand opspant en vol uithaalt met uw platte hand tegen de zijkant van ene zenne kop, hij gaat vrolijk op zijn knietjes. Dien buitenwipper zijn handen waren nu precies ook wel van gewapend beton mor allé :)

En wa is nu het voordeel van die platte hand want met men vuist gaat die ook zitten zulde denken.
Awel, met de platte hand is veel minder risico op letsels dus ge gaat ook niet moeten betalen voor ene zijn gebroken neus, of ge moest hem nadat hij door zen benen gaat van die patat nog ne kniestoot geven op zijne muile.

Als jij begint te vechten draai jij op als de schuldige, dit terwijl jij de eerste klap zou opvangen het dan onder 'zelfdefensie' valt en je je gang dus kunt gaan zolang het niet te ver gaat :p.

SilentSpring

Legacy Member
nja eer, als ge daar met ne mes in uwen body zit staat je daar schoon met uw eer:p.
Liever gezond blijven en zo weg geraken.
materiële dingen kunt ge nog altijd vervangen.

^MystiQ

Legacy Member
Den Freddie zei:
nja eer, als ge daar met ne mes in uwen body zit staat je daar schoon met uw eer:p.
Liever gezond blijven en zo weg geraken.
materiële dingen kunt ge nog altijd vervangen.

Dan zit ik maar met een mes in mijn body, en dan bloed ik misschien dood ja, maar ik geef geen 5 euro om mijn leven sparen :)

bloodoo

Legacy Member
Math'ke zei:
Dan zit ik maar met een mes in mijn body, en dan bloed ik misschien dood ja, maar ik geef geen 5 euro om mijn leven sparen :)

haha kpijs dat het in het echt wel anders zal zijn.
1 tegen 1 zou ik me ook nooit laten doen, maar ik riskeer het niet dat hij een mes ofzo trekt.ik ga lopen

krisse5844

Legacy Member
Vechten zelf doe ik ook niet , maar als het soms niet anders kan ( en dan nog... ). Meestal negeer ik gewoon héél de zaak , zodat ze iemand anders beginnen lastig te vallen , die wel uitschiet / reageert . Ofwel ga ik gewoon wat verder staan , of ga ik weg naar een andere plaats.

Ik vind het gewoon enorm irritant als je de vrijdag of zaterdag ergens op uw gemakske uitgaat , dat er altijd van die "pierkes" zijn die de zaak moeten komen verkloten en spel en miserie komen maken... Je zou gaan denken dat sommigen daarvoor buiten komen , om boel te maken ... Pfff losers ...

Wat me ook al tijdje op mijn zenuwen werkt , is dat er dag van vandaag , zwaar boel wordt gemaakt voor prullen van niks ( voor ne gsm , mp3 , ... ) of door te weinig tollerantie . Hiermee bedoel ik , in het ene (dans/jeugd)café als je daar per ongeluk iemand een duwtje geeft of op zijn voeten staat => wordt verexcuseerd en in een ander café is het alweer vertrokken met verchten ...

Carrotman

Legacy Member
krisse5844 zei:
in het ene (dans/jeugd)café als je daar per ongeluk iemand een duwtje geeft of op zijn voeten staat => wordt verexcuseerd en in een ander café is het alweer vertrokken met verchten ...
so so true :)
Zo zag ik iemand klagen omdat hij niet mocht roken in de zaal en omdat de DJ zelf of één van zijn assistenten dat wél mocht. Maar écht klagen é :D Zitten uit te vliegen tegen de buitenwippers enzo... Ga dan gewoon buiten roken ofzo :s

Vorige week ook nog, ik haal 2 pintjes van den bar op een fuif, kiept er daar iemand per ongeluk zijn halve pint op mijn schoon hemdje:lol: Als ze zich excuseren is het voor mij al goed en lach ik er nog wel nekeer mee :)

=Ermac=

Legacy Member
Math'ke zei:
Dan zit ik maar met een mes in mijn body, en dan bloed ik misschien dood ja, maar ik geef geen 5 euro om mijn leven sparen :)

Denk daar nog eens over na.
Die bedreigd u met een mes.Ge gaat lopen of ge geeft zijn goesting.
Ge weigert om die 5€ te geven.
Die steekt u neer en pakt uw portefeuille.Die 5€ zijt ge kwijt + mss uw leven.
Wie heeft er gewonnen?

Ge geeft die 5€ en ge gaat naar de politie en hij word later opgepakt.
Wie heeft er gewonnen?

[TFT]Poky

Legacy Member
ik doe vrij intensief gevechtssport en ik zou het iig ni in mijn hoofd halen om tegen 5 man te vechten...
Ik ga nog liever lopen, 2 dat zou ik nog overwegen maar 5 is wel serieuze overkill
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan