Archief - Vechten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gentille

Legacy Member
Ik heb eens op NGC zo een reportage gezien van één of andere Kung-Fu monnik. Van jongsaf getraind en die sloeg steeds met zijn vuisten op de muur om steenharde vuisten te krijgen :eek:

Simonn

Legacy Member
[TFT]Poky;8821634 zei:
ik zie ook liever K1 (vooral K1 world max buakaw, sato,....)

Kimbo wint ofwa, Mercer is diene goed? Want ik volg MMa niet echt
Want hij had daar tegen een 2e rang MMA'er wel een pak slaag gekregen

Mercer is een voormalig bokskampioen bij de zwaargewichten. (versloeg oa. Lennox Lewis). Meer een wedstrijd voor in de spotlights te staan dus :p

Simonn

Legacy Member
Corrupt^ zei:
Nie leren incasseren bij kung fu? lmao... mss bij de lessen die ge ier volgt ma de echte kung fu gaste die kunnen incasseren hoor, of hebben jullie nog nooit gehoord van hard body training. Ge denkt toch niet dat door blokken steen slaan alleen techniek en meditatie is eh ;)

Een bot bestaat uit een soort structuur met miniscule gaten in, beetje als een raster. Elke keer je daar een miniscule fractuur op veroorzaakt (en grotere ook) en dus het bot zich moet herstellen worden die gaten alsmaar meer opgevult waardoor ge een vaster, steviger bot krijgt.

Die manne beginne eerst tege zachte houte plankskes te slaan en slaan zich eigenlijk altijd lichte fractuurkes met hun handen en bouwen zo op. Uiteindelijk krijg je een bot dat zo sterk is, dat het, mits wat techniek, door een baksteen kan slaan. Dit passen ze dan ook toe op tal van lichaamsdelen, tot zelfs hun hoofd.

Er is nog altijd zoiets als fysica eh, techniek en snelheid is belangrijk maar de massa die op die blok steen terecht komt moet ook sterk genoeg zijn anders breekt die persoon zen hand.

Al goed en wel wat je hier zegt, maar toch is er een verschil tussen het incasseringsvermogen tussen een thaiboxer en iemand die kung fu beoefend. In de ring heb je geen tijd om je te concentreren op 1 slag en zeker geen tijd om je te concentreren op de impact die komen zal. Je vergelijkt appels met peren.

soupii

Legacy Member
NotoriousP zei:
Nuja dat is mijn mening, ik doe jeet kun do thuis (geen club) met Bruce Lee zijn Fighting Method. Ik hoor wel vaak "zelfstudie werkt niet" maar mijn kickboks vrienden denken er anders over als ik met hun de ring in kruip ^^ Er is wel veel dicipline voor nodig, en hard werk.
Kunt ge daar wat meer info over geven?

Iceflame

Legacy Member
cclherreman zei:
Al goed en wel wat je hier zegt, maar toch is er een verschil tussen het incasseringsvermogen tussen een thaiboxer en iemand die kung fu beoefend. In de ring heb je geen tijd om je te concentreren op 1 slag en zeker geen tijd om je te concentreren op de impact die komen zal. Je vergelijkt appels met peren.

In sanda draait het ook niet rond het concenteren op een slag.
paar gevechten: 1, 2, 3
edit: nog een filmke gevonden

Simonn

Legacy Member
Iceflame zei:
In sanda draait het ook niet rond het concenteren op een slag.
paar gevechten: 1, 2, 3
edit: nog een filmke gevonden

Best da ge chinees kickboxen (full contact kung fu,...zoveel benamingen voor) kunt vergelijken met de traditionele kung fu. En wat bewijzen die filmpjes trouwens? Je ziet gewoon mensen ingepakt in mousse, helemaal niet te vergelijken met thaibox dus..

Iceflame

Legacy Member
Ze zijn enkel in het eerste filmke ingepakt met bescherming in het gevecht erna (2 en 3) hebben ze enkel handschoenen aan en in het laatste ook nog scheen beschermers.

En die filmpjes was gewoon om aan te tonen over welke soort kung fu ik aan het spreken was.

Simonn

Legacy Member
Iceflame zei:
Ze zijn enkel in het eerste filmke ingepakt met bescherming in het gevecht erna (2 en 3) hebben ze enkel handschoenen aan en in het laatste ook nog scheen beschermers.

En die filmpjes was gewoon om aan te tonen over welke soort kung fu ik aan het spreken was.


Daar was er inderdaad een misverstandje over. Maar ik vind nog steeds dat je die sport nog steeds niet kan vergelijken met thaibox.

[TFT]Poky

Legacy Member
MMA is niet echt een gevechtssport dacht ik, maar een competitie waar alle stijlen beoefend mogen worden.

Maar idd dit is het compleetst

Ik hou het op Kick en Thai, vecht niet zo graag op de grond :). Teveel gewring enzo

Iceflame

Legacy Member
cclherreman zei:
Daar was er inderdaad een misverstandje over. Maar ik vind nog steeds dat je die sport nog steeds niet kan vergelijken met thaibox.

Het was ook nooit echt mijn bedoeling om hier een mijn-stijl-is-beter-discussie te houden, want ge kunt idd die stijlen moeilijk vergelijken. Ik vond gewoon dat het niet juist was dat ge zei dat iemand die kung fu niks kon incasseren.

Iemand die enkel wushu (stijl) doet zal ook niet echt kunnen incasseren zoals iemand die kickbox ofzo doet.

thugangel

Legacy Member
[TFT]Poky;8818919 zei:
thugangel, tijdens sparren op training heb ik ook adrenaline rush maar voel ik toch pijn als ik slag/stamp in mijn lever krijg.

Gij hebt toch thai box competitie gedaan niet?
Want ik heb daar een paar vragen over :)

het zit echt in uw gedachte.
Als ge aan het trainen zijn dan besef je ook dat je 'maar' aan het trainen bent.
Maar in een echte gevecht (buiten of in de ring) dan zet je 't schakelaartje (best) om.

Nog een fijne herinnering aan men vechtsportjaren:
We waren aan het sparren met een medevechter.

Nu wou ik hem de kans geven om ook wat aan te vallen zodat hij zich ook goed kon voorbereiden op zijn gevecht...
Nuja .. toen kreeg ik een knie tegen de bovenkant van men neus waardoor dat het openspleet (witte tshirt volledig in 't rood :unsure:) .

ik was even de kluts kwijt maar pijn deed het niet :)

Poky ge moogt me altijd pm'en als ge vragen hebt.
Maar 1 tip dat ik u zowiezo kan geven:
- Neem een gevecht niet te serieus op: Door de druk wat je op je eigen creëert ga je het voor uzelf veel moeilijker maken.

Corrupt^

Legacy Member
cclherreman zei:
Al goed en wel wat je hier zegt, maar toch is er een verschil tussen het incasseringsvermogen tussen een thaiboxer en iemand die kung fu beoefend. In de ring heb je geen tijd om je te concentreren op 1 slag en zeker geen tijd om je te concentreren op de impact die komen zal. Je vergelijkt appels met peren.

Tverschil zit em in et feit da boxen een sport is waarbij ge zoiezo zult moeten incasseren idd. Wat me ook nog intressant lijkt is teakwando, zeer offensieve sport volgens wat ik al gezien heb waarbij ge in 1 second al 2 tot 3 slagen ofzo op uw bakkes hebt xD

Ge hebt offensieve gevechtssporte en defensieve ma eigenlijk denkik is het in echte situaties het beste dat je er 2 goeie kent, van elks een. Defensief zijn en dan ineens op een zwakke moment zo sterk uithalen dat uw tegenpartij er niet meer van recovered. Aleja da denk ik er toch over, op die manier hebt ge uw aanvaller uitgeschakeld en raak je er zelf vanaf zonder al teveel bloedverlies xD

aXl_

Legacy Member
Corrupt^ zei:
Tverschil zit em in et feit da boxen een sport is waarbij ge zoiezo zult moeten incasseren idd. Wat me ook nog intressant lijkt is teakwando, zeer offensieve sport volgens wat ik al gezien heb waarbij ge in 1 second al 2 tot 3 slagen ofzo op uw bakkes hebt xD

Ge hebt offensieve gevechtssporte en defensieve ma eigenlijk denkik is het in echte situaties het beste dat je er 2 goeie kent, van elks een. Defensief zijn en dan ineens op een zwakke moment zo sterk uithalen dat uw tegenpartij er niet meer van recovered. Aleja da denk ik er toch over, op die manier hebt ge uw aanvaller uitgeschakeld en raak je er zelf vanaf zonder al teveel bloedverlies xD

mja, kweni. taekwondo kerel hier krijgt toch serieus op zijn bakkes van kickboxer. :)

kappamen

Legacy Member
Mijn idee:

1) Weet tegen wie ge uitpakt of weet tegen wie ge uitpakt...
Nog zie ik zoveel gasten gewoon tegen de verkeerden beginnen of tegen de verkeerde eindigen. Waarop ge moet letten:
- gestalte: denk nuchter na & overweeg je kansen, wel reëel blijven (altijd doen trouwens)...

- vriendenkring: tegen ne vreemden die u weet wonen & waarvan ge weet dat heel zijn dorp is overgevlogen, of een bende drugskikkers (bolletjesslikker stoppen niet met slaan ;) ) of gewoon: veel meer man... Niet tegen beginnen!

- uitdagen: uitdagen is opzoeken, ik heb dan ook geen medelijden met uitdagers, zelfs jongens in de eigen vriendenkring die bij een uitgeladen drankfestijn een uitdager worden zal ik niet steunen in zijn stoerdoenerij... ik zou zelfs zeggen niet bij het eventuele gevecht, hoewel mijn ethiek & instinct daar dan weer anders overbeslist ;)

- mentaliteit: als ge die persoon toevallig kent, of reeds eerder in een barfight hebt aangetroffen & zijn tactiek/gedrag kent, moet ge niet lang blijven zeveren bij ene die uit goesting (verlangen) uithaalt of ene die je daarnet om de hoek een lijntje hebt zien snuiven. Want dan ben je er roodgloeiend bij.

2) Als ge dan toch zever hebt met iemand, vermijd een gevecht, geeft die jongen een pintje & ge hoort die van nen hele avond niet meer. Nu denkt ge: "Diene verveligaard nog ene geven ook, da ziede van hier!" Voor je 2€ (dat je betaalt voor het pintje ;) ) heb je dan wel wat: gedaan met de zever + je kan rustig verder feesten (geen ander café opzoeken) + geen slecht gevoel daarna + mss leer je die persoon kennen (handig voor later evt) + geen gevecht en eventuele letsels heb je vermeden. Wat je tegenwoordig toch nog met 2€ kan! :D Ook kunt ge nog steeds gaan lopen. Hoewel ik daar geen voorstander van ben, toch niet tegen bekenden of een buurt waar je regelmatig uitgaat want dan duw je jezelf nog dieper in de put. Je word een makkelijk prooi voor een avondje stoerdoenerij!

3) Mocht het dan toch tot slaan komen, slaat dan de ziel uit uw lijf tot er van hem nog een hoopke moes overblijft (als ge hem nie kent é). Als hij u kent, dan (probeer ik toch in de eerste plaats fysiek contact te vermijden, maar dat punt zijn we reeds gepasseerd :p ) probeert ge hem neer te slaan, in een greepke te houden, iig, geen ernstige letsels mee te geven. Zoals in dit topic reeds de kosten zijn genoemd.

4) Extra's (klinkt attractief :rofl: ):
- da knie'ke is echt lekker om zo ne goeie 'schup' op te geven, nie normaal :D
- de gevaarlijkste zijn NIET de bodybuilders (want dat zijn meestal nog de teddybeerkes :love: ) maar diegene die niks te verliezen hebben... (ex-gevangen, drugsboys die lopen te spacen, SOMMIGE buitenlanders gedragen hen ook zo (spijtig genoeg ;() )
- ik ben ooit overvallen geweest, blaffer voor de neus in een bos: geven wat ze vragen, niet de stoeren uithangen (hééééééél (echt hééééél) miscchien iets forceren, maar dan moet ge het niet proberen, maar gewoon doen). 'Hij schiet toch niet!' kunt ge nu denken. 'Hij schoot wel!' kunnen u er niet veel navertellen denk ik...
- wapens om te dreigen, niet om mee uit te halen... De grootste schrikmaker is nog steeds uw 'bakkes' ;)

Lijkt wel een Fight For Dummies. Nuja, hopelijk hebt ge er iets aan...

Even mijn kerfstok hieronder:
- lagere school fight talrijk, nooit iets ernstig
- middelbaar: maat kreeg ruzie, er bij gaan staan, kerel neemt ons beide vast & wij 2 los gegaan op die gast, erna maat van hem aan mijn school waar tegen ge niet moet beginnen want dan duwt ge u eigen nog dieper ;( petske van gehad, deed geen pijn, ff schrikken, maar daar bleef het bij: meer blaffen dan bijten... zoals de meesten...
- fuifkes: gho :p vele gezien. 1x zelf in gestaan: onze bende ambras met een andere bende. En ne kerel, 2 koppen groter, duwt mij plots (vraag mij niet hoe, maar ik had het totaal nie gezien) en ik slier uit door al de reeds gevallen pintjes & wss mijne cola :lol: . Ik zet mij recht, ik wou er naar toe gaan om hem stuk te slopen (waazaaaaaa!!!) maar zo nen dwazen vd security stond er al. En DAN moet ge stoppen, weet tegen wie ge iets doet (zie hierboven ;) ) want die gozers winnen toch & die meppen er niet naast & ik ga graag uit, ook 2x naar dezelfde plaats of fuif! :)
- connecties zijn echt de beste verdediging die ge kunt hebben. Ik denk dat wanneer ik mijn zus niet gehad zou hebben, ik al veel lappen gehad zou hebben. Niet dat ik zo ne fellen ben (:rofl: ) maar velen zochten gewoon ruzie tegen mij, vraag mij niet waarom...

Dit was mijn idee. :D
Hopelijk hebt ge er iets aan & volgens mij toch wel de moeite om te lezen...

The Black Mamba

Legacy Member
als je een tshirt hebt met het zelfde opschrift als uw signature snap ik wel waarom ze ruzie zoeken met u ... bozzy

Tapijt

Legacy Member
@kappa
security mag u nie meppe ze, die moge u niks doen
gwn na de flikke gaan dan...

tb-303

Legacy Member
[TFT]Poky;8794697 zei:
waarom is vechten zielig, vechten is een natuurlijke reactie.

Vechten gewoon zonder reden is idd vrij zielig


.... vechten is ZIELIG, punt andere lijn, en als je je daar ook maar enige bedenkingen over hebt kan ik niet anders concluderen dan dat je een grote sukkelaar bent!!!

Ben zelf tram 3 gepasseerd en heb nog NOOIT in mijn leven gevochten.
Niet op school , niet op straat, nergens.
Ben opgegroeid in de de jaren 80-90 en ieder weekend uitgeweest naar grote en kleine fuiven/dancings, en nooit geen problemen gehad/gemaakt.
Vechten is het grootste teken van zwakte dat er bestaat.

Enigste reden die ik kan indenken om te vechten is wannneer je het als SPORT doet of wannneer je in een levenbedreigende situatie terechtkomt, maar denk dat de meeste puberkes hun speelplaats kapsones niet onder de noemer levensbedreigend valt te klasseren :wtf:

ps: lees net kappaman zijn gespuw (...velen zochten ruzie maar kweet niet waarom... ik lees deze ene reply en kweet direct waarom) en kan maar aan 1 ding denken : marginaal...
(gade nu op mijn gezicht slaan?) :)

[TFT]Poky

Legacy Member
vechten ZONDER reden is zielig,

Als gij u zo graag laat doen dan noem ik dat veel zieliger zenne

Ik zie niet in waarom vechten met reden zielig zou zijn, vechten is een natuurlijke reactie zoals ik al zei.

Maarja wie ben ik? één of andere grote sukkelaar zoals ge al aanhaalde.
Gij moogt met zo een woorden smijten, ik ga daarvoor niet op u gezicht slagen (tzou nogal erg zijn) :).

Gij zegt zo een woorden tegen mensen dat ge niet eens kent en hebt nooit gevochten? Dus gij komt hier alleen maar stoer mensen uit schelden wetende dat er toch geen consequenties aan vasthangen :) is ook al zielig genoeg.

skelly_king

Legacy Member
Security mag niets doen, buitenwippers aan den andere kant die kunde nog vaak zien vechten ze :D

Ge moet nie altijd naar het gestalte kijken ze, 'k eb al veel gevechten gezien waarvan die ene nen kop kleiner is en toch me gemak em gans in elkaar slaat. Als ge zelfzekerd zijt en ge weet dat ge goeie techniek ebt dan lukt da wel ( moet wel nie tegen de kasten van 5 jaar ouder beginnen e :D ) En bij die echte bodybuilders e, da zijn zelf geen goeie vechters, door al die spieren bewegen ze veel te traag. Ma das dan wel bij de super breedste. In Deinze loopt er zo eentje rond en die stapt dus enorml grappig gewoon doordat hij nie anders kan van z'n spieren :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan