Archief - Vechten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bot

Legacy Member
Chunk zei:
Goeie tip voor in een gevecht gehoord van een buitenwipper.

Zie dat je als eerste slaat en , heel belangrijk, slaag met de platte hand.

Ge zult misschien lachen en het voor mietjes vinden maar ik kan u verzekeren als ge uw hand opspant en vol uithaalt met uw platte hand tegen de zijkant van ene zenne kop, hij gaat vrolijk op zijn knietjes. Dien buitenwipper zijn handen waren nu precies ook wel van gewapend beton mor allé :)

En wa is nu het voordeel van die platte hand want met men vuist gaat die ook zitten zulde denken.
Awel, met de platte hand is veel minder risico op letsels dus ge gaat ook niet moeten betalen voor ene zijn gebroken neus, of ge moest hem nadat hij door zen benen gaat van die patat nog ne kniestoot geven op zijne muile.

Dat is wel handig, maar als ge ni niet van die "berenpoten" hebt dan denk ik toch niet dat het veel zal uithalen en dat ge daarna een flinke vuistslag kan krijgen.

--------------
(voor die verhalen achter messen)
Ik wandelde ooit eens rond 4uur half 5 (smorgends) op straat naar huis van een feestje, en liep ik voorbij een man van afrikaanse afkomst die me riep en bezig was van ja wie ben je hoe heet je in het Frans, daarna vroeg hij 2 euro en ik gaf hem 1,50 want khad geen 2 en toen zat die te zeiken van nee nee nee 2 euro 2 euro kom ff mee naar hier of daar. Toen hebk die gast gezegt geef die 1,50 en kgeef u 5 euro.. Toen heeft die mij met rust gelaten. Het had veel anders kunnen lopen, die gast begon agressiever te worden en die buurt staat ook nogal bekend voor afrippers enzo het was ni echt verstandig omdaar om 4 uur te gaan lopen. Maar ik ben normaal ne persoon da zou zegge van fuck of junge kgeef u gene cent ofzo maar daar was geen auto geen nix ofzo die had alles kunne doen, mij zo wa kloppe kunne geven ofzo, soms denk ik er wel aan dat een mes handig zou zijn voor zulke sitiaties.

^MystiQ

Legacy Member
Chunk zei:
Goeie tip voor in een gevecht gehoord van een buitenwipper.

Zie dat je als eerste slaat en , heel belangrijk, slaag met de platte hand.

Ge zult misschien lachen en het voor mietjes vinden maar ik kan u verzekeren als ge uw hand opspant en vol uithaalt met uw platte hand tegen de zijkant van ene zenne kop, hij gaat vrolijk op zijn knietjes. Dien buitenwipper zijn handen waren nu precies ook wel van gewapend beton mor allé :)

En wa is nu het voordeel van die platte hand want met men vuist gaat die ook zitten zulde denken.
Awel, met de platte hand is veel minder risico op letsels dus ge gaat ook niet moeten betalen voor ene zijn gebroken neus, of ge moest hem nadat hij door zen benen gaat van die patat nog ne kniestoot geven op zijne muile.

Wa nen tip, ge weet toch da iemand die geen vechtsport doet of fitniss of iets anders wat de polsen versterkt op die manier gewoon zijne pols omslaat met als gevolg da ge van heel uw gevecht niets meer zult kunnen doen buiten in mekaar getrapt worden.


Gevechten waar ik onnozel van kom :
Chick fights. Daar kannek echt nie naar toekijken é. :)

@ Bot, hebt gij die kerel effectief 5 euro gegeven ? :rofl:
Als em zat is loopt gewoon weg ? :D

Emerxill

Legacy Member
cura zei:
dude :/
kweet niet wat je ook bedoelt met "niet zo gerodeerde", maar als die 5 andere niet mentaal gehandicapt zijn dan ga je zoiezo verliezen als ze alle 5 tegelijk op u afkomen.. films =/= realiteit..
Ge zegt het zelf, film != realiteit :)
Op gebied van "vechtkunst" moet ge de gemiddelde mens niet overschatten. Op school en op het werk heb ik al genoeg gemerkt als er een sportdag werd georganiseerd en er zat een of ander initiatiecursus "zelfverdediging" bij, hoe weinig er zijn die een deftige vuist stoot kunnen geven. Laat staan mensen die een goede trap kunnen geven (ok, ne sjot van een getrainde voetballer komt ook aan).
Daarnaast moet ge het incasseringsvermogen van ne mens niet onderschatten. Zeker als er juist een adrenaline stoot door zijn lichaam is gegaan.
De combinatie van die 2 geeft u al iets meer kansen :p.

Toegegeven, als er 5 man op u afkomt met minder vriendelijke bedoelingen kunt ge u best uit de voeten maken.

Niks is zeker in een gevecht. Ook niet bij een boksmatch. Kijk maar eens naar K1. Daar zitten ook altijd een paar (beesten) bij die geen techniek of conditie hebben en toch winnen die soms van goedgetrainde doorwinterde vechters.

Chunk zei:
En wa is nu het voordeel van die platte hand want met men vuist gaat die ook zitten zulde denken.
Awel, met de platte hand is veel minder risico op letsels dus ge gaat ook niet moeten betalen voor ene zijn gebroken neus, of ge moest hem nadat hij door zen benen gaat van die patat nog ne kniestoot geven op zijne muile.
En die kniestoot gaat minder letsels veroorzaken waarvoor ge eventueel moogt voor betalen? :p

cura

Legacy Member
Bot zei:
ik voorbij een man van afrikaanse afkomst die me riep en bezig was van ja wie ben je hoe heet je in het Frans

- wie ben je?
* "Bert :)"
- hoe heet je in het Frans?
* ".. Bert? :unsure:"

Bot

Legacy Member
Math'ke zei:
@ Bot, hebt gij die kerel effectief 5 euro gegeven ? :rofl:
Als em zat is loopt gewoon weg ? :D


Da was ne ***** van 1.85 ofzo da agressief begon te doen het was 4 uur smorgends en da speelde zich af in Schijnpoort (Antwerpen)

Ik zou u is wille zien

|nfected

Legacy Member
Paar keren zeer lichte gevechten meegemaakt.

1 keer in sunparks met paar walen of fransen in het zwembad. En die mannen schopten mij onderwater --> ge voelt dat niet. De felste van die mannen (was 1 tg 3) een djoef op zijn gezicht en zijn oorring uit zijn oor getrokken. En ze waren weg

Dan eens op een feestje dat er mannen zowaar begonnen te vechten en die passeerden mij en kreeg een vuist tg achterste van mijn hoofd. Mij om gedraaid en 1 weer gegeven aan de eerste dat ik zag. Verder niets gebeurd


Dan nog eens maat die spel had met paar gasten voor een meisje. En der tss gekomen, paar vuisten uitgedeeld en dat was het.

Waren niet de stoere gevechten ze, duurden wss nooit langer dan 5 minuten ofzo. Ook niet echt zeer gehad of mannen zwaar verwond :)

^MystiQ

Legacy Member
Bot zei:
Da was ne ***** van 1.85 ofzo da agressief begon te doen het was 4 uur smorgends en da speelde zich af in Schijnpoort (Antwerpen)

Ik zou u is wille zien

Ik zou die ten eerste geen geld geven. Ten tweede ik ben ne meter 92 dus of em nu 7 cm kleiner is of niet.

Ik weet uit ervaring da ge van zatlappen nooit echt bang moet zijn. Ne zatlap eeft geen conditie meer en als ge hem nen mep geeft is de kans groot dat em zijn evenwicht al helemaal verliest. Alst natuurlijk meerdere zatlappen zijn maakte u best ribedebie maar dan nog, kerel, 5 euro geven. Ge moet dan toch al met een zwaar ei in uw broek gezeten hebben als ge al in staat zijt om da te geven :D

Ironpole

Legacy Member
Ik heb nog nooit gevochten, maar of ik ooit al eens zin heb gehad om iemand op z'n bakkes te slaan? Zeker en vast!
Dan voelt ge zo nen adrenaline stoot en balt ge uw vuisten al spontaan, maar dan bedenk ik mezelf dat 't toch niks zou uithalen...

Simonn

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik zou die ten eerste geen geld geven. Ten tweede ik ben ne meter 92 dus of em nu 7 cm kleiner is of niet.

Ik weet uit ervaring da ge van zatlappen nooit echt bang moet zijn. Ne zatlap eeft geen conditie meer en als ge hem nen mep geeft is de kans groot dat em zijn evenwicht al helemaal verliest. Alst natuurlijk meerdere zatlappen zijn maakte u best ribedebie maar dan nog, kerel, 5 euro geven. Ge moet dan toch al met een zwaar ei in uw broek gezeten hebben als ge al in staat zijt om da te geven :D

Grootte maakt eigenlijk geen hol uit ma soit. Ik denk dat ik in die gast z'n plaats hetzelfde zou gedaan hebben. Je weet nooit wie je voor je hebt en als ik in 'zijn' buurt zou zijn, zou ik geen al te grote mond op zetten. (En nee het is niet omdat je wat aan kickbox doet dat je hèt bent)

likes to kill

Legacy Member
Chunk zei:
Goeie tip voor in een gevecht gehoord van een buitenwipper.

Zie dat je als eerste slaat en , heel belangrijk, slaag met de platte hand.

Ge zult misschien lachen en het voor mietjes vinden maar ik kan u verzekeren als ge uw hand opspant en vol uithaalt met uw platte hand tegen de zijkant van ene zenne kop, hij gaat vrolijk op zijn knietjes. Dien buitenwipper zijn handen waren nu precies ook wel van gewapend beton mor allé :)

En wa is nu het voordeel van die platte hand want met men vuist gaat die ook zitten zulde denken.
Awel, met de platte hand is veel minder risico op letsels dus ge gaat ook niet moeten betalen voor ene zijn gebroken neus, of ge moest hem nadat hij door zen benen gaat van die patat nog ne kniestoot geven op zijne muile.

Probleem hiermee is dat als je met het vlakke van je hand slaat je niet rechtdoor kan slaan. Dus zie je dan snel afkomen en het is makkelijk te blokkeren of zelfs te ontwijken. En wat iemand hier zegt over 'omslaan' van je pols is dikke zever toch als je het hebt over slaan met de platte hand

blacky

Legacy Member
Emerxill zei:
Niks is zeker in een gevecht. Ook niet bij een boksmatch. Kijk maar eens naar K1. Daar zitten ook altijd een paar (beesten) bij die geen techniek of conditie hebben en toch winnen die soms van goedgetrainde doorwinterde vechters.

:rofl: Mensen die k-1 vechten en geen techniek, conditie hebben? for real...

^MystiQ

Legacy Member
cclherreman zei:
Grootte maakt eigenlijk geen hol uit ma soit. Ik denk dat ik in die gast z'n plaats hetzelfde zou gedaan hebben. Je weet nooit wie je voor je hebt en als ik in 'zijn' buurt zou zijn, zou ik geen al te grote mond op zetten. (En nee het is niet omdat je wat aan kickbox doet dat je hèt bent)

Ik ben ook al in absurde situaties verzeild geraakt en ik zal nooit of te nimmer iemand geld geven omdat hij mij afdreigt. Wat voor een mietjes zijn jullie feitelijk zeg. Ga je iemand zomaar 100 euro geven omdat hij/zij u bedreigt met een mes ? :wtf: Geef anders heel uw maandloon af hé als ge toch zo bezig zijt. De politie ga de dader met geluk wel vinden maar de kans dat ge uw geld terug krijgt is wel heel klein, inderdaad, ik vertrouw het systeem niet ;)

Ofwel slaat ge op zijn bakkes ofwel loopt ge weg. Zeker als ze zat zijn, dan gade ze toch geen geld geven zeker, dat is maar al te absurd.
En ik weet niet wat gij hier afkomt met ( tis niet omdat ja blabla doet ). Ik zou gewoon geen geld geven, einde van het verhaal ;)

=Ermac=

Legacy Member
Als ge die geen geld geeft en die steekt u neer.Dan heeft die nog wat die moet hebben.

Triple0

Legacy Member
likes to kill zei:
Probleem hiermee is dat als je met het vlakke van je hand slaat je niet rechtdoor kan slaan. Dus zie je dan snel afkomen en het is makkelijk te blokkeren of zelfs te ontwijken. En wat iemand hier zegt over 'omslaan' van je pols is dikke zever toch als je het hebt over slaan met de platte hand

jawel toch, kijk ma na splinter cell 3 en 4, bij non lethal gedoe, slaat die met uw palm, is dat niet hetzelfde? :p:p

GeTa

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik ben ook al in absurde situaties verzeild geraakt en ik zal nooit of te nimmer iemand geld geven omdat hij mij afdreigt. Wat voor een mietjes zijn jullie feitelijk zeg. Ga je iemand zomaar 100 euro geven omdat hij/zij u bedreigt met een mes ? :wtf: Geef anders heel uw maandloon af hé als ge toch zo bezig zijt. De politie ga de dader met geluk wel vinden maar de kans dat ge uw geld terug krijgt is wel heel klein, inderdaad, ik vertrouw het systeem niet ;)

Ofwel slaat ge op zijn bakkes ofwel loopt ge weg. Zeker als ze zat zijn, dan gade ze toch geen geld geven zeker, dat is maar al te absurd.
En ik weet niet wat gij hier afkomt met ( tis niet omdat ja blabla doet ). Ik zou gewoon geen geld geven, einde van het verhaal ;)

Liever een levend mietje dan nen doden held?
Prioriteiten...

Phil

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik zou die ten eerste geen geld geven. Ten tweede ik ben ne meter 92 dus of em nu 7 cm kleiner is of niet.

Ik weet uit ervaring da ge van zatlappen nooit echt bang moet zijn. Ne zatlap eeft geen conditie meer en als ge hem nen mep geeft is de kans groot dat em zijn evenwicht al helemaal verliest. Alst natuurlijk meerdere zatlappen zijn maakte u best ribedebie maar dan nog, kerel, 5 euro geven. Ge moet dan toch al met een zwaar ei in uw broek gezeten hebben als ge al in staat zijt om da te geven :D

Ge hebt makkelijk klappen als ge 1.92m zijt...

Niet iedereen is even groot als een beer he...

Ik ben zelf een schriel ventje van 173cm. Als er ne grote ***** lastig en agressief doet tegen mij, dan ga ik die zeker en vast niet tegenspreken hoor...

MaximW

Legacy Member
Ge moogt zoveel ervaring hebbe als ge wilt bij een sport, als ze me 10 man kome verliesde toch. Vechten is voor slechte!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan