Archief - Vechten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pilatus

Legacy Member
de Waaslandwolf zei:
Voorstander van het oog om oog, tand om tand-principe?

Zo beginnen oorlogen dus, tard.

omg :ironic: , ge hebt wel duidelijk verschillen he

kil911ler

Legacy Member
bloodoo zei:
inderdaad
tis niet datk daarom niet kwaad ofzo zou zijn maar ik zou idd zo reageren.Je weet helemaal niet de reden waarom hij heeft geslaan,voor hetzelfde was zijn vriending mss ver verkracht en kwam hij die een lesje leren.hij had de verkeerde en ik mocht het bekopen.tough life... maar kga hem er zeker niet voor aanvallen.En dat hij dan nog voor je staat om zich te verontschuldigen!!!

"ik zou idd zo reageren", ik ga hiervan uit dat ge et zelf nog nooit meegemaakt hebt? De mens is een labiel iets, dus ge kunt eigenlijk nooit zeker zijn over je eigen emoties als er iets onverwachts gebeurt imo.

Ik zei dat vroeger ook altijd dat ik nooit dit en dat zou doen, maar eens ge in dat moment zijt, probeer dan nog ma helder te denke, meestal gaat da nie ze :s

BioNiC

Legacy Member
bloodoo zei:
och als je altijd zo gaat reageren ga je constant mogen staan duwen,trekken en vechten.zet er u gewoon boven en aanvaard dat het om een misverstand ging.of zijn de egotjes gewoon veel te groot voor zoiets?

Ik denk niet dat je echt beseft hoe hard een slag in je maag aankomt als je dit niet verwacht. Hij had dus ook alle tijd om me perfect mee te hebben. Ik was totaal van de kaart en moest serieus happen achter lucht. En als jij je hierna dan nog kalm kan houden chapeau. Maakt mij dat een slecht mens? Tja so be it ...
Dan denken we niet gelijk. En is het niet laf van hem om mij op zo'n manier aan te vallen?

Ik kan ook moeilijk volledig de situatie schetsen. Maar ik hoorde ook kerels lachen nadat dat meisje had geroepen. Ik veronderstel dat dit zijn vrienden waren. Er was wat weg en weer geroep en tja die kerel wist niet hoe hij moest reageren. Uiteindelijk kwam hij dus toch kijken hoe het met me was. Maar zoals ik al zei, als ik mooi niks had gedaan gingen ze achterna zeker es goed gelachen hebben achter mijn rug. Ik heb hem gewoon deftig op z'n plaats gezet.

hybrid

Legacy Member
de Waaslandwolf zei:
Voorstander van het oog om oog, tand om tand-principe?

Zo beginnen oorlogen dus, tard.

:rofl: man man wat een achterlijke vergelijking is da.

ja inderdaad.bij oorlogen gooien ze ook gewoon de bommen in het verkeerde land en zeggen ze sorry :scream:

bloodoo

Legacy Member
BioNiC zei:
Ik denk niet dat je echt beseft hoe hard een slag in je maag aankomt als je dit niet verwacht. Hij had dus ook alle tijd om me perfect mee te hebben. Ik was totaal van de kaart en moest serieus happen achter lucht. En als jij je hierna dan nog kalm kan houden chapeau. Maakt mij dat een slecht mens? Tja so be it ...
Dan denken we niet gelijk. En is het niet laf van hem om mij op zo'n manier aan te vallen?

Ik kan ook moeilijk volledig de situatie schetsen. Maar ik hoorde ook kerels lachen nadat dat meisje had geroepen. Ik veronderstel dat dit zijn vrienden waren. Er was wat weg en weer geroep en tja die kerel wist niet hoe hij moest reageren. Uiteindelijk kwam hij dus toch kijken hoe het met me was. Maar zoals ik al zei, als ik mooi niks had gedaan gingen ze achterna zeker es goed gelachen hebben achter mijn rug. Ik heb hem gewoon deftig op z'n plaats gezet.

Laf voor op zo een manier aan te vallen,mja achteraf gezien is het inderdaad simpel praten wat ik doe.Maar je weet niet waarvoor hij je aanzag.tis mss wel gemakkelijk om het juiste te doen als je het allemaal mooi uitgeschetst krijgt.Ik kan je toch begrijpen nu.op het moment zelf kan het er helemaal anders aantoe gaan en trek je rap conclussies.Maar iedereen zal anders reageren,en het zal 'juist of 'fout zijn naargelang hoe hij de situatie opgevat heeft.

[TFT]Poky

Legacy Member
was da nu al die zever, als iemand u random in u maag slaagt dan gaat gij gewoon zeggen : ahja tis niks ge hebt u gewoon vergist?

Heeft niks met ego te maken, maar als iemand mij gewoon slaagt dan kan die er zeker van zijn dat hij een mep terug krijgt hoor.

Noem het wat ge wilt, ik vind dit de normaalste zaak.

Pilatus

Legacy Member
[TFT]Poky;8798518 zei:
was da nu al die zever, als iemand u random in u maag slaagt dan gaat gij gewoon zeggen : ahja tis niks ge hebt u gewoon vergist?

Heeft niks met ego te maken, maar als iemand mij gewoon slaagt dan kan die er zeker van zijn dat hij een mep terug krijgt hoor.

Noem het wat ge wilt, ik vind dit de normaalste zaak.

idd, en of het je het nu verantwoord voor jezelf (weners:unsure:) maakt niet uit, het mag volgens de wet

rechtervoet

Legacy Member
6 x ofzo gevochten en 1 maal zwaar neergegaan toen ik 12 jaar was. was op weg naar huis en ne gast leek me een jonge twintiger die wrss onder invloed was van alcohol dacht dat ik zn vriend zn gsm had gestolen. ik herinner dat hij mij een paar slagen en schoppen gaf en dat ik tussen de vuilbakken vloog en hij me nog een paar slagen gaf. Dan kwamen zn vrienden er tussen heel en liep ik half handicapt weg. ik was er redelijk erg aan toe, ben dan naar de dokter geweest. had een paar gekneusde ribben, gebroken neus en een hersensschudding

nu ben ik er 17 en heb sindsdien nog zes keren gevochten. niets om op trots of beschaamd te zijn. shit happens

Nightmar3

Legacy Member
Al vele bijna vecht situaties meegemaakt, maar nooit zelf slaag gekregen/gegeven...

Meestal wel zatlappe die agressief worde omdat ze iets verkeerd verstaan of gwn boel willen zoeken...
Bv.
Zitten ik en 3 maten op cafe (was heel druk eigenlijk), en we staan zo wat vanachter, juist naast de wc deur.
Gaat er zo iemand naar binnen, doet m'n maat vriendelijk de deur open en zegt goeiedag (ie was wel zelf al was beschonken..) en hij komt in ruzie met die kerel, gaat die achter zijn vriend, beginnen ze wat uittelokken, gwn uit het cafe weggegaan.
Een uur nadien ofzo, gaan we allemaal naar onze fiets beetje verder, komen we die 2 zelfde kerels terug tegen aan de markt, begint er 1 weer wat fel te praten, en m'n maat kon natuurlijk zijn bek niet houde, begint zowat terug fel te doen, dan zijn er 1 of 2 slagen gegeven door beide, stapte we met z'n 3e van onze fiets en zijn ze snel weggelopen... nooit meer gezien of gehoord.

Of gewoon, nachtje stappen, we gaan naar huis, komen we net uit het café zing ik en een maat nog zoeen liedje mee. Staat iemand aan de kickertafel (goed zat) en dacht dat ik iets tege hem zei.
Hij: "scheelt er iets?"
Ik: "Nee nee, kwas gwn wa aant meezinge"
Hij: "jama tscheelt iets e"
Ik: "nee jong, laat me gerust"
wij gaan met ons 4-5e naar buite, komt hij achter me gewandeld met groot lawaai en zo wat dreigen, ben gwn rustig rond de fietsen naar de barmannen gewandeld, die hebben hem dan maar ff gezegt om het rustig te houden of buiten, hij heeft zich nadien dan ook nog verontschuldigd tegenover een maat voor de overlast.

Of eens een 3e voorval (zelfste cafe) zitten we zo boven op de bankjes, ik en een maat, gwn wat te drinke prate enzo. Komen zo 3 kerels naast ons zitten, 1 zat, 2 redelijk verstandig maar eerst zowat lachen omdat die kerel zat wat.
Begint ie zowat ambetant te doen.
Hij: "yo, oe ist"
Ik: "aja goed he, en oe is da nog me jou.."
Hij: "da zou je wille wete he"
Ik: "welja, eiglik niet matoch"
Hij: "vawaar zijde en wa komde ier doen"
Ik: "(erges plaats zegge aan de andere kant vant stad) en gwn pintje drinke"
Hij: "aja als er iet is moejt ma zegge e"
Ik: "ma der is nix dusja"

En begint ie nog wa dronkemans praat te doen, ma zo heletijd feller en feller, en z'n 2 mate moeste er eerst om lache omda tie zowa ambetant deed, maar vroegen hem dan toch om mee naar huis tegaan, ie wou wel niet, dan krijgen ze em uiteindelijk toch mee.
Ik en m'n maat dan zo naar elkaar kijken van, faaak wa is me da hiere.
En zo 5sec nadien komt die zo trug nabove om wa stoer te doen van kom na buite enzo, dan z'n 2 mate em maar naar benede meegetrokke...

Hoh ja,best wel al veel van die situaties. Meestal wel zo van die dronkemans johnies.
Khou er me het liefste ver vanweg, gwn negeren en/of wegstappen/rijden.

Edit: Owja, was zoeens maat vanme in elkaar geklopt op een lokaal fuif hierzo, en een maat van ons wou die kerels wel terug pakke omwa ze gedaan hadde, ma viavia hadden die da teweten gekomen (was bendetje van 7-8 man, rond de 16-17 jaar ofzo) en de dag nadien stonden ze hem aan de bus op te wachte, wat stoer doen, m'n maat is verstandig naar huis gegaan.
Passeer ik zo nadien rustig de bushalte waar ze nog stonden stoer te doen, beginnen ze mij was uittelokken, maar heb er niet veel op gereageerd, maar had wel gehoord dat ze de dag nadien terug ginge er staan, en er op kloppe vanaf ie erafkwam.
Direct naar hem geweest en dan savonds nog naar de flikke geweest, gewoon alles uitgelegt (ze hadde al van ze gehoord van het fuif 2dage vodien) en dag nadien stond er 1 combi (weggestoken in een wijk) en 2 agenten in burger rondom de plaats, kwamen wij zo aan de bus, komen zij zowa stoer doen, wij gwn doorgelopen naar huis, 2minutjes nadien, combi + 2 burger agenten ernaartoe, vragen wat er scheelde en namen genoteerd enzo.
Sindsdien zijn ze tamelijk rustig en beleeft.
=> GoodJob politie!

Ali_

Legacy Member
Wat is dat hier toch allemaal met dat politiegezever?

Precies alsof bij elk gevecht de politie erbij komt of dat die mensen meteen klacht gaan neerleggen.
Ik denk dat beide partijen liefst hebben dat er geen politie aan te pas komt en voor zover ik heb meegemaakt is er ook nooit politie aan te pas geweest.
Oké soms heb je van die omstaanders die de politie waarschuwen, maar in 90% van de gevallen (en van het soort gevechten waar ik het over heb) is er totaal geen sprake van politie of strafblad of weet ik veel wat nog allemaal.

[TFT]Poky

Legacy Member
daar hebt ge wel een punt Ali, ne maat van mij zijn tand is overlangs uitgeklopt (voor geen enkele reden) politie was er toevallig maar heeft gewoon verklaring afgenomen. De mannen die het hadden gedaan waren toen allang weggelopen dusja, veel kon de politie niet doen.

blacky

Legacy Member
BioNiC zei:
Ik denk niet dat je echt beseft hoe hard een slag in je maag aankomt als je dit niet verwacht. Hij had dus ook alle tijd om me perfect mee te hebben. Ik was totaal van de kaart en moest serieus happen achter lucht.

Mha, normaal gezien zie je zo'n slag wel aankomen van iemand die onervaren en wat dronken is. Slag in de maag incasseer je ook veel vlugger dan en slag op de lever,plexus. Zoveel schade zal het niet aanrichten een slag in de maag.

bernardo

Legacy Member
Ik denk niet echt dat je een slag ziet aankomen als je gewoon op een fuif bent en er nog niks gebeurd is, als zo iemand iets bij mij doet reageer ik ook onmiddelijk terug en mijn vrienden zulle ook wel op die kerel vliegen als die zo iets doet alle

Thales

Legacy Member
Nightmar3 zei:
Al vele bijna vecht situaties meegemaakt, maar nooit zelf slaag gekregen/gegeven...

Meestal wel zatlappe die agressief worde omdat ze iets verkeerd verstaan of gwn boel willen zoeken...
Bv.
Zitten ik en 3 maten op cafe (was heel druk eigenlijk), en we staan zo wat vanachter, juist naast de wc deur.
Gaat er zo iemand naar binnen, doet m'n maat vriendelijk de deur open en zegt goeiedag (ie was wel zelf al was beschonken..) en hij komt in ruzie met die kerel, gaat die achter zijn vriend, beginnen ze wat uittelokken, gwn uit het cafe weggegaan.
Een uur nadien ofzo, gaan we allemaal naar onze fiets beetje verder, komen we die 2 zelfde kerels terug tegen aan de markt, begint er 1 weer wat fel te praten, en m'n maat kon natuurlijk zijn bek niet houde, begint zowat terug fel te doen, dan zijn er 1 of 2 slagen gegeven door beide, stapte we met z'n 3e van onze fiets en zijn ze snel weggelopen... nooit meer gezien of gehoord.

Of gewoon, nachtje stappen, we gaan naar huis, komen we net uit het café zing ik en een maat nog zoeen liedje mee. Staat iemand aan de kickertafel (goed zat) en dacht dat ik iets tege hem zei.
Hij: "scheelt er iets?"
Ik: "Nee nee, kwas gwn wa aant meezinge"
Hij: "jama tscheelt iets e"
Ik: "nee jong, laat me gerust"
wij gaan met ons 4-5e naar buite, komt hij achter me gewandeld met groot lawaai en zo wat dreigen, ben gwn rustig rond de fietsen naar de barmannen gewandeld, die hebben hem dan maar ff gezegt om het rustig te houden of buiten, hij heeft zich nadien dan ook nog verontschuldigd tegenover een maat voor de overlast.

Of eens een 3e voorval (zelfste cafe) zitten we zo boven op de bankjes, ik en een maat, gwn wat te drinke prate enzo. Komen zo 3 kerels naast ons zitten, 1 zat, 2 redelijk verstandig maar eerst zowat lachen omdat die kerel zat wat.
Begint ie zowat ambetant te doen.
Hij: "yo, oe ist"
Ik: "aja goed he, en oe is da nog me jou.."
Hij: "da zou je wille wete he"
Ik: "welja, eiglik niet matoch"
Hij: "vawaar zijde en wa komde ier doen"
Ik: "(erges plaats zegge aan de andere kant vant stad) en gwn pintje drinke"
Hij: "aja als er iet is moejt ma zegge e"
Ik: "ma der is nix dusja"

En begint ie nog wa dronkemans praat te doen, ma zo heletijd feller en feller, en z'n 2 mate moeste er eerst om lache omda tie zowa ambetant deed, maar vroegen hem dan toch om mee naar huis tegaan, ie wou wel niet, dan krijgen ze em uiteindelijk toch mee.
Ik en m'n maat dan zo naar elkaar kijken van, faaak wa is me da hiere.
En zo 5sec nadien komt die zo trug nabove om wa stoer te doen van kom na buite enzo, dan z'n 2 mate em maar naar benede meegetrokke...

Hoh ja,best wel al veel van die situaties. Meestal wel zo van die dronkemans johnies.
Khou er me het liefste ver vanweg, gwn negeren en/of wegstappen/rijden.

Edit: Owja, was zoeens maat vanme in elkaar geklopt op een lokaal fuif hierzo, en een maat van ons wou die kerels wel terug pakke omwa ze gedaan hadde, ma viavia hadden die da teweten gekomen (was bendetje van 7-8 man, rond de 16-17 jaar ofzo) en de dag nadien stonden ze hem aan de bus op te wachte, wat stoer doen, m'n maat is verstandig naar huis gegaan.
Passeer ik zo nadien rustig de bushalte waar ze nog stonden stoer te doen, beginnen ze mij was uittelokken, maar heb er niet veel op gereageerd, maar had wel gehoord dat ze de dag nadien terug ginge er staan, en er op kloppe vanaf ie erafkwam.
Direct naar hem geweest en dan savonds nog naar de flikke geweest, gewoon alles uitgelegt (ze hadde al van ze gehoord van het fuif 2dage vodien) en dag nadien stond er 1 combi (weggestoken in een wijk) en 2 agenten in burger rondom de plaats, kwamen wij zo aan de bus, komen zij zowa stoer doen, wij gwn doorgelopen naar huis, 2minutjes nadien, combi + 2 burger agenten ernaartoe, vragen wat er scheelde en namen genoteerd enzo.
Sindsdien zijn ze tamelijk rustig en beleeft.
=> GoodJob politie!

aan je beschrijvingen zou ik denken dat het in de charlies was?

brodela

Legacy Member
Vechten komt door een gebrek om uw emoties verbaal uit te drukken en dan gaat ge dat fysiek doen. Alé zo is het toch regelmatig. Ge hebt natuurlijk ook van die gasten die zich dan stoer voelen, dikke narcisten zijn het :)

Tapijt

Legacy Member
of ge wilt mense gwn terugklote...
iemand ne klootzak noeme is /care
en goe pak slaag daarintege (a)

Hiapoe

Legacy Member
Wie niet sterk is... moet rap kunnen lopen.

Ik loop de 100 meter in 12,8 seconden... moet voldoende zijn.

Ik drink ook geen alcohol... dus meestal voel ik de situatie al lang op voorhand opkomen en kan ik snel genoeg mij terugtrekken.

Heb dus nog nooit gevochten...

Wel 1 keer inbreker gehad thuis... Toen heb ik gemerkt wat adrenaline kan doen. Ik lag in mijn bed (3u snachts) en plots een enorm luide knal! Die dief had dubbelglas ingeslagen met een tuinstoel. Door het gat in de venster had die mijn portefeuille gepakt en enkele van mijn Queen CD's die aan de binnenkant op de vensterbank lagen.
Ik sprong in mijn broek, rushte naar beneden naar de keuken, nam het grootste mes dat ik kon vinden en stormde naar buiten... Ik stond daar buiten te roepen: "Waar zijt ge, Kom hier als ge durft !!"
Toen kwam mijn ma afgelopen roepend da ik naar binnen moest komen en nam ze da mes af... Als ik die dief was tegengekomen dan zat ik nu int gevang waarschijnlijk of in de kliniek of alletwee...

Ze hebben dienen dief nooit gevonden, wel mijn portefeuille teruggevonden (zonder geld uiteraard) enkele dorpen verder in een gracht.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan