nog nooit echt veel gevochten (ben nog al klein van formaat

en et feit dak e brede schouders eb schrikken de mensen af mor jah... nie altijd). Persoonlijk nog maar 4 keer gevochten waarvan 3 keer met dezelfde persoon en telkens begin et en eindigd et hetzelfde namelijk met een schop in het klokkenspel. 1 keer ook serieus tegen me tanden gehad, iemand verwart met e vriend van me een vriendelijk knik gegeven in ze richting en e paar 100 meter verder gesuckerpunched door e gast die aan de 2m reikte, aangezien ek toen nog e broekventje was en me maten ook (we waren met 5 of 6) en omdat toen zag da zij ook met zoveel man waren en maar 2 waren die mijn lengte hadden ben ek et toen maar afgetrapt... bleek et later et krapul vant stad te zijn

heb ek toen mooi afgehandeld door wa maten van me nonkel er op af te sturen...(jah this vuil mor ik word nie gesuckerpunched en zeker nie door iemand die er niks mee te maken had).
Owja qua tips... pfff combo's jongens kzeg et je this gin spel eh, kzou zeggen e schopje of e klop up de neus eeft ze effect en desnoods speelt ge lik een meiske pakt ge hem vast bij ze haar en zijt ge zeker dat me je nie kan raken en klopt ge dan op ze neus ofzo... ben van het principe als ge moet vechten maak het niet te erg maar maakt ook dat ge geen medelijde toont waar ge voor gestraft word (me nonkel had e klop gevangen van e dronkaard, had moeten terug slaan waardoor de andereen tegen de grond lag en besefte toen dat het beter was hem te laten liggen. Blijkbaar had em nog maar e paar stappen gezet en kreeg em e pintglas op ze kop , bloed overal...) dusja ge ziet et wandel nie te rap weg soms zien ze et als gin respect ebben of gebruiken ze da om wraak te pakken.
Ook e relatief slimme tacktiek is 1 da me pa gebruikte (this laf maar als ge weet da et nie anders kan of ge krijgt boel met e gast die ge duidelijk niet aan kan) is zeggen kom jongen we gon hier gin boel maken this nie goe voor joen of voor mij dus kga u e pint trakteren en et moment dat em ze kop draait em e goeie klop verkopen met et eerste da ge vind (het alternatief is natuurlijk gwn wegwandelen

maar maakt ton dat em nie vies is voor die pint)
...allé ik hoop da ge me west-vlaams verstaan hebt
