Archief - Vechten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flipkikker

Legacy Member
Een adrenaline rush zorgt er wel voor dat ge op de moment zelf minder voelt, maar als da ne serieuze klap is kan het zijn dat je rush weg is, en da ge toeklapt :p

Edit: geef aub geen tips om te vechten terwijl je beweert dat je nooit gevochten hebt :s

(ik vecht enkel in de club ;))

Als iemand u bij de keel heeft, dan verweert ge u gewoon, uw instinct zal u wel leiden :p
techniek moete toch vooraf leren, met het nu te zeggen kunde het nog niet hé :s

oefening baart kunst ;)

skelly_king

Legacy Member
Flipkikker zei:
Een adrenaline rush zorgt er wel voor dat ge op de moment zelf minder voelt, maar als da ne serieuze klap is kan het zijn dat je rush weg is, en da ge toeklapt :p

Edit: geef aub geen tips om te vechten terwijl je beweert dat je nooit gevochten hebt :s

(ik vecht enkel in de club ;))

Als iemand u bij de keel heeft, dan verweert ge u gewoon, uw instinct zal u wel leiden :p
techniek moete toch vooraf leren, met het nu te zeggen kunde het nog niet hé :s

oefening baart kunst ;)


Tis nie omdak nie vecht dak het nie weet e ... 'k eb gewoon gezegt wat handig is om te doen. m'n maat was vroeger redelijk agressief en 'k eb em genoeg zien vechten ze op straat. Leert ge wel wa door, ook al is elke situatie anders.



En ja tijdens het gevecht zelf ebde normaal gezien geen pijn , pas eragter

Flipkikker

Legacy Member
skelly_king zei:
Tis nie omdak nie vecht dak het nie weet e ... 'k eb gewoon gezegt wat handig is om te doen. m'n maat was vroeger redelijk agressief en 'k eb em genoeg zien vechten ze op straat. Leert ge wel wa door, ook al is elke situatie anders.



En ja tijdens het gevecht zelf ebde normaal gezien geen pijn , pas eragter

Was niet specifiek op jou zu, maar het komt gewoon niet geloofwaardig over:

"Ik heb nog nooit gevochten.

....

Trouwens, als er iemand u aanvalt moede da doen ...."

:)

Extacy

Legacy Member
Haha grappig om te horen hoe iedereen hier zit te zeggen dat ze altijd gewonnen hebben bij het vechten :)



Ja, het valt op!

Simonn

Legacy Member
Iceflame zei:
Bij kung fu leert ge ni incasseren :wtf: en ik vind ni zoveel goeie kung fu vs mma filmkes zenne.

Btw bij kung fu zijn er geen gordels.

Tgoja jong kijk, als ge denkt da ge bij kung fu hetzelfde incasseringsvermogen krijgt dan bij thai box, mij niet gelaten.

Tapijt

Legacy Member
cclherreman zei:
Tgoja jong kijk, als ge denkt da ge bij kung fu hetzelfde incasseringsvermogen krijgt dan bij thai box, mij niet gelaten.

in balls of steel word de kunfu meester (fzoiet :doc: )
nogal veel in de nuts getrapt, die heeft toch een goe incasserings vermoge zouk denke :p

Iceflame

Legacy Member
cclherreman zei:
Tgoja jong kijk, als ge denkt da ge bij kung fu hetzelfde incasseringsvermogen krijgt dan bij thai box, mij niet gelaten.

Ik denk ook niet dat het incasseringsvermogen hetzelfde is bij de twee stijlen, het zijn dan ook andere stijlen. Maar hoe ge het daar schreef was het precies dat iemand die kung fu deed niks kan incasseren.

[TFT]Poky

Legacy Member
Flipkikker zei:
Was niet specifiek op jou zu, maar het komt gewoon niet geloofwaardig over:

"Ik heb nog nooit gevochten.

....

Trouwens, als er iemand u aanvalt moede da doen ...."

:)

ik vond het ook maar ongeloofwaardig :) ge zijt dus niet den enigste.

skelly_king

Legacy Member
[TFT]Poky;8819684 zei:
ik vond het ook maar ongeloofwaardig :) ge zijt dus niet den enigste.

Moestek al gevochten ebben zouk et wel zeggen ze ;) 'k ben nie een vechterbaasje :) Deels omdat stelt dat ge spel begint te zoeken en mega fel zit te doen en dan nog ke zelf in elkaar wordt geslaan => Afgang :)

Al da spel zoeken enzo vindek maar redelijk belaglijk dus 'k ben er nie voor, 'k zag gewoon dat er ier veel bezig waren over van ge moet da doen enzo, dus dachtek van ja 'k zal ook maar eens iets erover zeggen, sinds da m'n maat mij altijd tips geeft :D

Th0masSss

Legacy Member
@skelly_king: als ge bij de keel word vastgehouden moet ge op de biceps slaan ;)

moehaa!

Legacy Member
Als ge bij de keel wordt vastgehouden moet ge u lichaam samen met u armen(boven de armen vd wurger, niet ertegen) op volle kracht in 1 richting zwaaien.
De simpelste manier om effectief uit een wurging te raken. Een slag vlak boven de binnekant van de elleboog op de pees van de biceps doet ook wodneren idd.

[TFT]Poky

Legacy Member
ik ben ni thuis in grondvechten maar als ge u armen rond de nek doet van persoon dat u wurgt. Zoals bij clinchen en die dan naar u trekt, kan die dan nog kracht zetten?

Flipkikker

Legacy Member
Der zal nie 1 wondermanier zijn om die persoon los te krijgen hé :p

Als ge ne stamp in de kloten kunt geven, een knie'tje in de maagstreek, een elleboog op de neus, een fingerjab in zen ogen, hemzelf wurgen,....

OF je neemt gewoon je mes en prikt tussen zen ribben :unsure:

[TFT]Poky

Legacy Member
jama ge kunt toch ni ene zijn ogen uit duwen :D, hoeveel gade dan ni mogen dokken misshcien

moehaa!

Legacy Member
Probleem met gewurgd worden is, als hij het goed doet, je na een paar seconden an geen bloed meer naar je hersens krijgt en niet meer rap kan denken.

Flipkikker

Legacy Member
@ [TFT]Poky: kheb nie gezegd dage die dingen moet doen hé :p
Maar als er ene mij effectief met de dood bedreigt zou ik toch nie aarzelen ;)
Bij een zattemansgevecht geef je die gewoon een pets en tis gedaan hé :unsure:

Probleem met wurgen, is dat da allemaal nie zo simpel is, maar eens die een goeie greep geeft (waarmee hij dus slagaders en luchtpijp dichtdrukt), dan zijde binnen een paar seconden bewusteloos (zo liet ik mij vertellen)

[TFT]Poky

Legacy Member
slagaders, hoofdvenen is binnen 20 - 30 sec bewusteloos dacht ik dat mijn anatomie prof is zei.

En als ge iemand wilt wurgen, met ne goeie fijnen draad dat zei hem ook iets zoals ne visdraad

skelly_king

Legacy Member
Sgijnt ook da als bevoorbeeld iemand naar u neus wil slaan ( rechtdoor dus) , da als ge daar een klein tikske tegen geeft boven op z'n hand ( ja ge moet al snel zijn :d ) dat da dus direct nr benejen valt ? 'k vind maar raar maar sgijnt dat zo is.


In de gevechten op straat gaje toch niet snel iemand wurgen e ? Das meestal zoals al eerder vermeld van die zatlop gevechten en das gedaan me 1 slag, ofwel gewoon heel tijd stoer dan tgn elkaar en dan komt er iemand tussen en binnen paar minuten stade u samen me die andere gast te amuseren :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan