Archief - Vechten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hmgrwngd

Legacy Member
Grayfox zei:
maar van de pijn zelf voel je niets tijdens het vechten, door de adrealine

Adrenaline ?

Sorry hoor; maar als iemand je een stevige mot/trap geeft; dan voel je toch wel pijn zeker?

Tenzij je een hoge dosis verdovende middelen in je bloed hebt, gaan rake klappen altijd pijn doen toch ?
En logischer kan niet; als je geen pijn zou voelen, zou je nooit moeten ophouden met vechten, wat natuurlijk absurd is.

Iedereen met 1 greintje verstand weet dat als hij ferm toegetakeld wordt en enorme pijn krijgt, da het tijd is om weg te lopen. (of als da niemeer lukt in een foetus-bolleke kruipen :p )

josuwa

Legacy Member
nee hoor
vechten eindigt meestal ook in iemand die echt neergaat en dan pas, door de afname van adrenaline, voelt dat hij naar de klote is... tijdens vechten hebt ge gene pijn.

Grayfox

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Adrenaline ?

Sorry hoor; maar als iemand je een stevige mot/trap geeft; dan voel je toch wel pijn zeker?

Tenzij je een hoge dosis verdovende middelen in je bloed hebt, gaan rake klappen altijd pijn doen toch ?
En logischer kan niet; als je geen pijn zou voelen, zou je nooit moeten ophouden met vechten, wat natuurlijk absurd is.

Iedereen met 1 greintje verstand weet dat als hij ferm toegetakeld wordt en enorme pijn krijgt, da het tijd is om weg te lopen. (of als da niemeer lukt in een foetus-bolleke kruipen :p )
Tuurlijk, maar als je aan het vechten bent voel je de pijn veel minder of let je er zelfs helemaal niet op.

en er is natuurlijk een verschil tussen vechten en in elkaar geslaan worden é :D

[TFT]Poky

Legacy Member
tuurlijk voelt ge sommige dingen adrenaline of niet, goeie knie/uppercut in lever = gedaan. En zo zijn er nog dingen

NSA.Rhinox

Legacy Member
Een uppercut in de lever? dan moet da wel ne reus zijn waarmee ge vecht. :p Wel grappig hoeveel smoesjes er hier de ronde doen. De kans dat ge tegoei ne kniestoot kunt geven is zo klein... Plus nen uppercut goe geven is moeilijk.

En ik herhaal mezelf: denk aan de fucking gevolgen voor ge op gevoelige plaatsen slaagt!!!!

[TFT]Poky

Legacy Member
dacht ge da ik hier dingen verzin?
deftige lever slag en tis gedaan zenne, kans dat ge dat in gewoon gevecht tegen komt is klein maar toch.
Uppercut kan ook in lever gegeven worden, das ni alleen naar het gezicht.
Tis dezelfde beweging alleen staat ge meestal te dicht om uppercut naar de kin te geven

Over de gevolgen daar geef ik u gelijk in, ik heb het ook al een paar keer gezegd

Hmgrwngd

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
En ik herhaal mezelf: denk aan de fucking gevolgen voor ge op gevoelige plaatsen slaagt!!!!

Voila, eindelijk es iemand die doorheeft da winnen in een gevecht niet hoofdzakelijk als in de filmpjes een winst in aanzien betekent.

1) Als je 1 stap verder denkt: iemand die ferm in de ballen geslaan is, en daar wekenlang hinder heeft van ondervonden, gaat alleszins de volgende keer dat ie je tegenkomt niet aarzelen om ... tjah, hetzelfde weer te doen é ;)

2) Als het zeer serieus is, en het slachtoffer kent je naam; mag je je aan een schadevergoeding verwachten die je waarschijnlijk zelf impotent gaat maken.

Strafwetboek artikel nummer achwhothehellcares :p

ChunWai.

Legacy Member
Ed Rush zei:
want vaak zal de persoon waar je tegenover staat er al veel meer ervaring mee hebben dan jij.

Dus tegenover elke persoon ik sta heeft meer ervaring? Dus ik ga naar een een of andere 5 jaar jongere nerd die niks van sport doet en hij heeft meer ervaring?:s

pr0ph3t

Legacy Member
ben er tegen maar zelf toch al 2 keer in betrokken geraakt.

1e keer was gast van evenoud als ik (paar jaar leden)
duwde mijn neefke van 5 jaar omver om dat em in de weg liep. ik was enorm pissed ben er ene gegaan en heb zonder woorden der op los geramd. der is niemand dat er mij afgehaald heeft. dag erna zat ik bij den directeur

vorig jaar ene opt school was constant u moeder naar mij aant roepen. int begin kunde da negeren maar op den duur riep ik gewoon terug 'beter dan twee vaders hé'. dit was er blijkbaar over bij hem, ik kwam buiten kreeg een saflet op mijne neus... zo hard ik kon terug geslagen en dan nog wa worstelstoten, kwam juist patrouille op de fiets voorbij die ons uiteen gehaald heeft. half uur later kwam die gast zn verontschuldigingen aanbieden met de volgende woorden "moete nu gezecht hebben tege mij 'u moeder' en niks over men vader hadk u nie geslagen....
oh boy?

ChunWai.

Legacy Member
pr0ph3t zei:
ben er tegen maar zelf toch al 2 keer in betrokken geraakt.

1e keer was gast van evenoud als ik (paar jaar leden)
duwde mijn neefke van 5 jaar omver om dat em in de weg liep. ik was enorm pissed ben er ene gegaan en heb zonder woorden der op los geramd. der is niemand dat er mij afgehaald heeft. dag erna zat ik bij den directeur

vorig jaar ene opt school was constant u moeder naar mij aant roepen. int begin kunde da negeren maar op den duur riep ik gewoon terug 'beter dan twee vaders hé'. dit was er blijkbaar over bij hem, ik kwam buiten kreeg een saflet op mijne neus... zo hard ik kon terug geslagen en dan nog wa worstelstoten, kwam juist patrouille op de fiets voorbij die ons uiteen gehaald heeft. half uur later kwam die gast zn verontschuldigingen aanbieden met de volgende woorden "moete nu gezecht hebben tege mij 'u moeder' en niks over men vader hadk u nie geslagen....
oh boy?

Die kerel zegt 100 keer "u moeder!" gij zegt 1 keer "beter dan 2 vaders" en die klopt u:wtf: dus degene die pesten zijn snel op hun teentjes getrapt, got to remind that:woohoo:

Corrupt^

Legacy Member
Meest logische tip ever imo:

Nooit zelf aanvallen, defensief blijven, zen slagen of stoten afweren en terwijl je die afweert zoeken naar een zwakke plek, een plek die hij altijd vergeet te verdedigen en dan daar ineens toeslaan en daarna kan je beginnen zen gezicht te bewerken.

Als ge ooit gevechtssporten gedaan hebt ook defensief blijven, want de kans dat je dan iemand ernstig toetakelt is vrij groot en als dat gebeurt, zitte gij wel met de gebakken peren.

Nog een tip: alster ne buitensmijter is, bv in danscafé, gewoon defensief zijn en niet aanvallen, die buitensmijter komt wel en dan is alles in uw voordeel.

Dat laatste hebbik overt laatst gehad. Kwam vant wc en ineens ziek menne maat daar boel maken, blijkt dat der zone peet van eind de 20 en rondt de 40 zen lief waren aan het "bepampelen" en menne maat die reageerde verkeerd waardoor er boel begon. Ik kwam af en zei da ze moeste kalmeren en rustig worden, komt ineens die kerel naar mij, geeft em mij ne kopstoot en begint die mijn luchtpijp toe te knijpen.

Kheb gewoon men keelspieren opgespand zodak nog kon ademen en met men andere arm ervoor gezorgde dat ie nie te veel kon aanvangen met zen andere arm.

30 secs ofzo en de buitenwippers waren daar en die 2 pipos mochten het aftrappen. Juist een beetje een zere keel de volgende ochtend, want hij was effectief in men luchtpijp aant knijpen en nie gewoon rond men keel.

@Prophet, kan zijn, natuurlijk niet zeker, maar dat je er mss knal raak op was met je opmerking en dat die zen vader gay was ofzo en je daardoor een gevoelige snaar geraakt hebt :p

If not, dan ist gewoon ne grote randdebiel xD

puni

Legacy Member
Ene keer gebeurd, alleen tegenover 6 man.. kheb ze maar laten doen en achteraf de flikken gebeld en teruggegaan, ze hebben het geweten :p

^^pathfinder^^

Legacy Member
Je kan ook natuurlijk in je broek kakken en plassen, dan durven ze je gewoon niet aan te raken !

Joown

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
Je kan ook natuurlijk in je broek kakken en plassen, dan durven ze je gewoon niet aan te raken !

en dan de stront uit je broek halen en ermee beginnen gooien... durven ze ook niet afkomen.

Nee?:unsure:

Gromme

Legacy Member
De meeste vechtersbazen willen na de eerste slagen uit elkaar gehaald worden. Meestal gaat het bij 'vechten' (one-on-one) gewoon om de mannelijkheid te laten gelden en te laten zien dat je durft. Maar vanaf ze in een gevecht zitten ...

Het beste imo is iemand in een greep houden tot hij/zij helemaal bedaart is.

Ken dan weer andere mensen die eigenlijk overdag een leidinggevende functie hebben in verzekeringssector en shipping-transport en als die dan s'avonds uitgaan dan is dat oppassen geblazen. Heel raar hoe mensen dag & nacht kunnen verschillen.

thugangel

Legacy Member
pietje frietje zei:
Maar met mijn vraag bedoel ik of je veel pijn voelt tijdens het vechten? Niet erachter, maar tijdens het vechten. Kun je blijven doorgaan naar een kniestoot in je maag bv.

Pijn in een gevecht voelt ge niet.
Bij mij ging het zover zelfts dat ik 7 a 8 maanden na een gevecht pas doorhad dat men neus gebroken was .. langs 3plaatsen :unsure: .

na het gevecht kunt ge het wel beginnen te voelen iig :) .

[TFT]Poky

Legacy Member
thugangel, tijdens sparren op training heb ik ook adrenaline rush maar voel ik toch pijn als ik slag/stamp in mijn lever krijg.

Gij hebt toch thai box competitie gedaan niet?
Want ik heb daar een paar vragen over :)

Iceflame

Legacy Member
cclherreman zei:
Filmpjes genoeg van Kung Fu vs mma...lachwekkend hoe snel ze neer gaan. (bij Kung fu en dergelijke leer je dan ook niet incasseren)

Bij kung fu leert ge ni incasseren :wtf: en ik vind ni zoveel goeie kung fu vs mma filmkes zenne.

Btw bij kung fu zijn er geen gordels.

skelly_king

Legacy Member
Zelf hebbek nog nooit egt gevochten, maar wel vaak me m'n maat da nen bokser is en dan pakken we z'n handschoenen en beginnen we :D

1) Over de zwakke plekken moogde zeggen wa ge wilt ma het beste is gewoon op de kin slaan... Gisteren nog iemand gezien aan overpoort die een op z'n kin had gekregen en ge draaid gans weg. En over die mensen die hier zeggen van een combo te doen met in edele delen te slaan en dan kniestoot op het gezicht , awel die kijken teveel Tv :D Als ge vecht , moet ge veel schijnbewegingen gebruiken en op de kin en de neus slaan.

2) Op vlak van schadevergoeding kunde redelijk slim zijn. Stel dat gy eerst nen klop ebt gekregen en dat ge dan al z'n beugel kapot slaat of iets breekt van em, dan zijn da zijn kosten want hij is begonnen. Als gy begint en dat gebeurt ja dan moogde u een schoon factuurke verwachten...

3) Stel dat iemand u vast heeft bij de keel en ge kunt er nie op slaan, dan schopt ge me u benen tegen z'n knieen en dan slaat ge erop. Ook in de nieren slaan doet enorm veel zeer maar is niet altijd even gemakkelijk om veel kracht agter te steken ( er bestaan trucjes ).

4) Vecht gewoon niet :) Ik doe het ook niet ze, ge weet nooit wa er kan gebeuren, alsk ruzie eb ist ofwel wa geduw en staat er snel wa volk bij , ofwel praat ge da gewoon uit :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan