Archief - Vechten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hiapoe

Legacy Member
blacky zei:
Je moet totaal niet sterk zijn om goed te kunnen vechten. Heeft er 0,0% mee te maken.

Als jij die inbreker zou hebben neergestoken, zou je heel wat kosten mogen betalen, waarbij je nog een celstraf zou kunnen krijgen.

Ik zal mijn gezegde verder nuanceren:

"Wie nog nooit gevochten heeft, niks van vechttaktieken kent, nog nooit gevechtssporten heeft gedaan, niet sterk is en schrik heeft van alles wat er gespierd en vechterig uitziet,... moet rap kunnen lopen" :D

Zo beter?

En ja, ik besef heel goed dat ik waarschijnlijk in het gevang had gezeten als ik die dief had neergestoken.
Maar ik was zodanig op adrenaline op dat moment dat ik absoluut niet besefte wat ik aan het doen was... ik had geen controle meer over mezelf tot mijn ma mij kwam tegenhouden... Toen begon het door te sijpelen.

Hmgrwngd

Legacy Member
blacky zei:
En omdat ze harder slaan zijn ze betere vechters? :wtf:

Dat komt wel es voor dat die persoon die het hardst slaat; het meeste schade kan aanbrengen aan de ander en het rapst de ander zal afschrikken.

Wat raar van mij om dat te zeggen idd. ;)

EvilTwin

Legacy Member
Al een paar keer gevochten. Jammergenoeg voor mijn tegenstanders heb ik enkele jaren gefreefight.

Eerste keer wou ik bemiddelen in een ruzie tussen een maat en ambetante vent. Voor ik nog iets kan zeggen slaat die mij zonder boe of ba een bloedneus. Daarna heb ik één van zijn ogen toegeslagen en beide lippen (en nog ewa goed nagetrapt).

Tweede keer een mes voor mijnen neus gekregen in onze hoofdstad. Kheb die getrakteerd op een trap in het kruis.

moehaa!

Legacy Member
Flipkikker zei:
:rofl:

Zo'n papzak tegenover je is al uitgeput na 10 meter lopen, wat zou hij je kunnen raken :p
Dat doet er toch niet toe?
Als hij wil vechten zal hij dichtbij moeten komen.
Ik zie dus geen probleem.

Dus als de aanvaller dik is->lopen
Als de verdediger dik is->kunt ni vechten als de ander gaat lopen eh

aXl_

Legacy Member
Den Freddie zei:
da miss wel, tenzij die inbreker ook nen mes vastheeft, dan moogt ge imo gelijke wapens hanteren.

dat zeg je nu. Als er eens een keer echt bij je ingebroken is dan denk ik dat je je er echt niets meer van aantrekt of je nu met gelijke wapens aan het strijden bent. (of je hebt veel zelfbeheersing, trekt je terug en belt de politie terwijl de inbreker verder de boel leegrooft. Das ook mogelijk natuurlijk.)

ng

Legacy Member
Grayfox zei:
Nee. Het zijn mensen die zachter slaan die de betere vechters zijn..................:ironic:

Het is niet omdat je hard kan slaan dat je beter bent hoor.
Een bokser slaat harder dan iemand die kung fu doet, over de uitkomst van een gevecht tussen die twee zou ik nog niet zo zeker zijn.

bloodoo

Legacy Member
ge moet niet perse slaan om te vechten e
je kan hem ook op de grond smijten ofzo zoals in judo
http://www.youtube.com/watch?v=HuWeiFz7_kM
mss niet zo handig in plaatsen met stoelen en tafels,maar kpijs dat er niet veel zoiets verwachten als ze gaan vechten.en je kan er veel aan veranderen,zodat de tegenstander niet zo aangenaam landt

Simonn

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Het is niet omdat je hard kan slaan dat je beter bent hoor.
Een bokser slaat harder dan iemand die kung fu doet, over de uitkomst van een gevecht tussen die twee zou ik nog niet zo zeker zijn.

Bwoa ik zou toch weten op wie m'n geld te zetten ;)

moehaa!

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Het is niet omdat je hard kan slaan dat je beter bent hoor.
Een bokser slaat harder dan iemand die kung fu doet, over de uitkomst van een gevecht tussen die twee zou ik nog niet zo zeker zijn.

Het is niet omdat je een zwarte gordel kung-fu, jiu-jitsu ofzo hebt dat je in een straatgevecht weet wat je moet doen.
Als je dat niet gewoon bent kan je zo bang zijn dat je alles verkeerd of niets doet.

Tapijt

Legacy Member
hmm kwni
ik deed vroeger jiu-jitsu, en eigelijk al die gevechtsporte das constant herhale herhale he

awel toenda er mij toen ene wou meppe die lag op de grond voor dak et zelf wist
da was puur uit reflex
Khad et zelf pas door toendat gebeurt was ...

NSA.Rhinox

Legacy Member
Waarom moet er altijd zo'n kutmuziek op die mooie filmkes staan?

+

Als ik het geluid afzet van de filmkes krijg ik zin om terug judo te gaan doen.. :unsure:

eXtreme

Legacy Member
ik denk dat 80% van die manne me hun sjieke trucjes toch wel op hun neus krijgen van een bokser als ze allebei even goed zijn in hun sport! Aangezien die dan ook perfect kunnen ontwijken en zo één boks en ge ligt neer denk 'k :)

Op YouTube staat een filmpje van Tyrone Spong (kick/thaibokser uit NED) die in VS gaat trainen, ge hoort die boksen :D Zo als ge met een tennisraket snel heen en weer zout gaan :p

ng

Legacy Member
moehaa! zei:
Het is niet omdat je een zwarte gordel kung-fu, jiu-jitsu ofzo hebt dat je in een straatgevecht weet wat je moet doen.
Als je dat niet gewoon bent kan je zo bang zijn dat je alles verkeerd of niets doet.

Ja als je panikeert. Maar indien je kalm blijft, denk ik wel dat je met je zwarte gordel in kung-fu zult winnen.

ChunWai.

Legacy Member
eXtreme zei:
ik denk dat 80% van die manne me hun sjieke trucjes toch wel op hun neus krijgen van een bokser als ze allebei even goed zijn in hun sport! Aangezien die dan ook perfect kunnen ontwijken en zo één boks en ge ligt neer denk 'k :)

Op YouTube staat een filmpje van Tyrone Spong (kick/thaibokser uit NED) die in VS gaat trainen, ge hoort die boksen :D Zo als ge met een tennisraket snel heen en weer zout gaan :p

Ik denk het niet, als je met 'sjieke trucjes', Kung Fu of zo bedoeld denk ik niet dat het 80% is.. meer 40% ofzo

Piekatsjoe

Legacy Member
Heb 1 keer spel gehad op sunbeam verleden jaar in diksmuide, en twas met een jumper..

Stond met vrienden te kijken naar brahim (denk'k :/) en plots komt er een jumperke op mijn schouder tikken. Hij vroeg of ik 2 weken geleden ruzie had gezocht met 1 van zijn vrienden (wat onwaarschijnlijk is, want 'k kom nooit in diksmuide..) . Ondertussen was er al subtiel een groepje medeklakskes achter mij komen staan om te belemmeren dak zou weg kunnen lopen. Ik zei dus dak geen spel gezocht had, maar da antwoord stond hem pcies niet aan, dus wou hem op mij slaan.

Sjans dak nogal vlugge reflexen had anders zat ik met een gebroken neus :/, hij kwam aangelopen en kon nog net mijn hoofd opzij doen en kon hem nog kniestootje geven waarvan hij toch wel half uurke nie goe was denk'k.. (da laatste is wss door de adrenaline gebeurt, moest het aan mij liggen kzou nooit kniestoot gegeven hebben, hoogstens alleen maar op de grond gesmete hebben).

n/o aan sommigen hier, maar die jumpers zijn SOMS jeanette, nooit kunnen ze een gevecht alleen af <.<, moeten altijd met 3 of 4 man zijn om 1 iemand te kunnen slaan

Simonn

Legacy Member
C2W zei:
Ik denk het niet, als je met 'sjieke trucjes', Kung Fu of zo bedoeld denk ik niet dat het 80% is.. meer 40% ofzo

Filmpjes genoeg van Kung Fu vs mma...lachwekkend hoe snel ze neer gaan. (bij Kung fu en dergelijke leer je dan ook niet incasseren)

eXtreme

Legacy Member
tuurlijk... ge hebt geen idee hoe snel een kickbokser, thaibokser of gewone bokser kunnen ontwijken (dan hebben we het dus over de echt goeie natuurlijk)... op tv ziet ge da ni goe maar bij ons zit er één die ooit een deftig niveau heeft gehad in boksen en die kan nog steeds serieus ontwijken, lijkt oersimpel maar moet je toch hard voor trainen

ooit is een filpke gezien van zo'n trainingskamp thaiboks in thailand en daar trainde ze met een soort van botsballen voor ontwijken, herrinert 't mij ni goe
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan