Archief - Vechten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flipkikker

Legacy Member
skelly_king zei:
Sgijnt ook da als bevoorbeeld iemand naar u neus wil slaan ( rechtdoor dus) , da als ge daar een klein tikske tegen geeft boven op z'n hand ( ja ge moet al snel zijn :d ) dat da dus direct nr benejen valt ? 'k vind maar raar maar sgijnt dat zo is.


:rofl:

Gaan we es proberen? :')

Ik sla op uw neus, en gij probeert da tikje erop te geven (ps: als dat tikje dan al zou helpen :x)

Nota: voor zover ik weet werkt dat niet, en als iemand u op de neus wil slaan, gaat da VEEL te snel om er "een tikje" op te geven

Ontwijk/Block da gewoon (proberen toch ^^)

rainbowdude

Legacy Member
nog nooit echt veel gevochten (ben nog al klein van formaat :p en et feit dak e brede schouders eb schrikken de mensen af mor jah... nie altijd). Persoonlijk nog maar 4 keer gevochten waarvan 3 keer met dezelfde persoon en telkens begin et en eindigd et hetzelfde namelijk met een schop in het klokkenspel. 1 keer ook serieus tegen me tanden gehad, iemand verwart met e vriend van me een vriendelijk knik gegeven in ze richting en e paar 100 meter verder gesuckerpunched door e gast die aan de 2m reikte, aangezien ek toen nog e broekventje was en me maten ook (we waren met 5 of 6) en omdat toen zag da zij ook met zoveel man waren en maar 2 waren die mijn lengte hadden ben ek et toen maar afgetrapt... bleek et later et krapul vant stad te zijn :p heb ek toen mooi afgehandeld door wa maten van me nonkel er op af te sturen...(jah this vuil mor ik word nie gesuckerpunched en zeker nie door iemand die er niks mee te maken had).

Owja qua tips... pfff combo's jongens kzeg et je this gin spel eh, kzou zeggen e schopje of e klop up de neus eeft ze effect en desnoods speelt ge lik een meiske pakt ge hem vast bij ze haar en zijt ge zeker dat me je nie kan raken en klopt ge dan op ze neus ofzo... ben van het principe als ge moet vechten maak het niet te erg maar maakt ook dat ge geen medelijde toont waar ge voor gestraft word (me nonkel had e klop gevangen van e dronkaard, had moeten terug slaan waardoor de andereen tegen de grond lag en besefte toen dat het beter was hem te laten liggen. Blijkbaar had em nog maar e paar stappen gezet en kreeg em e pintglas op ze kop , bloed overal...) dusja ge ziet et wandel nie te rap weg soms zien ze et als gin respect ebben of gebruiken ze da om wraak te pakken.

Ook e relatief slimme tacktiek is 1 da me pa gebruikte (this laf maar als ge weet da et nie anders kan of ge krijgt boel met e gast die ge duidelijk niet aan kan) is zeggen kom jongen we gon hier gin boel maken this nie goe voor joen of voor mij dus kga u e pint trakteren en et moment dat em ze kop draait em e goeie klop verkopen met et eerste da ge vind (het alternatief is natuurlijk gwn wegwandelen :p maar maakt ton dat em nie vies is voor die pint)


...allé ik hoop da ge me west-vlaams verstaan hebt :p

NotoriousP

Legacy Member
nonkel wulle zei:

Haha, hoe hard kan je "FAKE" uitschreeuwen.

Vechten, mja er bestaan zoveel meningen over. Voor een straatgevecht 1vs1 heb je meestal genoeg aan brutte kracht, en natuurlijk deftig kunnen boksen (geen swings, geen opgespannen armen en etc).

Voor 1vs2+ gevechten, of een 1vs1 gevecht tegen iemand die significant sterker is ben je best af met wat techniek. Ontwijken > blokken, snelheid > techniek ... techniek is belangrijk hoor, maar tenzij je er enorm goed in geoefend bent zal het te snel gaan om iets te kunnen toepassen. Pas je een deftige techniek toe, zal je aangeklaagd worden omdat het duidelijk is dat je aan gevechtsport doet.

Nuja dat is mijn mening, ik doe jeet kun do thuis (geen club) met Bruce Lee zijn Fighting Method. Ik hoor wel vaak "zelfstudie werkt niet" maar mijn kickboks vrienden denken er anders over als ik met hun de ring in kruip ^^ Er is wel veel dicipline voor nodig, en hard werk.

^^pathfinder^^

Legacy Member
MarG zei:

Neen MarG, dat is niet zoals als een donkeypunch hoor.

Zoek het filmpje van Kimbo tegen een blanke flik maar eens op, DAT is pas vechten tot ze beiden niet meer kunnen, maar Kimbo krijgt zwaar op zijn doos hoor !

Flipkikker

Legacy Member
Hmm,

als er iemand u op straat bedreigt met een mes, en je beoefend een vechtsport waarin je zo iemand leert onschadelijk maken (KO, zonder dodelijke/blijvende gevolgen)
dan mag dat niet ofzo??

Of bedoel je in een zattemansgevecht ?

Zou maar stom zijn dat je door het beoefenen van een vechtsport altijd in het nadeel gesteld wordt hé :doh:
Das zoals een cursus zelfverdediging volgen, waardoor je geen zelfverdediging mag toepassen :s

[TFT]Poky

Legacy Member
er heeft is iemand hier gezegd, ge moogt de andere persoon niet meer aandoen dan dat hij u zou kunnen aandoen.

Dus ik veronderstel als iemand u bedreigt met een mes, dat ge dan eventueel dat mes tegen hem moogt gebruiken.

En idd die kimbo, :) die filmkes zijn wel altijd echt vechten. alleen vind ik hem extreem lomp overkomen.
Tschijnt dat hem MMA wedstrijd gaat doen

Simonn

Legacy Member
[TFT]Poky;8821558 zei:
er heeft is iemand hier gezegd, ge moogt de andere persoon niet meer aandoen dan dat hij u zou kunnen aandoen.

Dus ik veronderstel als iemand u bedreigt met een mes, dat ge dan eventueel dat mes tegen hem moogt gebruiken.

En idd die kimbo, :) die filmkes zijn wel altijd echt vechten. alleen vind ik hem extreem lomp overkomen.
Tschijnt dat hem MMA wedstrijd gaat doen

Was gisteren ;)
Kimbo won in de eerste ronde tegen Mercer.

Iceflame

Legacy Member
Ik bedoelde ni echt een soort gevecht, gewoon de verschillende gevechten dat ge kunt tegenkomen. Ook wat de straffen zijn als ge uw gevechtsport gebruikt wanneer het ni mag, wou ik wel weten.

Ik kijk toch liever naar een K1 fight dan naar kimbo zijn fights, maja smaken verschillen.

[TFT]Poky

Legacy Member
ik zie ook liever K1 (vooral K1 world max buakaw, sato,....)

Kimbo wint ofwa, Mercer is diene goed? Want ik volg MMa niet echt
Want hij had daar tegen een 2e rang MMA'er wel een pak slaag gekregen

Corrupt^

Legacy Member
Iceflame zei:
Bij kung fu leert ge ni incasseren :wtf: en ik vind ni zoveel goeie kung fu vs mma filmkes zenne.

Btw bij kung fu zijn er geen gordels.

Nie leren incasseren bij kung fu? lmao... mss bij de lessen die ge ier volgt ma de echte kung fu gaste die kunnen incasseren hoor, of hebben jullie nog nooit gehoord van hard body training. Ge denkt toch niet dat door blokken steen slaan alleen techniek en meditatie is eh ;)

Een bot bestaat uit een soort structuur met miniscule gaten in, beetje als een raster. Elke keer je daar een miniscule fractuur op veroorzaakt (en grotere ook) en dus het bot zich moet herstellen worden die gaten alsmaar meer opgevult waardoor ge een vaster, steviger bot krijgt.

Die manne beginne eerst tege zachte houte plankskes te slaan en slaan zich eigenlijk altijd lichte fractuurkes met hun handen en bouwen zo op. Uiteindelijk krijg je een bot dat zo sterk is, dat het, mits wat techniek, door een baksteen kan slaan. Dit passen ze dan ook toe op tal van lichaamsdelen, tot zelfs hun hoofd.

Er is nog altijd zoiets als fysica eh, techniek en snelheid is belangrijk maar de massa die op die blok steen terecht komt moet ook sterk genoeg zijn anders breekt die persoon zen hand.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan