Archief - Vechten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ElPorro

Legacy Member
Iemand "stylish" omverduwen zekers :D

Geef mij maar van die gemene aikido-movekes..dan willen ze niet meer rechtkomen aangezien hun poot anders breekt ;)

K3nsh1n

Legacy Member
aXl_ zei:
mja, kweni. taekwondo kerel hier krijgt toch serieus op zijn bakkes van kickboxer. :)

mja, dien krl die taekwondo daar beoefent , dies bepaalde dinge ni gewoon eh, bv die zen been vasthoude, en andere dinge wa dien kickboxer doet, denkte da da mag in ne taekwondo match? uiteindelijk begint em ook wa smerig te doen ma soit

kem zo ook et gevoel da die krl ni lang taekwondo doet

Doggiedog

Legacy Member
die beweging kunt ge niet doen als ge dat niet deftig geleerd hebt zenne. Als ge dat niet gewend zijt, dan moet ge er teveel bij nadenken, en uw aanvaller gaat ook niet efkes staan wachten totdat gij een goeie positie hebt aangenomen en 4 pogingen onderneemt om hem op de grond te smijten, totdat ge beseft dat de kracht uit snelheid voortkomt en hem dan pas met veel moeite zachtjes op de grond krijgt doordat ge niet genoeg spieren hebt gekweekt om snel genoeg zijn lichaam in de goeie richting te sleuren. :unsure:

bLz

Legacy Member
Doggiedog zei:
die beweging kunt ge niet doen als ge dat niet deftig geleerd hebt zenne. Als ge dat niet gewend zijt, dan moet ge er teveel bij nadenken, en uw aanvaller gaat ook niet efkes staan wachten totdat gij een goeie positie hebt aangenomen en 4 pogingen onderneemt om hem op de grond te smijten, totdat ge beseft dat de kracht uit snelheid voortkomt en hem dan pas met veel moeite zachtjes op de grond krijgt doordat ge niet genoeg spieren hebt gekweekt om snel genoeg zijn lichaam in de goeie richting te sleuren. :unsure:

In die periode deed ik verschillende nationale competities. ;)

aXl_

Legacy Member
K3nsh1n zei:
mja, dien krl die taekwondo daar beoefent , dies bepaalde dinge ni gewoon eh, bv die zen been vasthoude, en andere dinge wa dien kickboxer doet, denkte da da mag in ne taekwondo match? uiteindelijk begint em ook wa smerig te doen ma soit

kem zo ook et gevoel da die krl ni lang taekwondo doet

daar gaat het filmpje ook ni over he. Dit toont enkel dat als deze taekwondo kerel en kickbox kerel elkaar tegenkomen op straat en ruzie krijgen, kickbox kerel het meeste kans heeft om het gevecht te winnen.

roltrap

Legacy Member
K3nsh1n zei:
mja, dien krl die taekwondo daar beoefent , dies bepaalde dinge ni gewoon eh, bv die zen been vasthoude, en andere dinge wa dien kickboxer doet, denkte da da mag in ne taekwondo match? uiteindelijk begint em ook wa smerig te doen ma soit

kem zo ook et gevoel da die krl ni lang taekwondo doet
muay thai is geen kickboxing hé. Heeft heel andere regels dacht ik.

Cat_Organs

Legacy Member
nog nooit echt gevochten. Was vroeger redelijk klein ten opzichte van klasgenoten en nog mager ook. Als ik ruzie had paste ik hit en run taktieken toe. 1 keer is een schop in de ballen gegeven en dan weggelopen.
maar voor de rest probeer ik ook alles te ontwijken en er mij uit te praten.

btw, krav maga is een verdedigingsysteem dat mij nog vrij goed ligt.

snoob

Legacy Member
Doggiedog zei:
die beweging kunt ge niet doen als ge dat niet deftig geleerd hebt zenne. Als ge dat niet gewend zijt, dan moet ge er teveel bij nadenken, en uw aanvaller gaat ook niet efkes staan wachten totdat gij een goeie positie heb:unsure:t aangenomen en 4 pogingen onderneemt om hem op de grond te smijten, totdat ge beseft dat de kracht uit snelheid voortkomt en hem dan pas met veel moeite zachtjes op de grond krijgt doordat ge niet genoeg spieren hebt gekweekt om snel genoeg zijn lichaam in de goeie richting te sleuren.


Nou ik heb 12-13 jaar judo gedaan en toen ik in een situatie zat waar iemand op me af kwam gestormd ( om he zo te zeggen ) hebbek ook direct uit reactie harai goshi gedaan, another bites the dust. Maarja als je dat niet traint zal je niet direct zoiets doen das waar.

SkIpPy_UCB

Legacy Member
w3bb3r zei:
vechten is grappig.. eerst staan ze fel te doen en moet je blijven lachen in hun gezicht en zo beetje weg kijken ook maar blijven lachen :P

op den duur hebben ze heel hun woordenboek gebruikt en kunnen ze niets meer zeggen.. ofwel beginnen ze te duwen..
als ze duwen, terug duwen en u echt enorm pissed maken.. maar echt wel heeeeel kwaad maken é :P worden ze meestal bang en ist afgelopen :)

Ik snap dat hier allemaal niet...Waarom altijd dat duwen... Ik ben echt geene felle hoor, maar als iemand duwt is hem al veel te ver gegaan.

Nu moogt ge mij geloven of niet. Ik kom Maastricht maar woon al 17jaar in Be, dus ik ben geen vechtersbaasje :) Ben 2 keer in Maastricht op stap gegaan en nooit meer. 1ne keer zomaar andere keer carnaval.
Carnaval was vies :oink: Ik stond daar wat het Vrijthof te overkijken.
Komt daar eene van Vinkenslag ( Degene die niet weten wat Vinkenslag is --> Voila )
Die loopt naar eene jong toe, en slaat die gewoon in eene slag PATAT! tegen de vlakte. Ik natuurlijk gaan vragen aan die jong wat er aan de hand was ( Mijn nicht is getrouwd met eene van Vinkenslag, zijn niet allemaal slechte jongens hoor ) En die jong van Vinkenslag zei gewoon : Hij keek naar me

Ik natuurlijk : :wtf:
Voor die jong was dat doodgewoon om te slaan.En als ruzie krijg op stap ben ik maar aant proberen zo lang mogelijk de ruzie uit te stellen :)
Voor hetzelfde geld sla ik iemand het ziekenhuis in. En daar heb ik niet veel zin in :)

Dus soms is duwen genoeg. Maar duw tegen eene van Vinkenslag en daar gaat ge :) en die gaan nu eens NOOIT alleen op stap, vaste kliek van 25 man ofzo...

exo

Legacy Member
Marginale sukkels zijn dat dan, van Vinkenslag, daar heb ik geen andere woorden voor.

Sivve

Legacy Member
Iemand da we leren kennen hebben in Lloret had ook wel een enorm grote muil ze, hij is met ons mee uitgegaan en elke keer hij er bij was was er wel iets van ambras ofzo :p
Op een bepaald moment staat er zo ne kerel te praten me een meiske waar hij van alles mee gedaan had, zegt hij zo: Kijk wat da ik nu ga doen eh, hij draait hem om en slaat diene kerel gewoon vol op zijn neus zonder waarschuwing. Dan nog vaak aanvaringen gehad maar die anderen durfden niets doen gewoon omdat hij zo fars opgesteld was, vreemd^^

viewer

Legacy Member
bLz zei:
Is een judo beweging.

http://www.infojudo.com/images/nage_no_kata/harai_goshi.jpg

Perfect als iemand uithaalt naar je borst :)

bwa, als ge dan toch bezig zijt met judo zou ik eerder opteren om hem gewoon aan de "uitgestoten" arm op de grond te sleuren, en dan een klem op die arm zetten. En dan tegen zijn gezicht stampen eventueel :p

hoewel dat ik toch ook ooit iemand met harai goshi over mijn rug gesmeten heb, alleszins spectaculair als ze nie weten da ge judo doet :lol:

Mienod

Legacy Member
Ik heb wel is een paar keer uitgehaald toen ik nog op school zat, maar dat stelt niks voor natuurlijk. Voor de rest heb ik nog nooit gevochten in mijn leven en opstap ik heb ook nooit last. Zal wel te maken hebben omdat ik héél veel geduld heb + ben nogal struis gebouwd en dat helpt ook wel.

Ik heb trouwens 10 jaar Sin Ryu Ju-Jutsu gedaan en die reflexen zullen mij ook wel helpen als ik ooit in bedreigende situatie terecht kom.

blacky

Legacy Member
acid_bug zei:
Iemand da we leren kennen hebben in Lloret had ook wel een enorm grote muil ze, hij is met ons mee uitgegaan en elke keer hij er bij was was er wel iets van ambras ofzo :p
Op een bepaald moment staat er zo ne kerel te praten me een meiske waar hij van alles mee gedaan had, zegt hij zo: Kijk wat da ik nu ga doen eh, hij draait hem om en slaat diene kerel gewoon vol op zijn neus zonder waarschuwing. Dan nog vaak aanvaringen gehad maar die anderen durfden niets doen gewoon omdat hij zo fars opgesteld was, vreemd^^

Wa voor ne loser is da.

Sivve

Legacy Member
blacky zei:
Wa voor ne loser is da.

Da vonden wij dus ook, op da vlak was hij echt hatelijk, mja hij is van brussel, kent zo veel van die fashion gangsterkes, ge kent da wel:p

svendevil

Legacy Member
Ben zelf nog maar een paar keer in een serieus gevecht terecht gekomen...
(Ik gebruik veel sarcastische humor en de meeste allochtonen verstaan dit verkeerd...)
Heb vroeger een 6tal jaar judo gedaan en dat kan toch wel handig zijn, de meeste namen van worpen, grepen, enz... ben ik vergeten maar ik weet goed gebruik te maken van een ander zijn kracht :D

Ben zelf geen vechterbaas dus ik weer meestal alle slagen af, tot ze me pijn doen natuurlijk, dan liggen ze meestal binnen de 10 seconden op de grond :evil:

Vroeger liet ik mij ook altijd doen, ik zei sorry en ging weg.
Nu dat ik een jaar aan het fitnessen ben, zou ik helemaal geen schrik hebben (meer zelfvertrouwen of wat het ook is :confused: ) om in een gevecht terecht te komen. Als iemand van mijn vrienden in de problemen zit ben ik altijd haantje de voorste om er tussen te komen en ze uit elkaar te halen.

Grtz

Anoniem05

Legacy Member
Vechten is voor sukkels. Punt.

Ik zal er alles aan doen (behalven zelf geweld gebruiken) om twee partijen uit elkaar the halen (vorige week op 10 days off nog last gehad me een bende walen) maar ik zou zelf nooit een gevecht veroorzaken...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan