Archief - Vechten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[TFT]Poky

Legacy Member
veel mensen die zeggen van moest ik mij laten gaan dan zou het hunnen besten dag niet zijn, maar eerlijk gezegd geloof ik daar ook niet veel van.

Ge moogt nog zo boos worden als ge wilt (meestal is dat zelfs in u nadeel) als den andere beetje kan vechten dan krijgde nog altijd op u gezicht hoor.

Ik heb al mensen zien 'boos' worden en dan vliegen ze erop met zwaaiende armen etc

Darks

Legacy Member
[TFT]Poky;9292816 zei:
veel mensen die zeggen van moest ik mij laten gaan dan zou het hunnen besten dag niet zijn, maar eerlijk gezegd geloof ik daar ook niet veel van.

Ge moogt nog zo boos worden als ge wilt (meestal is dat zelfs in u nadeel) als den andere beetje kan vechten dan krijgde nog altijd op u gezicht hoor.

Ik heb al mensen zien 'boos' worden en dan vliegen ze erop met zwaaiende armen etc

Bwa ik weet ni hoor. Ik ben zeer zelden boos, maar als het punt bereikt is, dan sneuvelen er nogal wat dingen. Moest iemand zo zeggen tegen mij "vecht" dan gaat dat niet. Zelfs als ik een duw krijg ofzo nog niet. Maar als ik begin te koken en de rem gaat los dan zit er al mijn kracht in.

cura

Legacy Member
den poky heeft toch ma gelijk ze, als iemand zonder gevechtstraining kwaad wordt en begint int rond te slaan is da een vrij belachelijk zicht en allesbehalve effectief :P

mekna5

Legacy Member
nu ja na een tijtje heb dat niet meer die rondzwaaiende armen en sla je echt op die zijn kop

^MystiQ

Legacy Member
[TFT]Poky;9289038 zei:
wat ge hier toch allemaal leest, 5 tegen 1 verliest ge zowiezo zelfs als ge kunt vechten.
Tenzij de rest zo onder de indruk is dat ze niets doen.

5 tegen 1 eindigt meestal in een ziekenhuis bezoek voor u.
Beste is dus lopen :)

Thangt er toch allemaal sterk vanaf ze vind ik persoonlijk.

Hebde 5 jumpers tegen u, awel slaat de grootste mond op zijn neus en gegarandeerd da ze het afbollen en zoniet loopt dan weg é als ge zonder vrienden zijt ( maar tbh, wie gaat er nu alleen naar een fuif ? :ironic: )

Hebde 5 marokanen tegen u, awel, loopt dan maar zo hard of da ge kunt of ge krijgt wa messteken tussen uw ribben.

Maar altijd weglopen ? Das ook niet voor mij ze. Ge kunt zo altijd blijven weglopen en op den duur worde door iedereen uw eer afgepakt en laat ge u door iedereen doen.

loeli

Legacy Member
ach vechten, das gewoon een deel in het volwassen worden van een jongenske.
Bij meisjes is dat roddelen etc.
Bij sommige stopt da na een paar keer, bij andere wordt dat erger ^^

Emerxill

Legacy Member
Osi` zei:
Woorden kunnen machtiger zijn dan de kracht van uw vuisten. Als je de juiste snaar weet te raken, heb je hem zo neer.

Zeg voor't dak et gezegd heb!
Tot ge ene tegen hebt die alleen maar met zijn vuisten kan antwoorden. Daar staat ge dan met uw woorden :p.
Maar toegegeven verstandige woorden kunnen in 95% van de gevallen gevechten vermijden.

[TFT]Poky;9289038 zei:
wat ge hier toch allemaal leest, 5 tegen 1 verliest ge zowiezo zelfs als ge kunt vechten.
Tenzij de rest zo onder de indruk is dat ze niets doen.

5 tegen 1 eindigt meestal in een ziekenhuis bezoek voor u.
Beste is dus lopen :)
Hangt van die 5 tegenstanders af :D.
In mijn zotte jaren heb ik met een 5-tal kameraden door zot te doen een groep van een 15 à 20 tegen gehad Lees:wij waren onder elkaar plezier aan het maken tot die groep dacht dat wij hun aant uitlachen waren voor een of andere reden.

Op een gegeven moment had ik 5-6 man rond mij die op mij aant slaan waren. Tot er ene mij in mijn knieholte stampte, ben ik gevallen.
Toen dacht ik "ai, nu ist gedaan". Maar ben kunnen rechtstaan en heb mij redelijk hard verweerd tot ik merkte dat een van mijn kameraden weg was en een andere naar mij riep dat we moesten gaan lopen want hij kon niks meer doen met zijn rechterarm (die was uit de kom geraakt toen bij een slag wou geven maar der stond nog iemand achter hem die zijn arm tegenhield: door zijn eigen kracht schouder uit de kom).
We zijn zijn toen met 4 gaan lopen en die andere zoeken. Bleek dat die was gaan lopen en een groepje van die andere had hem kunnen inhalen en waren daar op aant slaan en stampen. Gelijktijdig kwam er een combi aan die omstaanders hadden gebeld en die hebben ons opgepikt. Dat groepje is natuurlijk gaan lopen.

Int ziekenhuis zijn we nog een paar van die gasten tegen gekomen :p. Die mochten na verzorging mee met onze taxichauffeurs in blauwe kleren :)

Resultaat: 2 slachtoffers aan onze zijde. 1 gebroken neus omdat hij was gaan lopen en niet had gevochten en een andere doordat zijn schouder uit de kom is gegaan.
Waren die tegenstanders iets zwaardere mannen geweest hadden we minder chance gehad.

Euhja, beter niet vechten en proberen te mijden. Er is rap een mes getrokken of met flessen en/of stenen geslagen of gesmeten.

Darks

Legacy Member
Emerxill zei:
Euhja, beter niet vechten en proberen te mijden. Er is rap een mes getrokken of met flessen en/of stenen geslagen of gesmeten.

Tis dat hé. Volgens mijn pa werd er vroeger ook regelmatig gevochten, maar niet zo vuil. Nu kunt ge u verweren hoe ge wilt, als er zo'n lafaard een mes trekt en u tegoei raakt ist gedaan.

Mr.Anderson

Legacy Member
Ik ben eens bedreigd geweest met 'n mes... die marokanen wouden mijn schoenen. Nuja, ik kon het niet over mijn hart krijgen dat zo'n zwartzakken mijn schoenen zouden dragen, heb ik het maar op een lopen gezet :)

SilentSpring

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Ik ben eens bedreigd geweest met 'n mes... die marokanen wouden mijn schoenen. Nuja, ik kon het niet over mijn hart krijgen dat zo'n zwartzakken mijn schoenen zouden dragen, heb ik het maar op een lopen gezet :)

lol, hoe belachelijk is dat niet:p.

Soit, ik blijf erbij: vechten is voor margi's (toch bij die pipo's die gewoon uit zijn op ambras).

smg_phoenix

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Ik ben eens bedreigd geweest met 'n mes... die marokanen wouden mijn schoenen. Nuja, ik kon het niet over mijn hart krijgen dat zo'n zwartzakken mijn schoenen zouden dragen, heb ik het maar op een lopen gezet :)

komen ze naar u en vragen ze dan welke schoenmaat ge hebt ?

TheFuckingDutchman

Legacy Member
Nooit echt gevochten (keer opt basisschool) maar in het café zijn er altijd wel van die zatte janetten en johnniekes (Typisch) die beginnen te zeiken over de minste bierdruppel of als ze een klein duw ontvangen omdat het in het café zo druk is dat je altijd wel iemand aanraakt.

Van allochtonen heb ik echter nog nooit last gehad.

Carrotman

Legacy Member
Kheb nog nooit iemand een lap gegeven :p
Kheb wel al nekeer fameuze lappen gekregen omdat ik iemand had gevraagd of die soms een extra riem had voor mij :D (de mijne was kapot en ik was zat :p)

no_way2go

Legacy Member
Nooit gevochten, wel al bedreigd geweest en is iemand die een fleske naar me gooide maar altijd kunnen oplossen door ofwel zelf is van uwe tak te maken of gewoon kalm te blijven en rustig door te stappen :)

Boddah

Legacy Member
Ook nog nooit gevochten. Enkel een keer afgeript door een hoop Marokkanen. Ze stonden met een stuk of 6, 7 rond mij en ene had zo'n grote Champagne fles in z'n handen (was met nieuwjaar) waar die ostentatief mee tegen een muur stond te tikken. Mja, dan kun je niet veel doen. Was nadien behoorlijk pissed off, wegens die onmacht.

Voor de rest nog nooit iets meegemaakt, en buiten die ene keer ook niet met migranten hoewel ik toch in een buurt woon waar er veel wonen. Tis niet dat ik er zo dreigend uitzie. Integendeel, ben altijd heel deftig gekleed, misschien dat dat de vechtgrage marginalen ook afschrikt :p

sneax

Legacy Member
[TFT]Poky;9289038 zei:
wat ge hier toch allemaal leest, 5 tegen 1 verliest ge zowiezo zelfs als ge kunt vechten.

Das niet correct, iemand die een gevechtssport doet (al is het zelfs 'maar' judo ipv zo'n aanvallende) dan nog kan die makkelijk 'niet zo gerodeerde' aan. Uiteraard met veel bewegen en achterdeinzen zodat ge niet overwelmt wordt - maar then again - als ge kunt achteruitdeinzen en bewegen dan is het best nog altijd om het af te trappen.

cura

Legacy Member
sneax zei:
Das niet correct, iemand die een gevechtssport doet (al is het zelfs 'maar' judo ipv zo'n aanvallende) dan nog kan die makkelijk 'niet zo gerodeerde' aan. Uiteraard met veel bewegen en achterdeinzen zodat ge niet overwelmt wordt - maar then again - als ge kunt achteruitdeinzen en bewegen dan is het best nog altijd om het af te trappen.

dude :/
kweet niet wat je ook bedoelt met "niet zo gerodeerde", maar als die 5 andere niet mentaal gehandicapt zijn dan ga je zoiezo verliezen als ze alle 5 tegelijk op u afkomen.. films =/= realiteit..

Chunk

Legacy Member
Goeie tip voor in een gevecht gehoord van een buitenwipper.

Zie dat je als eerste slaat en , heel belangrijk, slaag met de platte hand.

Ge zult misschien lachen en het voor mietjes vinden maar ik kan u verzekeren als ge uw hand opspant en vol uithaalt met uw platte hand tegen de zijkant van ene zenne kop, hij gaat vrolijk op zijn knietjes. Dien buitenwipper zijn handen waren nu precies ook wel van gewapend beton mor allé :)

En wa is nu het voordeel van die platte hand want met men vuist gaat die ook zitten zulde denken.
Awel, met de platte hand is veel minder risico op letsels dus ge gaat ook niet moeten betalen voor ene zijn gebroken neus, of ge moest hem nadat hij door zen benen gaat van die patat nog ne kniestoot geven op zijne muile.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan